DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
61
Cevap
0
Favori
37.914
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      455 Mesaj
      08 Temmuz 2007 17:22:24 Konu Sahibi
      Lütfen yazarmısınız lastik alcamda



      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      44 Mesaj
      09 Temmuz 2007 05:09:55
      benim aracım üzerinde continental var orjinal lastikleri bunlar baya eskidi seneye goodyear eagle F1 almayı düşünüyorum desenleri çok hoşuma gitti serviste görmüştüm daha sonra baya araştırdım performans olarakta fena değil bence bu lastiğe bakıp ona göre karar ver derim
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3759 Mesaj
      09 Temmuz 2007 12:03:53
      Kullanılan zemine göre değişiyor bence. Mesela ben genelde, toprak, stabilize gibi sivri ve aşındırıcı zeminde gidiyorum. Pirelli falan iyi oluyor.

      Ama sırf otoyol gibi yol içinse nokian öneriyorlar.
      |
      |
      _____________________________

      Mobil imza versek?
    • Yüzbaşı
      392 Mesaj
      10 Temmuz 2007 16:20:02
      ben 15 km stabilize yolda 3 lastik patlattım. Hem de başka başka zamanlarda değil. Giderken 2, dönerken 1 lastik gitti. Lastiklerimde kabak değildi. Baya dişliydi. Bende lastiklerin çok sert olduğuna kanaat getirdim ve 4 tane lassa aldım. Lassa yumuşak dediler. DOĞRUMU ACABA?
      |
      |
      _____________________________

      KARATAS
    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      17 Temmuz 2007 13:28:21
      En İyi Lastik Yoktur... Araca ve Amaca Uygun Lastik Vardır.
      |
      |
      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      924 Mesaj
      17 Temmuz 2007 20:41:32
      Arabanızın üzerindeki lastikten mennunduysanız (yada sizinle aynı arabası olan birine de sorabilirsiniz)
      aynısını alın derim ben.
      Memnun değilseniz arabanızın markasını ve lastiklerinizin boyutunu verin.
      Kullananlar size yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

      arz ederim
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      758 Mesaj
      17 Temmuz 2007 22:56:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: alisaglam

      En İyi Lastik Yoktur... Araca ve Amaca Uygun Lastik Vardır.


      aynen katılıyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1450 Mesaj
      18 Temmuz 2007 00:03:07
      ee sonuç??
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      220 Mesaj
      18 Temmuz 2007 11:25:46
      quote:

      Orjinalden alıntı: kapisiz

      ee sonuç??

      Aracın kullanma kılavuzunda hangi tür ebat ve marka hakkında bilgi olsa gerek...Bence daha önceki orjinal fabrika çıkış lastik markasından şaşma derim...Şu an üzerindeki değişik marka olabilir ama kısa bir araştırmadan sonra bence orjinal lastik ebat ve marka bulursun...
      _____________________________


      |DH| TOYOTA KARDEŞLİĞİ
      2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1.4 97 HP
    • Teğmen
      220 Mesaj
      18 Temmuz 2007 11:27:53
      Sonuçta aracın o kadar eski model değil...Bir ara Fiat topicine bakmanı öneririm..
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________


      |DH| TOYOTA KARDEŞLİĞİ
      2001 TOYOTA COROLLA TERRA 1.4 97 HP
    • Otomobil Uzmanı
      10526 Mesaj

      Android Beta Tester
      18 Temmuz 2007 11:53:02
      sorunun en iyi lastik markası nedir diye sorulmasına cevabım şudur,

      en iyi lastik diye birşey yoktur , aracınıza belirli koşullar için uyan en iyi lastik vardır.Kışın için ayrı yağmurda ayrı yazın ayrı , hepsi birden mükemmel olan lastik yoktur.Birinden fedakarlık edilince diğeri düzelebilinir.Şimdi lastikleri kıyaslarken aynı sınıf içinde verilen para ile orantılı olarak en uygun olan şeklinde olaya baklırsa daha doğru sonuç alınır.

      Fabrika lastik ölçüleri aracınız için en iyisidir.Ancak üzerinde verilen lastik min kriterleri sağlayan ortalama lastiklerdir.Para üretici için daima birincil faktördür.Bu yüzden aracınıza en uygun lastiği bunu denemiş iyi kötü anlarını görmüş olanlardan tavsiyesini alarak ve internette performans keriterlerini araştırarak , sonuçta son pazarlık fiyat avantajı sizin için hangisi uygun ise bu seçilmelidir.Üniversite sonuçları gibi aracınıza göre sıralama yapılmalı ve fiyatı en uygun olana karar verilmelidir.Ayrıca km bazında da aşınma kriterleri önemli ise bunu da nıot etmelidir.

      genelde yapılan bir hata vardır.Uzun km giden lastik ile iyi tutuş şartları birlikte aranmaktadır.Halbuki bu ikisi birbirine zıt şeylerdir.Km den bir miktar fedakarlık ederken biraz da orta sert lastik seçimi daha doğru olmaktadır.koşullara göre çok değişmektedir.Unutmayalım ki dünyanın bir numaralı arabaları olan F1 de bile doğru lastik seçimi ile yarış kazanmaktadırlar.Bu adamların lastik hakkında bilgileri herhalde en uzman diyen kişinin 100 katı fazladır.Ancak onlarda bile yarış sonrasında bazen hatalı seçim yüzünden kaybettik gibi açıklamalarını dünleyebilirsiniz.

      son söz , En doğrusunu kullanan kişi bilir tecrübe esastır.kişisel kullanım farkları seçim konusunda farklı noktalara varmanızı sağlayacaktır.
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      18 Temmuz 2007 15:40:05
      Carrefour da gördüğümüz ucuz lastiklerden almalı mı? Alırsak kim takar? Sorun çıkar mı?

      Tavsiye eden var mı?
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Temmuz 2007 22:25:39
      performans lastiklerinde en iyisi continentaldir v- w. standart denilen h tipi lastiklerin kralıda lassadır aynen bu böyle biline
      |
      |
      _____________________________

      '' Bizim Gerçek Kıldıklarımıza Onların Hayalleri Erişemedi '' Fatih Sultan Mehmet
    • Yüzbaşı
      569 Mesaj
      19 Temmuz 2007 05:14:41
      şimdi aracın kullanma klavuzunda yazıyordur belki ama ben 2.el aldım ve bu bilgiler yok bende ve tecrübesizim bu konuda, aracımda önde bridgstone arkada michelinn energy var şu anda ama kabaklaştılar ve arka lastiğimi çok sert vurdum bi kazada patlamadı üstü çizildi tampon gibi sadece hatta usta bile dedi bu nası parçalanmamış diye, şimdi yeni lastik alırken michellin e3a energy alim dedim ama bi tanesi 110 lira falan, 4 lastik birden alınca pahalı oluyor, diğer tarafta kumho vs. var ucuz fiyata ve bir arkadaşım kumho taktı aracına gayet de memnun lastiklerden iyi de yol tutuyorlar ben de baktım, ama onun lastikleri 195 55 falan benimkiler ise r14 175e 65 lastiklerim şimdi ustalara soruyorum siz olsanız ne alırsınız
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      19 Temmuz 2007 18:34:36
      quote:

      Orjinalden alıntı: FixXxeR

      şimdi aracın kullanma klavuzunda yazıyordur belki ama ben 2.el aldım ve bu bilgiler yok bende ve tecrübesizim bu konuda, aracımda önde bridgstone arkada michelinn energy var şu anda ama kabaklaştılar ve arka lastiğimi çok sert vurdum bi kazada patlamadı üstü çizildi tampon gibi sadece hatta usta bile dedi bu nası parçalanmamış diye, şimdi yeni lastik alırken michellin e3a energy alim dedim ama bi tanesi 110 lira falan, 4 lastik birden alınca pahalı oluyor, diğer tarafta kumho vs. var ucuz fiyata ve bir arkadaşım kumho taktı aracına gayet de memnun lastiklerden iyi de yol tutuyorlar ben de baktım, ama onun lastikleri 195 55 falan benimkiler ise r14 175e 65 lastiklerim şimdi ustalara soruyorum siz olsanız ne alırsınız



      Öncelikle;

      Mümkün mertebe imkanlarınız dahilinde Lastiklerinizi hepsi aynı diş profiline, markaya, modele sahip olacak şekilde mutlaka 4 adet değiştirmelisiniz. İmkan kısıtlı ise ve 2 tane lastik değiştirmek durumunda kalınıyorsa o zaman değişecek olan lastiklerin değişmeyecek olanlar ile aynı marka, model ve diş profilinde olmasına özen göstermeliyiz. Cümlesi işin doğru olan teknik tarafını ifade eder.

      175/65R14 gibi bir ebatta hem standart binek diye tabir ettiğimiz (T) hız sınıfı (190Km/s) bir lastikde olabilir; yüksek performans diye tabir ettiğimiz (H) hız sınıfı (210 Km/s) bir lastik de olabilir. T sınıfları H lara oranla karkas ve bileşimleri gereği daha yumuşak yani konfora odaklı lastiklerdir.

      Aracınız için bu temel kriter bilgilerinden sonra birçok markanın birçok modelini kesenize göre güvenle alıp kullanabilir siniz. Bu seri ebat lastiklerde (E) normlarını taşıyan tüm lastikler temel teknoloji olarak artık aynılar. Sadece kendi sürüş alışkanlığınıza ve kesenize uygun bir marka yada model seçiniz.

      Aslında birçok teknoloji var ama TR yolları için gerekli olan bizce en önemli etken bir lastikte "Eksiz Naylon Kuşak" sarmalının mutlaka olması. Çünkü bu teknoloji sayesinde kaçılamayan ülkemizdeki bol çukurlarda lastiğe bir nevi emniyet kemeri görevi görüp sürücüye hissettirmeden emniyetli sürüşü daim kılıyor.
      |
      |
      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Binbaşı
      1450 Mesaj
      20 Temmuz 2007 00:50:16
      peki ali sağlam kardeş,söylediğin açıdan fiyat performans açısından hangi lastikleri önerirsiz..mesela pirellinin yan ürünü ceat diye bi marka var 50 ytl..uyar mı?taktırayım mı?
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      20 Temmuz 2007 12:05:50
      quote:

      Orjinalden alıntı: kapisiz

      peki ali sağlam kardeş,söylediğin açıdan fiyat performans açısından hangi lastikleri önerirsiz..mesela pirellinin yan ürünü ceat diye bi marka var 50 ytl..uyar mı?taktırayım mı?


      Pirelli, özellikle CEAT ın üretim tekniğini bilmiyorum ama 50 YTL çok albenili fiyat buda bir gerçek. ama lastik başına 15-20 YTL fark toplam da 60-80 YTL fark ile çok daha iyi marka ve modeller alabilme imkanı var iken hadi toplam da 100 olsun, haytımızı bu kadar fark paralara sadece ucuz olsun anlamında değerlendirmelimiyiz ayrı bir topic konusu sanırım.

      Fiyat çok ciddi bir kriter ise sizin için zaten seçiminizi yapmış durumdasınız.
      |
      |
      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      569 Mesaj
      20 Temmuz 2007 15:28:53
      teşekkürler arkadaşım, şimdi senin söylediğine göre lastikler arasındaki farklar aynı çipi kullanan anakartlar arasındaki fark gibi, o zaman kesemize uygun geleni seçicez 4ü birden değişcek
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      781 Mesaj
      20 Temmuz 2007 18:52:27
      quote:

      Orjinalden alıntı: FixXxeR

      teşekkürler arkadaşım, şimdi senin söylediğine göre lastikler arasındaki farklar aynı çipi kullanan anakartlar arasındaki fark gibi, o zaman kesemize uygun geleni seçicez 4ü birden değişcek


      inan bu açıdan hiç düşünmemiştim bu şeklide de tasvir edememde sanırım. Benim bu topicde savunduğum standart baz binek lastik grupları içindir, yüksek performans ve ultra yüksek performans grupda teknoloji çeşitliliği çok fazla.


      Bir yanlış anlamaya sebebiyet vermemek için yukarıdaki gibi mantıkta Ultra/yüksek performans gruplarında ayırım yapmak durumundayız sadece fiyat odaklı olamaz.
      |
      |
      _____________________________

      Saygılarımla
      C.Ali SAĞLAM
    • Yüzbaşı
      316 Mesaj
      22 Temmuz 2007 11:55:23
      fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.