Şimdi Ara

Elektrikli otomobiller çevre dostu değil mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
2.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Bu hesaplar karışık. O kadar basit değil. Bir elektrikli arabanın pilini üretmek için üretilen CO2 miktarına bakarak asıl resmi göremeyiz. Asıl resmi görmek için elde çok daha fazla veri olması lazım. Şunları biliyor muyuz?

    1. Elektrikli arabanın motoru+pilinin üretiminde ne kadar CO2 salınıyor?
    2. Fosil yakıtlı arabanın motoru+şanzımanın üretiminde ne kadar CO2 salınıyor?
    3. Ham petrolün aranmasında,üretiminde, nakliyesinde, rafinerizasyonunda ve istasyona taşınmasında ne kadar CO2 salınıyor?
    4. Elektrikli aracın tükettiği elektriğin üretiminde ne kadar CO2 salınıyor?
    5. Fosil motorların bakımında ve sarf malzemelerinin üretiminde (yağ, buji, filtre vb.) ne kadar CO2 salınıyor?
    6. Fosil motorlar kullanımda ne kadar CO2 salıyor?
    7. Şu an aklıma gelmeyen diğer kalemler.

    Tüm bunları kesin olarak bilmeden elektrikli araç daha temiz veya daha kirli diyemeyiz. Tek bir veriye bakılarak varılacak bir sonucun gerçeği yansıtmayacağı açıktır.

    Ama şu açık: Elektrikli araç ister çevreyi en az fosil rakipleri kadar kirletsin, isterse kirletmesin, kullanımının artmasıyla, şehirlerin havası kesinlikle daha temiz olacak ve şehir ısısı muhtemelen 1-2 derece düşecektir. İlaveten şehrin ortalama gürültü düzeyi de dikkate değer oranda düşecektir.

    Burada gözden kaçan temel husus bence şu:

    1. Bir elektrikli otomobili anahtar teslimi olarak üretme karşılığında ödediğimiz CO2 miktarı ile fosil için gereken miktar aynı mıdır, değilse hangisinin lehinedir (sadece pile bakarak olmaz o iş)?
    2. Bir fosil motorlu araç atıyorum 100 gr/km CO2 salıyor deniyor ama o esnada kullandığı benzin/mazot üretimi ve dolumu için ne kadar CO2 salındı?
    3. 0 emisyon denilen elektrikli arabanın pilini şarj etmede kullanılan elektriğin üretimi için ne kadar CO2 salındı?
    4. Diğer yan faktörler (mesela üretim tesislerinin üretiminde ve farklı olan hammaddelerin üretiminde ne kadar CO2 salındı?

    Bu, oldukça komplike bir konu. İşin bir de lobisi var. Çevreciler ayrı telden, petrolcüler ayrı telden çalıyor. Mesela yukarıda verilen bilgi sanki petrolcüleri menün etmek için hazırlanmış gibi duruyor çünkü gerçeğin onca yüzünden sadece birini ifşa ederek dezenformasyona yol açıyor. O nedenle bu konuda gördüğünüz ilk habere hemen bel bağlamayın.

    Abi iyi özetlemiş. Benzer bir şey yazmaya girmiştim. An itibari ile gerek görmedim.

    Ekleyeceğim bir şeyler de var:

    - İyon piller kullanmak akıllıca değil. %100 geri dönüştürülebilir değil ve toprağı zehirlemesi gayet mümkün. %100 geri dönüştürülebilir, bu sebeple kendi zehirli olsa da etrafı kirletmeyecek çözümler de var: LiFePO4 aküler. Ancak pahalılar. Lityum Demir Fosfat aküler.

    Araçlarımızda belirtilen emisyon rakamlarının da gayet sıkış olduğunu atlamayalım. İdeal dünya şartlarında 100g salınım yapan arabanız, Türkiye'de sizin kullanımınızda belki 170g salınım yapıyor.

    Çevre işi çok iyi düşünülmesi gereken çok yönlü bir iş. Size süper bir örnek: Çin'de pirinç kapçığından üretilen biyo yakıt ile enerji üreten "çevreci" bir tesis mevcut. İnanılmaz bir iş aslında yaptıklar ve katkılar yadsınamaz. Ancak, çevrecilik tek alanda yürümüyor. Bu pirinç kapçığı bölge halkı tarafından fermante edilip, gübre olarak kullanılmaktaymış. Bölge halkı gübre kaynağını kaybetmiş. Yapay gübre satın alır olmuş. Hem ekonomik külfet, hem çevre için ciddi bir dezavantaj... Şimdi, halkın gübre kaynağı ile biyo yakıt üretip çevreci elektrik üretmek çevreci mi? Çok tartışmalı... Her yönü ile irdelenmesi gereken işler bunlar. İşin uzmanları var. Onlar dinlenmeli. Biz bunları "amatörce konuşuyoruz" sadece. Takipte olup, işi uzmanlara bırakmalı.




  • Günümüzde insanlar,fosil yakıtlı araçlar alırken, çevreyi nekadar düşünüyorlarsa;Elektrikli otomobil alırken de o kadar düşüneceklerdir.
  • Pil üretimindeki oluşan karbon salınımı gerçekten çok önemli bir problem.Dünyada sadece
    pil üretilmiyor, her türlü üretimin karbon salınımsız enerji kaynakları ile yapılması
    gerekiyor. Bu konuda acil çalışmalar yapılması fosil yakıtların kullanımının en kısa zamanda terk edilmesi gerekiyor.

  • Üstün körü sunulmuş bir haber. Fabrikada üretilirken oluşan karbon salınımı deniyor. Bir yanda karbonun diğer kaynaklar tarafından direk çevreye salınımı var, bir yanda da fabrika ortamında salınımı var. Bi zahmet fabrikada salınan karbonu tutacak ve çevreye salmayacak filtre ve benzeri sistemleri fabrikada kullansınlar. Bence araştırmanın detayında bu ayrıntılar var ama bu haberin içerisinde o bilgiler verilirse haberin bir çekiciliği kalmayacağından söz edilmemiş.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.