Şimdi Ara

Emniyet Kemeri Kopup Airbag Açmayan Egea (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
166
Cevap
1
Favori
15.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Egea'yı listeletmek derken neyi kastettiniz anlamadım.

    Bu araç sadece bizim ülkede egea adıyla satılıyor, Avrupa'da tipo adıyla satılıyor. Hepsi bursada üretiliyor zaten. Araçlar aynı yani, ülkemize özel isim farkı var.
    Mutlaka kalite kontrollerinde veya tedariklerinde, parçalarında farklar olmalı. Zira, bir test yapıldığında gerçekten aynı olan bütün modeller raporda listelenir. Mesela VW Up test edilir, Skoda Citigo, Seat Mi de ayrı ayrı test edilmez, ama isimleri raporda geçer, (indirelibilen detaylı .pdf raporların tanıtım kısmında veya sonunda). Açıkça da belirtilir, biz bunları test etmedik ama üretici aynı standartları sağladığını, gösterdi/ispat etti diye…

    Eğer aynı yerde üretildiklerinden dolayı aynı standartlarda olsalardı test raporunun sonunda mutlaka Egea'nın da ismi geçerdi. Yani Euro-NCAP bu işi "model isimleri farklı, aynı fabrikadan çıkıyorsa aydırılar"a bırakmıyor. Ayrıca takip ediyor. Mevzuata burada birebir girmeyeceğim ama bu NCAP mevzuatında tesadüflere göre gelişen bir detay değil.

    Soru şu, TOFAŞ neden Egea'nın ismini Euro-NCAP raporunda geçirmedi.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Onu ben bilemem, tofaşa mail atarak sorabilirsiniz. Ama araçlar arasında zerre fark yok bunu biliyorum.

    Bizim sokaklarda dolaşanlarla Almanya, İngiltere, İtalya sokaklarında dolaşanlar arasında isim farkı var o kadar. İstersen burdan birini al tipo yaz orda tescillettir, o şekil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son kararımız nedir alıyor muyuz almıyor muyuz, kusura bakmayın 8 sayfa okumak zor geldi.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Bir şey sormuyorum. Sadece tavsiye.
  • Y-ZiyA kullanıcısına yanıt
    Elemanın biri sosyal medyaya bir resim atmış altına yazı yazmış, başka biri gelmiş onu buraya taşımış kendisi ortadan kaybolmuş millet burada birbirini yiyor. Karar sizin tabi ki. Ama ben olsam böyle iki resim ile karar vermez detaylı araştırırdım. Birde bu aracın öncesini kimse bilmiyor, istediği kadar sıfır desin ama piyasa ne arabalar dolanıyor 2-3 bin km lerde kemerlere direnç atılmış başka arabaların hava yastığı takılmış kaza anında açılmıyor. Yavuz hırsız olayı da var tabi. Adam kemer takmaz kaza yapınca da hava yastığı açılmayınca bu ortaya çıkmasın diye kemeri takar yerine keser bir tarafından ondan sonra kemer takılı hava yastığı açmadı benim suçum yok demeye getirir. Bunlar bile olasılık iken tamamen karalama kampanyası bile olabilir. Adam oradan geçerken kazayı görür çeker resimleri atar sosyal medyaya aynen böyle yazar ondan sonra herkes yer birbirini. Olay doğru da olabilir ama bu bütün egea ların böyle olacağı anlamına gelmez. Hatalı/ayıplı bir ürün denk gelmiş olabilir. Ayrıca bir çok marka da benzer olaylar görülebilirken.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim Egea ya en büyük eleştirim Motor ve Şanzımanın Linea dan direk alınıp monte edilmiş olması yani burada ucuza kaçılıp yeni bir geliştirme yapılmamış olması. 1.3 motor 5 vites ve 120 de bağırmaya başlıyor 150-160 km lerde artık uğultudan durulmuyor yoksa motorun çekişi 6.vitesi kaldıracak kadar güçlü.
  • Biz burda egea beş para etmez derken , bazı fanatikler ve aracı alıp üstüne toz kondurmak istemeyen egea sahipleri , hala aracı savunmaya devam ediyorlardı ! , hadi aribagı geçtimde kemerin kopması nedir abi !!! , daha bunun üstüne egea'yı savunanlara diyecek birşey bulamıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helsloot -- 30 Ekim 2018; 10:20:15 >
  • Şimdi şöyle bir durum var, güvenlik söz konusu olduğunda, katalog değeri yakıtı tutmuyor vs hikaye kalır. Yakınlarıma dsg yüzünden yerden yere vurdum wv grubu olan sıfır olup halen kullanmakta olduğumuz golf 5 aracımız var. 2014 yılında araç bendeydi ve bir sabah araca bindiğimde yanık kokusu aldım, aracın ışıkları ve sağ kapı kilidi çalışmıyor ve vites göstergesi kısıtlıydı uzun lafın kısası aracın sağ kapı elektroniği yanmış sigorta atmış derken kapının açılıp kapanmasından dolayı kabloların eskidiği bu yüzden kısa devre yaptığı söylendi (araç halen 110 binde ve yaşı 13). Lakin aynı golfle babam 2 hafta önce virajı alamayıp arka tekeri sürtmüş sonucu fotolar ile gösteriyorum. Araç gereksiz veya yanlış airbag bile açmamış sadece sağ yan airbagler. Şimdi insanlar fiat eleştirmesinde 13 yaşında golfü mü eleştirsinler.

    Emniyet Kemeri Kopup Airbag Açmayan Egea

    Emniyet Kemeri Kopup Airbag Açmayan Egea

    Emniyet Kemeri Kopup Airbag Açmayan Egea

    Emniyet Kemeri Kopup Airbag Açmayan Egea

    Emniyet Kemeri Kopup Airbag Açmayan Egea

    Emniyet Kemeri Kopup Airbag Açmayan Egea

    Emniyet Kemeri Kopup Airbag Açmayan Egea

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melodychups

    Şimdi şöyle bir durum var, güvenlik söz konusu olduğunda, katalog değeri yakıtı tutmuyor vs hikaye kalır. Yakınlarıma dsg yüzünden yerden yere vurdum wv grubu olan sıfır olup halen kullanmakta olduğumuz golf 5 aracımız var. 2014 yılında araç bendeydi ve bir sabah araca bindiğimde yanık kokusu aldım, aracın ışıkları ve sağ kapı kilidi çalışmıyor ve vites göstergesi kısıtlıydı uzun lafın kısası aracın sağ kapı elektroniği yanmış sigorta atmış derken kapının açılıp kapanmasından dolayı kabloların eskidiği bu yüzden kısa devre yaptığı söylendi (araç halen 110 binde ve yaşı 13). Lakin aynı golfle babam 2 hafta önce virajı alamayıp arka tekeri sürtmüş sonucu fotolar ile gösteriyorum. Araç gereksiz veya yanlış airbag bile açmamış sadece sağ yan airbagler. Şimdi insanlar fiat eleştirmesinde 13 yaşında golfü mü eleştirsinler.













    açmayınca vw de açmıyor. o yüzden marka bazlı eleştirmek pek mantıklı gelmiyor bana. yukarda yazdığım gibi tamamen karalama kampanyası da olabilir ayıplı hatalı bir araba da denk gelmiş olabilir. aratınca Google da her markada benzer olaylar var.

    https://forum.donanimhaber.com/volkswagen-golf-ile-kaza-yaptim-airbag-ler-acilmadi-dava-acmali-miyim--38376268

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • delinin biri bir taş atmış hesabı

    haber baştan sona yalan araç sıfır değil. kemerin kopması vb. hepsi yalan. böyle bir durumda herkes çok detaylı içten resim koyardı ama nedense sadece dışarıdan foto mevcut.

    mahkeme olayı ise net yalan çünkü arkadaş bu şekilde mahkemeye verirse çok büyük kayba uğrayacaktır.

    nette her yazılana inanmayın her hıyarım var diyene tuzla koşmayın gençler
  • AO A kullanıcısına yanıt
    Arkadaşı yoğun bakımda olan bir insan için gayet haklı bir isyan, böyle bir durumda ön yargıyla yaklaşıp yaklaşmamayı kimsenin düşüneceğini sanmıyorum. Ortada önemli bir sorun var ve bu sorunun başlıca sebebi tedarikçi olsa da Fiat da aynı şekilde bu sorunun içindedir.
  • adam_ıssız kullanıcısına yanıt
    Elbette haklısınız hocam. Hepsinin hata payı vardır. Lakin bunun ne seviyede olduğu marka değerini belirliyor işte. Anlattığım örnekte ilk yazdığım tatsız durumu özellikle yazdım yerden yere vurulabilsin diye çünkü araç bile yanardı sigorta atmasaydı durduğu yerde :) Şu anki aracım punto 1.3 mjet dualogic zaten fiatıda iyi tanırım lakin kalite kötü f/p aracı işte Allah kaza bela vermesin diye yavaş sürüp dua ediyorum :) Ayrıca bilenler bilir punto nun sağ ön hava yastığı şişer ve oradaki plastik çatlar zira benim araçta çatlak fiat ise bunun sadece görsel olduğunu söylüyor, birsürü konusu var tekrar yazmaya değmez ama fiatın sicili kabarık ne yazık ki savunulacak bir yanı yok ama cep mahkum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Melodychups -- 30 Ekim 2018; 15:12:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat/Tofaş (ya da yerli üretim yapan diğer x bir firma diyelim) yerinde olsam, sosyal medyayı sürekli takip eden bir ekip çalıştırırım. Bu tür haberlerde, kendi bünyemde istihdam ettiğim üst düzey bir eksper grubu ile olayı inceletirim ve varsa hatamı düzeltirim, yalan/yanlış paylaşımsa da gerekli hukuki süreci başlatır, olan biteni de kamuoyu ile paylaşırım.

    Konudaki olayın akıbetini ciddi merak ediyorum, bakalım bir sonuca bağlanacak mı? Biz öğrenebilecek miyiz? v.s. v.s.
  • hb ile sedan aynı olamaz. 5.kapı zorunlu olarak şasi güçlendirmesi
    gerektirir.daha küçük olamalarına rağmen daha ağır ve üretim maliyeti daha fazladır.
    linea koltuk davasını takip edenler hatırlarki üretici avrupa araçlar için onların
    istediği standartta üretim yaptığını türkiyede böyle bişey istenmediğini açıklamıştı.
  • bytradm B kullanıcısına yanıt
    bence o üreticinin kalitesizliğini belli eder...
  • adam_ıssız kullanıcısına yanıt
    neden ortadan kaybolayım ki, sosyal medyada gördüm tuhafıma gitti ve paylaştım yorumları takip ediyorum. egea çok kötüdür alınmaz tarzında fikrim olmadığı gibi çok iyidir diye bir fikrim de yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Fiat’ın öyle bir birimi var diye biliyorum..

    O taksici olayında Fiat’ı haksız yere kabahati(üreticinin önerdiği LPG kitini taktırmayıp sanayide vb yerlerden tedarik edip taktırması) olmamasına rağmen haklı gibi davranıp,lekelemesi yüzünden Fiatında birşeyler yaptığını egea formunda okudum diye hatırlıyorum..

    Bizim milletimiz Fiatı yerli marka zannettiği için bu kadar bire bin katıyor.

    Halbuki yeni öğrendim Egeanın şase burulma direnci 100bin dekanewton çok rijit şasesi var..Şu arkadaşta aracın içinin fotoğrafını atsa Veya konuyu açan arkadaş zahmet olmazsa gidip birdaha baksa şu Face grubuna, neler olmuş diye..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı-katil

    bence o üreticinin kalitesizliğini belli eder...
    o üreticinin otomobil ana üreticisinin yan firması olduğunuda bilin.
  • şu haberleri at da bi görelim. bahsettiğin bi çok haberi gördüm. kemer bağlı değilse airbag açmıyor çoğu araç. bunu airbag açmadı diye söylemek karalamaktır.

    airbag açmayan deyip diğer araç firmalarını karalamışsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Fiat’ın öyle bir birimi var diye biliyorum..

    O taksici olayında Fiat’ı haksız yere kabahati(üreticinin önerdiği LPG kitini taktırmayıp sanayide vb yerlerden tedarik edip taktırması) olmamasına rağmen haklı gibi davranıp,lekelemesi yüzünden Fiatında birşeyler yaptığını egea formunda okudum diye hatırlıyorum..

    Bizim milletimiz Fiatı yerli marka zannettiği için bu kadar bire bin katıyor.

    Halbuki yeni öğrendim Egeanın şase burulma direnci 100bin dekanewton çok rijit şasesi var..Şu arkadaşta aracın içinin fotoğrafını atsa Veya konuyu açan arkadaş zahmet olmazsa gidip birdaha baksa şu Face grubuna, neler olmuş diye..
    Egeanın şasi burulma direnci ile ilgili net bir bilgi yok sanırım. Bazı kaynaklarda 100 bin deka newton metre gibi rakamlar telaffuz edilmiş.

    Kaynak:https://www.arabam.com/blog/genel/ilk-surus-ilk-yorum-fiat-egea-turkiyede/

    quote:



    Hocam bu tam olarak şudur: Şasiyi bir derece/radyan bükmek yada eğmek için uygulanacak kuvvete verilen addır. Aracınızın iskeletinin ve şasisinin ne kadar sertlikte tasarlandığının göstergesidir.

    Direk yada dolaylı olarak yüksek düzeyde çarpışma güvenliği, düşük gürültü ve titreşim seviyeleri ile mükemmel kullanım için mükemmel yol tutuşu etkiler.

    3 kez yazı yazdım. Sayın Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç bey aracın burulma direncini 100 bin dekanewton olarak söyledi. Bu değer 1 derece olan değer mi yoksa radyan cinsinden mi diye cevap vermediler. 1 derece için uygulanacak kuvvet değerini verin dedim onuda vermediler. Burulma direnci Nm/deg birimi cinsinden kaçtır bu aracın dedim ona da cevap vermediler.

    Eğer tahmin soruyorsanız 17,453Nm/deg denk geldiğini düşünüyorum.



    Kaynak:https://fiategea.net/konu-sasi-burulma-direnci.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 1 Kasım 2018; 16:50:58 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.