Şimdi Ara

ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR??? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
99.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kimi arkdaşımız 110 ile viraja kimide frensiz girmiş yapmayın arkadaşlar.gidin trafiğe kapalı alanada yapın.kendinizi düşünmüyorsanız başkalarını düşünün.esp ile ilgili sene 2001 5.25ia almışız çanakkale yolundayız tekirdağ yayoba eski adıyla namık kemaldeyiz aracı peder tesise sokacak yol mıcırmış araç mıcıra bi kaptı inanıyorum ki esp olmasa idi kesinlikle içerdeki araçlardan birine yada refujlara yada takla atmaya başlayacaktı.nasıl topladı hala anlayamadık esp hayat kurtarır.yeterki onun sizi 120-130 la virajı aldıracağını düşünmeyin.unutmayalım ki o bi yardımcı sistemdir ve garantisi yoktur biliyorsunuz.
    ayrıca bir aneknot eklemek istiyorum esp nin bilgi işlem merkezi bagaj tarafında sağ veya sol tarafa monteli kutucuk içindedir.eğer bu sistemi aşırı zorlar ve yorarsanız anında bozuluyorlar.markayı kötülemek istemiyorum ama son cıkan passatlarda bu sistem baya bir sorun cıkartıyormuş.
    ESP YE GÜVENİN AMA YÜKLENMEYİN.




  • esp yi kafanda şöyle canlandır

    sen merdivenle ağaca çıktın ama merdiven sağa sola eğiliyor sende düşme tehlikesi geçiriyorsun seni de yanındaki bir kişi merdiven salınıma girer girmez hemen devreye girerek merdiveni düzeltiyor
  • denemek için viraja 110 la girerken aldığın riskler aracının kaza yapması ve ihtimallerde senin ölmen yada ciddi şekilde yaralanmandır.Araca ailesini bindirecek kişi olarak ben ilk defa sahip olduğum bu teknolojinin ne işe yaradığını görmek istedim.Kaskodan dolayı aracı umursamadım.Yaralanma riskinide göze aldım ki ölmeyi elbette bir test için kimse istemez.Ama başkalarına zarar vermek kesinlikle istenmeyecek bir olaydır.Önlemimde çok basitti.Önümde ve arkamdaki 300 metrelik mesafelerde hiç araç yoktu ve savrulursamda aracım otoyolun dışına çıkacağı kesindi.Yani başkaları için değilde kendim için sorumsuzca bir hareketti.Ama artık ESP nin gücünü biliyorum.Hani trafiğe kapalı alan derken denediğim yer trafiğe kapalı gibi dağın başı ıssız Malatya yolu.İnan fazlasıyla kapalı:)Değilse bizlerde elbette biliyoruz toplumsal sorumluluk sahalarını dostum;)
  • ESP bence muhteşem bir sistem, bir daha araç alırsam benim için olmazsa olmazlardan. Kesinlikle ESP siz almıycam, zaten bence 3-4 yıla kalmaz C sınıfında standart hale gelebilir, aynı ABS gibi. Aracımı hiçbi zaman feci zorlamadım ama bir keresinde arka çok hafif kaydı, Sahil yolunda çok kıvrımlı bir viraja çok hızlı girmiştim, arka tekerdeki kaymayı hissetmemle paniklemem bir oldu hemen orta şeride atladım, orta şeritte önümde de araba vardı. Yani kaydamadan değil de panikten başım belaya giriyodu az daha İşte böyle bir pozisyonda eğer ESP olsa araçta kayma olmaycaktı.
  • 2005 307 XT
    bir ayı geçti
    hala denemedim.
    artık kışa asr yi denerim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    Hayırlı olsun. araban nedir?


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    esp ve asr yeni aldığım aracımda var.
    alalı 2 gün olmadı daha

    kıyıpta zorlayıp deneyemiyorum.



  • Peugeot yaklaşık olarak 240.000 307 yi avrupa'da servise çağırıyor ESP ABS sistemlerindeki bir arızadan dolayı acil durumlarda ESP ve ABS sistemlerinin kilitlenerek işlev görmediği saptanmış.
    ESP'li 307 sahipleri bence servislerine bu durumu sorup ısrarlı takipçisi olsunlar. ESP sisteminin en gerekli olduğu araçlardan birisi 307 .

    Haberde tüm dünyada yaklaşık olarak 1 milyon 307nin geri çağrıldığından bahsediliyor. Türkiye'ye gelen 307lerin hepsi herhalde 0 hata üretim araçlar ki hiç geri çağrıldığını ben duymadım.
  • 307de esp nin ne işi var o eletronik direksiyondur şaşarsın arkadaş kapaat
  • arkadaşlar esp ile eps yi karıştırmayalım esp elektronik stabilze programı arabanın yoldan çıkmaya meyilli olduğu anlarda gerekli tekerleklere gerektiği kadar güç veriyor ve yoldan çıkmamasını araca rahatça yön verebilmenizi sağlıyor eps ise aac hızlandıkça dreksyon sertleşiyor bu oluyor nette bissürü corsa ve combo ilanlarında araç özelliklerinde esp var okumaktan aciz milletimiz gösterge tablosundaki eps yazısını esp die okuyor

    işte esp ve abs nin gerekliliğini gösteren bir video

    http://www.youtube.com/watch?v=wSQ78jeEoHU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobra41 -- 27 Ağustos 2007; 0:23:26 >




  • EPS ASR SİSTEMLERİ VİDEOLAR



    1- http://www.youtube.com/watch?v=T9Y6z7cXxEE
    2- http://www.youtube.com/watch?v=DQYl6CPJLRk







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 27 Ağustos 2007; 10:00:01 >




  • selam,
    arkadaşlar benimde öğrenmek istediğim bir husus var.2004 passatım var.
    Anlatılanlara bakınca anlıyorumki ESP otomatik olarak devreye giriyor.Peki ESP düğmesine basınca ozman tehlike olmasa bilemi ESP ile gidiyor oluyorum?
    Acil durumlarda kendisi otomatik giriyormu devreye?
    Yoksa ben süratli gidiyorum ESP her ihtimale karşı açık olsun yada kar da buzda açık olsun diyerek düğmeye basılıp çalıştırılıyormu?
    Teşekkürler
  • Araç özelliklerine göre değişir.

    Bazı araçlarda ESP düğmesi sistemi tamamen devreden çıkarmak için kullanılırken örneğin Citroen C5.te sistemi kapatsanız bile 50 km.yi geçince sistem tekrar aktif oluyor ya da kontağı açıp kapattığınızda sistem tekrar aktif oluyor.

    Sizin aracınızda bu özellik (kontağı açıp kapatmadığınız sürece) tamamen sistemi kapatmak içindir. Yani ESP tuşuna basarsanız sistemi her şekilde devreden çıkarmış olursunuz ve haliyle önden veya arkadan kayma durumunda sistem araca müdahale etmez.
  • MRB herkese
    arkadaslar laguna 2 expression modeli aracımla 1 hafta önce sehir içinde bir kaza yaptım aracımda esp olsaydı kesinlikle yapmazdım o kazayı kaza ise şöle gerceklesti:
    önümde meshur bildgimiz dolmuşlardan vardı adam sağa sinyal verdi müşteri alcaktı benle dolmus arasında ise 1 araba vardı ben solladım arabayı dolmus ise durmadı sağda bende o esnada dolmusuda solluyordum adam birden gaza bastı hızım 40 vardı önümde ise 4 yol ve seridimin ortasında yüksek üstünde trafik lehası olan refüj vardı dolmuscu gza basınca bende refuje vurmamak icin gaza bstımdolmusu geçtim fakat refuje tam capraz sağdan girdim sıyırdım fakat artık araba kontrolıimden cıktı direksiyon cevirdim felan kar etmedi ve sol tekerden refüje vurup vtabelaya carpıp refüjün üstünden dört yolun ortasına 2 metre vardı aracım durdu hava yastıkları açıldı ikiside neyse arabayı çektirdim servise hasar tespiti yaptılar ve aracımda suan 20 milyar hasar çıkarıldı en pahalısı abs 2100 ytl ve motor beyni henüz ne kadar oldugunu arastırılıyor ve en az 3000 ytl olacagını sölediler o gün aracımda esp olsaydı kesinlikle böle bir olay olmayacaktı çünkü hızda yoktu .
    Aracın pert olacagını sölediler bu hafta hersey dahada netleşicek ve yine laguna alacagım fakat bu sefer esp kesinlikle olucak....




  • opel corsa kullandım esp siz kavşaga düz girmeme ragmen önüme araba çıktı çarpmayım derken kavşağın karşısındaki dersaneye uçuyordum.

    zor toparladım

    307 var esp li ne yapsam ne etsem 120 nin altında arabayı kaydırtamadım.

    çok sert dönüşler yaptım devrilcek gibi oldu ama arkası savrulmadı.

    o an anladım.önemli birşeymiş:D
  • ESP sadece virajlarda ya da karlı buzlu yollarda değil düm düz yolda da devreye sokulabiliyor, bunu başardım

    Şöyleki , saatte 110-120 km hızla gidiyordum.Yol düz ancak acayip yagmur yagıyordu, aracım hızlı gittiğinde olacak su birikintileri üzerinden gecerken muhtemelen yolla olan temasını kaybetti ve benim hissetmeyeceğim bir sekilde sağa sola kaydı, bunu ancak ESP devreye girince farkettim, aracı yolda tuttu.

    Arac alacaksanız ve imkanınız varsa az daha fazla para verin ama ESP li alın.Her zaman devreye girmez, lazım olmaz ama kırk yılda bir kere lazım olur onda da hayat kurtarır.

    Saygılar...
  • 3 yıldır ESP kullanıyorum. Artık kaç defa devreye girdiğini bilmiyorum. ESPsiz bir araç ile virajda understeer veya oversteer yaşamanız durumunda kontra vererek toplamak kesinlikle otomobilinin limitlerini bilen birisi için gayet kolay ve keyiflidir. Bir çok sürücü aracın yana yatmaya başladığında arkadan kayma başlayacağı hissine kapılarak fren yapması aracın apex içinde ön ve arka fren güç dağılımı farklılığından teker dönüş sayısını değiştirerek riski arttırmaktadır. Halbuki önden çekişli bir araçta apeksin ortasında gaza basıldığında arka tarafta at arabası tekerleği mantığı ile gelen teker ön tekerin izini takip edecektir. Ancak abartarak aracı oversteer'e sokmamak lazım.

    Buna örnek verecek olursak yeni mıcır serilmiş bir yolda 45-50 km/h gibi bir hızda viraja girerken aniden araç kaymaya başlarsa malesef frene bastığınızda istediğiniz tekere blokaj uygulama lüksünüz yoktur olsa bile onun kadar hassas uygulamanız neredeyse imkansızdır. bir kez işe yarar ve şevden aşağı uçmadan yolunuza devam edersiniz. Bahsettiğim hız kesinlikle güvenlik sınırları içinde olmasına rağmen normal bir araçta toparlamak bence inanılmaz zor. Kurtarabilen varsa helal olsun!

    ESP'nin en büyük avantajı özellikle gece görüşün az olduğu veya yola yeni malzeme serildiğinde gerekli kompresyon yapılmadan bırakılmış mıcırların üstünde iken siz direksiyondan zemin hakkında bilgi alana kadar o gerekli önemleri almasıdır.

    Buna örnek verecek olursak malesef bir kez 180 km/h gibi bir hızda sol iki tekeri mi su birikintisine kaptırdım ve gece olması nedeniyle çok geç farkedebildim. Kesinlikle bir eşeklikti. Çünkü inanılmaz bir aquaplaning'e maruz kaldım. Ancak ESP/ASR sadece torku dengeleyerek birikintiden dümdüz çıkmamı sağladı. Direksiyondaki tepkiyi bile hissettirmedi.

    Çok dar bir virajda sınırı özellikle aşmanız durumunda ABS'nin panik freni şeklinde devreye giriyor ve tüm kontrolü sadece 1 sn.liğine sizden alıyor. Ancak ESP'nin devreye girme süreci direksiyon tepkileri ile belirleniyor. Eğer direksiyonu sıkıca tutup sert manevralar yaprsanız daha lastikler yanal kaymaya başlamadan devrede iken direksiyonu yumuşak hareketlerle hareket ettirdiğinizde arkayı bir parça bırakmanıza izin veriyor ve hatta kontra yaparsanız devreye girmiyor. Aynı virajda direksiyona sım sıkı sarıldığınızda kayma anında ben burdayım diyor.

    ESP açık iken bir pistte doğru viraj çizgisinden giderek tam gaz ile hiç frene basmadan limitlerine kullandığınızda hiç fren yapmanıza gerek kalmaz ancak bu sportif kullanışı törpülediği için spor otomobillerde tamamen iptal edilme seçeneği var.

    Fizik kurallarını bertaraf etmez. Ancak fizik kurallarına aykırı bir şey mesela ne olabilir diye düşünürsek; 90 km/h dan yüksek bir hızla aracınızın üzerinde takılı lastiklerin tutunma limitlerinin olmadığını düşünelim. Ve bu viraja 120 ile girelim. Önce önden sonra da 4 tekerden kayarak dışarı çıkarız. Bu konuda bile ESP li araç diğer araca göre sizin direksiyon açınız ile lastiklerin dönme açısının tutmadığını sizden önce tespit edeceğinden sizi yolda tutmaya çabalar ancak başarılı olamasa da belki ölmeden kurtulmanızı sağlayabilir.

    ESP devrede iken zincir takılmaz. ESP'nin devreden çıkarılmasına rağmen normal binek araçlarda 50 km/h üzerinde devreye girmesinin nedeni öylesine koyulmuş bir rakam değildir. Zincir ile maks. hız tahdidi 50 km/h olduğundandır.

    ESP'nin normal ABS'li araçlara göre tek dezavantajı ise ıslak bir zeminde panik fren yaptığınızda aracın stabilitesini sürekli koruma ihtiyacı duyduğundan fren mesafesini normal ABS'li bir araca göre %50 civarında uzatabilir.

    Sevgi ve saygılar...




  • Tr de ESP yi standart olarak sunan en ucuz araç Daihatsu Sirion 1,5 Sporty; bu noktada bu fiyat aralığında ister istemez en güvenli araç sıfatına sahip oluyor pek tabii ki! Sırf güvenliğe yönelik ekipmanlara bir baktığımız zaman EBD destekli ABS + ESP + Sürücü-Yolcu havayastıkları + Yan havayastıkları + Perde havayastıklarını görüyoruz!Aracın şu sıralar bayiilerde fiyatı 26500 YTL civarında...
    Peki ESP ESP diyoruz da nedir bu ESP;ne işe yarar!!??Buyurun yaptığım alıntıya:

    Uluslararası çapta yapılan tüm kaza araştırmalarının sonuçlarına göre, ölümle sonuçlanan kazaların en az yüzde 40 ’ı savrulma neticesinde meydana geliyor.
    Savrulma sonucunda oluşan kazaların ise yaklaşık yüzde 80’inde, eğer araçta ESP sistemi bulunsaydı kazanın önlenebileceği ortaya çıkıyor. Geçen yıl Köln Üniversitesi tarafından yapılan bir diğer araştırmanın sonuçlarıysa sadece Avrupa’da ESP sisteminin tüm araçlarda kullanılması halinde her yıl trafikte 4 bin kişinin ölümünün ve 100 bin kişinin yaralanmasının önlenebileceğini gösteriyor.
    Amerikan trafik dairesi NHTSA ’nın öngörüleri doğrultusunda, ESP sisteminin tüm araçlarda aktif olarak kullanılması halinde Amerika’da 10 bin kişinin rafik kazalarında ölümünün önüne geçilebilir.

    Yazıya lütfen daha ayrıntılı bakın:http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=HaberDetay&ArticleID=884688&Date=23.06.2008&CategoryID=101




  • inanın bu dediğiniz abimin dogan slx'te başıma geldi esp'sizdi malum:)Yeğeni alıp arabayı kaçırdım,o sırada cisil çisil yagmur başladı.Bende 80'de gidiyordum.Araba yoldan çıkar gibi oldu arka taraf savruldu biraz fakat hemen geri toparlandı.Bunun toparlanmalarınızın neden olduğu durumun esp'den olduğuna dair kesin bir kanıt mevcutmu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kokainman

    307de esp nin ne işi var o eletronik direksiyondur şaşarsın arkadaş kapaat

    seni de uçurmuşlar ama kullandığım aracı iyi biliyorum.
    orta konsolda koskoca esp tuşu var.

    ayrıca defalarca kendim soktum devreye
    bir sorun yok bendeki 307 de
  • Araç peugeot 308 adres arıyorum sürat 60-70 civarı bir ara kararsızlık yaşadım ve son anda biraz sert bir şekilde dar olan yola ayrıldım hemen esp devreye girdi kıçı toparladı yoksa duvara çıkmıştım.Çok yararlı bir sistem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aldas

    selam,
    arkadaşlar benimde öğrenmek istediğim bir husus var.2004 passatım var.
    Anlatılanlara bakınca anlıyorumki ESP otomatik olarak devreye giriyor.Peki ESP düğmesine basınca ozman tehlike olmasa bilemi ESP ile gidiyor oluyorum?
    Acil durumlarda kendisi otomatik giriyormu devreye?
    Yoksa ben süratli gidiyorum ESP her ihtimale karşı açık olsun yada kar da buzda açık olsun diyerek düğmeye basılıp çalıştırılıyormu?
    Teşekkürler

    Esp'yi kapatsanız bile 50 km süratten sonra otomatik olarak kendi devreye girer
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.