Şimdi Ara

Elektrikli Volvo EX30 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
147
Cevap
8
Favori
14.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İLK ÖNCE TESADÜFEN ARACIN ARKA KAPISINI AÇTIM VE OTURMAK İSTEDİM AMA NE ÇARE Kİ BIRAKIN ARACIN İÇERİSİNE GİRMEYİ SAĞ AYAĞIMIZI İÇERİ ATTIK FAKAT ARABANIN İÇİNE BİNEMEDİK.SANIRIM ARAÇ TÜRKİYE İÇİN DEĞİL FARKLI ÜLKELER İÇİN ÜRETİLMİŞ.HANİ DE O KADAR İRİ BİRİSİ DE DEĞİLİM .

  • bcaner35 kullanıcısına yanıt

    Olmaz, o paraya dev gibi araçlar var, tek de yaşasan, hayvan gibi araç almak zorundasın. Park sorunu, şehirde kıvraklık, kullanım kolaylığı, yok araç Volvo'ymuş falan geçelim, bizi ilgilendirmez.


    Biz arkadaşımızı Üniversiteye yeni başlamış kızına Mını cooper aldı diye toplanık dövmüştük, neden aynı paraya D segment eşşek gibi Superb almadı diye. Ona göre ayağınızı denk alın.

    _____________________________
  • Bugün test sürüşü yaptım. Bence mükemmel bir araç. 3 kişilik aileler veya tek başına yaşayan bireyler için son derece yeterli. Arka koltuklar da yeterince yaşam alanı var. Eksiklik olarak gördüğüm şeyler cam tavan perdesi yok, arka koltukta kol dayama yok. koltuk soğutma yok ve segmenti gereği küçük olması. Artıları elektrikli koltuk, bagaj. koltuk ısıtma, 360 derece kamere, adas, soundbar gibi çok dolu donanım seviyesi, süspansiyonların çok başarılı olması, araca gir çalıştır devam et (togg sahibi olunca çok önemli oluyor bu), gayet yeterli menzil, uygulamadan kontrol vs. Togg satıp krediyi kapatıp üstünü tamamlayabilirsem bir kaç ay içinde almayı düşünürüm. Aynı paraya Tesla olsa da daha kompakt bir araç daha kullanım alışkanlıklarım ve eşimin kullanımı için uygun olacak.

    _____________________________
  • bcaner35 kullanıcısına yanıt

    Hocam aracınızı teslim aldıysanız hayırlı olsun. Kısaca araçla ilgili deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz? Bilhassa arka yaşam alanını merak ediyorum. Çok mu dar acaba? Teşekkürler

    _____________________________
    Peugeot 3008 ALLURE 1.6 BlueHDi 120hp EAT6 Tam Otomatik S&S 2015

    Asus K53SV-SX581R
  • froce1903 kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam, arka koltuklarda yeterli yaşam alanı var demişsiniz ama izlediğim videolarda oldukça dar görünüyor bu kısım. Benim ailem de 3 kişi ve ortalama boylardayız. (1.67 civarı) Sizce sorun yaşar mıyız?

    _____________________________
    Peugeot 3008 ALLURE 1.6 BlueHDi 120hp EAT6 Tam Otomatik S&S 2015

    Asus K53SV-SX581R
  • farukoza F kullanıcısına yanıt

    Sonuçta B suv bu araç çok geniş değil. Arkada çok konfor öğeleri de yok. Çift bölgeli klima, arka koltuk dayama gibi. Buna rağmen test sürüşünde 6 yaşında ki çocuğum ve eşim arkada oturdular. Rahat olduklarını söylediler. Eşim 1.60 boyu. Bu tip b sınıfı araçlarda arka koltuk çocuklar ve kadınlar için daha uygun. Bir de çocuk koltuğu olursa arka da 3 kişi baya sıkışık olur. 3 kişi kullanırken sıkınt yaşanmaz ama işte arkaya 2 kişi aile büyükleri falan oturacaksa sıkıntı. Tabi bu dediklerim en olarak. Diz mesafesi olarak bence gayet rahat araç. Mesela Renault 5 incelemiştim o çok dar gelmişti. Ex30 da binerken inerken çok dar gelmedi bana. Volvo sitesinden test sürüşü ayarlayın hemen 1 gün sora arıyorlar. Bu işler biraz kişisel sonuçta. Kendiniz karar verin. Bence 3 kişi için gayet ideal bir araç. İşte yakın fiyata Tesla togg olması kafa karıştırıyor.

    _____________________________




  • Fiyatı bir tek bana normal geldi heralde
    Atto3 2.120 iken bu da öyle aşırı pahalı gelmedi bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşimin Volvo EX30'a 10 dakika bindim, aklımdaki tüm arkadan itişli elektriklileri sildim.

    BMW 328i gibi araba, en ufak gaza basmada arkayı atıyor. Zerre güvenli gelmedi. Makasa girmeye niyetlensen işin sonu nerede biter kim bilir. Şahin Doğan binen tayfada para olsa ex30 sırası için birbirlerini vururlar.

    Üstteki yorumu buraya da yapıştırayım.

    Ayrıca araç dıştan biraz iri gibi olsa da içi de bagajı da benim 2024 C3'ten çok farklı değil.

    Parasına göre iyi olsa da şahsen ben almam. Sanırım kardeşim dd beğenmedi ama 3 günlük araç, daha söyleyemiyor.

    Öncesinde Sportage Nline, Omoda 5 gibi gücü fena olmayan araçlar kullanmasına rağmen bu araç tedirgin ediyor diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt

    Bu yorum ilginç geldi. İzlediğim videoların hiçbirinde böyle bir durumdan bahsedilmedi ve görmedim.

    _____________________________
    Peugeot 3008 ALLURE 1.6 BlueHDi 120hp EAT6 Tam Otomatik S&S 2015

    Asus K53SV-SX581R
  • maligezgin kullanıcısına yanıt

    Atto3 ü bayiler 1950 ye bırakıyor.

    _____________________________
    Peugeot 3008 ALLURE 1.6 BlueHDi 120hp EAT6 Tam Otomatik S&S 2015

    Asus K53SV-SX581R
  • farukoza F kullanıcısına yanıt

    İstisnai bir bayi olabilir mi?.burda suraya yazılıp bekliyor insanlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt

    Arkayı attığı falan yok, ben de kullandım. Yüksek tork arkadan itişle birleşince otomobilin arkası ani gazlarda direksiyonda açı varsa hafif rotasyon yapar, fazlasında hemen sistemler devreye girer zaten. Sistemler da kapatılamıyor, MG4 gibi değil, korkutacak bir durum da yok.


    MG4 mesela turanza Ev serisi kötü lastikleri gerçekten ıslakta falan fazla hareketli, herkese gelmez onu anlarım da Ex30 çok stabil ve mükemmel dengelenmiş bir araç. hem konfor hem de yol dinamikleri olarak.


    Pilleri merkezde, zeminde ve ileriye doğru giden, yani çoğu yükün arka aksa bindiği bir araçta doğrusu zaten arkadan itiştir. Önden çekiş Zoe bile 130hp güçle saçma sapan hissettiriyor, azıcık gaza dokunmada tek teker sarıp duruyor, güç kesiyor, kafası sağa sola falan gidiyor dönüşlerde, ilk hızlı kalkışları berbat.


    Çoğu öden çekişli elektriklilerde direksiyonda çok boş ve hafif, hissiz. Mecburen böyle çünkü aks binen ani torklara tepki vermemesi lazım zaten direksiyonun, bu yüzden olan yol tepkimesini de yok etmek durumunda kalıyolar mecburen. Ama arkadan itişli düzende böyle bir zorlama da yok, sınırlama da yok. Bu yüzden zaten azıcık kalburüstü olan tüm elektrikli araçlar, hatta doğuştan elektrikli modellerin neredeyse tamamı arkadan itiş olarak dizayn edilir. Elektrikli araç mimarisi için doğru setup budur çünkü, ha içten yanmalıda iş değişir ayrı bir konu, orada önden çekişin de çok avantajları var.


    Muhtemelen ters tepki vereceksiniz bana ama sizin de kardeşinizin de sorunu araç değil, sürüş tecrübesizliğiniz ve biraz da ürkeklik.


    328i'de hangi nesli olursa olsun harika sürüş dinamiklerine sahip bir araçtır, bunu keşfedip cevheri çıkarıp algılayabilmek sürücünün kalibresine kalmış bir iş.

    _____________________________




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Ex30 alanlara ileri sürüş eğitimi verirler inşallah diyelim. Ters tepki vermekten kastınız sizin ters yazmaya başlamanız olabilir mi?


    Arkayı attığı falan yok ne demek? Sizin yazdığınıza mı inanayım yaşadığıma mı?


    Bana ne o da ayrı. Siz alın binin savunun zerre derdim değil. Ben benim gibi tecrübesiz (!) ve beceriksizler(!) için uyarıda bulunmuş olayım.


    Volvo hisselerinizle mutluluk dileyerek ben b.kta n Citroen'imle mutlu mesut beceriksiz tecrübesiz gezeyim.


    Eleştirmek bile dert oldu forum ahalisine.

    Edit:


    Bir de arkayı attı dediğimde 360 çektik falan mı zannediyorsunuz onu anlamıyorum. o hafif rotasyon (dönüş) kazaya da sebep olur diyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaptorFX -- 5 Ekim 2025; 15:48:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt

    Volvo'da hissem yok maalesef ama 2 sene önce falan alsam iyi olurmuş, epey değerlendi hisseleri.


    İleri sürüş eğitimine gerek yok, abartılı gazda kompalar, açılmalar, belli bir çizgiden sonra kayma vb işlemler için kapatılamayan bir ESC sistemi var zaten. Sistem çıkalı da 30 yıl olacak neredeyse.


    Evet "arkayı attığı" falan yok, sadece yüksek tork arkaya gittiği için arka aksı gaz ile de bir noktaya kadar kontrol edebilirsiniz, buna rotasyon denir, otomobili gaz ile hafifçe dengelemiş olursunuz. Önden çekişli araçta önden kayarsanız kayarsınız, yapacak bir şey yoktur ön-arka aks arasında iş bölümü olmadığı, tek işi ön aks yaptığı için. Arkadan itiş arabada iş bölümü vardır. Elleriniz ön aksı, gaz pedalı da arka aksı kontrol ettiğinden mütevellit.


    "Arkayı atan" araç, eski Peugeot 307'ler vardı, kazık gibi basit bir torsiyon arkada, ESP falan da yok, kuruda bile ayağı gazdan çektin mi arka atardı, kopardı aracın snap oversteer denir buna da, araştırabilirsiniz.. En ağırı 205 GTI'larda olurdu. EX30 alaka bile yok şöyle bir olayla, zaten fiziki olasılığı da yok ESC daimi aktif olduğu için.


    Kazaya sebep olacak araba satmaz ve zaten satamaz Volvo merak etmeyin, başka markalar da satmaz, kontrol ve güvenlik manyağı zaten bütün üreticiler artık. Durum dediğim gibi, ister tepki verin, ister hakaret edin, sizin ve kardeşinizin ürkekliği, başka bir şey değil.

    _____________________________




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Ne diyeyim? Öyle olsun. Hatta umarım siz haklı çıkarsınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Çok fazla bilgi kirliliği olmuş, zaman bulunca inceleme yazısı yazmayı düşünüyorum.


    Ön siparişle lansmanda aracı ilk alanlardanım. Mini Countryman E'den geçtim. Yazıyı yayınlayana kadar sorusu olan varsa yanıtlayayım.

    _____________________________
  • powermoon kullanıcısına yanıt

    2 aracı kıyaslayabilir mısıniz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Olduğu kadar, olmadiği kader. ..
  • powermoon kullanıcısına yanıt

    İyi olur. Biz de aracı beğendik ama f/p olarak bir tık fazla geldi.

    _____________________________
    Yok imza mimza
  • powermoon kullanıcısına yanıt

    Neden böyle bir geçiş yaptınız ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.