Şimdi Ara

Enerji yoktan var olabilir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BeyazZenci01

    Arkadaş Allah'ın şekline akıl erdirilemez diyor. Varlığına değil. Varlığı mutlaktır. Lakin cismi için aynı şey söylenemez.

    "Cennetliklerin en aşağı derecesinde olan bir insan, bahçelerine, hanımla­rına, hizmetçilerine ve oturacağı koltuklara bin yıllık bir mesafeden bakacaktır. (Yani bin yılda gidilebilecek kadar bir sahaya sahib olacaktır.) Cennetekilerin, Allah katında en üstünü ise her gün sabah akşam, Allah'ın yüzüne bakacaklar­dır." Resululah sonra: "O gün öyle yüzler vardır ki pınl pml parlarlar. Rablerine bakarlar." Tirmizi, Tefsir, Sure: 75, 2, Hadis no: 3330

    allahın yüzüne bakacaksınız diyor.burdan pek ala şekliyle ilgili çıkarımlar yapılabilir.

    varlığı mutlaktır gibi birşey demen çok yanlış.sadece duygularına dayanarak bir şeye mutlak diyemezsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BeyazZenci01

    "Hatta onun güzelliğinin insana çok zevk verdiğini,insanın ona bakmaktan kendini alıkoymadığı tarzı söylemlerde vardı." Gibi bir şey yok. Mitoloji mi bu? Sen Allah'ı göresin hayran kalasın felan. (Peygamber efendimiz (S.AV.) miraca çıktığı zaman belki Allah'ı görmüş olabilir. Yanlış bilgi vermek istemem.)



    Senin başta bahsettiğin şey ise Allah'ın subuti sıfatlarıdır. Yani bizde ve Allah'ta olan ortak sıfatlar diye açıklayabiliriz. Mesela biz görürüz ama her şeyi değil. Allah ise her şeyi görür. (Bunu gözle görmek olarak algılama.) Allah bu sıfatları bize onu daha iyi tanıyalım diye vermiştir.

    peygamber miraca çıktığında belki allahı görmüş olabilir değil kesin gördüğü ve konuştuğu söylenir.hatta kimdi musa peygamber miydi hatırlamıyorum onunla diyalogları geçiyordu işte diyordu allahla tekrar konuş namaz rekatlarını indir diye.kaynakları tam hatırlamıyorum ama bu dediklerimi okumustum bir yerden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali

    İnsan aklı onu kavrayamaz diyorsun. ama insan aklının kavrayamadığı bir şeye inanmasını bekliyorsun.YİNE MANTIKİ ÇELİŞKİ

    Kafanda Allah'ı canlandırmakla Allah'a inanmak aynı şey değil ki.

    kavramak nedir?her yönüyle ve iyice, kesin bir biçimde anlamak. ve sen diyorsun ki allahı her yönüyle ve iyice kesin bir biçimde anlayamazsın.ama onun var olduğuna inanman gerekiyor.BU SENİN CÜMLEN VE BU CÜMLE ÇELİŞKİLERLE DOLU.

    bir şeye inanman için onu zihninde canlandırman gerekir.bir şeyin var olabildiğini savunman için o şeyin zihinde canlandırabilir olması gerekir.



    Var olduğuna inanıyorum zaten. Benim demek istediğim başka bir şey. Sen bir maddeye, veya başka bir şekle büründürmeye çalışıyorsun.
    Bunu da yarattıklarına benzeterek yapmaya çalışıyorsun.

    Yarattıklarına benzemezden sonra nasıl zihnimde canlandırabilirim ki.

    nasıl yarattıklarına benzemiyor hocam.yarattığı herşeyin güzelliğini kendinde barındırır tarzı söylemler var.hatta onun güzelliğinin insana çok zevk verdiğini,insanın ona bakmaktan kendini alıkoymadığı tarzı söylemlerde vardı.

    yukardaki arkadaş daha güzel açıklama yapmış.

    Bahsettiğin söylemler cennet ehli için olabilir. Cennet'te en büyük hediyenin Allah'ı görmek olacağını okumuştum. Tabi bu bahsettiğimiz görmek nasıl olacak falan onu bilemeyiz.




  • Burada "Cennettekilerin" diyor farkındaysan. Biz şuan dünyadayız bildiğin üzere. Cennette bakar mıyız? Bilemem. Orada bu gerçek anlamda mı kullanılmış? Ondan da emin değilim ama orada "Cennettekilerin" diyor.





    Duyularıma dayanarak "Mutlaktır" demedim. Akla binaen dedim zira hiç bir akıl en cüzzi şeyin bile yaratıcısız olduğunu söyleyemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali

    İnsan aklı onu kavrayamaz diyorsun. ama insan aklının kavrayamadığı bir şeye inanmasını bekliyorsun.YİNE MANTIKİ ÇELİŞKİ

    Kafanda Allah'ı canlandırmakla Allah'a inanmak aynı şey değil ki.

    kavramak nedir?her yönüyle ve iyice, kesin bir biçimde anlamak. ve sen diyorsun ki allahı her yönüyle ve iyice kesin bir biçimde anlayamazsın.ama onun var olduğuna inanman gerekiyor.BU SENİN CÜMLEN VE BU CÜMLE ÇELİŞKİLERLE DOLU.

    bir şeye inanman için onu zihninde canlandırman gerekir.bir şeyin var olabildiğini savunman için o şeyin zihinde canlandırabilir olması gerekir.



    Var olduğuna inanıyorum zaten. Benim demek istediğim başka bir şey. Sen bir maddeye, veya başka bir şekle büründürmeye çalışıyorsun.
    Bunu da yarattıklarına benzeterek yapmaya çalışıyorsun.

    Yarattıklarına benzemezden sonra nasıl zihnimde canlandırabilirim ki.

    nasıl yarattıklarına benzemiyor hocam.yarattığı herşeyin güzelliğini kendinde barındırır tarzı söylemler var.hatta onun güzelliğinin insana çok zevk verdiğini,insanın ona bakmaktan kendini alıkoymadığı tarzı söylemlerde vardı.

    yukardaki arkadaş daha güzel açıklama yapmış.

    Bahsettiğin söylemler cennet ehli için olabilir. Cennet'te en büyük hediyenin Allah'ı görmek olacağını okumuştum. Tabi bu bahsettiğimiz görmek nasıl olacak falan onu bilemeyiz.

    olum ayette var işte perde kalkacak ve allahın yüzüne bakacaklar diyor.burdan yüz kelimesinin insanlara özgü bir şey olduğu ortada.yani insanlar ve diğer canlılar.




  • Peygamberler konuşmuş. Doğru. Ama vahiy meleği ile konuşmuş olabilir.



    Hz. Musa Allah'ı görmek istediğini olayı bir siteden alıntı yaptım;





    Âyet-i kerîmede bu vâkıa şöyle anlatılır:



    “Mûsâ tâyîn ettiğimiz vakitte (Tûr’a) gelip de Rabbi O’nunla konuşunca:



    «–Rabbim! Bana (kendini) göster; Sen’i göreyim!» dedi.



    (Rabbi):



    «–Sen Ben’i göremezsin! Fakat şu dağa bak! Eğer o yerinde durabilirse, Sen de Ben’i göreceksin!» buyurdu.



    Rabbi, o dağa tecellî edince, onu un ufak etti. Mûsâ da baygın düştü. Ayılınca dedi ki:



    «–Sen’i (bütün) noksan sıfatlardan tenzîh ederim; Sana tevbe ettim. Ben inananların ilkiyim.»” (el-A’râf, 143)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BeyazZenci01

    Burada "Cennettekilerin" diyor farkındaysan. Biz şuan dünyadayız bildiğin üzere. Cennette bakar mıyız? Bilemem. Orada bu gerçek anlamda mı kullanılmış? Ondan da emin değilim ama orada "Cennettekilerin" diyor.





    Duyularıma dayanarak "Mutlaktır" demedim. Akla binaen dedim zira hiç bir akıl en cüzzi şeyin bile yaratıcısız olduğunu söyleyemez.

    olum ayette ne diyor perde kalkacak ve cennetlikler allahın yüzüne bakacaklar.yüz kelimesi insanlara ve diğer canlılara özgü birşeydir.yani burdan allahın yüz şekliyle ilgili tasvirler yapılabilir.gerçek anlamda kullanılmış yada kullanılmamış dersen sana derim ki hani kuran apaçık ve kolaylaştırılmıştı.neden sahabeler farklı anlamlar üzerinden durmamışken sen farklı anlamlar üzerinde duruyorsun.ne yani bu kuran her döneme farklı mı hitap ediyor.

    yaratmak kelimesi tamamen insanların algı alanına hitap eden bir sözcük.ve sen diyorsun ki ben kendi algılama kapasitemce tanrının varlığına inanıyorsun.resim ressam,heykel heykeltraş tarzı tamamen insanların bakış açısına hitap eden örneklere dayanıyorsun.resimin yapılması için insan gerekiyorsa evrenin yaratılması için allah gerekiyor tarzı bir mantık yürütüyorsun.ama dayandırdığın şey tamamen insanlara özgü birşey.allahı sürekli insanların algı alanına hitap eden kelimelerle tanımlıyorsun.ne kadar mantıklı tartışılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BeyazZenci01

    Peygamberler konuşmuş. Doğru. Ama vahiy meleği ile konuşmuş olabilir.



    Hz. Musa Allah'ı görmek istediğini olayı bir siteden alıntı yaptım;





    Âyet-i kerîmede bu vâkıa şöyle anlatılır:



    “Mûsâ tâyîn ettiğimiz vakitte (Tûr’a) gelip de Rabbi O’nunla konuşunca:



    «–Rabbim! Bana (kendini) göster; Sen’i göreyim!» dedi.



    (Rabbi):



    «–Sen Ben’i göremezsin! Fakat şu dağa bak! Eğer o yerinde durabilirse, Sen de Ben’i göreceksin!» buyurdu.



    Rabbi, o dağa tecellî edince, onu un ufak etti. Mûsâ da baygın düştü. Ayılınca dedi ki:



    «–Sen’i (bütün) noksan sıfatlardan tenzîh ederim; Sana tevbe ettim. Ben inananların ilkiyim.»” (el-A’râf, 143)

    hocam vahiy meleği ile konuşmuş olamaz çünkü miraca çıktığında ona eşlik eden melek bir yere kadar gelebilmişti adını unuttuğum bölgeye gelince ' ben burdan sonrasını gelemem adım atarsam yanar kül olurum' tarzı birşey söylemişti ve peygamber tek başına devam etmişti ve allahın huzuruna çıkmıştı.yani olay böyle anlatılır peygamber gelince musa peygamber onu uyarır der git rekat sayısını düşür allaha yalvar felan o şekilde git gel olur.

    2. olarak hocam yani sonuç olarak peygamber diyor ki o gün allahın yüzüne bakacaklar.yüz kelimesi malum insanlara özgü bir şey.ve kuranda yüz kelimesiyle allaha insani bir özellik yüklenmiş oldu.böylece onu kısmen tasvir edebiliriz.




  • Yazdıklarına dikkat et. Kalbini kırarım. Sorularına kendimce cevap vermek istiyorum, sen triplere giriyorsun. Tavırların hoş değil. İletişim kurmayı öğren önce sonrasında her şey düzelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BeyazZenci01 kullanıcısına yanıt
    ne tribi kardeşim adam gibi senin dediklerine bende kendi düşüncemi söylüyorum.yazdıklarına dikkat etmiş sen önce inandığın şeye dikkat et.inanmayanlara akılsız diye hakaret eden ve onları gördüğünüz yerde öldürün diyen bir kitaba inanıyorsun boş yapma.
  • Sıkıntı senin yada benim düşüncelerim değil. Sıkıntı senin karşındakine nasıl hitap ettiğin. Alıntı yaptığım mesajın ilk cümlesine ve devamına bak anlarsın. Dahası halen "Boş yapma" diyerek boş yapıyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali

    İnsan aklı onu kavrayamaz diyorsun. ama insan aklının kavrayamadığı bir şeye inanmasını bekliyorsun.YİNE MANTIKİ ÇELİŞKİ

    Kafanda Allah'ı canlandırmakla Allah'a inanmak aynı şey değil ki.

    kavramak nedir?her yönüyle ve iyice, kesin bir biçimde anlamak. ve sen diyorsun ki allahı her yönüyle ve iyice kesin bir biçimde anlayamazsın.ama onun var olduğuna inanman gerekiyor.BU SENİN CÜMLEN VE BU CÜMLE ÇELİŞKİLERLE DOLU.

    bir şeye inanman için onu zihninde canlandırman gerekir.bir şeyin var olabildiğini savunman için o şeyin zihinde canlandırabilir olması gerekir.



    Var olduğuna inanıyorum zaten. Benim demek istediğim başka bir şey. Sen bir maddeye, veya başka bir şekle büründürmeye çalışıyorsun.
    Bunu da yarattıklarına benzeterek yapmaya çalışıyorsun.

    Yarattıklarına benzemezden sonra nasıl zihnimde canlandırabilirim ki.

    nasıl yarattıklarına benzemiyor hocam.yarattığı herşeyin güzelliğini kendinde barındırır tarzı söylemler var.hatta onun güzelliğinin insana çok zevk verdiğini,insanın ona bakmaktan kendini alıkoymadığı tarzı söylemlerde vardı.

    yukardaki arkadaş daha güzel açıklama yapmış.

    Bahsettiğin söylemler cennet ehli için olabilir. Cennet'te en büyük hediyenin Allah'ı görmek olacağını okumuştum. Tabi bu bahsettiğimiz görmek nasıl olacak falan onu bilemeyiz.

    olum ayette var işte perde kalkacak ve allahın yüzüne bakacaklar diyor.burdan yüz kelimesinin insanlara özgü bir şey olduğu ortada.yani insanlar ve diğer canlılar.

    senin yaptığın iş şuan tefsir. bunu da herkes yapamaz, ilim gerektirir. Senin tarzında yorumlayanlar yok mu var.

    Benim elim herkesten üstündür derken sen kullandığımız elin boyutunu anlıyorsun.

    Günahlar ve sevaplarda tartılacak deniyor senin aklına bildiğimiz tartılar geliyor.
    Öteki yaşamda olacak olan şeylerin mahiyetini tam olarak idrak edemeyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BeyazZenci01

    Sıkıntı senin yada benim düşüncelerim değil. Sıkıntı senin karşındakine nasıl hitap ettiğin. Alıntı yaptığım mesajın ilk cümlesine ve devamına bak anlarsın. Dahası halen "Boş yapma" diyerek boş yapıyorsun.





    benim hitabımda bir şey yok.muhatap olmak istemiyorsan birşey yazmayacaksın kardeşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali

    İnsan aklı onu kavrayamaz diyorsun. ama insan aklının kavrayamadığı bir şeye inanmasını bekliyorsun.YİNE MANTIKİ ÇELİŞKİ

    Kafanda Allah'ı canlandırmakla Allah'a inanmak aynı şey değil ki.

    kavramak nedir?her yönüyle ve iyice, kesin bir biçimde anlamak. ve sen diyorsun ki allahı her yönüyle ve iyice kesin bir biçimde anlayamazsın.ama onun var olduğuna inanman gerekiyor.BU SENİN CÜMLEN VE BU CÜMLE ÇELİŞKİLERLE DOLU.

    bir şeye inanman için onu zihninde canlandırman gerekir.bir şeyin var olabildiğini savunman için o şeyin zihinde canlandırabilir olması gerekir.



    Var olduğuna inanıyorum zaten. Benim demek istediğim başka bir şey. Sen bir maddeye, veya başka bir şekle büründürmeye çalışıyorsun.
    Bunu da yarattıklarına benzeterek yapmaya çalışıyorsun.

    Yarattıklarına benzemezden sonra nasıl zihnimde canlandırabilirim ki.

    nasıl yarattıklarına benzemiyor hocam.yarattığı herşeyin güzelliğini kendinde barındırır tarzı söylemler var.hatta onun güzelliğinin insana çok zevk verdiğini,insanın ona bakmaktan kendini alıkoymadığı tarzı söylemlerde vardı.

    yukardaki arkadaş daha güzel açıklama yapmış.

    Bahsettiğin söylemler cennet ehli için olabilir. Cennet'te en büyük hediyenin Allah'ı görmek olacağını okumuştum. Tabi bu bahsettiğimiz görmek nasıl olacak falan onu bilemeyiz.

    olum ayette var işte perde kalkacak ve allahın yüzüne bakacaklar diyor.burdan yüz kelimesinin insanlara özgü bir şey olduğu ortada.yani insanlar ve diğer canlılar.

    senin yaptığın iş şuan tefsir. bunu da herkes yapamaz, ilim gerektirir. Senin tarzında yorumlayanlar yok mu var.

    Benim elim herkesten üstündür derken sen kullandığımız elin boyutunu anlıyorsun.

    Günahlar ve sevaplarda tartılacak deniyor senin aklına bildiğimiz tartılar geliyor.
    Öteki yaşamda olacak olan şeylerin mahiyetini tam olarak idrak edemeyiz.

    allah kuran ayetlerinin apaçık olduğunu ve kolaylaştırılmış olduğunu söyler.peki sen bana söyle yüz kelimesinden ne anlıyorsun.allah orda ne kastetmiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali

    İnsan aklı onu kavrayamaz diyorsun. ama insan aklının kavrayamadığı bir şeye inanmasını bekliyorsun.YİNE MANTIKİ ÇELİŞKİ

    Kafanda Allah'ı canlandırmakla Allah'a inanmak aynı şey değil ki.

    kavramak nedir?her yönüyle ve iyice, kesin bir biçimde anlamak. ve sen diyorsun ki allahı her yönüyle ve iyice kesin bir biçimde anlayamazsın.ama onun var olduğuna inanman gerekiyor.BU SENİN CÜMLEN VE BU CÜMLE ÇELİŞKİLERLE DOLU.

    bir şeye inanman için onu zihninde canlandırman gerekir.bir şeyin var olabildiğini savunman için o şeyin zihinde canlandırabilir olması gerekir.



    Var olduğuna inanıyorum zaten. Benim demek istediğim başka bir şey. Sen bir maddeye, veya başka bir şekle büründürmeye çalışıyorsun.
    Bunu da yarattıklarına benzeterek yapmaya çalışıyorsun.

    Yarattıklarına benzemezden sonra nasıl zihnimde canlandırabilirim ki.

    nasıl yarattıklarına benzemiyor hocam.yarattığı herşeyin güzelliğini kendinde barındırır tarzı söylemler var.hatta onun güzelliğinin insana çok zevk verdiğini,insanın ona bakmaktan kendini alıkoymadığı tarzı söylemlerde vardı.

    yukardaki arkadaş daha güzel açıklama yapmış.

    Bahsettiğin söylemler cennet ehli için olabilir. Cennet'te en büyük hediyenin Allah'ı görmek olacağını okumuştum. Tabi bu bahsettiğimiz görmek nasıl olacak falan onu bilemeyiz.

    olum ayette var işte perde kalkacak ve allahın yüzüne bakacaklar diyor.burdan yüz kelimesinin insanlara özgü bir şey olduğu ortada.yani insanlar ve diğer canlılar.

    senin yaptığın iş şuan tefsir. bunu da herkes yapamaz, ilim gerektirir. Senin tarzında yorumlayanlar yok mu var.

    Benim elim herkesten üstündür derken sen kullandığımız elin boyutunu anlıyorsun.

    Günahlar ve sevaplarda tartılacak deniyor senin aklına bildiğimiz tartılar geliyor.
    Öteki yaşamda olacak olan şeylerin mahiyetini tam olarak idrak edemeyiz.

    allah kuran ayetlerinin apaçık olduğunu ve kolaylaştırılmış olduğunu söyler.peki sen bana söyle yüz kelimesinden ne anlıyorsun.allah orda ne kastetmiş olabilir.

    Sanırım sen hiç ilmihal kitaplarını, Peygamberin ve sahabenin hayatlarını anlatan kitapları okumamışsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres

    Allah yarattıklarına benzemez

    Cenab-ı Allah, mekandan münezzeh olduğu gibi şekilden de münezzehtir. İnsan aklı O’nu kavrayamaz. Akıl, O’nu tasavvurdan acizdir. O, hayal de edilemez

    bizim inancımız bu. Mekanı,zamanı,aklı,enerjiyi Allah yaratmıştır.

    Allahin hicbir seye benzeyemecegini dusunebiliyoruz. Bu kavrami anliyoruz ve su an bile bunun ustunde konusuyoruz. İnanciniza gore her seyin yaraticisi da allah, o zaman bu dusunceyi de o yaratti, sonuc olarak;



    Bu dusunce var oldugu icin ve bu evrende var oldugu icin allah evrenin icindeki bir seye benzer (hayal edilemez dusuncesine), insan akli bu dusunceyi anlayabildigi icin allah insanin dusunebildigi bir kavrama da benzer.



    Mantiksal bir celiski bulunmakta burada.



    Bir kavrami beynimizde canlandiramamiz onu anlamadigimiz anlamina gelmez. Zamansiz bir nihailigi de goremiyorum/canlandiramiyorum ancak bundan bahsedebildigim icin anliyorum, dusunce olarak kavrayabildigim icin bahsedebiliyorum. Umarim anlatabilmisimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Neighbourhood -- 27 Kasım 2017; 20:38:5 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali

    İnsan aklı onu kavrayamaz diyorsun. ama insan aklının kavrayamadığı bir şeye inanmasını bekliyorsun.YİNE MANTIKİ ÇELİŞKİ

    Kafanda Allah'ı canlandırmakla Allah'a inanmak aynı şey değil ki.

    kavramak nedir?her yönüyle ve iyice, kesin bir biçimde anlamak. ve sen diyorsun ki allahı her yönüyle ve iyice kesin bir biçimde anlayamazsın.ama onun var olduğuna inanman gerekiyor.BU SENİN CÜMLEN VE BU CÜMLE ÇELİŞKİLERLE DOLU.

    bir şeye inanman için onu zihninde canlandırman gerekir.bir şeyin var olabildiğini savunman için o şeyin zihinde canlandırabilir olması gerekir.



    Var olduğuna inanıyorum zaten. Benim demek istediğim başka bir şey. Sen bir maddeye, veya başka bir şekle büründürmeye çalışıyorsun.
    Bunu da yarattıklarına benzeterek yapmaya çalışıyorsun.

    Yarattıklarına benzemezden sonra nasıl zihnimde canlandırabilirim ki.

    nasıl yarattıklarına benzemiyor hocam.yarattığı herşeyin güzelliğini kendinde barındırır tarzı söylemler var.hatta onun güzelliğinin insana çok zevk verdiğini,insanın ona bakmaktan kendini alıkoymadığı tarzı söylemlerde vardı.

    yukardaki arkadaş daha güzel açıklama yapmış.

    Bahsettiğin söylemler cennet ehli için olabilir. Cennet'te en büyük hediyenin Allah'ı görmek olacağını okumuştum. Tabi bu bahsettiğimiz görmek nasıl olacak falan onu bilemeyiz.

    olum ayette var işte perde kalkacak ve allahın yüzüne bakacaklar diyor.burdan yüz kelimesinin insanlara özgü bir şey olduğu ortada.yani insanlar ve diğer canlılar.

    senin yaptığın iş şuan tefsir. bunu da herkes yapamaz, ilim gerektirir. Senin tarzında yorumlayanlar yok mu var.

    Benim elim herkesten üstündür derken sen kullandığımız elin boyutunu anlıyorsun.

    Günahlar ve sevaplarda tartılacak deniyor senin aklına bildiğimiz tartılar geliyor.
    Öteki yaşamda olacak olan şeylerin mahiyetini tam olarak idrak edemeyiz.

    allah kuran ayetlerinin apaçık olduğunu ve kolaylaştırılmış olduğunu söyler.peki sen bana söyle yüz kelimesinden ne anlıyorsun.allah orda ne kastetmiş olabilir.

    Sanırım sen hiç ilmihal kitaplarını, Peygamberin ve sahabenin hayatlarını anlatan kitapları okumamışsın.

    eskiden okurdum artık okumuyorum.sen okuyorsun bari sen açıkla orda allahın yüzüne bakacaksınız derken nasıl bir yüzden bahsediliyor.sen ne anlıyorsun?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnakres


    quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyinkrali

    İnsan aklı onu kavrayamaz diyorsun. ama insan aklının kavrayamadığı bir şeye inanmasını bekliyorsun.YİNE MANTIKİ ÇELİŞKİ

    Kafanda Allah'ı canlandırmakla Allah'a inanmak aynı şey değil ki.

    kavramak nedir?her yönüyle ve iyice, kesin bir biçimde anlamak. ve sen diyorsun ki allahı her yönüyle ve iyice kesin bir biçimde anlayamazsın.ama onun var olduğuna inanman gerekiyor.BU SENİN CÜMLEN VE BU CÜMLE ÇELİŞKİLERLE DOLU.

    bir şeye inanman için onu zihninde canlandırman gerekir.bir şeyin var olabildiğini savunman için o şeyin zihinde canlandırabilir olması gerekir.



    Var olduğuna inanıyorum zaten. Benim demek istediğim başka bir şey. Sen bir maddeye, veya başka bir şekle büründürmeye çalışıyorsun.
    Bunu da yarattıklarına benzeterek yapmaya çalışıyorsun.

    Yarattıklarına benzemezden sonra nasıl zihnimde canlandırabilirim ki.

    nasıl yarattıklarına benzemiyor hocam.yarattığı herşeyin güzelliğini kendinde barındırır tarzı söylemler var.hatta onun güzelliğinin insana çok zevk verdiğini,insanın ona bakmaktan kendini alıkoymadığı tarzı söylemlerde vardı.

    yukardaki arkadaş daha güzel açıklama yapmış.

    Bahsettiğin söylemler cennet ehli için olabilir. Cennet'te en büyük hediyenin Allah'ı görmek olacağını okumuştum. Tabi bu bahsettiğimiz görmek nasıl olacak falan onu bilemeyiz.

    olum ayette var işte perde kalkacak ve allahın yüzüne bakacaklar diyor.burdan yüz kelimesinin insanlara özgü bir şey olduğu ortada.yani insanlar ve diğer canlılar.

    senin yaptığın iş şuan tefsir. bunu da herkes yapamaz, ilim gerektirir. Senin tarzında yorumlayanlar yok mu var.

    Benim elim herkesten üstündür derken sen kullandığımız elin boyutunu anlıyorsun.

    Günahlar ve sevaplarda tartılacak deniyor senin aklına bildiğimiz tartılar geliyor.
    Öteki yaşamda olacak olan şeylerin mahiyetini tam olarak idrak edemeyiz.

    allah kuran ayetlerinin apaçık olduğunu ve kolaylaştırılmış olduğunu söyler.peki sen bana söyle yüz kelimesinden ne anlıyorsun.allah orda ne kastetmiş olabilir.

    Sanırım sen hiç ilmihal kitaplarını, Peygamberin ve sahabenin hayatlarını anlatan kitapları okumamışsın.

    eskiden okurdum artık okumuyorum.sen okuyorsun bari sen açıkla orda allahın yüzüne bakacaksınız derken nasıl bir yüzden bahsediliyor.sen ne anlıyorsun?

    sen benden hala bir şekil belirtmemi istiyorsun hala. bi kitapta bununla ilgili bir açıklama vardı inşallah bulup paylaşırım




  • Allah anlaşılamaz akılla kavranılamaz diye bir şey yok bence,
    Herşey enerjiden yaratıldıysa biz enerjinin maddeye dönüşmüş haliyiz, aynı zamanda içimizde enerji var, öldükten sonra herşey enerji olarak kalıcak.
    Kuantumla ancak açıklabilecek olaylar bunlar net olarak.
    big bang ile enerjsinin bir kısmını maddeye dönüştürmüş oldu, sonra tersinir reaksiyon gerçekleşecek.Madde yok olucak
  • İnsanları kandırmak ikna etmekten kolaydır der mübarek insan mark Twain hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.