Arkadaşlar bir sorum olacak elektronik park freni ile ilgili, Otomatik vites ve elektronik el freni özelliği olan bir arabanız var. Sabah bindiniz arabaya ve aküden dolayı araba çalışmadı veya herhangi bir arıza oldu ve yolda kaldınız, araba çalışmıyor hiç bir süretle. Arabayı itmeniz gerekti, belki yol kenarına belkide çekiciye. Şimdi arabayı P'den N'ye almak için vitesin yanındaki deliğe anahtarı soktunuz ve vitesi N'ye aldınız, peki çalışmayan arabadan elektronik El Frenini nasıl indiricez? Elektronik park freni aktifken araba itilebilir mi? Bu konuyla hiç karşılaşan oldu mu? Çünkü otomatik vitesli arabalarda P'de iken itmek çok zararlı diyorlar, elektronik park freninde nasıl oluyor bu süreç? Notlar: Vitesi nasıl P'den N'ye alırız ile ilgili video ve Manuel bazı arabalarda(her arabada yok) elektronik el freni iptal kolu. ![]() Dsg şanzıman araçlarda zaman zaman arıza kaynaklı ya da akünün bitmesinden ötürü P konumunda araç takılı kalabilmektedir.
DSG şanzıman aracınız varsa ve böyle bir durum yaşadığınız zaman P konumunda kitli kalan şanzımanı manuel müdahale ile N konumuna alıp yani boşa alıp çekiciye yükleyebilir ya da ittirerek hareket ettirebilirsiniz.
Aracı P konumunda N konumuna manuel olarak almadan hareket ettirmeniz durumunda aracın şanzımanına ciddi hasar verebileceğiniz unutmayınız.
Videodaki araç WW polo dur. Bütün DSG şanzıman araçlarda benzer yöntemlerle bu işlem yapılmaktadır.
#wolkswagen #polo #dsg https://www.youtube.com/watch?v=iui9gE7yAww&t=10s![]() Tüm marka araçların elektronik el freni tamiri yapılır YouTube sayfamızda tüm iletişim bilgileri mevcuttur https://www.youtube.com/shorts/_RZxfaeZeOM |
Elektronik Park(el) Freni Hakkında?



-
-
2015 astra otomatik ve elektronik el freni var bende. diyelim bozukluk yok p'ye aldınız el frenini unuttunuz gaza bastınız. el frenini bırakıyor araç yani normal el freni gibi değil normalde tel yani hiçbir şekilde kendi kendine salmaz. akü yüzünden hiç çalışmıyorsa araç bunu algılayamaz o yüzden bence itmeyin. çekici gelsin bağlasın götürsün ya da çekici değil akücü çağırın. ben korona zamanı iki kere çağırdım kapıya akücü değiştirdi gitti. yolda kalma ihtimaline karşı akü şarjları var bagajda taşınabilen ya da yoldan birinden yardım isteyebilirsiniz bagajda kablo taşıyabilirsiniz. otomatik hele elektronik frenli araçta bence aküyü önemseyin. az çok bilirsiniz zaten kaç sene olmuş önceki ne kadar gitti kapıda mı yattı? benim orj. akü neredeyse 6 sene gitti. sonrasında araba yatınca inci mutlu gibi aküler bir sene gitmedi. en son varta taktırdım 3 seneyi geçti ocakta. işim yoksa bile sürerim günde 10 km. değiştirmesinde parasında değilim akü değişimini bilen biri yapmazsa uğraşıyorsun. araba diyor şimdi ön camı indir kaldır şimdi şunu yap ama son takan akücü geldi arabayı çalıştırdı o şekildeyken aküyü değiştirdik ve hiçbir ayar yapmadık hafızası silinmedi. bir de bu 2015 model sport hiçbir elektronik özelliği olmayan model. daha yeni araçlarda sorun olabilir hafızasının silinmesi. kitapçığından kod isteyen araçlar bile var benimki öyle değilmiş neyse ki.
-
Hocam senin varsayımlarının sıralamasında hata var. Bak şimdi öncelikle "araba çalışmıyor hiç bir süretle" demen için diğer çalıştırma yöntemlerini denemiş olman lazım. Yani takviyeyi denedin ama araba yine çalışmadı. Takviye esnasında el frenini indirebilirsin. Zaten çekiciyi en son çağıracaksın. Onu en sona alalım.
Veya yol kenarına itmek istiyorsun. Yani motorun çalışmıyor. Ama artık çalışmıyor. Yani demin çalışıyordu fakat bir anda istop etti bozuldu. Yani hala akün var. El frenini yine indirebilirsin.
Kısacası o el freni indiremeyeceğin senaryo başına gelmez korkma.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X