Şimdi Ara

Elon Musk'a göre uzun menzilli elektrikli otomobillere gerek yok (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
4.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mirate M kullanıcısına yanıt

    700 km yolculuğun tamamında koltuğa mıhlanmış gibi hiç tuvalete, yemeğe falan gitmeyecekmiş gibi konuşuyosunuz gerçekçi olun uzun yolda en fazla 400 km mola vermeden devam edebilirsiniz at kovalıyomuş gibi. molada 40 dk şarja taksanız %10'dan 80'lere çıkaracak teknoloji var.

    eleştirilmesi gereken kısım hızlı şarjın yaygınlaştırılması konusu

  • büyük batarya sadece fazla menzin değil daha az şarj-deşarj çevrimi ve dolayısı ile uzun ömür demek.

  • Daha büyük bataryaların avantajları ve dezavantajları var. Dezavantajlarını Musk saymış Bir de ben ekleme yapayım: Şİ aynı yol için daha çok enerji tüketimine sebep oluyor, daha uzun sürede şarj oluyor, çevreyi daha çok kirletiyor.


    Bu nedenle pazar spesifik model üretimi yapılmalı. Avrupa, Japonya, HK,Singapur vb. pazarları için küçük, düşük batarya hacimli, kısa menzilli otomobiller üretilmeli; ABD, Kanada, Çin, Rusya vb. gibi büyük coğrafyalı ülkeler için daha uzun menzilli ve daha büyük otomobiller de kısa menzillilerin yanında, ihtiyaç duyanlar için alternatif olarak sunulmalı. .

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    asdasfafa o arkadaş heralde 2000 liraya aldığı akıllı telefonla falan bir tutuyor arablardaki batarya olayını safasfaf iyi güldüm ya. bi de bu adamlar teknoloji forumlarında böyle haberlere yorum falan yapıyorlar tam komedi...  ben seneye çıkacak teslaları beklicem hocam onlarda 4 kamera olacak deniyor. ramleri de 12 cigolayt olacakmış  

  • Gerek olup olmadığına karar verecek merci kendisi değil kullanıcı belirler ihtiyacını ve ona göre seçimini yapar...

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bence de haklı, hızlı şarj olayı çözülürse 600 km çok bile

  • Aslında elektrikli otomobillerin menzillerini söylenenden 100 km daha az hesaplamak lazım çünkü hiçkimse menzilin dibine kadar aracı kullanmayacaktır. Yolda kalmamak için 100 km kala sarja takmak gerekebilir. Böylece 300 km menzili olan bir aracın aslında 200 km menzili var denebilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    Nereye opsiyon sunuyorsun o kadar batarya farkı yeni şasi, yeni kasa demek, bu da bambaşka bir araç modeli demek, sonra pahalı olunca da auv.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İhtiyaç olup olmadığına sen karar veremezsin. Tüketici talep ediyorsa yapacaksın. Ha ben yapamıyorum, beceremiyorum diyorsan orası ayrı.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    söylenenden 100 km az hesaplamayla olmaz, bence 3/4 ile çarparsak reeldeki garanti menzil çıkar (avrupa ve amerika menzil ölçüm standartlarında böyle, çin standardında yarısını alsan yeridir çünkü çok atıyolar)

  • Anlamadığım neden akü gibi yapılmıyor. Araç hareket ettikçe bir enerji ortaya çıkar bunuda pillerin dolumu için kullanılabilir misal hibrit arabalar.

  • Düşünsenize muhtemelen 30 yıl sonra hatta belki daha önce bugünlere bakıp "ya bunlar 1000 km yetse en fazla yeter demişler. Şu küçücük enerji kartuşuyla dünya turu bile atabiliyoruz" diyeceğiz.

  • araba üreticileri için menzili çok uzun yapmak mantıksız zaten, aracın menzili uzun olunca hem masrafı artıyor hem de batarya kapasitesi yıllar içinde azalınca yenilenmesi daha uzun sürüyor

  • guguk kullanıcısına yanıt

    Pil dediğin şey zaten akü. Aküyle aküyü mü şarj edeceksin 😅. Şaka bir yana senin dediğin içten yanmalı motora sahip araçlarda olur. Araba boşta çalışırken aküyü doldurur. Elektrikli araçlarda boşta çalışma diye bir şey yok zaten. Gaza basarsın gider. Durursan pil harcamaz. Araç içi ekran aydınlatma vs her durumda pil harcar tabi onu hesaba katmıyoruz bu karşılaştırmada.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turkrock T kullanıcısına yanıt

    Hocam bilmediğimden yazdım ama mesela teker dönüyor döndükçe orada bir enerji çıkıyor mesela eski fenerler kolluydu çevirdikçe şarjı dolar o mantıkta demek istemiştim. Yoksa anladığım konular değil

  • Aslında cep telefonlarındaki gibi bir power bank olsa, arabanın batarya azalınca şarj istasyonu aramak zorunda kalmayız veya istasyondaki varsa kuyruğu beklemek zorunda kalmayız. Belki ileride olur...

  • 400-500 km menzil yeterli bence, üstelik bu uzun yolculuklar için, şehir içi kullanımda ise 200 km civarı yeterli. Önemli olan şarj hızı ve yaygınlık. Bir oturuşta 800-900 km hiç durmadan sadece 5 dkk lığna benzin almak için durup devam etmişliğim var. Ama normal bir uzun yol sürüşünde 400 km'de mola vermek istiyor insan.


    Ancak, bunun istisnası tam otonom sürüş, gece yola çıktınız 1300 km yolunuz var, siz uyudunuz ve araç sizi hiç durmadan varacağınız yere götürdü. Peki bu ne sıklıkla birinin başına gelir, araç kullanımı içerisindeki böylesi bir senaryonun payı % kaç olur. Bence oldukça düşük olur. Dolayısıyla yine Musk ın dediğine geliyoruz. Hızlı şarj ve yaygınlık daha önemli.

  • Bence de gerek yok. Çinli bir firma Norverç’te batarya değiştirme istasyonlarını test etmişti geçende. Sister 3 dakika içinde otomatik olarak senin bataryanı çıkarıyor ve %100 dolu olan yeni bataryayı montajlıyor arabaya. Bir kaç yıl önce Elon Musk’ta böyle bir projeden bahsetmişti. Eğer bu sistemi yaygınlaştırırlarsa elektrikli arabaların bütün handikapını çözmüş olurlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • guguk kullanıcısına yanıt

    Evet o şekilde enerji geri kazanımı mümkün lakin orada sa şöyle bir şey devreye giriyor araç hareket ermek için bir enerji harcarken ayrı bir kuvvet de tekerler dönerken enerji geri kazanımı İçin tekere - kuvvet uygulayacağı İçin aracın hareket için harcayacağı + kuvvet artmış olacak bu da enerji tüketiminin artmasına neden olacak. Enerjinin geri kazanımı İçin gaz pedalından çektiğinde motor fireni yaparak enerji geri kazanarak bataryalar doldurulması sağlanıyor haliyle bu yöntem bahsettiğiniz yönteme göre hareket sırasında ekstra yakıt tüketimini artırmadığı İçin daha faydalı olmuş oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araclar bence cok daha avantajli. Herseyden once hava kirliligi problemini dusunmelisiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.