Şimdi Ara

En az yakan tork konvertörlü otomatik c sınıfı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
17.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar önümüzdeki dönemde aracımı satıp tam otomatik bi araç düşünüyorum, aslında eşim manuel kullanabiliyor artık ancak büyükşehirde insanların otomatik araçlarıyla keyif yaptıklarını gördükçe ben neden debriyaj ile uğraşayım diye düşünür oldum. Malum focuslarda pedal takımı pek de pratik değil, bu araçlar tamamen sürüş keyfi öncelikli üretildiklerinden direksiyonu da düşük hızlarda çok yumuşak değil. Mesela bu konuda megan3 ve birkaç modelde daha elektroservo direksiyonlar müthiş hafiflik sunuyor. Pedal takımları da bu kasa focuslara göre daha bi yumuşak gibi.

    Bugün arkadaşımla yakıt tüketimi sohbeti yaparken 2010 civic premium otm aracıyla Ankara'dan Kütahya'ya gidip geldiğini ve ortalama tüketimin 5.3 olduğunu söyledi ve inanamadım. Tabii çok süratli olmadığını ama çok da dikkat etmediğini söyledi.

    Aslında yarı otomatik araçlarım oldu ve çok karşı değilim ama ilk defa tork konvertörlü vites geçişlerinde kararsızlık yaşamayan ve hissettirmeyen bi araç düşünüyorum. Cvt teknolojisine de pek sıcak bakmıyorum çünkü vites geçişi olmadığı için akülü araba kullanıyor hissi verecekmiş gibi geliyor bana. Jazz cvt kullanmıştım ve öyle hissetmiştim. Aynı şekilde palio speedgearda da aynı şekildeydi.

    Şimdi ben hem araç tavsiyesi rica ediyorum hem de genel bir soru yöneltmek istiyorum.

    Tork konvertörlü otomatik şanzımanlar arasında en verimli (az tüketen ve performans kaybı az) otomatik şanzımanı hangi markada bulabiliriz. Özellikle c sınıfı araçları kıyaslarsak iyi olur çünkü benim de tercihim bu yönde olacak gibi. Genelde civic cevabı çok gelecektir, bu yüzden civic için ayrıca yerli üretim olmasının dezavantajı olur mu diye ayrıca bir soru daha sormak istiyorum. Ben nedense ülkemizde üretilen araçlardaki işçilik seviyesinin özellikle bi Almanya veya Japonya üretimlerine göre geride olduğunu düşünmek istemesem de düşünüyorum.

    Ayrıca karşılaştırma yaparken premium sınıfı hariç tutabiliriz. Malum bmw'de kullanılan ZF'nin ürettiği 8 ileri şanzımanlar sanırım muadilleri içinde en iyisi. Mercedes'in tork konvertörlü otomatik şanzımanları da yine ilk sıralara oynar.

    İlgilenip cevap yazan arkadaşlarıma şimdiden teşekkürler...







  • Tam otomatik ve dizel candır. Bunuda gerek yakıt gerek performanstan minimum kayıpla zf sağlıyor. Birde i30 :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sorunun cevabını vermek gerçekten çok zor.
  • Muhtemel Mazda 3 olacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedesin tork konvertorlu cift kavramali sanzumani bu konuda cok basarili. Hele ki a180 gibi c segmenti mercedes standartlarina gore hafif yasiyabilecek bir aracta efsane rakamlar cikartiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedes en mantıklısı
  • civic öyle sanildigi kadar az yakmıyor.
    14 bin kmnin ortalamasi (bunun 5 bini uzun yoldur ) 8,5 lt
    şehir içi 700 kmnin ortalaması 10lt ( bunun icinde yogun is cikisi saatleri de var, cevreyollari da var. ortalama bir sehir ici anlayacagin)
    Şehirlerarasi da hasftasonu merinden adanaya gittim. evde sifirladim. 10 km sehir ici 75 km otoban. 114 e sabitledim 5,8 lt yakti. 120 civari sabit giderseniz 6-6,5 lt yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda 3 kağıt üstünde bu konuda çok iyi degerler sunuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Mercedesin tork konvertorlu cift kavramali sanzumani bu konuda cok basarili. Hele ki a180 gibi c segmenti mercedes standartlarina gore hafif yasiyabilecek bir aracta efsane rakamlar cikartiyor.

    Çift kavramanın torq konvertorlu olduguna emin mısın hocam ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Mercedesin tork konvertorlu cift kavramali sanzumani bu konuda cok basarili. Hele ki a180 gibi c segmenti mercedes standartlarina gore hafif yasiyabilecek bir aracta efsane rakamlar cikartiyor.

    Çift kavramanın torq konvertorlu olduguna emin mısın hocam ?

    Sonucta sanzumani ben yapmadim. 100 de 100 emin olamam. Lakin okudugum tum makalelerde sicak yagin basinci ile vites degistirdigini bu yuzden tork konvertoru karakteristiginde cift kavramali olduginu biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Mercedesin tork konvertorlu cift kavramali sanzumani bu konuda cok basarili. Hele ki a180 gibi c segmenti mercedes standartlarina gore hafif yasiyabilecek bir aracta efsane rakamlar cikartiyor.

    Çift kavramanın torq konvertorlu olduguna emin mısın hocam ?

    Sonucta sanzumani ben yapmadim. 100 de 100 emin olamam. Lakin okudugum tum makalelerde sicak yagin basinci ile vites degistirdigini bu yuzden tork konvertoru karakteristiginde cift kavramali olduginu biliyorum.

    Yeni a serisindeki bu tarz ise hız olarak dsgnin gerisinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 7G-tronic düz şanzıman,7G-DCT duble kavrama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Mercedesin tork konvertorlu cift kavramali sanzumani bu konuda cok basarili. Hele ki a180 gibi c segmenti mercedes standartlarina gore hafif yasiyabilecek bir aracta efsane rakamlar cikartiyor.

    Çift kavramanın torq konvertorlu olduguna emin mısın hocam ?

    Sonucta sanzumani ben yapmadim. 100 de 100 emin olamam. Lakin okudugum tum makalelerde sicak yagin basinci ile vites degistirdigini bu yuzden tork konvertoru karakteristiginde cift kavramali olduginu biliyorum.

    Yeni a serisindeki bu tarz ise hız olarak dsgnin gerisinde.

    Hocam hepsi zaten DSG'nin gerisinde.

    DSG o yönden krallığını ilan etti




  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Bazen özlüyorum keratayi

    Hizlanirken yok boyle degisim dedirtiyordu resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Eninde sonunda dönüceksin gibi geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Eninde sonunda dönüceksin gibi geliyor

    4-5 yıl icinde donmem de o zamana kadar mukavemeti artarsa arac degisimi zamanında balıklama atlarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Araçta kavrama var demişsiniz o zaman tam otomatik değildir.Ama dediğiniz gibi ben de duymuştum buna benzer birşey ama sanırım yağlı sistem varsa bu amaçla söylenmiş birşeydir 6 ileri dsgler gibi sanki ayrıca a serisinde kullanılan iki tip şanzıman var diye biliyorum.Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel araçlar açısından örnek vermek gerekirse astra j otomatik var ama az mı çok mu siz bakıp değerlere karar vermelisiniz.Ayrıca civic otomatiğin hiç de az yaktığını sanmıyorum,bu adaysa astrayı da önerebilirim.Şu da bir gerçekki tam otomatiklerde yakıt ve performans kaybı yaşanır bunu da göz önüne almak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler, premium sınıfı hariç tutsak en azından bu tip otomatik alacaklara da bilgilendirme yapmış oluruz.

    Özellikle civic, mazda3, mitsu lancer, bi önceki kasa i30/ceed, bi önceki kasa corolla/auris, renault bva şanzımanlara baktığımızda hangisine en verimli diyebiliriz? Ayrıca ben ilk defa bi aracımda lpg taktırıp kullanıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım şimdiye kadar kullanmama baktığımda korkularımın yersiz olduğunu gördüm. Tork konvertörlü tam otomatikte dizel seçeneği pek yok olsa da zaten yakıt avantajı olmuyor. Sanırım yine lpg siz en fazla 3-4 yaşında bir araç tercih edeceğim ve lpg sini bildiğim yerde kendim taktıracağım.

    Bir de civic düşünsem yeni kasasını düşünürüm birçok konuda iyileştirilmiş sadece tasarım anlamında bi önceki kasadaki heyecanı veremiyor. Yeni kasasının da 2012 modelleri bile 52-53ten aşağı yok gibi. Ayrıca ilk mesajda da belirtmiştim yerli üretim olması biraz güvenimi sarsıyor tabii bu benim kendi düşüncem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Teşekkürler, premium sınıfı hariç tutsak en azından bu tip otomatik alacaklara da bilgilendirme yapmış oluruz.

    Özellikle civic, mazda3, mitsu lancer, bi önceki kasa i30/ceed, bi önceki kasa corolla/auris, renault bva şanzımanlara baktığımızda hangisine en verimli diyebiliriz? Ayrıca ben ilk defa bi aracımda lpg taktırıp kullanıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım şimdiye kadar kullanmama baktığımda korkularımın yersiz olduğunu gördüm. Tork konvertörlü tam otomatikte dizel seçeneği pek yok olsa da zaten yakıt avantajı olmuyor. Sanırım yine lpg siz en fazla 3-4 yaşında bir araç tercih edeceğim ve lpg sini bildiğim yerde kendim taktıracağım.

    Bir de civic düşünsem yeni kasasını düşünürüm birçok konuda iyileştirilmiş sadece tasarım anlamında bi önceki kasadaki heyecanı veremiyor. Yeni kasasının da 2012 modelleri bile 52-53ten aşağı yok gibi. Ayrıca ilk mesajda da belirtmiştim yerli üretim olması biraz güvenimi sarsıyor tabii bu benim kendi düşüncem.

    2012 yeni kasa civic sahibiyim. Alabileceğin en iyi tork konvertörlü otomatik vitesli araç BMW 8 ileri viteslilerdir. Eğer onu alamıyorsan en iyi ve en konforlu vites geçişi sağlayan ve en az yakan araç LPG li civic dir.

    Civicden önce, astra, corolla, kia ceed denemiş birisi olarak en yumuşak ve pürüzsüz vites geçişlerinin civic'de olduğunu söyleyebilirim. çok seri bir araba değil, ama çok konforlu bir şanzımana sahip, hiçbir zaman vites seçiminde hata yapmıyor. Ayrıca direksiyondan vites değiştirmeye olanak veren nadir tork konvertörlü araçlardan biridir.

    haa bu arada az yakmıyor diyen arkadaş da katılıyorum, evet Litre olarak az yakmıyor, tamamen şehir içi kullanıyorum 9,2 LT yakıyor, Fakat LPG ile %20 fazla yakar desek 11 LT LPG yakar. Şu an birçok istasyonda 2.50- 2.60 tl civarına lpg bulunuyor, km de 28-29 kuruş yakıyor demektir, biraz da benzin yaksa 30 kuruş yakar.

    şehir içi 6.5 litre yakan bir dizel araç da yaklaşık bu kadar yakar.

    civic 5 ileri tork konvertörlüdür, uzun yolda bende 5.8 gibi değerler yakaladım, hele lpg ile dizelden bile az yakıyor uzun yolda. çünkü 5. vitesin vites oranları çok uzun, hele bir de ECON modunda kullanıyorsan 2750 devirde 130 Km/h hız yapıyor.

    şehir içi çok fazla dur kalk yaparsan 11-12 litreleri görürsün, ama zaten tüm araçlar fazla yakıyor böyle durumlarda.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.