Şimdi Ara

ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR??? (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
99.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    Siz usta şoförsünüz cleron, size abs, esp, asr, vs... bilimum güvenlik sistemi ve hatta hidrolik fren bile gereksiz. Eski tip westinghause fren sistemi bile gereksiz, 74 binek renolarda zaten yok, 3 ay kullanmıştım, sağlam bacak kasınız varsa iyi frenliyorsunuz. Aynen böyle devam... Teknolojik gelişmenin bir noktasında durmak yeterli, ne gerek var fazla gelişmiş otomobillere. Zaten yakında hepsinden sökerler bu gereksiz elektronik sistemleri...

    söküp satsak mı acaba:))
    2.el hiç kullanılmamış ESP beyni:))

    bence en iyisi "taş devrinde fred çakmaktaşın arabası vardı ya,alttan yürüyerek giden,ayaklarıyla kayarak duran"....
    abicim adam hem abs hemde esp gibiydi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    Siz usta şoförsünüz cleron, size abs, esp, asr, vs... bilimum güvenlik sistemi ve hatta hidrolik fren bile gereksiz. Eski tip westinghause fren sistemi bile gereksiz, 74 binek renolarda zaten yok, 3 ay kullanmıştım, sağlam bacak kasınız varsa iyi frenliyorsunuz. Aynen böyle devam... Teknolojik gelişmenin bir noktasında durmak yeterli, ne gerek var fazla gelişmiş otomobillere. Zaten yakında hepsinden sökerler bu gereksiz elektronik sistemleri...

    söküp satsak mı acaba:))
    2.el hiç kullanılmamış ESP beyni:))

    bence en iyisi "taş devrinde fred çakmaktaşın arabası vardı ya,alttan yürüyerek giden,ayaklarıyla kayarak duran"....
    abicim adam hem abs hemde esp gibiydi...

    evet, usta şoförlere en uygun fren sistemi çakmaktaş sistemi, fren olayı budur




  • ABS gereklide esp fazla gerekli değil :) ben teknıoloji karşıtı değilimki arabam modifiyeli motor esp beyni etkilediği için sorun çıkıo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cleron

    ABS gereklide esp fazla gerekli değil :) ben teknıoloji karşıtı değilimki arabam modifiyeli motor esp beyni etkilediği için sorun çıkıo

    YAPMAYIN GÖZÜM YAA....
    BIRAKIN ŞU GEREKSİZ AYAKLARINI....
    EURO NCAP VİDEOLARINI İZLEYİN, NE DEMEK İSTEDİĞİMİ DAHA İYİ ANLARSINIZ....
  • hayatımda 3 tane büyük kaza yaptım 2 sinde esp olsaydı bu kazaları yapmayacaktım bukadar açık ve net söylüyorum iki yıl önce esp li bir aracı kullanıp farkını anlayınca o anda sahip olduğum astra ma taktırmak istedim ama hem pahalıydı hemde çalışacağının garantisi yoktu. birdahaki aracımda kesinlikle olacak dedim ve 308 premium auto6 r aldım daha bugün işyerimizin bomboş olan dev otoparkında sistemi denedim araç kesinlikle raylarda gidiyor izine sadık kalıyor. temennim sürücülerin bunu araçlarında talep etmesi otomobil üreticilerininde bunu standart donanımlara koymasıdır
  • esp siz arabaya binmek kemer takmadan arabaya binmeye benzer. ben nissan juke sahibiyim. tamamen kendi hatamdan dolayı geçenlerde yağışlı bir havada keskin bir viraja oldukça hızlı girdim. evet aptallık bende ne diye o viraja o havada hızlı girerim ki.. aptallık bende ama arabaya 45 bin tl para bayılırken aptal değildim. o paraya esp siz golf te alabilirdim ve hatta ciddi ciddi de almayı düşündüm ama doğuş oto bana 6 ay diyince vazgeçtim. eyvallah dedim gittim juke aldım. eğer benim altımda o anda golf olsaydı bugün bariyerlere çarpmış ve hatta takla atmış bir insan vardı karşınızda. belkide ölmüştüm kimbilir.. aracım viraj içinde kaymaya başlayınca açıkcası ne oldugunu anlamadım. arabam bi anda bariyerlere doğru kafadan kaymaya başladı. frene basıyım gaza basıyım bi an telaş yapmışken o anda birşey oldu. esp ışığına bakmadığım halde yanıp söndüğünü farkediyordum. ve ben sadece direksiyonu döndürdüm. geri kalan herşeyi bariyerlere 2 - 3 metre kala aracımdaki ESP sistemi yaptı. diyeceğim tek bişey var teşekkür ederim BOSCH teşekkür ederim NİSSAN ve teşekkür ederim ESP ...




  • Burada detayını anlatmış çok güzel bir şekilde, ayrıca ben bir kaç defa farklı yol şartlarında ESP'nin devreye girmesini yaşayan biri olarak çok önemli olduğu kanısındayım.

    http://www.uzmantv.com/esp-nedir
  • son gelen vergilerden sonra arabaya bile binesim kalmadı valla. ama esp gerçekten gavura rahmet okutturan bir sistem.mıcırlı yolda arabanın arkası kayarken siz hala hesap yaparken o işini hallediyor bile. eğer şanslıysanız ışığının yanıp söndüğünü görürsünüz yoksa onu bile görmeden olayı bitiriyor. size sadece direksiyona sahip çıkmak düşüyor yok onuda yapamadıysanız merak etmeyin siz kendinize gelene kadar torka müdahale ediyor ARACI YAVAŞLATIYOR ve size inanılmaz fırsat sunuyor. yinede asla ama asla güvenmeyin ve SİZ KENDİNİZİN DOKTORU OLUN...sağ teker çamura batarsa pati çeker ve sol tekerde devre dışı kalır. eyvah şimdi yandın işte arada adam bul.KARDEEEŞ ABİ HAYRINA ŞUNA BİR EL AT ÇIKARIVERELİM BE ABİ...utana sıkıla direksiyona geç adam iterken birde üstü başı çamur oldumu. al haaaaa. eğer ESP VARSA kaygı etme....bas git o kadar
  • esp nekadar gerekli konusunda benimde bir anım var 3 yada 4 yıl once ilk sahibi olduğumuz 1999 model toyota corolla aracimiz ile yasadiğim bir hadise

    aracin lastikleri eskiydi o ay lastikleri deisecektim tam olarak sehirler arasi yolda hizimiz 90 ile giderken önümüzdeki kırmızı isik tabelasında yesilin yanip sondugunu gordum ve kirmiziya yakalanmamak için gaza bastım ancak isiklardan sonra hafif bir dönüş vardi viraja aslinda hizli girmedim ama lastiklerim eski oldugu icin araç savruldu ve hakimiyeti kaybedip karsı seride gectim ve kaldirima cikarak durabildim karsi seritten gelen arac yoktu Allah korudu karsi seride gecerken aydinlatma diregine de carpmadim cok sansliydimki aractada maddi olarak hasar yoktu ve olaydan sonra hemen lastikleri deistim buda bana ders oldu yeni arac alirsam esp li alacagim kaza sirasindaki aracimda abs vardi ama abs duz bir sekilde giderken savrulmayi onluyor diye biliyorum duz sekilde fren yapmak gibi herkese hayırlı sürüşler araba alırken 3 ü 5 i hesaplamayın güvenli ve esp li bir araç alın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç dört teker üstünde gidiyor malum. Önce lastikleriniz iyi olacak, güvenlik sınırlarında olacak. ABS, ESP vs. vs. diğer tüm teknolojiler insan hayatına verilen önemi gösterir. Sürekli çalışıp geliştiriyorlar ve bize sunuyorlar. Bu sistemler için gereksiz, önemsiz demek büyük talihsizlik.
  • iyide paramz yok full donanım almaya kardeşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    http://www.euroncap.com/results/escperf.aspx

    vakit ayırıp bi izleyin....

    Önceleri ESP'nin gereksiz bir sistem olduğunu düşünürdüm
    Ama bu profesyonelce yapılmış test videolarını izlediğim de ESP'nin ne kadar faydalı bir sistem olduğu kanısına vardım çok teşekkürler...
  • Espnin ne olduğunu bilmiyordum. Tali yan arabadaki kız arkadaşlara hava arayım diyene kadar. Yeşil ışıkta 3000 devirde arabayı aniden kaldırınca araba küçük bir zaman diliminde patikan çekti ve patinaj çekmeyi bıraktı ve hızlandı. O sırada esp ışığı yanıp yanıp söndü. Ordan yola çıkarak esp hakkında biraz bilgi sahibi oldum. Birde espyi kapatıp aynı şeyi yapmayı düşünüyorum. Bakalım ne olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tam donanimli c180 aracim var bu sistem olmasa virajlarda araca hakim olmaniz gucten dolayi mumkun degil.aracin cizgisinde gitmesinde hayati oneme sahip.e 200 esp siz aracla viraja girerken arac onunu alip seritten cikmak istiyordu bu nedenle ister istemez yavaslamak durumumda kaliyordum.viraj icinde dahi gaz pedalina basinca cizgiyi bozmadan ivmelenmek esp nin eseridir.bence abs ne kadar onemliyse esp de bi okadar onemli ve gerekli bir sistem.ozellikle arkadan itisli araclarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iasonion kullanıcısına yanıt
    insan yasamayinca bilemiyor ALLAH KORUMUS... gencler ehliyeti alip birazda arac kullanmayi ogrenince caddeye cikip bir iki arac sollayinca tamam ben schumaier alonso hamilton falan oldum zannediyorlar ben bu araci her turlu toplarim diyorlar ama bilmiyorlarki o araclarin kontroku kaybedilince birak abs esp yi hic bir kuvvet toparlanmasina.izin vermez sansin varsa kurtulursun ve ders alirsin ....diger secenekleri soylemiyorum ....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun şekliyle Elektronik Stabilite Programı, bilinen kısaltılmış haliyse ESP.Bundan tam on altı yıl önce tanıştığımız bu teknolojik ekipmanın kahramanlarıysa Bosch ve Mercedes
    1995 yılında S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kısa süre içinde kendi ürünlerine taşıdılar. On altı yıl önce Mercedes'in ancak amiral modelinde kullanabildiği bu sistem, şimdilerde mini sınıftaki otomobillerin bile donanım listesi süslüyor.
    Gelelim ESP'nin yaratılış öyküsüne hikayemiz 50'li yılların sonuna kadar uzanıyor. O zamanki Mercedes şef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almıştı. Ancak o yıllarda bunu gerçekleştirebileceği bir teknoloji (sensörler, işletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP'nin fitili 1978 yılında Mercedes'in ABS sistemini bulması ve bunu otomobillerinde kullanmaya başlanmasıyla ateşlendi.
    Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kısa sürede geliştirilerek 1981 yılında çekiş kontrol sistemi adındaki ASR yaratıldı. ASR sistemi kalkış anında tekerleklerin boşa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP'nin elektronik düzeneği kurulamamıştı. Bazı firmalar ESP benzeri çalışan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler doğdu. Takvim yaprakları 1994 yılını gösterdiğindeyse tamamen elektronik olarak çalışan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çıktı. İsveç'te buzlu bir göl üzerinde tanıtılan Mercedes S600 Coupe işte bu hayati güvenlik ekipmanını taşıyordu. Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi taşımayan aynı otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu. Prömiyerin bir yıl sonrasındaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya başlandı. Ardından Mercedes'in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diğer markalara da pazarlayarak sistemin tüm dünyada yayılmasını sağladı. İlk yıllarda 8 kg gibi bir ağırlığa sahip olan ESP'nin 2002 yılında tanıtılan sekizinci jenerasyonunda ağırlık 2.3 kg kadar düşürüldü

    ESP nasıl çalışıyor?

    ESP sistemi temelde tekerleklere yerleştirilen bir kaç adet sensör, işletim bölümü ve müdahale bölümünden oluşuyor. Sensörler önden veya arkadan kayma durumundan boş dönen tekerleği tespit ediyor. Ardından bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. İşletim bölümü kaymanın düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basıncı uygulayacağını belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri gönderip gerekli frenlemenin gerçekleşmesini sağlıyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye başlayarak, otomobilin izine dönmesini sağlıyor. Yaşam kurtarma konusunda iddialı olan ESP sistemiyle donatılan Mercedes marka araçlar geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında daha az kazaya karışmış. Amerikan Otoyol Güvenlik İdaresi (NHTSA) tarafından 1997-2002 yılları arasını kapsayan başka bir araştırmaya göreyse; savrulmadan dolayı yaşanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oranında azalmış. SUV sınıfındaki kaza oranındaki azalmaysa yüzde 63 lere kadar yükseliyor.

    Detaylı bilgi için ESP Nedir?




  • Merhaba arkadaşlar, arabamı alalı bir hafta olmadı, aracın hızını ve yol tutuşunu merak ettiğimden test edip biraz anlamaya çalıştım. yüzyıl tarafında viraja biraz hızlı giriş yaptım aracın arkasının kaydığını hissettim, direksiyonu hemen toparladım, kaygan yol işaretli esp lambası yandı, bunun korkusu bile yeter. esp fizik yasalarına karşı gelemez, sadece gazı kesip fren yapıyor gördüğüm kadarıyla. ayrıca esp yi devre dışı bıraksamda yine devreye giriyor, tam kapatmak için bir fonksiyon olmalı bence. aracın arkası kayarken önden çekişli bir araç az gazla daha kolay toparlar bence renoda öyle yapıyordum.
  • Çakallıktan, yanlamaktan zaman ayırıp arabayı güvenli ve sakin sürmeyi öğrenirseniz, ESP sisteminin nasıl faydalı ve zevkli olduğunu anlarsınız. Burada ESP bile fizik kurallarını yenemez diyen adam ciddi bir ESP tecrübesi yaşamamış ve araba sürmekten keyif almasını bilmeyen kişiler.
  • Esp işe yaramaz olur mu? 3'ü de aynı araç olan fiat fiorino, citroen nemo ve peugeot bipper'in esp testlerini izleyin nemo'da esp yok.
    https://www.youtube.com/watch?v=uD9YOklzmHg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Patolojik Bulgur -- 14 Ekim 2015; 22:30:10 >
  • Konuyu biraz hortlatmış olacam ama kafama takılan bir sorum var :)

    2013 Megane 1.6 cvt kullanıyorum, alırken üzerinde çok fazla düşünmemiştim ama sonradan farkettiğim üzere aracımda esp yok !

    Benim araç touch paket, bu modellerde üst donanım Icon pakette esp sistemi var görünüyor.

    Şimdi sorum şöyle ; madem yalnızca paket farkından kaynaklı bir durum var, benim araca takılması mümkün olmaz mı ?

    Yani gerekli parçalar zaten mevcut olup , sadece yazılımsal olarak çözülebilir mi , veya eksik olan parçalar eklenerek yapılabilir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi die Sonne -- 17 Nisan 2017; 9:0:44 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.