Şimdi Ara

Eski Araçlar Masraflı Diyenler Buyursun :) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
3.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • acipinsan A kullanıcısına yanıt
    Araç ney hocam sizdeki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Birçok 2. el araç aldım, başlıkta yazana katılımıyorum ne yazık ki. 3 tane Renault aracım oldu, hepsinde de temiz diye aldığım araçlar baya masraf çıkardı. O yüzden benim kafamda Renault bitti maalesef. Aynı şekilde 1 tane Fiat aracım oldu, onda da çok masraf vardı ama uğraşmaktansa sattım. O yüzden Fiat da sınıfı geçemedi. 45 bin km de Chevrolet aldım, 2 senede sadece arızalarına 5 bin harcadım. VW aldım, 6 ayda 3 bin harcayınca ondan da kurtuldum. 1 Hyundai aldım 1 sene bindim , 0 masraf... 1 de Toyota'm olmuştu onda da 1 yılda sadece arka sileceği değiştirdim. O yüzden ikinci elde uzakdoğu aracından şaşmam bu vakitten sonra.
    Bu yüzden on yaşın üzerinde kesinlikle Japon tavsiye edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahasss

    Araç ney hocam sizdeki
    2003 Model Seat İbiza 1.2 Stella hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Sıfır araba alıp 10 yıl kullanayım kafasında olan biri olarak maalesef yeni iken masrafı daha fazla oluyor artık. Eskiden yetkili servis ile sanayi arasında 1,5 - 2 kat fark oluyordu, şu an 4 kata çıktı bu fark (nissan qq için güvendiğim usta 300 diyor, servis indirimler ve pazarlıklarla 1200), vergisi daha yüksek vs. En güzel zamanı da garanti bitişi ile lastik-triger masraflarının arasındaki dönem oluyor
  • Aracın km' si ve yaşına bakarak yapılan masraflar çokta fazla değil. Bende 94 model Broadway sahibiyim 5 sene önce 108 bin km' de aldım tüp hiç takılmamıştı ilk masraf LPG sistemi ile yağ değişimi olmuştu. Kış bakımında antifrizi yarı yarıya ekleyince radyatör peteği ve kalorifer peteği sızdırdı onun haricinde benim hatamdan kaynaklı sağ ön aks değişti diğer masraflar buji, kabloları, fren balatası vs. standart masraflar yapıldı. Şuan 174 bini geçti bir sorun yok halen uzun yola gidebiliyorsunuz. Ancak 2 haftadır 1. ve 2. viteste düşük devirde silkeleme başladı fırsat bulup goturemedim fikri olan var mıdır ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 model peugeot 206 1.4hdi 1,5 senedir kullanıyorum.Araç 278.000kmde.
    Aldığımda komple bakım yapıldı.Rot kolları,başları,balatalar,termostat,yağ-filtre bakımı.750TL
    Bu bakımda soğutma suyu azaltması nedeniyle termostat değişmişti.
    Kapı fitilleri eskimişti.Komple değiştirdim.220tl
    Güneşlikler kendi kendine düşüyordu.Takım halinde sıfır değiştirdim.140tl
    Kronik orta konsol göstergesi lamba patlaktı onu değiştirdim.5tl
    Kronik airbag kapağı değişecek.120tl fiyat aldım.Acelesi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rkx -- 5 Şubat 2019; 20:59:56 >
  • Ben de mercedes s320L alsam mı diye düşünüyorum. Şöyle 2000-2001 model arası. Alacak gücüm var ama yürütebilir miyim? bilmiyorum.

    Mesela buhttps://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-muayene-yeni-masrafsiz-579948418/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sürattrage -- 6 Şubat 2019; 0:54:23 >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Sizin dediğiniz rakamlar ya da oranlar nissanda gecerli değil maalesef. Burada etkenlerden birisi nissan servisinin asiri fiyatli olmasi, her marka o kadar ucmayabilir, ikinci etken ise parcalarin dacia ile ayni olması.

    Sunu da belirtmek lazım, bu söylediklerim adamakıllı bir usta bulunca geçerli, aksi halde sanayi risktir.

    Önceden 2007 astra vardı, 2017 ye kadar serviste bakıldı kampanyalar ile (sanayi 200 ise 250 ye bakım kampanyası yapıyordu). Nissanda ise garanti bittiği an sanayiye gececektim ancak bitmeden sattım aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki sene kadar önce 2006 model vw touareg 2.5 tdi araç aldım ilk sahibinden, 2 senede yaptığım masrafları yazayım

    50 tl rot ayarı yaptırdım
    600 tl enjektörlerden birinin bobini değişti
    500 tl krank devir sensörü değişti
    300 tl sunroof kanalları temizlendş açıldı(araba yağmurda su alıyordu)
    1.100 tl Standart yağ bakımınıda doğuşta yaptırdım. Namussuz 8.9 litre yağ alıyor

    Benim yaptığım masraflar bunlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski japon araçlarına az masrafla binebilirsin,

    ama avrupa araçları az masrafla yürütemezsin...

    istisnası mercedes arıza istatistiği olarak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 6 Şubat 2019; 10:23:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    İki sene kadar önce 2006 model vw touareg 2.5 tdi araç aldım ilk sahibinden, 2 senede yaptığım masrafları yazayım

    50 tl rot ayarı yaptırdım
    600 tl enjektörlerden birinin bobini değişti
    500 tl krank devir sensörü değişti
    300 tl sunroof kanalları temizlendş açıldı(araba yağmurda su alıyordu)
    1.100 tl Standart yağ bakımınıda doğuşta yaptırdım. Namussuz 8.9 litre yağ alıyor

    Benim yaptığım masraflar bunlar
    nasıl bir yağ hacmidir o, yakıtla beraber karıştırıp mı yakıyor
  • En basitinden bakım yapılan marş motoru bozulacak. En az 800,00 TL, istemeyiz ama yağ pompası, devirdaim gibi parçalar bozulduğunda çıkan masraflar can yakar. Parça fiyatları uçtu. Arkadaşım 20000 tl ye clio aldı. Marş motoru bozuldu. 800,00 TL, BASKI BALATA, triger yağ bakımı derken 3000 TL gitti. İş yerinde konuşurken başka bir arkadaş konuya girdi 3 yıl önce fluence aldım. 45000 km de hiç masraf yapmadım, dedi. Normali o zaten yağ bakımları ne kadar tuttu dedim. Şimdiye kadar hiç yağ bakımı vs. yaptırmadığını aracı hep kısa mesafe kullandığı için gerek duymadığını belirtti. 2. elde çok temiz diye satacak, ALIR MISINIZ? O yağ artık katran olmuştur yazık araca dedim, muhtemelen anlamadı. Bizim millet satacağı araca masraf yapmaz. İkinci elde bakımlı araç samanlıkta iğne aramak gibi.
  • En çok masraf açar diyen üyelerin ulaştığı meblağlara göre bile hesap yapsak yine eski araçlar çok daha ekonomik oluyor. Bir de şurası var ki bazı üyeler aracın ilk alım ücretini hesaba dahil etmiyor nedense.

    C sınıfı bir araç ortalama değerler ile konuşursak sıfır km 100.000 tl, 5 yaşında 70.000 tl, 10 yaşında 50.000 tl, 15 yaşında 35.000 tl, 20 yaşında 20.000 tl civarındadır.

    Bu yetmezmiş gibi bir de yaşa göre düzenlenmiş bir vergi sistemimiz var. 1.5-6 motor arabayı sıfır aldığınızda zaten 1.500 tl civarı mtv ödüyorsunuz. Bir o kadar da kasko yaptırmanız gerekiyor. Eski araca göre sadece bu iki kalem yıllık 3.000 tl oynatır. Garanti süresince yetkili servisten de her bakımda +500, yıllık da iki bakım dersek 1.000 tl de buradan oynar. Yeni araç durduğu yerden 4.000 tl fazla yıllık gidere yol açar.

    Uzun lafın kısası eski araçlar her türlü ekonomiktir. Buna mukabil, klasik tutkusu haricinde ben dahil kimse eski araçlara keyfinden binmez. Sistem bir bütün olarak orta gelirli insanları eski araçlara yönlendirir. Yoksa elbette herkes sıfır araç alıp sorunsuz şekilde kullanmayı ister.




  • 2014 1.2 tsi dsg golf7 var

    1 sene önce 30.000 km de iken radyatör su sızdırıyordu 700 TL masraf açtı özel serviste

    Geçenlerde pompaya yanaştım kapak açılmadı. Ufak bir parça değişti 250 TL sadece parça masrafı özel serviste.

    Bugün kontağa soktum anahtarı. Anahtar pilini değiştirin dedi.

    Adamlar arabayı zamana göre kuruyor galiba
  • 2006 yaris otomatik aldim gecen sene mayista.Bu zaman kadar sadece ,katalitik arizasi verdi,250tlye sanayide temizlettim.Bir de keyfe keder aku degisti 350 tl,baska masrafi olmadi.Arac 118.000km'de,tampon ,kapilar vs boyali.6 aylik vergisi 120 TL,keci gibi kaciyor,ortalama tuketim 6.7 /lt istanbul sehir trafiginde.Tek kotu tarafi yogun trafikte sanzuman ,dur kalklarda cok isiniyor ve alarm veriyor.Baski balata patlayacak diye korkuyorum,olursa en az 1500-2000 tl gidermis sanayide sordum.Eski arabalari kullanmak rahat,zaten gunumuz modellerindeki hersey var ,abd ,klima vs.Multimedya dvdli teyp almistim onu yazmadim,masraf sayilmaz.Simdilik memnunum.Ikinci elde her zaman japon,ozellikle Toyota tercih ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.