Şimdi Ara

Emme manifoldları neden Alüminyü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
4.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.

    Emme manifold ları neden alüminyüm malzemeden yapılırlar bunun espirisi nedir ? Mesela ham demir olsa ne olur ? Ben bu aralar karburatör değişikliği yüzünden yeni bir emme manifoldu yapmayı düşünüyorum ama ancak demir borular ile (headers ler gibi) yapabileceğim bir sorun oluştururmu illaki alüminyümmü olması gerekir yoksa ?



    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize
  • Düzmantıkla Konuşursam işin teknik datayını fazla bilmiyorum ama bir ucuz olması iki kolay işlenebilir olması geliyor aklıma
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    Düzmantıkla Konuşursam işin teknik datayını fazla bilmiyorum ama bir ucuz olması iki kolay işlenebilir olması geliyor aklıma
    Emme manifoldunda alüminyum tercih edilir. Çünkü alüminyum hem iyi bir ısı transferi sağlar, hem kolay şekil verilir, hem de hafiftir. Etkin ısı transferi emme manifoldunda önemlidir. Çünkü emişteki havanın ısısı çıktıyı doğrudan etkiler. Isının etkin bir şekilde yayılması alüminyum manifold ile kolaylıkla sağlanır.

    Döküm demir olmaz mı, olur. Ama hem hafif olmaz, hem kolay şekil verilmez, hem de alüminyum kadar etkin ısı dağıtımı, iyi bir ısı transferi sağlayamaz.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Emme manifoldunda alüminyum tercih edilir. Çünkü alüminyum hem iyi bir ısı transferi sağlar, hem kolay şekil verilir, hem de hafiftir. Etkin ısı transferi emme manifoldunda önemlidir. Çünkü emişteki havanın ısısı çıktıyı doğrudan etkiler. Isının etkin bir şekilde yayılması alüminyum manifold ile kolaylıkla sağlanır.

    Döküm demir olmaz mı, olur. Ama hem hafif olmaz, hem kolay şekil verilmez, hem de alüminyum kadar etkin ısı dağıtımı, iyi bir ısı transferi sağlayamaz.

    Alıntıları Göster
    Isı aktarımı iyidir, hafiftir ve demire göre şekillendirilmesi kolaydır.Aklıma gelenler bunlar :)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Döküm demir olmaz mı, olur. Ama hem hafif olmaz, hem kolay şekil verilmez, hem de alüminyum kadar etkin ısı dağıtımı, iyi bir ısı transferi sağlayamaz.


    Benim merak ettiğim buydu "olmaz denmesinden korkuyordum" :) çok teşekkür ederim diğer arkadaşlarada teşekkür alüminyüm kaynağım olmadığı için mecburen demir borular ile yapacağım manifoldu.
    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Döküm demir olmaz mı, olur. Ama hem hafif olmaz, hem kolay şekil verilmez, hem de alüminyum kadar etkin ısı dağıtımı, iyi bir ısı transferi sağlayamaz.


    Benim merak ettiğim buydu "olmaz denmesinden korkuyordum" :) çok teşekkür ederim diğer arkadaşlarada teşekkür alüminyüm kaynağım olmadığı için mecburen demir borular ile yapacağım manifoldu.

    Alıntıları Göster
    demirle yapmayın bir şekilde alüminyumdan yapabilmenin yolunu arayın. çünkü demir manifold, motordan gelen tüm ısıyı üzerinde tutacak ve ısındıkça ısınacak. içinden geçen havayı da ısıtacak. bu da inanılmaz bir performans düşüşüne sebep olacaktır. bence boşuna masraf yapmış olursunuz...
    _____________________________
    Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    demirle yapmayın bir şekilde alüminyumdan yapabilmenin yolunu arayın. çünkü demir manifold, motordan gelen tüm ısıyı üzerinde tutacak ve ısındıkça ısınacak. içinden geçen havayı da ısıtacak. bu da inanılmaz bir performans düşüşüne sebep olacaktır. bence boşuna masraf yapmış olursunuz...

    Alıntıları Göster
    Açıkçası alüminyümü nasıl işlerim hiç bir bilgim yok alüminyüm kaynağımda yok memlekette alüminyüm malzeme bulmakta oldukça zor ve pahalı nasıl olacak anlayamadım.
    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Karbon kanister valfi ve lpg
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    Düzmantıkla Konuşursam işin teknik datayını fazla bilmiyorum ama bir ucuz olması iki kolay işlenebilir olması geliyor aklıma

    Alüminyum daha ucuz değildir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr. Meow

    quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    Düzmantıkla Konuşursam işin teknik datayını fazla bilmiyorum ama bir ucuz olması iki kolay işlenebilir olması geliyor aklıma

    Alüminyum daha ucuz değildir.

    Alıntıları Göster
    Demir Döküm de olur
    Plastik Enjeksiyon da olur
    Alüminyum da olur

    Şu anda yollarda bunların üçünden birine sahip araçlar var. Ağır vasıtalarda genelde demir döküm, otomobillerde alüminyum ve plastiktir.

     Emme manifoldları neden Alüminyü
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Demir Döküm de olur
    Plastik Enjeksiyon da olur
    Alüminyum da olur

    Şu anda yollarda bunların üçünden birine sahip araçlar var. Ağır vasıtalarda genelde demir döküm, otomobillerde alüminyum ve plastiktir.

     Emme manifoldları neden Alüminyü


    Alıntıları Göster
    Tamam o zaman size güveniyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 20 Temmuz 2010; 20:16:54 >
    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize




  • Demirin oksitlenmesi de var negatif yanları arasında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Demirin oksitlenmesi de var negatif yanları arasında.
    Üstadım iç kısımdan sürekli benzin geçeceği için yinede oksitlenme olurmu ? Dış kısmı zaten boyayacağım.
    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Üstadım iç kısımdan sürekli benzin geçeceği için yinede oksitlenme olurmu ? Dış kısmı zaten boyayacağım.

    oksit olur gene,,dış kısmındaki boya da herhangi bir boya olamaz o da ısıdan yanar.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX

    quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Üstadım iç kısımdan sürekli benzin geçeceği için yinede oksitlenme olurmu ? Dış kısmı zaten boyayacağım.

    oksit olur gene,,dış kısmındaki boya da herhangi bir boya olamaz o da ısıdan yanar.

    Alıntıları Göster
    Motor ne ? Neden emme manifoldu yapiyorsun [yok diye mi guc cikarsin diye mi]?

    Aliminyum dokum isleri kolaydir kalip gerektirmez, bahauslarda satilan kopuklerden birini sekillendirsen onu bile dokturursun uygun fiyata tanidik bir dokumcu bulursan
    _____________________________
    [drahte1905 | Cennetlik Zebani] love me or hate me, i promise it won't make me or break me.[/right]




  • Isıya dayanıklı boyalar mevcut. Yanmaz yani merak etmeyin. İşleyebileceğiniz en kolay malzeme demir gibi görünüyor. Aleminyum ve Kalıp olayı çok çetrefilli olur.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ipo_aga


    quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Üstadım iç kısımdan sürekli benzin geçeceği için yinede oksitlenme olurmu ? Dış kısmı zaten boyayacağım.

    oksit olur gene,,dış kısmındaki boya da herhangi bir boya olamaz o da ısıdan yanar.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamay_aytam

    Isıya dayanıklı boyalar mevcut. Yanmaz yani merak etmeyin. İşleyebileceğiniz en kolay malzeme demir gibi görünüyor. Aleminyum ve Kalıp olayı çok çetrefilli olur.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ipo_aga


    quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Üstadım iç kısımdan sürekli benzin geçeceği için yinede oksitlenme olurmu ? Dış kısmı zaten boyayacağım.

    oksit olur gene,,dış kısmındaki boya da herhangi bir boya olamaz o da ısıdan yanar.


    Alıntıları Göster
    http://www.mirrorfinishpolishing.com/

     Emme manifoldları neden Alüminyü
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    http://www.mirrorfinishpolishing.com/

     Emme manifoldları neden Alüminyü


    Alıntıları Göster
    Egzoz manifoldları meburen pik dökümden yapılır çünkü aşırı ısıya maruz kalırlar. Emme manifoldu için böyle bir sorun yoktur. Pik döküm alüminyumdan daha ağırdır. O yüzden emme manifoldunda kullanmaya gerek yoktur.
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Egzoz manifoldları meburen pik dökümden yapılır çünkü aşırı ısıya maruz kalırlar. Emme manifoldu için böyle bir sorun yoktur. Pik döküm alüminyumdan daha ağırdır. O yüzden emme manifoldunda kullanmaya gerek yoktur.

    Alıntıları Göster
    Aracımda tek boğaz solex karburatör var çift boğaz weber`e geçmek istediğim için yeni daha uygun bir manifold düşünüyorum manifold dışınada şu soba boyası dedikleri gri renkte boyayı kullanmayı düşünüyorum.

    Bu arada "metalok" hocam imzan dehşet
    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Aracımda tek boğaz solex karburatör var çift boğaz weber`e geçmek istediğim için yeni daha uygun bir manifold düşünüyorum manifold dışınada şu soba boyası dedikleri gri renkte boyayı kullanmayı düşünüyorum.

    Bu arada "metalok" hocam imzan dehşet

    Alıntıları Göster
    manifold dökmeye sakın kalkışmayın. kesinlikle astarı yüzünden çok çok pahalıya gelir ve sonuç hüsran olur.
    döküm işi öyle basit birşey değildir. hele ki manifold gibi karmaşık şekilli bir parçayı basit yöntemlerle dökmeniz bir hayalden öteye gidemez.
    hadi bir şekilde döktünüz diyelim ama bunu motora karbüratöre oturtabilmeniz için yüzeyleri işlemeniz gerekecek ki bunu yapabilseniz bile muhtemelen motora oturtamayacaksınız, bir sürü sorun çıkacak

    En kolay yöntem flanşlara çelik boru kaynatarak yapabileceğiniz yöntemdir. boruları uygun açılarda kıvırma, kesme işi çıkar ama başarıya ulaşma yüzdesi döküme göre çok daha fazladır.

    Motoru indirin, işlettiğiniz flanşları motora montajlayın, karbüratörün konumunu aşağı yukarı belirleyin (tabi karbüratörde de bir flanş olacak)
    motordaki flanşlardan karbüratöre doğru boruları kaynatarak gidin.

    döküm yöntemi çok adetli üretim yapmak için uygundur. böyle 1 adet parça için kesinlikle kalkışmayın.


    Ya da daha basit ama işinizi çözermi bilemediğim bir yöntem mevcut manifold ile yeni karbüratör arasına bir adaptör parça yapmanız. bu da işinizi çözebilir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    manifold dökmeye sakın kalkışmayın. kesinlikle astarı yüzünden çok çok pahalıya gelir ve sonuç hüsran olur.
    döküm işi öyle basit birşey değildir. hele ki manifold gibi karmaşık şekilli bir parçayı basit yöntemlerle dökmeniz bir hayalden öteye gidemez.
    hadi bir şekilde döktünüz diyelim ama bunu motora karbüratöre oturtabilmeniz için yüzeyleri işlemeniz gerekecek ki bunu yapabilseniz bile muhtemelen motora oturtamayacaksınız, bir sürü sorun çıkacak

    En kolay yöntem flanşlara çelik boru kaynatarak yapabileceğiniz yöntemdir. boruları uygun açılarda kıvırma, kesme işi çıkar ama başarıya ulaşma yüzdesi döküme göre çok daha fazladır.

    Motoru indirin, işlettiğiniz flanşları motora montajlayın, karbüratörün konumunu aşağı yukarı belirleyin (tabi karbüratörde de bir flanş olacak)
    motordaki flanşlardan karbüratöre doğru boruları kaynatarak gidin.

    döküm yöntemi çok adetli üretim yapmak için uygundur. böyle 1 adet parça için kesinlikle kalkışmayın.


    Ya da daha basit ama işinizi çözermi bilemediğim bir yöntem mevcut manifold ile yeni karbüratör arasına bir adaptör parça yapmanız. bu da işinizi çözebilir.

    Alıntıları Göster
    Bende tıpkı anlattığınız şekilde yapmayı düşünüyorum motoru indirmeden tabi :) flanş ları hazırladım yani silindir kapağına oturacak yüzey ile karburatörün oturduğu yüzey hazır sadece boru teşkilatı kaldı onuda bu gün yarın başlar bitiririm herhalde resimleri eklerim.
    _____________________________
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

    Rize




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.