Şimdi Ara

ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR??? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
99.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar ben bu görüşünüze katılmıyorum şöyleki ben kendimi o standart diye tabir edilen sürücü grubuna koyuyorum.tüm trafik kurallarına harfi harfine uyan orta şerit sabit hız ve hiç bir kolluk kuvvetinden ceza yememiş neyse devamıda gelir bence bu bayağı standart sanırım.yada yakın.90 km ile gitmekteyiz yandaki şeritteki araç birden bize doğru kırdı,yada bizi geçmekte olan makas vali bir tip üzerimize doğru,yapabileceğiniz maximum hareket aksi yöne kurtarabileceğiniz kadar bir manevra işte bu manevrada 90 km ile takla atma şansınız o kadar yüksekki.bu mavevra standart sürücü veya bir başkasını tanımaz ne demek istediğim aslında adac.de adlı sitede esp si olayan bir ticari aracın başına geliyor ismini vermeyelim.aracın ne hallere düştüğünü görebilirsiniz ki içi boş halde.dolu haliyle Allah kimsenin başına böyle bir durum vermesin,yada esp...
    quote:

    Orjinalden alıntı: 307_Aslan

    geçenlerde esp siz 307 imle kısa mesafede saglı sollu bir viaraja gereginden hızlı girdim ve aracın arkası bırakıverdi.refleks olarak

    direksiyonu çevirip aracı düzledim.esp nin kesinlikle gerekli bir donanım oldugunu düşünüyorum ama bence standart bir sürücünün

    kolay kolay ihtiyacida olmaz.




  • çok gerekli bişey oldugunu bu gün anladım :) mercedes w210 e200 ile sıkışık biryere kar buz karşımı zeminde yaz lastikleriyle girmeye kalktım ve kimseye vurmadıysam sebebi esp dir :) en hoşuma giden özelliği direksiyonu tam sol yaptıgımda kaymayı sezdiği an ön tekerlerleri ve arka sol u frenliyor arkayı attırararak sola dönmeyi sağlaması. cins bişey gibi ama beni çok havalandırdı kışlık lastik almamayı düşünüyorum :D ne yapsamda kaydıramadım arabayı..
  • Arkadaşlar benim aracımda (Volvo 850) ABS + TCS (Traction Control System / Çekiş Kontrol Sistemi) var ancak ESP yok. Bu TCS dediğim sistemin anti-patinaj özelliği olduğunu biliyorum. Peki bunun dışındaki artıları nelerdir?

    Diyelim ki viraja süratli girdim ve son anda frene bastım, aracın kaymaması, savrulmaması için TCS' nin bir yararı olur mu? Ya da yoluma hayvan çıktı, frene basıp sağ-sol manevra yaptım diyelim, ABS+TCS' nin bir faydası dokunur mu? Yoksa kızaklama ve patinaj yapmaması haricinde aracımın sürüş karakteristiğinin sözgelimi Renault Optima' dan hiçbir farkı yok mu? ESP' nin alt yapısını oluşturan ABS&TCS ikilisi hayat kurtarma konusunda nasıl bir yere sahip?
  • selamlar bu videoda p 508in esc testi var esc = esp sanırım. faydalı olduğu kesin :) , bu arada göstergedeki 77nin mil mi km mi olduğunu bilemiyorum.. mil ise 120 km eder.. iyi günler

    http://www.arabadergisi.com/videolar/peugeot-508-esc-test-2011-aja.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi G Man -- 3 Eylül 2011; 2:58:48 >
  • valla kusura bakmasınlar ama bizi ,Türk milletini enayi yerine koyuyolar.......

    2012 model yeni kasa focus larda perde hava yastığı ve ESP standart değil...... AYIP AYIP çook AYIP.....

    bir de neymiş DÜNYA arabasıymış.... tüm dünyada tek kasa tek model üretilecekmiş miş miş...

    2012 model jettalarde standart ESP yok........

    bu arabalar 50 milyarın üzerinde.....
  • benim önümde bmw viraja çok hızlı girdi yolun sagından dışarı çıkmaya başladı dönemedigi için tam o anda Görünmeyen bir el arabayı tuttu ve yola koydu

    işte o ESP idi

    çok çok gerekli ve standart olması gereken birşey diyecegim ama ülkemizde ABS bile standart degilken boş boş konuşmuş olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153

    valla kusura bakmasınlar ama bizi ,Türk milletini enayi yerine koyuyolar.......

    2012 model yeni kasa focus larda perde hava yastığı ve ESP standart değil...... AYIP AYIP çook AYIP.....

    bir de neymiş DÜNYA arabasıymış.... tüm dünyada tek kasa tek model üretilecekmiş miş miş...

    2012 model jettalarde standart ESP yok........

    bu arabalar 50 milyarın üzerinde.....




    kesinlikle katılıyorum. Bu konuda eklemek istediğim . opel tüm astralarda standard donanım sunuyor ESP yi . Chevrolet bile standard donanım sunuyor.

    Volkswagen ve Ford Türkiye'de amblem sattığı için boş arabaları bize daha pahalıya satıyorlar. Alanlar olduğu sürece böylede gider. Ne zamanki her galeriye giden ESP standard degil arabanızı almıyorum demediği sürece bu böyle gider.

    Dip not : 2011 model Golf'lerde hala çelik jantsız , manuel klimalı bos sürümler varken ESP daha 15 yıla falan standard donanım olur sanıyorum.




  • arkaşlar erkek admın esp le ne işi olr zatn iyi bi şöförse zaten aracı kaydırmaz kaysada toplar ESP İÇİN 5 10BİN TL FARK VERENLERE SESLENİYORUM İYİ ŞÖFÖRSENİZ HİÇ VERMEYİNİZ BENM BROADWAYİM VARDI 5 SENE ÖNCE 99 MOEDL BİKEREDE ESP GEREKMEDİ 940 KG ARACA VİRAJLARA HIZLI GİRDİM SAVRULDUM HAFİF KAYDIM TOPLADIM HİÇ BİR SORUN YOK ŞİMİDE LACETTİ CDX FULL VAR ESP VAR AMA VARMI YOKMU BELLİ DEĞİL BİKLERE DE ARACIM KAYMADI KAYDIYSA BİLE BEN ELFRENİ ÇEKİPTE KAYDIM AMA ABS DERSWENİZ ABS ŞART
  • Kesinlikle her araçta standart olması gereken bir sistem. Yeni araç alacak herkese şiddetle tavsiye ediyorum, istatistikler ortada, ESP hayat kurtaran bir sistemdir.

    ESP nedir; ESP BOSCH'un icadıdır, patenti ona aittir, TCS, ABS, EBD'yi alt sistemleri olarak kullanan, aracın elektronik beyni ile ortaklaşa çalışan, aracın çeşitli yerlerindeki sensörlerini kullanarak ekstrem durumlarda aracın stabilitesini korumaya yarayan bir sistemdir.

    Devrede iken sensörleri aracılığıyla aracın 4 tekerindeki dönüş hızlarını, aracın gidiş doğrultusunu, sürücünün direksiyon hareketlerini, gaz pedalının konumunu, aracın hızını sürekli takip eder. Bir aksilik tespit ettiğinde ise anında devreye girer ve aracı gitmesi gereken çizgisine oturtmaya çalışır. Eğer abartı bir durum yoksa genelde bunda başarılı da olur. Aracın kafadan mı, arkadan mı savrulduğunu tespit edip durumu düzetmek için gerekli tekerleklere birbirinden bağımsız fren uygulayabilir, motor torkuna müdahale edebilir.

    "ESP'ye gerek yok, iyi sürücü iseniz ihtiyacınız yoktur, kendiniz toparlarsınız aracı" diyen arkadaşlara ise kesinlikle katılmıyorum, çünkü ne kadar iyi bir sürücü olursa olsun, refleksleri ne kadar hızlı olursa olsun, hiçbir insanın bir tehlike anında ESP kadar hızlı reaksiyon göstermesi biyolojik olarak mümkün değildir. İnsanlarda tehlikeyi algılama süresi ortalama 1 sn'dir, siz daha problemi algılama sürecindeyken ESP problemi çoktan görmüş, müdahaleye başlamış oluyor. Bunların insanları yanlış yönlendirici ifadeler olduğunu düşünüyorum. Aynı mantıkla gidersek o zaman emniyet kemeri de gereksiz, ne de olsa iyi şoförüz ya, kaza yapmayız kurtarırız. Böyle bir mantık yok, yazmadan önce biraz düşünelim.

    2006 yılından beri aracımda ESP var (307 kullanıyorum), özellikle kaygan zeminlerde, olumsuz hava şartlarında çok faydasını görürsünüz.
    Kışın insanların şaşkın bakışları altında sol tekerlerim 1 karış karın içinde, sağ tekerlerim buzlu asfaltta 60-70km/h hızla araba solladığımı bilirim
    Ayrıca hazırlıksız yakalandığınız durumlarda (karanlıkta farketmeden hızlı bir şekilde su birikintisine girme, mıcıra kaptırma vs.) da ESP'niz olduğuna şükrediyorsunuz. Beni bir kaç defa maddi hasarlı kaza yapmaktan kurtarmışlığı vardır. Yolda karşınıza çıkabilecek bu tür sürprizlere karşı insana güven veriyor. Ama ESP var diye de abartmamak gerekiyor, çünkü bu herşeyden önce bir güvenlik sistemi, performans değil. Siz makul sınırlar içinde kaldığınız sürece iş görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 28 Kasım 2011; 14:45:29 >




  • Orijinalden alıntı: illakihb
    2012 model jettalarda standart ESP yok........
    bu arabalar 50 milyarın üzerinde.....


    Dip not : 2011 model Golf'lerde hala çelik jantsız , manuel klimalı bos sürümler varken ESP daha 15 yıla falan standard donanım olur sanıyorum.

    Kesinlikle katılıyorum, sırf marka adı var diye bomboş arabalara dünyanın parasını veriyorlar, adamlar da ne de olsa satıyoruz mantığıyla fiyatları uçurdukça uçuruyorlar. Özellikle VW'de durum içler acısı. Benim 6 yaşındaki 307'mde ESP, EBD, AFU, ASR vs vs bütün alfabe var, adam bir ton paraya 2012 model Golf alıyor, donanımı benim "dandik" marka arabamın yanında sıfır. Bilinçsiz bir tüketici topluluğuyuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cleron

    arkaşlar erkek admın esp le ne işi olr zatn iyi bi şöförse zaten aracı kaydırmaz kaysada toplar ESP İÇİN 5 10BİN TL FARK VERENLERE SESLENİYORUM İYİ ŞÖFÖRSENİZ HİÇ VERMEYİNİZ BENM BROADWAYİM VARDI 5 SENE ÖNCE 99 MOEDL BİKEREDE ESP GEREKMEDİ 940 KG ARACA VİRAJLARA HIZLI GİRDİM SAVRULDUM HAFİF KAYDIM TOPLADIM HİÇ BİR SORUN YOK ŞİMİDE LACETTİ CDX FULL VAR ESP VAR AMA VARMI YOKMU BELLİ DEĞİL BİKLERE DE ARACIM KAYMADI KAYDIYSA BİLE BEN ELFRENİ ÇEKİPTE KAYDIM AMA ABS DERSWENİZ ABS ŞART

    madem iyi şoförsün saniyede yüzlerce defa bas çek yaparak ABS işinide sen yap:))

    kardeş bunun erkeklikle alakası yok!!!! hele iyi şoförlükle hiiiç alakası yok....

    sen sürüş özelliklerin,şartlar ,trafik gereği ESP ye ihtiyaç duymamış olabilirsin....

    ama bir laf var ya "bana bir koca lazım, o da bu gece lazım" işte bu size 1 kere lazım olur, onda da yoksa ESP niz , o fazladan masraf diye gördüğüz 3-5 milyarı mumla ararsınız...

    ki o kadar pahalı değil (sanırım fiat paket halinde esp ve birkaç donanımı 1500tl ye veriyor)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Kesinlikle her araçta standart olması gereken bir sistem. Yeni araç alacak herkese şiddetle tavsiye ediyorum, istatistikler ortada, ESP hayat kurtaran bir sistemdir.

    ESP nedir; ESP BOSCH'un icadıdır, patenti ona aittir, TCS, ABS, EBD'yi alt sistemleri olarak kullanan, aracın elektronik beyni ile ortaklaşa çalışan, aracın çeşitli yerlerindeki sensörlerini kullanarak ekstrem durumlarda aracın stabilitesini korumaya yarayan bir sistemdir.

    Devrede iken sensörleri aracılığıyla aracın 4 tekerindeki dönüş hızlarını, aracın gidiş doğrultusunu, sürücünün direksiyon hareketlerini, gaz pedalının konumunu, aracın hızını sürekli takip eder. Bir aksilik tespit ettiğinde ise anında devreye girer ve aracı gitmesi gereken çizgisine oturtmaya çalışır. Eğer abartı bir durum yoksa genelde bunda başarılı da olur. Aracın kafadan mı, arkadan mı savrulduğunu tespit edip durumu düzetmek için gerekli tekerleklere birbirinden bağımsız fren uygulayabilir, motor torkuna müdahale edebilir.

    "ESP'ye gerek yok, iyi sürücü iseniz ihtiyacınız yoktur, kendiniz toparlarsınız aracı" diyen arkadaşlara ise kesinlikle katılmıyorum, çünkü ne kadar iyi bir sürücü olursa olsun, refleksleri ne kadar hızlı olursa olsun, hiçbir insanın bir tehlike anında ESP kadar hızlı reaksiyon göstermesi biyolojik olarak mümkün değildir. İnsanlarda tehlikeyi algılama süresi ortalama 1 sn'dir, siz daha problemi algılama sürecindeyken ESP problemi çoktan görmüş, müdahaleye başlamış oluyor. Bunların insanları yanlış yönlendirici ifadeler olduğunu düşünüyorum. Aynı mantıkla gidersek o zaman emniyet kemeri de gereksiz, ne de olsa iyi şoförüz ya, kaza yapmayız kurtarırız. Böyle bir mantık yok, yazmadan önce biraz düşünelim.

    2006 yılından beri aracımda ESP var (307 kullanıyorum), özellikle kaygan zeminlerde, olumsuz hava şartlarında çok faydasını görürsünüz.
    Kışın insanların şaşkın bakışları altında sol tekerlerim 1 karış karın içinde, sağ tekerlerim buzlu asfaltta 60-70km/h hızla araba solladığımı bilirim
    Ayrıca hazırlıksız yakalandığınız durumlarda (karanlıkta farketmeden hızlı bir şekilde su birikintisine girme, mıcıra kaptırma vs.) da ESP'niz olduğuna şükrediyorsunuz. Beni bir kaç defa maddi hasarlı kaza yapmaktan kurtarmışlığı vardır. Yolda karşınıza çıkabilecek bu tür sürprizlere karşı insana güven veriyor. Ama ESP var diye de abartmamak gerekiyor, çünkü bu herşeyden önce bir güvenlik sistemi, performans değil. Siz makul sınırlar içinde kaldığınız sürece iş görür.

    fizik şaşmaz! zorlamamak lazım!




  • Elimin altında dursun, birgün lazım olursa "rahmetlinin ESP'si yoktu ama delikanlı adamdı" demesinler, "arkadaşım işini sağlama bağlamayı sever, geçmiş olsun kardeş" desinler.
    Bence kanun ve yönetmeliklerle Türkiye'de satılacak araçlarda minimum güvenlik standartları belirlenip ABS-ESP-ASR gibi donanımlar kanuni gereklilik haline getirilebilir. Böylece kimsede benim aracımda var, fiyatını da bu kadar yaptım diyemez. İnsan kolay yetişmiyor. Sadece kendi açınızdan da bakmayın, karşı şeritte yoldan çıkan ESP'siz bir hanzonun, veya aynı şeritte gençliğin ateşine kaptırmış bir delikanlının azizliği ile ölüme ulaşmak çok basit tabirle "UCUZ" bir ölümdür.
  • http://www.euroncap.com/results/escperf.aspx

    vakit ayırıp bi izleyin....
  • ben esp gereksiz ama abs gerekio benim abim 2011 model mercedesle full kaza yaptı ve 3kişilerdi 3ünüde kaybettik .s bunun için söyldim
  • Başınız sağolsun cleron. Ancak yine de belki biraz dikkatli olsalardı esp onları da belki kurtarabilirdi. Onları da diyorum, çünkü yapılan araştırmalarda ESP'nin yoğun kullanılmaya başlandığı ülkelerde kaza oranları ve ölümlü kaza oranlarında ciddi miktarda düşmeler var. Bilimsel bir gerçeği de gözardı edemeyiz.
  • saol eng ama işte düz duvara yada direğe yada arkadn bi araba çarptımmı yada ara baya çarptımmı bi kıymeti kalmıo esp nin o anlamda söyledim ölen hertürlü ölüo kaderinde varsa adam ölüo sahinle ölmüolar mercedesle ölüolar işte bunu ssöylemeye çalıştım zaten kazaların çoğu esp nin işe yaramadğı olaylarda oluo yolllarımız duble yol oldu artık çoğu yer dümdüz bas bastığn kadar geniş virajlar var o açıdan söyleidm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cleron

    saol eng ama işte düz duvara yada direğe yada arkadn bi araba çarptımmı yada ara baya çarptımmı bi kıymeti kalmıo esp nin o anlamda söyledim ölen hertürlü ölüo kaderinde varsa adam ölüo sahinle ölmüolar mercedesle ölüolar işte bunu ssöylemeye çalıştım zaten kazaların çoğu esp nin işe yaramadğı olaylarda oluo yolllarımız duble yol oldu artık çoğu yer dümdüz bas bastığn kadar geniş virajlar var o açıdan söyleidm

    PEKİ YAĞIŞLI YOLDA KAYIP ORTADAKİ DİREĞE ÇARPARKEN BİRİLERİ SENİ TEKRAR YOLA SOKSA NASIL OLUR????
    PEKİ TAM ARABAYA ÇARPARKEN DİREKSİYONU KIVIRINCA YANLAMASINA KAYIYORSUN YA, İŞTE O OLMASADA, SEN O MANEVRAYI YAPIP KURTULSAN(BUNA EURO NCAP TE GEYİK TESTİ DENİYOR)

    İŞTE ASIL OLAY BURDA BAŞLIYOR.... DUBLE YOL=HIZLI VE DÜZ YOL=REHAVET=DİKKAT DAĞILMASI=ŞERİTTEN ÇIKMA=NERDE BU ESP???? YOKSA ESP=HOOP ŞARAMPOL VEYA REFÜJ




  • ben hiç öyle bişy yaşamadım :) yaşamamda ben broadwayimle yan yan virajlarda kaydımmı döçnüodm eskiden 5 sene önce
  • Siz usta şoförsünüz cleron, size abs, esp, asr, vs... bilimum güvenlik sistemi ve hatta hidrolik fren bile gereksiz. Eski tip westinghause fren sistemi bile gereksiz, 74 binek renolarda zaten yok, 3 ay kullanmıştım, sağlam bacak kasınız varsa iyi frenliyorsunuz. Aynen böyle devam... Teknolojik gelişmenin bir noktasında durmak yeterli, ne gerek var fazla gelişmiş otomobillere. Zaten yakında hepsinden sökerler bu gereksiz elektronik sistemleri...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.