Şimdi Ara

Enerji depolamada ilkel ve ucuz ancak etkileyici bir çözüm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
2.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Enerji depolama sistemlerinde belkide bilinen en eski yöntemlerden birisi kinetik enerji depolama yöntemi Fly Wheel’dir. Ağır bir kütlenin elektrik harcanarak hızla çevrilmesi ile sağlanan sürekli dönüş gücü şarj olmasını, yavaşlatılırken elektrik sağlaması ise deşarj olmasını sağlar.



    Bu teknoloji maliyeti nedeniyle son zamanlarda pek tercih edilmemekteydi çünkü karbon veya çelik yapıları karmaşık manyetik kaldırma sistemleri onları çok pahalı yaptı. Fransız şirket ise bu teknolojiyi evlerin önündeki toprağın altına entegre etmeyi planlıyor. Ayrıca aktif manyetik kaldırma ve pahalı malzemelerden kaçınıyor.



    Enerji depolamada ilkel ve ucuz ancak etkileyici bir çözüm



    Özellikle çelik yerine sıkıştırılmış beton kullanarak biraz boyutunu arttırsa da onda bire varan maliyet avantajı sayesinde açığını kapatıyor. Ayrıca firma bu malzemenin çeliğe göre dörtte biri kadar az karbon emisyonu yaptığını iddia ediyor.



    Geliştirici şirket şu anda ön üretimleri yapmakta, 2023 yılında seri üretime geçmeyi ve firma veya enerji şirketlerine satmayı, 1-2 yıl içinde de evlere sunmayı planlıyor. Firma bu teknolojiyi güneş enerjisi santrallerinde elektrik depolanması, uzak yerlerde mikro şebekelerde, şebeke frekans düzeltmesi ve evsel kullanım için düşünüyor.



    Enerji depolamada ilkel ve ucuz ancak etkileyici bir çözüm



    Teknolojinin en büyük avantajı yüksek şarj dönüşüm oranı, yıllarca yıpranmadan binlerce kez şarj edilip tekrar tekrar kullanılabilmesi olarak gösteriliyor. Ürün 10 kWh depolama ve 10 metre kare alan kullanıyor. 1 metre çapındaki ürün 3 ton ağırlığında. En düşük model sadece 1 saatlik enerji depolayabilir iken 1 MWh’lik depolama kapasitene sahip olacak model 200 kW anlık enerji temin edebiliyor ve 5 saat boyunca güç sağlıyor. Ağırlığı ise 300 tona varıyor.




    Kaynak:https://www.energiestro.net



  • farkli teknolojilerin gelisimlerine bakildiginda olabildigince mekanik cozumlerden uzaklasma egilimi vardir. cunku isin icine hareketli mekanik parca girdiginde bakim ve isletme maliyetleri yukselir. hareketin dogasi mekanik parca asinir, yipranir, duzenli bakim ister omru kisa olur. en basit ornek benzinli arac ve elektrikli arac. elektrikli aracda hareketli parca cok daha az, bu sayede tesla 1milyon 600bin kilometre motor omru veriyor. ote yandan benzinli arac 200bine geldiginde sikintilar basliyor. fly wheel ile ilgili yorumum ancak yerine konacak alternetif batarya teknolojileri uretilemezse yayginlasma imkani bulacaktir, su an bataryalara yapilan milyarlarca dolarli argeyi dusununce uzun vadede cok ihtimal vermiyorum.

    yakin gelecekde yol bulmasi en olasi teknoloji sodyum iyon bataryalar. lityum iyon ile ayni guc/agirlik performansini vermiyor ama teknolojisi olgunlastiginda maliyetleri cok cok dusuk olacaktir, lityum ve kobalt gibi zor bulunan toksik maddelere ihtiyaci yok, sodyum neredeyse sinirsiz bir kaynak, gezegenin her yerinde sofra tuzu olarak mevcut. bir avantaji daha lityum gibi kararsiz degil, patlama yanma egilimi yok. mobiliteden ziyade yuksek hacimli enerji depolama isleri icin cok uygun bir secim, patlama riski yok, toksik degil, ekzotik zor bulunan elementler icermiyor dolayisiyla ucuz.
    Pillere alternatif olarak var Fly Wheel zaten, kimse elektrik üreteceğini iddia etmiyor. Pilin maliyetinin yanında basit bir şekilde üretilebilen ve doğaya zararı olmayan Fly Wheel tercih sebebidir. Ben de ilk öğrendiğimde ‘sürtünmeden çok kayıp olmaz mı hocam’ dedim, vakum ortamı vs. olunca sürtünme çok az oluyor.



    Ek olarak daha önce elektrikli bir otobüs Fly Wheel ile yapılmış, kullanılmış. Çalışma mantığı ise çok basit: Durağa gelince Fly Wheel dönüyor (şarj oluyor) diğer durağa kadar o enerjiyle gidip orada şarj oluyor tekrar. Pil gibi olmadığı için çok kısa sürede son hızına ulaşabiliyor. Tabi ki bir çok negatif yanı var hala ancak ileride çoğu sorun çözülebilirse pil yerine güzel bir alternatif olabilir.



    Elektrikli araçların en büyük sıkıntısı hala pil şarj süresi ve maliyeti. Belki de benzin dolduracağınız süreden daha kısa sürede aracı şarj edebilirsiniz Fly Wheel ile ve üretim maliyeti de çok çok daha ucuz olur. Ağırlık ve verimlilik gibi sıkıntılar var ama çözülebilir.



    Ek: Eeey Gün Oksay şu yorumu 6 paragraf yazdım yolla dedim hata verdi yorum da silindi baştan yazdım. Allah rızası için düzelttir şu forumu
  • Yani habere bakınca bize göre yine yüksek artık müstakil evler maddi olark zenginler kullanıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Termodinmaik olarak saçma ve komik bir haber.

    Fly Wheel dediği volan mekanizması. Dönen mekanizmada enerji tutmadan bahsediyor da onu ilk döndürmek için çok fazla enerji gerekiyor ayrıca sürekli döndürmek için de sürekli az da olsa enerji gerekiyor, malzeme, bakım vs. Oradaki enerji miktarı da anlık bir şey. Çok boş bişi yani. Sadece 3 ton ağrlığındaki malzemeyi taşıyacak rulmanla, yatak, yağlama vs. bir sürü de masrafı var.

    Volan anlık olarak güç eksikliğini sağlayan bir disk sonuçta mesela pistonlardaki devir ve hızı düşünün ileri geri haraketteki gücü veriyor ama aynı eski gücünü bir sonraki piston hareketinden alıyor. yani size sıfırdan enerji üretip depolamıyor. Durdurayım da sonra kullanırım olayı da yok yani. Sponsormudur nedir, boş haber işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yimmasabi -- 13 Şubat 2022; 13:44:48 >
  • saçma sapan bir şey teknoloji olduğunu bile düşünmüyorum haber olsun diye yapılmış o kütleyi döndürdükten sonra öyle dönmeye devam mı edecek bunun olmayacağın en basit düzeyde fizik bilen kişiler bile anlar boş boş haber yapanlara sinir oluyorum haber olsun insanlar okusun da işte...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yimmasabi kullanıcısına yanıt
    Hocam pil koyduğunuzda bunu şarj etmek için de elektrik gerekecek zaten. Bu çözümler fazla enerjiyi depolamak için. Örneğin güneş panelleri elektrik üretirken bunun hepsini kullanmazsanız bu kullanmadığınız kısım çöpe gidiyor. Çöpe atmak yerine depolamak daha avantajlı. Depolama için powerwall gibi çözümler de kullanılabilir ama eğer bu firmanın flywheel uygulaması (ilgili ev için uygun olduğunu varsayıyorum) aynı depolamayı daha ucuza yapıyor ise daha fazla para verip pil kullanmanın anlamı yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Pillere alternatif olarak var Fly Wheel zaten, kimse elektrik üreteceğini iddia etmiyor. Pilin maliyetinin yanında basit bir şekilde üretilebilen ve doğaya zararı olmayan Fly Wheel tercih sebebidir. Ben de ilk öğrendiğimde ‘sürtünmeden çok kayıp olmaz mı hocam’ dedim, vakum ortamı vs. olunca sürtünme çok az oluyor.



    Ek olarak daha önce elektrikli bir otobüs Fly Wheel ile yapılmış, kullanılmış. Çalışma mantığı ise çok basit: Durağa gelince Fly Wheel dönüyor (şarj oluyor) diğer durağa kadar o enerjiyle gidip orada şarj oluyor tekrar. Pil gibi olmadığı için çok kısa sürede son hızına ulaşabiliyor. Tabi ki bir çok negatif yanı var hala ancak ileride çoğu sorun çözülebilirse pil yerine güzel bir alternatif olabilir.



    Elektrikli araçların en büyük sıkıntısı hala pil şarj süresi ve maliyeti. Belki de benzin dolduracağınız süreden daha kısa sürede aracı şarj edebilirsiniz Fly Wheel ile ve üretim maliyeti de çok çok daha ucuz olur. Ağırlık ve verimlilik gibi sıkıntılar var ama çözülebilir.



    Ek: Eeey Gün Oksay şu yorumu 6 paragraf yazdım yolla dedim hata verdi yorum da silindi baştan yazdım. Allah rızası için düzelttir şu forumu

  • Dh mühendisleri yine döktürmüş maşallah. Adamlar da verimsiz sistemleri, kitleyecek cahiller arıyor zaten.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • farkli teknolojilerin gelisimlerine bakildiginda olabildigince mekanik cozumlerden uzaklasma egilimi vardir. cunku isin icine hareketli mekanik parca girdiginde bakim ve isletme maliyetleri yukselir. hareketin dogasi mekanik parca asinir, yipranir, duzenli bakim ister omru kisa olur. en basit ornek benzinli arac ve elektrikli arac. elektrikli aracda hareketli parca cok daha az, bu sayede tesla 1milyon 600bin kilometre motor omru veriyor. ote yandan benzinli arac 200bine geldiginde sikintilar basliyor. fly wheel ile ilgili yorumum ancak yerine konacak alternetif batarya teknolojileri uretilemezse yayginlasma imkani bulacaktir, su an bataryalara yapilan milyarlarca dolarli argeyi dusununce uzun vadede cok ihtimal vermiyorum.

    yakin gelecekde yol bulmasi en olasi teknoloji sodyum iyon bataryalar. lityum iyon ile ayni guc/agirlik performansini vermiyor ama teknolojisi olgunlastiginda maliyetleri cok cok dusuk olacaktir, lityum ve kobalt gibi zor bulunan toksik maddelere ihtiyaci yok, sodyum neredeyse sinirsiz bir kaynak, gezegenin her yerinde sofra tuzu olarak mevcut. bir avantaji daha lityum gibi kararsiz degil, patlama yanma egilimi yok. mobiliteden ziyade yuksek hacimli enerji depolama isleri icin cok uygun bir secim, patlama riski yok, toksik degil, ekzotik zor bulunan elementler icermiyor dolayisiyla ucuz.

  • Güneş enerjisini depolamanın en iyi çözümü erimiş tuzdur , gerisi hikaye

  • Bilmeyenler için klasik içten yanmalı arabalardaki "volan" ile aynı mantığa sahip. Kısaca kütlesi fazla olan bir dönel cisim döndürülerek(dakikada on binlerce devir) ona kinetik enerji kazandırılıyor ve ihtiyaç olduğunda iş dişlisi ona bağlanarak o kinetik enerjinin bir kısmını alıyor. Bence gelecekte bu tarz mekanik enerji depolama sistemleri yaygınlaşacak çünkü kimyasal(pil) enerji depolama sistemlerinde Dünya Çin'e bağımlı.

  • Hacım ben daha efektif ve oldukça ucuz bir yöntem biliyorum bence öyle yapalım. 4 kişilik bir aile günde adam başı 2 şerden tuvalete gitse 8 yapar ortaya çıkan metanı enerjiye atığı da tezeğe çevirsek ülke egonımisine katkımız olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskimiş bir teknolojiyi daha da eskimiş malzeme ile çözmüşler. Tebrik etmek lazım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • seri üretim sonrası anlaşılır talep meselesi

  • jeotermikten başkası yalan diyorum.

  • abeth kullanıcısına yanıt
    buklarimiz ziyan oluyor. boşa giden milli servet.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bunu elektrikli araç gibi pahalı, hareket halindeki, hacim ve ağırlığın önemli olduğu şeyler için düşünmemek lazım arkadaşlar. Elektrikli araba, Laptop, Telefon bunlarda ağırlık, hacim çok önemlidir. Aynı zamanda Laptop veya Telefonun bataryasının 4-5 yılda pil performansının tamamına yakınını kaybetmesi elektrikli arabalar içinde bunun 10-15 yıllık süreç içerisinde gerçekleşmesi normaldir ve kabul edilir.


    Fakat kimse konutunda, küçük ölçekli işletmelerde 5-10 yılda bir bu kadar ciddi pil performansı kaybını, yüksek alım maliyeti ile göze almak istemez. Elektrik ticari maksatla zaruri bir gereklilik değilse. Haliyle ister mekanik, ister kimyasal nispeten düşük maliyetli, uzun ömürlü alternatifler uygun görülürse emin olun değerlendirilmek istenecektir.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Bataryalar tabii ki çok başarılı ama her gün şarj deşarj olayına daha tam hazır değiller. 10 yıl gibi bir sürede işlevsiz kalıyorlar yada kapasiteleri çok düşüyor.

    Elektrikli araçlarda ise hiç bir zaman batarya günde bir iki şarj olmuyor. Ama bizim şebeke için bazen günde bir iki şarj olacak batarya gerek.

    Kimyasal sistemlerde de yan istenmeyen reaksiyonlar sayesinde bozulmaya daha yatkınlar birde verim çoğu uzun süreli batarya teknolojilerinde düşük.

    Yani bazen temellere dönmek bazen iyi oluyor zaman gösterecek neyin başarılı olduğunu ama sanırım pazarda üretebilen herkes için yeterince yer var.

    Bu teknolojide ise yıpranma gibi bir şey söz konusu değil 20-30 yıl kullanabiliyorsunuz. Sonrasında bir iki değişiklik ile devam bile edersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 14 Şubat 2022; 15:5:14 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bilgisayar Bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Aynen zaten günümüzde Li-İyon bataryalar çok başarılı ama işte ömürleri kısıtlı olması nedeniyle çöl pahalıya geliyorlar.

    O yüzden kullandıkça yıpranmayan teknolojilerin değeri artıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • abeth kullanıcısına yanıt
    Bunu kanalizasyon arıtma tesislerinde üretilen metan ile yapıyorlar zaten.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    Erimiş tuz çok güzel bir depolama şekli yıprandırıcı etkilerini az çok çözdük çözüyoruz ama verdiğiniz enerjiyi alabildiğiniz yöntem türbin oluyor genelde oda ne yazık ki genelde %15 ile %50 arasında oda kritik sıcaklıkta co2 Kapalı türbinde geri alabiliyorsunuz.

    Buda ne yazık ki kısıtlıyor kullanım alanını gerisini termal enerji olarak kullanılacak yer var ise ne güzel yok ise iş yaş.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.