Şimdi Ara

ERZURUM'DA DİZEL ARAÇLAR ÇALIŞMIYOR (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
154
Cevap
1
Favori
25.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: circassian1977

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33


    quote:

    Orijinalden alıntı: circassian1977

    Rusyada yaklasik 7 yildir calisiyorum bir hafta once dizel arac aldim simdilik sorunsuz kullaniyorum. Araci aldiktan sonra en dusuk -20 i gordum.
    Kis aylarinda mazot bu ulkede katkili satiliyor. Hava sicakligi dustukce istasyonlar mazottaki katki oranini kendileri ayarliyorlar. Kasaya gittiginizde soruyorsunuz - kac dereceye kadar donmadigini soyluyorlar . Mesala en son aldigim mazot -34 'du . Eger sehirde kislik mazot satisi yok ise , arkadaslarin onerdigi turden katkilar kullanabilirsiniz , uzerinde aldiginiz mazotun donma derecesine gore ne kadar fayda saglayacagi grafikle belirtilen katkilar gordum burada. Yada mumkunse kapali isitilan bir garaj .
    Kislik mazot olmadan garanti edemeyecegim bir secenek daha var , alarm sistemleri ile birlikte sunulan ek ozellikler var , uzaktan araci calistirma benzeri. Alarm anahtarligindan ikici bir komut verip iptal edene kadar 2 yada 3 saat araliklarla 15 dk veya istediginiz sure calisip tekrar stop etmesini saglayan ozellikler mevcut. Gece yatarken komut veriyorsunuz misal 12'de yattiniz arac sabaha dek 02:00 , 04:00 ve 06:00 da 15 dk calisip stop ediyor.

    Bu uzaktan calistirma ile ilgili daha ayrintili bilgi verebilrmisin merak ettim

    Set halimde satilan arac alarmlari mevcut farkli markalarda , moduller vs. birlikte. montajini yaptiriyorsunuz. Kullanma klavuzundan bir parca ( ingilizce bulabildim) ekte olacak. Birde aracimdaki alarm kumandasini fotografladim. Kumandanin uzerindeki dugmelere kullanim klavuzunda belirtilen siralarla bastiginizda arac alarmi proglanabiliyor. Ister sabah kalktiginizda calistirin siz hazirlanip kahvaltinizi yapana dek isinsin , ister soguk gecelerde yatmadan otomatik calisip stop etme fonksiyonunu aktive edin gece boyu istediginiz araliklarda istediginiz surelerde calisip stop etsin.

     ERZURUM'DA DİZEL ARAÇLAR ÇALIŞMIYOR


     ERZURUM'DA DİZEL ARAÇLAR ÇALIŞMIYOR


     ERZURUM'DA DİZEL ARAÇLAR ÇALIŞMIYOR


    garantiyi bozarmı bu acaba :) bence faydalı bir şey




  • ya ankara dan sivas a geldim tırsmaya başladım sabah araba tekledi (2006 tucson) bunun bir çözümü yokmu?
  • yakıt haznesini ısıtan bir elektronik alet ekleyebilirler araca.prizli olur aküden gücü çeksin yeter.
  • sıkıntı yakıttandır -20 ye kadar sıkntı olmuyo cogu aracta -11 den bısey ılmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Erzurumda şu an 16 ocak saat 23:13 dışarısı -28 derece.10 dakikadan fazla dışarda durmanın mümkünü yok.araba ne yapsın!
  • konyada soğuk birkaç günde babamın dizel getz sabah zor çalıştı, tüm bakımları rutin yapılan araç, yağ ve yakıt için bor katkısı önerdiler, shell istasyonu marketinden adını hatırlamadığım bir yakıt bor katkısı aldım 25 liraya denemek için, sabah çalışma sıkıntısı sona erdi gibi bakalım takipteyim.3-4 depoda bir kullanın yazıyordu üstünde, sıkıntı çözülürse marta kadar kullancaz bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzetguntalaz

    Soğuk memlekette benzin şart. O da elektronik ateşleme ve enjeksiyonlu olmak şartıyla.

    Ha birde hatırlatayım: Tam şarzlı bir akü dahi -50 den sonra donar.
    Şarzı eksik aküler şarz seviyesine göre -5, -10, -15 gibi sıcaklıklarda donabilirler.
    Kaynak: Mutlu akü internet sayfası Sıkça sorulan sorular bölümü.



    Mutlu akü sahibiyim, bir sabah aracı çalıştırdım iki defa vıyk vıyk etti, sonra tamamen iptal. Marşa basıyorum sadece çıt sesi geliyor. Zaten uzun zamandır zorlanarak çalışıyordu, akü sanırım ömrünü dolduruyor.

    Arabayı ittirerek zor çalıştırdık. Doğru petrole. O günden beridir araçta ilk çalıştırma için benzin bulunduruyorum. Ucuz akü tavsiye edebilir misiniz?




  • soğuk yerde çalışmak zorunda olan veya yerleşik olan kişiler araçlarına webasto sulu ısıtma sistemi uygulayabilirler. soğukta çalışmama işinin kesin çözümü dizel +webasto veya benzinli araçtır.
  • http://karaerler.com/atg_yakit_isitici.htm
    bu sistemlerde işe yarayabilir belki
  • erzurumda kediler donmuş,çeşmeden akan su donmuş nası bi soğuksa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavakspor

    7 yıl erzurumda yaşadım...soğukta çalışmayan bildiğim tek vakıa oldu...g punto...herkes vw ye taş atıyor ama g.puntonun yanındaki dizel polonun donduğunu hiç görmedim...

    Yorumunuz gercekten anlamsiz ve gereksiz. Araclar donmuyor. O veya bu karka doye kiyaslamak yanlis olur. Donan mazottur araba ne yapsin polo mazotu ya da punto mazotu mu var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.ozsebat.com/isuzu/content/view/14/30/

    mazot ısıtıcı sistem yapmışlar aracın aküsü ile besleniyor ancak aküy bitirirmi onu bilemiyorum yağ için sorun çözülmüş değil belki webasto bu işi halleder
  • 4 sene kaldım.
    Kaldığım süre boyunca şahin*doğan tarzı araçları gördüm sadece. Bu tamamen şehir efsanesi. Erzurum otogarındaki taksilerin çoğu Dacia Logan dizel bir gün bile donduğunu görmedim.Aracının bakımlarını zamanında yaptırırsan hiç bişey olmaz. Dizel olanlar sadece zorlanır ama çalışmamazlık yapmaz. Varsada ben 4 yıl boyunca görmedim.
    Üstteki ürün içinde sanayide düşünen yokmu demişler erzurumda sanayi mi varki böyle bir ürünü düşünsünler...
    Millet aracının bakımları için ya Trabzona gidiyor yada yıllık izninde memleketinde yaptırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Optech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    araç gerçekten çok zorlanıyor.hele motor çalışırken bir süre yağ lambasının da yanması çok kötü.motorunuz çabuk aşınabilir.size tavsiyem mutlaka 5w40-0w40 yağ kullanmanız ve marşa basmadan önce bir iki kez kızdırma yapmanızdır.kontağı açıp kapatarak yani.tek marşa zorlamayın bence yazık arabaya.bir de aracı çalıştırmadan önce bir iki kere marşa basıp "gıv gıv" yaptırıp bırakın.böylelikle karterdeki yağ silindirlere çalıştırmadan önce ulaşır ve aşınmayı en aza indirmiş olursunuz.İyi sürüşler...






    Bilgi için teşekkürler, evet haklısınız ben kaputun altında yazıyor diye sürekli selenia 5w 40 yağ kullanıyorum daha ince yağlar kışın daha rahat olur şu anki yağım -30 dereceye kadar dayanıklı

    Hava -25 ve üstü olunca birkaç kez kontak açıp kapatıyorum

    Bayiler katkılı mazot kullanıyorlar fakat oranları düşük oluyor -15 lerde özelliğini yitiren mazot donabilir bu yüzden depoya katkı şart ama gazyağı koyulmamalı

    Gaz yağı yüksek yanma düşük derecede donma özelliği bulunuyor olsa bile enjektörlere çok zararı var yanarken aşırı bir is bırakıyor tabi bu gazyağının kalitesine göre değişir ama Türkiye'de açıkta satılan gazyağı kaç numara ve kalitesi nedir bunlar tartışmalı olduğundan hazır karışımlardan kullanmakta yarar var

    Benim kullandığım katkı wynn's ice proof -26 dereceye kadar tamamen akışkan bir mazot -30 larda pompa akışı nispeten yavaşta olsa sorun yaşatmıyor

     ERZURUM'DA DİZEL ARAÇLAR ÇALIŞMIYOR

    50 Litrelik

    pardon şimdi gördüm , yağ kalın seçilmiş.
    Mobil 1 0w30 ilk çalıştırmadaki metalik sesin çıkma süresini kısaltacaktır. Yağınızı yazı beklemeden değiştirin.
    Daha şubat var önünüzde bu şekilde aracın ömrünü kısaltırsınız

    Tavsiyeniz üzerine mobil 0W30 yağ ile değiştirdim yağ lambası kısa sürede sönmeye başladı

    Motorine gelen zamlar ve diesel motorun bakım ve motor yenileme masrafları sebebi ile Erzurum'daki taksilerin çoğusu şu an için lpg li albea

    Ek olarak ;

    Soğukta kolay çalıştırmak için katkı koymanız yeterli başka bir cihaz almanız gerekmez bu katkının içinden kerosen var kerosen herne kadar yağyağı olarak bilinse de daha çok uçak yakıtı olarak kullanılan özel ve daha kaliteli bir yakıttır bu yüzden doğrudan gazyağı katmak yerine yukarıdaki ürünlerden kullanmanız -30 lara kadar diesel aracınızın tek marşta ve güvenli çalışması için yeterlidir.




  • 2007 grande puntomu sıfır almıştım.
    2007 sonu aralık 15 ve 2008 şubat 15 arassı aracı hiç çalıştıramadım.
    katkı maddeleri de koydum depoya kar etmedi.
    yarıyıl tatilinde tekrar erzuruma gideceğim.
    ve arqacımı nasıl çalıştıracağımı bilmiyorum.
    kapalı bir garaj ayarlamak zorundayım sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    soğuk yerde çalışmak zorunda olan veya yerleşik olan kişiler araçlarına webasto sulu ısıtma sistemi uygulayabilirler. soğukta çalışmama işinin kesin çözümü dizel +webasto veya benzinli araçtır.

    Sulu webasto pahalı geliyor binek araçlar için.Tabi bilinirliği de biraz düşük.Hadi aldık diyelim, motor bloğu ısıtıcısı için en azından garajınız veya garajınız olmasa bile elektrik alacağınız bir priz ve prizi karıştırmayacak komşularınız olması lazım. Kapalı garajınız varsa zaten çokta gerek yok bu tür ısıtıcılara ülkemizde.

    Aküden alarak gücü ısıtamazsınız akünüz biter harici bir elektrik kaynağı gerekli. Yoksa dediğiniz sistem jeneratörlerde var şu anda kullanılıyor,pahalı da değil aslında.Ama ısıtıcının ömrü var tabi,belli süre sonra değiştirmek gerekiyor.

    Soğuk memleketlerde zaten blok ısıtıcı olmaz ise olmazdır, tabi katkılı mazotta kullanmak lazım.Yoksa -30 gibi sıcaklıklarda araç hareket halinde iken bile mazot donabilir.Ülkemizin soğuk yerlerinde nedense bu bilinç pek yok.Aslında birisi getirse satmaya başlasa,birileri de bunun yararını görüp anlasa herkes alır ama işte o ilk birisi kim olacak sorunsalı mevcut




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    soğuk yerde çalışmak zorunda olan veya yerleşik olan kişiler araçlarına webasto sulu ısıtma sistemi uygulayabilirler. soğukta çalışmama işinin kesin çözümü dizel +webasto veya benzinli araçtır.

    Sulu webasto pahalı geliyor binek araçlar için.Tabi bilinirliği de biraz düşük.Hadi aldık diyelim, motor bloğu ısıtıcısı için en azından garajınız veya garajınız olmasa bile elektrik alacağınız bir priz ve prizi karıştırmayacak komşularınız olması lazım. Kapalı garajınız varsa zaten çokta gerek yok bu tür ısıtıcılara ülkemizde.

    Aküden alarak gücü ısıtamazsınız akünüz biter harici bir elektrik kaynağı gerekli. Yoksa dediğiniz sistem jeneratörlerde var şu anda kullanılıyor,pahalı da değil aslında.Ama ısıtıcının ömrü var tabi,belli süre sonra değiştirmek gerekiyor.

    Soğuk memleketlerde zaten blok ısıtıcı olmaz ise olmazdır, tabi katkılı mazotta kullanmak lazım.Yoksa -30 gibi sıcaklıklarda araç hareket halinde iken bile mazot donabilir.Ülkemizin soğuk yerlerinde nedense bu bilinç pek yok.Aslında birisi getirse satmaya başlasa,birileri de bunun yararını görüp anlasa herkes alır ama işte o ilk birisi kim olacak sorunsalı mevcut

    Sanirim benim anlatmak istediğim ürün yanlış anlaşılmış.

    Çünkü ,

    Webasto sulu ısıtma sistemi enerjiyi akuden alır, yakıtını da aracın deposundan , ömrü de oldukça uzundur aracın ömründen az degildir .sibiryada bile kullanıldığına göre ülkemizde de çalışacaktır. Ancak depo gerekirse izolasyon yapılabilir , yakıt donması genelde borularda olur deponun icinde değil .tabii ki her seyin bir sınırı var bunu Webasto katologlarinda göstermektedirler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OuL


    quote:

    Orijinalden alıntı: tavakspor

    7 yıl erzurumda yaşadım...soğukta çalışmayan bildiğim tek vakıa oldu...g punto...herkes vw ye taş atıyor ama g.puntonun yanındaki dizel polonun donduğunu hiç görmedim...

    Yorumunuz gercekten anlamsiz ve gereksiz. Araclar donmuyor. O veya bu karka doye kiyaslamak yanlis olur. Donan mazottur araba ne yapsin polo mazotu ya da punto mazotu mu var

    evet mazot aynı mazot dediğiniz gibi ama arabalar farklı...
  • Bende Aşkale ye gideceğim araba alaçam dizel daha çok seviyorum ama bu gidişle benzinli almak zorunda kalacam gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oralarda dizele binilmez kesinlikle benzinli alın yoksa çok sıkıntı çekersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.