Şimdi Ara

EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
41.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.


    Bu bakış açısı hem teknik, hem pratik açıdan en doğru bakış açısıdır lastik alırken.

    Fiyat elbette önemli ama hayıtımız mevzubahis olduğu ürün alımlarımızda sadece fiyata odaklanılmamalı.

    İmkanımız kısıtlı olabilir anlaşılır bir durumdur ama Lastik aracınızın emniyetinin başlangıcıdır.
  • sizlere katılmamak mümkün değil ama pahalı lastik en iyi lastikmidir, mesela bende kumho var arabayı aldığımda üzerindeydi, arabasını aldığım arkadaş iyi olduğunu söyledi, fiyatının ne kadar olduğunu bilmiyorum tahminim michelin ya da brigston kadar pahalı değildir...



    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.


    Bu bakış açısı hem teknik, hem pratik açıdan en doğru bakış açısıdır lastik alırken.

    Fiyat elbette önemli ama hayıtımız mevzubahis olduğu ürün alımlarımızda sadece fiyata odaklanılmamalı.

    İmkanımız kısıtlı olabilir anlaşılır bir durumdur ama Lastik aracınızın emniyetinin başlangıcıdır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaangul

    sizlere katılmamak mümkün değil ama pahalı lastik en iyi lastikmidir, mesela bende kumho var arabayı aldığımda üzerindeydi, arabasını aldığım arkadaş iyi olduğunu söyledi, fiyatının ne kadar olduğunu bilmiyorum tahminim michelin ya da brigston kadar pahalı değildir...



    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.


    Bu bakış açısı hem teknik, hem pratik açıdan en doğru bakış açısıdır lastik alırken.

    Fiyat elbette önemli ama hayıtımız mevzubahis olduğu ürün alımlarımızda sadece fiyata odaklanılmamalı.

    İmkanımız kısıtlı olabilir anlaşılır bir durumdur ama Lastik aracınızın emniyetinin başlangıcıdır.




    Zaten pahalı lastik en iyi lastik diyemeyiz. Burda vugulamak istediğimiz kalite, teknoloji, lastik özellikleri açısından fiyatını da gözeterek maximum fayda sağlıyabileceğimiz ürünü temin edebilmek.




  • Benim aracın 4 tekeride BRİSTON du öne 2 MİCHELIN aldım gayet iyi ama çok yumuşak gibi titreşimi alıyor ama stabil değil sanki. Bide kuru yolda sıcakta kayıyor normal havada kuru yolda kaymıyor.. İlginç geldi bu normal mi. Su da da kaymıyor yağmurda falan. Tabi yolda çamurumsu baya kalın tabaka olursa kayıyor..

    Arkalar eskiyor michelınları arkaya alıp öne goodyearın 4 mevsimini almayı planlym fazla uzun yol yapmam nasıl olur...
  • en iyisi brigestone ve michelin markaları zaten formula yarışlarındada son seneye kadar bu iki firma lastik tedarik ediyordu bu bence çok önemli bir kriterdir lastik seçimi açısından
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wolfhonda

    en iyisi brigestone ve michelin markaları zaten formula yarışlarındada son seneye kadar bu iki firma lastik tedarik ediyordu bu bence çok önemli bir kriterdir lastik seçimi açısından


    Formula 1 e lastik temin etmek demek çok iyi lastik demek midir?

    Yanlış anlamayın lütfen ama bu şekilde kendimizi kalıplara sokmamalıyız. Formula 1 çok ayrı bir dünya çok farklı bir teknolojidir. Burda kullanılan teknolojiyi standart araçlara uygulayamaz sınız.

    Uygularsanız istanbul trafiğinde NASA uzay mekiğiyle gitmek gibi bişi olur bu.

    Bridgestone kötü bir marka değildir keza michelin de öyle ancak FORMULA 1 i baz alarak şu yada bu iyi demek doğru değildir.

    Birçok farklı markanın kendilerinin milyon doları bulan arge sonucu geliştirdikleri ürünleri ve teknolojileri var.

    En iyi lastik Kısaca, şu yada bu marka değil, araca ve amaca göre lastik demek, o lastiği temin edip kullanabilmek önemlidir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Benim aracın 4 tekeride BRİSTON du öne 2 MİCHELIN aldım gayet iyi ama çok yumuşak gibi titreşimi alıyor ama stabil değil sanki. Bide kuru yolda sıcakta kayıyor normal havada kuru yolda kaymıyor.. İlginç geldi bu normal mi. Su da da kaymıyor yağmurda falan. Tabi yolda çamurumsu baya kalın tabaka olursa kayıyor..

    Arkalar eskiyor michelınları arkaya alıp öne goodyearın 4 mevsimini almayı planlym fazla uzun yol yapmam nasıl olur...


    Sıcak ta kayması bir nebze normaldir çünkü ısınan taban kauçuk bileşimi hamur yapısını bir miktar gevşetmek üzere tasarlandığında mümkündür.

    Michelin zaten yapısı ve doğası gereği hep yumuşak olmuştur. Ancak titreşimin yumuşaklıkla alakası yoktur aksine sert lastik titreşimleri daha çok hisettirir, bence aracınızın özellikle yeni takılan ön lastik balans ayarlarını bir kontrol ettiriniz titreşim balans bozukluğundan da olabilir.

    Yeni lastik alımınızla ilgili olarak da teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip marka ve modeli almanızı yani yeni alacaklarınızı da mecburen michelin almanızdoğru olacaktır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam
    Aslında birçok teknoloji var ama TR yolları için gerekli olan bizce en önemli etken bir lastikte "Eksiz Naylon Kuşak" sarmalının mutlaka olması. Çünkü bu teknoloji sayesinde kaçılamayan ülkemizdeki bol çukurlarda lastiğe bir nevi emniyet kemeri görevi görüp sürücüye hissettirmeden emniyetli sürüşü daim kılıyor.


    "Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı"nı standart sunan markalar var mı? Yoksa markaların farklı modellerinde mi arayacağımız bir özelliktir bu?

    Bir de "H" hız sınıfı lastik ile "V" ve "W" hız sınıfı lastiği konfor açısından karşılaştırır mısınız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Benim aracın 4 tekeride BRİSTON du öne 2 MİCHELIN aldım gayet iyi ama çok yumuşak gibi titreşimi alıyor ama stabil değil sanki. Bide kuru yolda sıcakta kayıyor normal havada kuru yolda kaymıyor.. İlginç geldi bu normal mi. Su da da kaymıyor yağmurda falan. Tabi yolda çamurumsu baya kalın tabaka olursa kayıyor..

    Arkalar eskiyor michelınları arkaya alıp öne goodyearın 4 mevsimini almayı planlym fazla uzun yol yapmam nasıl olur...


    Sıcak ta kayması bir nebze normaldir çünkü ısınan taban kauçuk bileşimi hamur yapısını bir miktar gevşetmek üzere tasarlandığında mümkündür.

    Michelin zaten yapısı ve doğası gereği hep yumuşak olmuştur. Ancak titreşimin yumuşaklıkla alakası yoktur aksine sert lastik titreşimleri daha çok hisettirir, bence aracınızın özellikle yeni takılan ön lastik balans ayarlarını bir kontrol ettiriniz titreşim balans bozukluğundan da olabilir.

    Yeni lastik alımınızla ilgili olarak da teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip marka ve modeli almanızı yani yeni alacaklarınızı da mecburen michelin almanızdoğru olacaktır.


    Titreşimi alıyor derken absorbe ediyor araca yansıtmıyor demek istedim..
    Ancak lastik aynı olmalı düşüncenize katılmıyorum. Öndeki bristonları arkaya taktım öne michelın aldım hiç zararını görmedim..Arkadaki bristonlar da baya eskidi önümüzdeki kışa doğru öne 4 mevsim alsam michelınları arkaya taksam olmazmı yani...
    İLGİNİZE TEŞEKKÜR..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 29 Temmuz 2007; 14:59:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam
    Aslında birçok teknoloji var ama TR yolları için gerekli olan bizce en önemli etken bir lastikte "Eksiz Naylon Kuşak" sarmalının mutlaka olması. Çünkü bu teknoloji sayesinde kaçılamayan ülkemizdeki bol çukurlarda lastiğe bir nevi emniyet kemeri görevi görüp sürücüye hissettirmeden emniyetli sürüşü daim kılıyor.


    "Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı"nı standart sunan markalar var mı? Yoksa markaların farklı modellerinde mi arayacağımız bir özelliktir bu?

    Bir de "H" hız sınıfı lastik ile "V" ve "W" hız sınıfı lastiği konfor açısından karşılaştırır mısınız?


    Geç Cevap verdiğim için özür dilerim bir müddettir yoktum.

    "Eksiz Naylon Kuşak Sarmalı" bir çok üreticinin üretiminde kullandığı bir tekniktir son teknolojilerde ancak hala bu sistemin olmadığı lastiklerde var. Bunu birçok bayii yetkilisi bile seminerlerde özellikle üzerine basıla basıla anlatıldığı halde nedense bilmez. O nedenle ürün açıklamalarını okumanız yolu ile bilgi edinmeniz yada şastik üretici yada ithalatçılarına mail yolu ile sorarak bilgi edinmeniz kolay olacaktır.

    H, V'den, V'de W'dan yumuşaktır. Doğal olarak yapı mimarileri gereği böyledir. Hız sınıfı arttıkça karkas ve taban üretim sürecindeki direnajlar artmaktadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Benim aracın 4 tekeride BRİSTON du öne 2 MİCHELIN aldım gayet iyi ama çok yumuşak gibi titreşimi alıyor ama stabil değil sanki. Bide kuru yolda sıcakta kayıyor normal havada kuru yolda kaymıyor.. İlginç geldi bu normal mi. Su da da kaymıyor yağmurda falan. Tabi yolda çamurumsu baya kalın tabaka olursa kayıyor..

    Arkalar eskiyor michelınları arkaya alıp öne goodyearın 4 mevsimini almayı planlym fazla uzun yol yapmam nasıl olur...


    Sıcak ta kayması bir nebze normaldir çünkü ısınan taban kauçuk bileşimi hamur yapısını bir miktar gevşetmek üzere tasarlandığında mümkündür.

    Michelin zaten yapısı ve doğası gereği hep yumuşak olmuştur. Ancak titreşimin yumuşaklıkla alakası yoktur aksine sert lastik titreşimleri daha çok hisettirir, bence aracınızın özellikle yeni takılan ön lastik balans ayarlarını bir kontrol ettiriniz titreşim balans bozukluğundan da olabilir.

    Yeni lastik alımınızla ilgili olarak da teknik anlamda mümkün mertebe aynı diş profiline sahip marka ve modeli almanızı yani yeni alacaklarınızı da mecburen michelin almanızdoğru olacaktır.


    Titreşimi alıyor derken absorbe ediyor araca yansıtmıyor demek istedim..
    Ancak lastik aynı olmalı düşüncenize katılmıyorum. Öndeki bristonları arkaya taktım öne michelın aldım hiç zararını görmedim..Arkadaki bristonlar da baya eskidi önümüzdeki kışa doğru öne 4 mevsim alsam michelınları arkaya taksam olmazmı yani...
    İLGİNİZE TEŞEKKÜR..


    Öncelikle;
    4 Mevsim diye bir lastik yoktur. 4 Mevsim diye tabir edilenlerin hepsi YAZ lastiğidir. Madem 4 Mevsim lastik varda neden Kış Lastikleride var o zaman?

    Yeni lastiklerinizi (YAZ yada KIŞ karar sizin) öne Michelinleri arkaya takabilir siniz.

    Ben 4 lastiğin aynı diş profil yapısına sahip olmaları gerektiğinden mecbursunuz demiştim... Katılmayabilirsiniz ancak bu işin teorisi de tekniğide, tecrübeside, verilen eğitimleri de hep bu yönde. Siz herhangi bir durumla karşılaşmayıp bu farkı anlamak durumunda kalmamış olabilir siniz. Ancak "2 lastik değiştirdiğiniz müddetçe mevcut diş profilinizle devam etmeniz gerekir" ibaresini her zaman DOĞRUSU olduğu için söylemek benim işimin gereği.




  • Tabii ki dediğiniz gibi yapmak lazım ancak memır işi bölede oluyor napalım
    4 mevsim dediğimde h sınıfı lastikler biraz daha dişli oluyo ya onlar işte.. Yada öle bişy. Biraz dişlice dişleri aralıklı olan yaz lastiği yada performans lastikleri karda kışta yağmur çamurda ii oluyor.. buz oldumu zincir takarız. ama bu haricinde yarı patinaz alır yukarı...

    michelın e3a gibi bi lastik tam yaz lastiğidir yağmur su da ii ama çamur kar oldumu direk kalırsın çamurda bile zincir gerekiyo..

    E şimdi yağmuru gözetleyip kış lastiği takamayız ki ANADOLU burası bi yağmur köy yolları çamur michelın çıkmaz rampaları.. E nolcak bizim 4 mevsim dedğimiz yada öle sandığımız dişli lastik olcak

    İşin garibi biz bu lastikle otoyolda da gitmek isteriz sıradan asvalt da da sıcak asvalt da da 140- 20 km arası hızlarda ii olsun isteriz sessiz olsun deriz YANİ ÇOK ŞEY isteriz böle lastik varmı ? h sınıfı performans lastikleri iş görüyor goodyearın bridgestonenin lassanın lastikleri biraz daha nokian göre h sınıfı için daha çamura geliyor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Tabii ki dediğiniz gibi yapmak lazım ancak memır işi bölede oluyor napalım
    4 mevsim dediğimde h sınıfı lastikler biraz daha dişli oluyo ya onlar işte.. Yada öle bişy. Biraz dişlice dişleri aralıklı olan yaz lastiği yada performans lastikleri karda kışta yağmur çamurda ii oluyor.. buz oldumu zincir takarız. ama bu haricinde yarı patinaz alır yukarı...

    michelın e3a gibi bi lastik tam yaz lastiğidir yağmur su da ii ama çamur kar oldumu direk kalırsın çamurda bile zincir gerekiyo..

    E şimdi yağmuru gözetleyip kış lastiği takamayız ki ANADOLU burası bi yağmur köy yolları çamur michelın çıkmaz rampaları.. E nolcak bizim 4 mevsim dedğimiz yada öle sandığımız dişli lastik olcak

    İşin garibi biz bu lastikle otoyolda da gitmek isteriz sıradan asvalt da da sıcak asvalt da da 140- 20 km arası hızlarda ii olsun isteriz sessiz olsun deriz YANİ ÇOK ŞEY isteriz böle lastik varmı ? h sınıfı performans lastikleri iş görüyor goodyearın bridgestonenin lassanın lastikleri biraz daha nokian göre h sınıfı için daha çamura geliyor..


    Mevcut üretilen lastikle özellikle belli bir zemin yada hava koşulu belirtilmemişse sizin de dediğiniz üzerde tüm zemin ve hava koşullarında hizmet vermek üzere belli bir ortalama bileşenler ile ürtilmekteler.

    Yalnız şu da bir gerçek ki, tüm iyiler bir arada olması lastik teknolojisi açısından mümkün değil. Mutlak surette belli bir noktaya ağırlık verdiğinizde misal olarak ıslak zemin kabiliyetini arttırdığınızda bu sefer de kuru zemin tutunma ve frenaj kabiliyetlerinden ödün veriyorsunuz.

    Yukarıda da dediğim gibi güvenlik başta olmak üzere ORTALAMA bir karışımla üretiliyor lastikler.

    Zaten garip olmazmıydı, asfaltta çok iyi olan bir lastik çamurlu zemindede çok iyi olsa...

    İnşallah bu tarz teknolojileri geliştirirler bekliyoruz bizde ama ufukta bile gözükemiyor...




  • Bridgestone Turazna ve Goodyear Eagle F1 lastiklerini kullandım. Turanzayı aşırı uzun kullandım. Golf 55 bini geçti, turanzalar kabak olduğundan hafif pati olayları başladı artık. LAstik değişmek lazım, aldığımızdan beridir aynı lastik.

    Araba çok hızlı giderken biraz gürültü var, fakat yol tutuşu inanılmaz iyi, yağmurda fazla şakjaya gelmiyor lastik. Karda zaten unutun gitsin. Lastik sert.
    205/55 R16 lastik ebatları. Eagle F1 de öneririm muhteşem lastiktir. Bu yeni yeni yerleşmiş lastik firmalarıda, iyi güzel süper yol tutuan modelleri var fakat çabuk aşınıyorlar. Kumho dur toyodur. Bunlar uyduruk markalar değil her markanın kendini gösterdiği bir ortam vardır. Michelin, Bridgestone F1 e lastik yapıyosa Goodyear Firestone, Nascara, Indycar'a lastik yolluyor.

    Tabiiki lastik ebatlarına göre değişir, 4x4 için Good Year Wrangler F1 kullanıyoruz fakat karda tutuşu kötü, yağmurda ve kuruda muhteşem yol tutuyor. Ama stabil yolda o kadar iyi değil. Karda da iyi değil.

    Benim tercihim, kuru için Eagle F1 ve Turanza (malum yağmurlu performansta önemli). Kar lastiği için Michelin Alpine (lassa snowways kullanıyorum alpineden daha çok memnun kaldım golf te.)

    Lastik alırken herşeye dikkat edilmeli, markaların niye bu kadar iyi olduğunu bu dikkat edilecek hususlar belirler. Lastik homojen olarak mı eskimekte? kısmen yüzey kalitesinde bozukluk görülebilir mi? Asfaltta güzel fakat hangi asfaltta? her asfaltta yakın performans verebilir mi? Henüz yağmur yağmış pis yolda tutuş nasıldır? ani hareketlerde yanaklara baskı olduğunda süspansiyonlarla ne derece hoş çalışır. Çukura, kasise gelindiğinde ne kadar esner, janta ne kadar koruma sağlar. Kaç km gider, ömrü nedir. Ne kadar yüksek hıza kadar konforlu ve hakim yol tutuş sağlar. Yoksa ne varki gibi alın carrefourdan lastiği oda götürür boş yolda 90km yi geçmiyorsanız. Nasıl olsa sorun çıkmaz aynı şekilde git gel :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayki -- 23 Ağustos 2007; 16:53:57 >




  • en iyisi continentaldır daha sonra michelin ama türkiye koşullarında lassa 1 numaradır roadstone ucuz ve sağlamdır v tipi roadstone h tipi lassadan şaşma
  • Bridgestone B250 yi kullanıyorum ve çok güzel yol tutuşu var. Eğer boyutlar tutuyorsa bu lastiği öneririm. İnşallah gerek duyulmaz ama 2 lastik alınca 6 ay yol yardımını da ücretsiz sağlıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megabite -- 26 Ağustos 2007; 22:26:22 >
  • petlas millenium 2001 süper lastik tavsiye ederim
  • petlas yerli değil mi yaa
  • nokian nrhi aldımıştım 1 ay önce, ilk defa şehirdışına çıkma imkanım oldu.

    bodrum-güvercinlik arası virajlıdır. lassa atracta ile 90 km hızla girebildiğim viraja, 95 km hızla girebildim. performansı gayet memnuniyet verici benim için.
    yalnız sessizlik olarak pek tatmin etmedi ama malum corollaların lastik sesi sorunu var ve bu sorunun çözümü lastik değişimi değil sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 3 Eylül 2007; 10:56:20 >
  • arkadaşlar, sessizlik ve fiyat performans yönünden hangi markayı önerir siniz?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.