Şimdi Ara

En iyi dizel motoru üreten marka hangisi ? (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
318
Cevap
1
Favori
123.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence şu an BMWnin 2.0 litre dizel motoru en verimli olanı.Özellikle yeni 5.25d xDrive'da kullanılan motor yakıt tüketimi-performans-sessizlik oranıyla göz dolduran bi makine.100 km'de ortalama yakıt tüketimi 5.2 lt,0-100 km hızlanması 7 sn..Ki BMW'nin 2.0 dizeli bilidiğim kadarıyla çıktığı yıllarda yılın dizel motoru ödülünü de almıştı.
  • Ben de yeni C4 te test ettiğim 112hp motoru beğendim. Daha önce Focus'ta kullanma şansım olmuştu eski versiyonu ile. İyi bir gelişme göstermiş.
    Aracımdaki motorun 1.6 sı olsa dadından yenmezdi diye düşünüyorum.
  • fiat ile bmw arasinda gider gelir.
  • bence mercedesten baskasi degildir 80 lerde üretilen dizelleri tas gibi hala
  • Diesel Motoru, içten yanmalı bir motor tipidir. Türkiye'de Dizel motor olarakta anılmaktadır. Daha özel bir tanımla, diesel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.

    1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893'te patenti alınmış bu süreç diesel çevrimi olarak bilinir. Motorun mucidi, geniş kömür yataklarına sahip olan Almanya'nın petrole bağımlılığını azaltmak için kömürle çalışan bir motor yapmayı hedeflemiştir. Ancak kömür tozunun yanmasından dolayı ortaya çıkan kül büyük sorunlar doğurmuş, daha sonraları ise motorda farklı yakıtların kullanılması tasarlanmıştır. Nitekim Rudolf Diesel, motorun sunumunu 1900’deki Dünya Fuarı'nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmıştır.

    Türkiye'nin ilk %100 Türk Malı Dizel Motorunu, 1967 senesinde Yüksek Mühendis Abdülkadir Özgür seri olarak üretmiştir. İlk olarak 1 silindirli Su Soğutmalı Direkt Enjeksiyonlu olarak üretilen bu motorlar, Motosan A.Ş. firması adı altında (http://www.motosan.com/products.html) sulama motopompları, elektrik jeneratörleri, dizel deniz motorları, bahçe traktörleri, uygulamalarında 42 yılı aşkın süredir Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarında hizmet vermektedir. Motosan firması 1,2 ve 3 silindirli dizel su soğutmalı OHC ( Over Head Camshaft - Üstten Kam Milli ), Turbo Şarjlı ( Aşırı Doldurmalı ) Euro III emisyonlu Silindir Başına 4 Subaplı 120 HP gücüne kadar motorlar üretmektedir.
    Ayrıca Yabancı Lisans Anlaşmaları ile Oyak Renault dCi adı ile, Tofaş Fiat multijet adı ile, Karsan-Peugeot, Otokar, BMC (Türkiye), Otosan Ford, Mercedes-Benz Türk, Hyundai Assan, Temsa Mitsubishi, Anadolu Isuzu, Toyota Türkiye olmak üzere Türkiye'de Dizel motorları yabancıların kontrolünde üretmektedirler.

    Kaynak:http://tr.wikipedia.org/wiki/Diesel_Motor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentyılmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: AppendiX

    Fiat'ın multijeti, ve Ford'un Tdci motorları çok iyi

    fordun tdci motorları arıza ve yakı olarak bildiğim kadarıyla daha problemli.zaten aynı motor pejo grubunda da kullanılıyor.(pejo-ford ortak yapım)

    peugeot hdi motor kullanmıyor muydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muho98


    quote:

    Orijinalden alıntı: dentyılmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: AppendiX

    Fiat'ın multijeti, ve Ford'un Tdci motorları çok iyi

    fordun tdci motorları arıza ve yakı olarak bildiğim kadarıyla daha problemli.zaten aynı motor pejo grubunda da kullanılıyor.(pejo-ford ortak yapım)

    peugeot hdi motor kullanmıyor muydu?

    Bu motoru PSA grubu (Peugeot-Citroen) geliştirip HDI ismiyle kendi araçlarında kullanıyor.

    Ford'a veriyorlar TDCI oluyor.

    Volvo alıyor D oluyor.

    Mazda alıyor CD oluyor.

    Jaguar alıyor ama onun ismini hatırlayamadım şimdi.
  • anladım.bilgilendirdiğiniz için sağolun:D
  • peugeot cıtroen grubun ( psa )nın motorlarını derim. son çıkanları e hdı motorları ise çok sessiz ve daha atak kimse pejoyu cıtroeni beğenmez forumda ama bakın adamların motorunu volvo jaguar,ford kullanıyor
  • PSA:
    Volvo , Peugeot , Ford , Mazda, Citroén tarafından kullanılan dizel motorlar...

    Subaru'nun Boxer Diesel'ini de unutmamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GAYRI -- 10 Ekim 2011; 9:17:20 >
  • Bmw
  • Performans = BMW
    Dayanıklılık = Isuzu.
  • Bir kere kara dizel ile yeni nesil turbo cr dizeller farklı değerlendirilmeli....

    Kara dizel (yani eski dizeller) de kesinlikle ve kesinlikle ısuzu ve mercedes... Gersi yalan...

    Yeni nesil dizellerde ise bence HDi.... (multijet sahibiyim, hdi araç çok kullandım. Hdi daha iyi)
  • Bİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ EMMMMMM DABULYUUUUU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: muho98


    quote:

    Orijinalden alıntı: dentyılmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: AppendiX

    Fiat'ın multijeti, ve Ford'un Tdci motorları çok iyi

    fordun tdci motorları arıza ve yakı olarak bildiğim kadarıyla daha problemli.zaten aynı motor pejo grubunda da kullanılıyor.(pejo-ford ortak yapım)

    peugeot hdi motor kullanmıyor muydu?

    Bu motoru PSA grubu (Peugeot-Citroen) geliştirip HDI ismiyle kendi araçlarında kullanıyor.

    Ford'a veriyorlar TDCI oluyor.

    Volvo alıyor D oluyor.

    Mazda alıyor CD oluyor.

    Jaguar alıyor ama onun ismini hatırlayamadım şimdi.

    peki madem ford ve diğer markalarda hdi motor kullanıyor neden ford ve peugeot un araçlarında ki yakıt tüketim değerleri aynı değil ki acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muho98


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: muho98


    quote:

    Orijinalden alıntı: dentyılmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: AppendiX

    Fiat'ın multijeti, ve Ford'un Tdci motorları çok iyi

    fordun tdci motorları arıza ve yakı olarak bildiğim kadarıyla daha problemli.zaten aynı motor pejo grubunda da kullanılıyor.(pejo-ford ortak yapım)

    peugeot hdi motor kullanmıyor muydu?

    Bu motoru PSA grubu (Peugeot-Citroen) geliştirip HDI ismiyle kendi araçlarında kullanıyor.

    Ford'a veriyorlar TDCI oluyor.

    Volvo alıyor D oluyor.

    Mazda alıyor CD oluyor.

    Jaguar alıyor ama onun ismini hatırlayamadım şimdi.

    peki madem ford ve diğer markalarda hdi motor kullanıyor neden ford ve peugeot un araçlarında ki yakıt tüketim değerleri aynı değil ki acaba?

    Peugeot ve Citroen hdi motorlarını manuelden bile az yaktırabilen 6 ileri yarı otomatik şanzımanla (Auto6R ve MCP) piyasaya sürüyor 3-4 yıldır.

    Fordda ise tdci motor sadece düz viteste var ve bu yıla kadar 5 ileri idi.

    Bunun bir etkisi vardır şüphesiz.


    Aynı şartlarda aynı şekilde kullanılsa arada ciddi fark olmaz yine de.


    Bir de fordun yakıt deposu 55 lt iken peugeot ve citroenin 60 lt.

    Bundan dolayı da bu Fransızların menzili biraz daha uzun ve daha az yakıyormuş fikrine kapılıyor insan.
  • tamamdır kaptım olayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo

    toyotanın D4-D dizelini yabana atmamak lazım, pek çok bilirkişi tam not veriyor.

    O zaman Google' d4d ve yağ eksiltme diye bir gir bakalım... veya herhangi bir Toyota ustasına sor...:)

    Dizellerin çoğu aynı, TDI, HDI, TDCI, Multijet vs.vs.

    Genel olarak Avrupa dizellerin hepsi birbirine yakın, sadece TDCI'lar az daha geride kalıyor...
    Japon dizellerinden ise uzak durmak gerekiyor, zaten çoğu Japonların dizel tecrübesi daha bikaç yıllık...
  • Ford'un 6.7 V8 dizelinin yanında BMW 520d'nin traktör gibi çalışışını gördüğümden beri Ford diyorum. Ayrıca cüssesinden beklenmeyecek de bir ekonomi sunabiliyor.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.