Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

EN EKONOMİK DİZEL

40
Cevap
0
Favori
2.227
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4334 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: oregon123
    ben seat cordoba 1.4 tdi ile peugeot 307 1.6 90hp hdi arasında çok kararsızım 307 acaba cordoba kadar az yakarmı birde307 hakkında çok şikayet duydum yoksa şimdiye kadar alırdım


    bugun seat cordoba tdi s-rider elimize geçti. 30.5 a maloldu. ilk izlenim iyi ama soylediğin yakıt değerleri için bir kaç gün daha beklersen ölçüm sonucunu verebilirim.
    |
    |
    _____________________________
    Real Power is Your Soul.
    (Panasonic Lumix DMC FX07, Sony HX-90v, Sandisk Sansa Clip, Redmi Note 7)
  • Teğmen
    103 Mesaj
    teşekkür ederim arkadaşım bekliyorum
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    16 Mesaj
    fiat multijet
    |
    |
    _____________________________
    bugra
  • Teğmen
    103 Mesaj
    fabia 1.4 tdi nasıl yakıtı
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    6051 Mesaj
    Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.5 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    7131 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.5 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.


    okyaypay bu yazıyı aldığın linki bi atarmısın
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    6051 Mesaj
    buyur kardeş yanlız yazının en sonunda 1.5 yazmış orada bir hata var 1.3 olcak

    http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=497&yil=2003/10
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    123 Mesaj
    en hoşuma giden tarafı bakımdaki tasarrufu.........şu an bende focus dizel tdci var ama daha bakımlara başlamadık. bakalım ne masraflar çıkaracak......multijet gerçekten çok ideal görünüyor......
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.5 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.

    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1289 Mesaj
    focus tdci da gaz pedalini topukladiğinizda "overboost" denilen bi olay var, 260 nm tork üretiyor!!! denemek için sabirsizlaniyorum! :)
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    6051 Mesaj
    en az 5000 km katetmeden deneme istediğin sonucu alamazsın araç 5000 den sonra deliriyor
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    493 Mesaj
    bende bir dizel almak istiyorum ama dizellerin bakım masrafları çok deniyor o konuyu aydınlatmak gerekir birazda.
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Evet Fiat/Opel Multijet dünyaNINen ekonomik dizel motoru....
    |
    |
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT
  • Binbaşı
    1557 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Evet Fiat/Opel Multijet dünyaNINen ekonomik dizel motoru....


    Ama bu ekonomi 1000kg civarındaki kasa agırlıgına sahip modellerde gecerli. Malesef agır kasalarda bu motorun ekonomisi kalmıyor.
    Bu motora sahip arabalardan almayı dusunenler buna gore tercihlerini yapsınlar.
    |
    |
    _____________________________
    GETZ 2005 1.5 CRDİ-Buz Mavisi
  • Yüzbaşı
    581 Mesaj
    bence benim arabam palio 1.3 mulijet yakıt tüketimleri dizllerde hemen hemen aynı . ama benim araba 1.3 olduğu iiçin kafadan vergisi bi kere düşük her sene 2 depo mazot parasını devlete vermiom en azından
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3651 Mesaj
    En ekonomik dizel araç (motor değil dikkat) C2'de. Bunun testini Discovery Channel'daki Fifth Gear (Beşici Vites) programında yaptılar. Citroen C2, çift motora sahip (elektrikli ve içten yanmalı) Toyota Pirius modelini bile geride bıraktı tüketim olarak. Sanırım 1 lt mazotla 26 km yol yapmıştı (karma değer). Ancak o model Türkiye'de satışta mı yoksa sadece İngiltere'de mi var onu bilemeyeceğim.
    |
    |
    _____________________________

    Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :

  • Yarbay
    2159 Mesaj
    benim bildiğim en ekonomik dizel arabalar

    206 hdi ,palio(punto) multijet
    |
    |
    _____________________________
    Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

    Bmw 3.20d M Performance
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    206 hdi ve fabia tdi yüksek vergi dilimine giriyor ve yedek parça servis fiyatları malum.
    Geriye vergiden kurtaran multijet takımı kalıyor.
    corsa yedek parça ve servisten geri kalıyor ;en uygun palio multijet(tofaş motoru normal dizele ayarladığını belirtsede bu araçlarda eurodiesel kullanılmalıdır aksi takdirde ekonomi yerine cebinizden gider.)
    Suzuki yeni swift için fiat dan multijet motoru aldı.Ancak ilginçtir buraya gelmiyor.

    http://www.autolocate.co.uk/newcar/?DerivativeID=32411&viewall=true
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    245 Mesaj
    206 hdi en ekonomik dizel değil.
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    245 Mesaj
    Fabrika verilerine göre şehir içi dizel:(lt/100km)

    C3 1.4 HDI=5.1 LT

    Fiesta 1.4 TDCI,Clio HB 1.5 dCI=5.4 LT

    206 HDI,Fabia TDI,Polo TDI=5.5 LT

    Punto 1.3 Multijet=5.6 LT

    Corsa 1.3 CDTI=5.7 LT

    Palio 1.3 Multijet=5.9 LT
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    581 Mesaj
    akinci arkadaşa aynen katılıyorum
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
sohbet
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
üniversite
haberler
SEO
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,281
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.