Şimdi Ara

Eski model araca yol gözüktü...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "ZORUNLU Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, eski araç sahiplerine pahalıya patlayacak. Bu araçlarda poliçe bedelleri, aracın ikinci el fiyatlarına ulaşacak. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Ekonomik ömrü dolmuş araçların trafikten çekilmesini hızlanacak” dedi

    SİGORTA şirketlerinin son 6 yılda 3 milyar lira zarar etmesine yol açan Zorunlu Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, Doğan, Şahin Kartal, Broadway, Renault 9, Taunus, Anadol gibi eski model araç sahiplerine pahalıya patlayacak. Buna da eski model araçların yeni nesil araçlarda artık standard olarak yer alan ABS, ESP, EBD, ROP, TCS gibi sürüş güvenliğini artıran sistemlerden yoksun olması yol açacak. Bu uygulamadan ayrıca, sık sık kaza yapan sürücüler de nasibini alacak.

    Kaza riski yüksek olan araçlar, Zorunlu Trafik Sigortası yaptırırken 10-12 kata varan fiyat farklarını üstlenmek zorunda kalacak. Bu tip araçlarda Trafik Sigortası poliçe bedelleri, aracın neredeyse ikinci el fiyatlarına ulaşabilecek. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Artık 33 farklı sigorta şirketinden 33 farklı poliçe teklifi alınabilecek. Bu durum gelişmiş ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de ekonomik ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesini hızlandıracak” dedi.

    YILLIK ZARAR 750 MİLYON TL

    Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçişle birlikte araç sahiplerinin zihinlerinde oluşan sorulara da açıklık getiren Tunçay, Türkiye’de 2008 yılından itibaren kaza tespit tutanağı uygulamasına geçilmesiyle birlikte, Kasko Sigortası kapsamında değerlendirilmesi gereken bir çok hasar ödemesinin Trafik Sigortası kapsamında gerçekleşmesine yol açtığını, bunun da Zorunlu Trafik Sigortası’nda hasar ödeme boyutlarını artırdığını söyledi. “Böyle olunca da sigorta şirketlerinin Trafik Sigortası’ndan zarar etmeleri kaçınılmaz oldu. Sadece son bir yılda gerçekleşen zarar 750 milyon TL’yi buldu” dedi.

    Serbest fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlarla riski düşük araçlar arasında önemli oranda poliçe farklılıklarının oluşacağını söyleyen Tunçay, “Daha önce her araç sahibi riskli olsun olmasın aynı tarife üzerinden poliçe bedellerini ödüyordu. Bundan böyle, riski az olan araç sahipleri ile riski yüksek araç sahiplerinin poliçeleri arasında önemli oranda fiyat farkı oluşacak. Bugüne kadar sabip fiyat, kazasız araç sahiplerinin sık sık kaza yapanların zararını da üstlenmek zorunda olduğu için daha yüksek prim bedellerini ödemek zorunda kalmalarına yol açıyordu. Serbest fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlar, risksizlere kıyasla daha fazla prim ödemek zorunda kalacak. Yıllardır hiç kaza yapman sürücüler olduğu gibi her yıl 20-30 kez kaza yapan sürücüler de var. Artık yılda 10 hasar yapan araç, hiç yapmayana oranla 10 kat, 12 hasar yapan 12 kat daha fazla prim ödemek zorunda kalacak” dedi.

    RİSKİ TEKNOLOJİ FARKI ARTTIRIYOR

    Ayrıca, Kartal, Şahin, Doğan, Taunus, Broadway, Renault 9 gibi eski model araçların da yeni nesil araçlara oranla daha yüksek poliçe bedellerini ödemek zorunda kalacağını söyleyen Tunçay, bunun da nedenini eski model araçların teknoloji farkı nedeniyle yenilere göre daha fazla kaza riski oluşturmasına bağladı. Yeni nesil araçlarda artık elektronik stabilite programı ESP, EBD destekli ABS fren sistemi, fren destek sitemi BAS, patinaj engelleme sistemi TCS, takla önleme sistemi ROP, yokuş iniş destek sistemi DBC, yokuşta güvenli kalkış sistemi HAC gibi güvenlik uygulamaları artık standart özellikler arasında bulunuyor. Böyle olunca da kaza risk oranı diğer araçlara göre oldukça düşük seviyede kalıyor.

    ‘Pert’te fiyat karmaşası yok

    TÜRKİYE Sigorta Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Kalkavan da, Kasko Sigortası’yla ilgili değişikliklere açıklık getirerek, “Kasko’da pert olan aracın değeriyle ilgili fiyat karmaşası, ortadan kalkacak. Poliçelerde pert durumunda hangi fiyatın baz alınacağı yer alacak. Anlaşmalı servis uygulamasında ise sürekli gittiğiniz servisle hangi sigorta şirketi anlaşmalıysa, onu araştırıp, tercih edilecek” dedi.

    Kazasızlık indirimi şirkete göre değişecek

    KASKO’da kademeli olarak yüzde 60’a kadar uygulanan kazasızlık indirimi de artık kalkıyor. Bu ancak, artık kazasızlık idirimi uygulanmayacak anlamına gelmiyor. Aksine kaza yapmayan arçlara şirket politikalarına göre daha fazla ya da daha az indirim uygulanabilmesine imkan sağlayacak." sizce bu haberin gerçekleşme olasılığı var mı ? bu kadar büyük bir piyasayı antika araçları,temiz araçları bitirebilirler mi ? bu konu hakkında bilgisi olan var mı ?







  • Onu bilmiyorum da gayet güzel bir karar. Ben müthiş dikkatlı kullanıyorum, gözüm 4 dönüyor trafikte aman birinin canına malına kastetmiyim diye. ( 8 senedir bilfiil raça kullanıyorum daha benim yağtığım tek kaza yok, iki defa park halinde gelip bana vurdular, 2 trafik cezam var biri park biri kırmızı)

    Ama yukarı da yazılan malum araçların kullanıcıları kasap bildiğin. Nasıl olsa kamyona girse arkadan şahinci,kartalcı arkadaşlar maks. 1000 tl'ye aracı baştan topluyor, umurunda mı dünya. Sonra abeee zor durumdayız senin arabada da bir şey yok görmezden gel abeee diye ağlasınlar. Ulan benim hayatımın 25 senesi fakirlikle geçti. Biz bilmiyomuyduk 2-3 bin tl'ya çakaralmaz bir döküntü alıp fink atmayı trafikte. Hiç kusura bakmasınlar
  • 2006 model aracı satıp 98 mercedes almayı düşünüyordum fakat kafam karıştı. Araç eski ama abs esr bas gibi donanımlar mevcut şimdi ne yapmalı arabayı alıp milyarları sigortaya mı vercem?

    Yani eski araç sınıflandırması neye göre?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Onu bilmiyorum da gayet güzel bir karar. Ben müthiş dikkatlı kullanıyorum, gözüm 4 dönüyor trafikte aman birinin canına malına kastetmiyim diye. ( 8 senedir bilfiil raça kullanıyorum daha benim yağtığım tek kaza yok, iki defa park halinde gelip bana vurdular, 2 trafik cezam var biri park biri kırmızı)

    Ama yukarı da yazılan malum araçların kullanıcıları kasap bildiğin. Nasıl olsa kamyona girse arkadan şahinci,kartalcı arkadaşlar maks. 1000 tl'ye aracı baştan topluyor, umurunda mı dünya. Sonra abeee zor durumdayız senin arabada da bir şey yok görmezden gel abeee diye ağlasınlar. Ulan benim hayatımın 25 senesi fakirlikle geçti. Biz bilmiyomuyduk 2-3 bin tl'ya çakaralmaz bir döküntü alıp fink atmayı trafikte. Hiç kusura bakmasınlar

    Haklısınız bir bakıma.Daha dün yaşadım bu olayı.Dolmuştayım kırmızı bir doğan dolmuşçunun önüne girdi makas atmaya falan çalıştı (ki arabası yolda zaten zor duruyor arka tekerleklerle ön tekerlekler resmen farklı şeritte gidiyor gibi görünüyor arkadan bakıldığında.) dolmuşçu kornaya bastı haklı olarak adam doğanın camından kafasını çıkarmış dolmuşçuya bakıyor ters ters sanki gelse kavga çıkartacak.Tofaş grubuna ayrıyetten gıcık olurum zaten arabanın yapısına hız yapmaya böyle şeylere müsait değil işte hız yapmaz demiyorum yapar ama o hızda hem kendi hayatı hem milletin hayatı tehlikeye giriyor bu araçlarda.Yani bir bakıma sevindim bu kanun uygulanmaz bence ama eğer uygulanırsa bir nebze de olsa daha ehliyetini yeni almış bakımsız doğan,şahin kullanan serserileri yollarda görmekten kurtulcaz.Fakat kafamı karıştıran soru o değil bazı insanlar varki aracını gerçekten titizlikle kullanıyor.Örnek veriyorum emekli bir amca emekli maaşıyla ya da asgari ücretle çalışan efendi bir aile babası 5.000-6.000 tl lik bir araba alıyor.adam efendi gibi kullanıyor.şimdi bu adamın aracında abs falan yok diye onu diğer serserilerle aynı kefeye koyamayız ki broadwayleride zaten tofaş kadar dengesiz kullanan fazla yok.illaki vardır da broadway genelde memur arabası kıt kanaat geçinen toplumun arabası.köydeki amcanın işini gören bir bakıma traktör görevi gören toroslar falan yurdumuzda oldukça fazla.bu kanun dediğiniz gibi güzel ama devletin vatandaşa o zaman biraz yardımcı olması lazım.0 km araçlara aldıkları vergiyi biraz azaltmaları lazım.yani bu araçlara mecburluktan binenlee çok yazık olacak.belki adamın elindeki tek güvencesi o arabaydı.bu kanundan sonra 5.000 tl lik araba hurda fiyatına satılır.her yönden zarar yani .bu kanun hakkında bilgisi olan var mı ? yani yakın zamanda sigorta yaptıran falan ?




  • soygun başka birşey değil. piyasada fakirler araç kullanıyor onların cebindeki son parayada göz diktiler. Eski araçta olsa herşey sürücünün elinde. Aracın kaza yapma oranı belki %5tir.
  • Trafik magandalarının elinde Tofaş'ı alıp sıfırını verseniz bu adamlar daha beterini yapacak.
  • Amaç kazayı önlemekse önce devlet kendi üzerine düşeni yapsın. Yollar berbat durumda, çukurlardan kaçmak için eğitim almak lazım...
  • Bunun ve emisyona dayalı MTV'nin getireceği şudur: Gariban adam arabaya binemeyecek. Piyasadaki araçlar kısa sürede hurdaya ayrılmaya başlayacak. Bu da sıfır araca talebi arttıracaktır. Yani fiyatları...Öyle C sınıfı sıfır aracı 40-50 000'e almayı unutun.Ayrıca 10 sene sonra satmayı da...
    Normal bir ülkede bu durumda insanlar gider ,Çin işi ya da Tata Nano gibi araçlar yönelir.Ama bizdeki vergiler sayesinde onların da pek bir cazibesi yok.
    Milletin canı çıksın....
  • ya araca değil sürücüye sigorta yapılmalı. bu kadar basit.

    adamın kazalarına, ceza puanına bak ona göre sigorta primi belirle. ehliyetin varsa ödemek zorundasın de. bak bakalım ne oluyor.

    ehliyeti olup araba kullanmıyorum diyenlerde ehliyetlerini iade etsinler, kullanacakları zaman prim ödeme şartı ile geri alsınlar. acayip basit, adil bir çözüm.
  • Baştan sona saçma ve mesnetsiz bir fikir..Kazayı araç değil,sürücü yapar.Önce sigorta primlerinin artmasındaki en büyük faktör olan experleri hizaya getirsinler.3 liralık hasarı 13 lira gösterip aradaki rantı servisle paylaşıyolar.Ben 10 sene şahin kullansam kaza yapmam.Birisi sıfır aracı 2 ayda aracı perte çıkarır.Garibanı düşünen yok ki memlekette.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Baştan sona saçma ve mesnetsiz bir fikir..Kazayı araç değil,sürücü yapar.Önce sigorta primlerinin artmasındaki en büyük faktör olan experleri hizaya getirsinler.3 liralık hasarı 13 lira gösterip aradaki rantı servisle paylaşıyolar.Ben 10 sene şahin kullansam kaza yapmam.Birisi sıfır aracı 2 ayda aracı perte çıkarır.Garibanı düşünen yok ki memlekette.

    Çok doğru söylemişsiniz bende bunları söyleyecektim.
  • yapsınlar da görelim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Trafik magandalarının elinde Tofaş'ı alıp sıfırını verseniz bu adamlar daha beterini yapacak.



    +1500
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Baştan sona saçma ve mesnetsiz bir fikir..Kazayı araç değil,sürücü yapar.Önce sigorta primlerinin artmasındaki en büyük faktör olan experleri hizaya getirsinler.3 liralık hasarı 13 lira gösterip aradaki rantı servisle paylaşıyolar.Ben 10 sene şahin kullansam kaza yapmam.Birisi sıfır aracı 2 ayda aracı perte çıkarır.Garibanı düşünen yok ki memlekette.
    Kazayı araçlar mı yapıyorlar,aracı kullananlar mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Trafik magandalarının elinde Tofaş'ı alıp sıfırını verseniz bu adamlar daha beterini yapacak.

    Tofaş'tan inip yeni araçlara binince Allah ne verdiyse abanıp gene milletin canını yakacaklar.
  • Sirketlerin zarar ettigine inanmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslinda mevzuyu acalim.

    Eskiden kaza oldugunda polis geliyordu mevzu cozuluyordu. Sonra hukumet bakti bu polis icin masraf. Maliyet. Bunu da kaza tespit tutanagina cevirdiler.

    Kaza tespit tutanagi 2 sahte kaza yapan ve bir de eksperden olusan kucuk çetelerce somuruldu. Olmayan kazalar olmus gibi gosterildi eksperler onayladi yuksek tamir maliyetleri sigorta sirketlerine odettirildi. İste sigorta sirketleri bu yuzden 3 milyar zarar etti.

    Aslinda neymis sebep? devlet, devlet oldugunu unutmus, vatandasa hizmet goturmekten vazgecmis, bu yuzden sigorta sirketleri zarar etmis ve bu zarar vatandastan tahsil edilecek. Garibanin arabasi yok parasina satilacak, olan hepimize olacak.

    Bu gun sirf ailenizde para oldugu icin bindiginiz arabalardan dolayi, ailesinde para olmadigi icin eski arabaya binen insanlari hakir gormeyiniz.

    Devlet raic bedelinden vatandasa odeme yapip satin alirsa eyvallah ancak bu zarar da vatandasa yuklenirse eyvah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    Kazayı araçlar mı yapıyorlar,aracı kullananlar mı?



    Arabada ABS de yok ESP de yok.

    7 senedir tek bi kazası bile yok çok şükür.

    Ben bu arabayı kullandığım dikkatle ABS ve ESP'li bir araç kullansam kaza yapma riskim daha da düşer.Ama arabada ABS,ESP vs vs bi dünya güvenlik sistemi var diye Allah ne verdiyse yapıştırırsam orada fizik kuralları devreye girer işte.

    Tamamen bilinç meselesi.
  • Yurt dışında antika sayilabilecek arabalar geziyor yollarda, hiç kimsenin de trafikten kaldirdiği yok!

    Her şeyde yurt dışını kiyaslayan muhteremler, para gelecek olunca gözleri bir şey görmüyor.

    Hani istatislik, kim ne kadar kazaya karişiyor, hani veriler nerede! Ayda bir %50 çiktik anketi yapiyorsunda, neden millete anket yapip bu eski araçlari sormuyorsun!

    Bir sürü insan eski araçlarini sevdiği için kullaniyor, imkani da olsa yeni arabayi sevmeyen, masrafli bulan insan var. Nerde dusunceye saygi!

    Araba arabadır, bakimli 68 modeli, yeni araca tercih ederim. 200 le gitmem, 100 le giderim, tek parça varacağım yere varirim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu sütü bozukların fakir insanlarla hiç bir işi yok.onlar sadece kendilerini iktidarda tutan küresel sermayenin istediklerini yapıyorlar.bunlar daha iyi günlerimiz bakalım satıcak özelleştirilicek yada eyaletlere bölünecek bir şey kalmayınca bu millet ne yapıcak çok merak ediyorum
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.