Şimdi Ara

Elektrikli otomobile sahip olmanın maliyeti, benzinli otomobilden kârlı hale geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
5.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobile sahip olmanın maliyeti, benzinli otomobilden kârlı hale geldi
    Financial Times'ta yayınlanan rapora göre yakıt fiyatlarındaki keskin artış nedeniyle, elektrikli bir araca sahip olma ve kullanma maliyeti, içten yanmalı motorlu benzer araçlara sahip olma ve kullanma maliyetine eşit ve bazen daha düşük oldu.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli BMW i7 Sedan'ın Türkiye fiyatı açıklandı



    Raporda konuyla ilgili olarak: "Avrupa'daki hemen hemen tüm segmentlerde ve ülkelerde elektrikli otomobiller artık toplam sahip olma maliyeti açısından benzinli veya dizel otomobillerle aynı veya daha düşük maliyete sahip." ifadeleri yer alıyor.



    Elektrikli otomobile sahip olmanın maliyeti, benzinli otomobilden kârlı hale geldi
    Özellikle, elektrikli bir otomobilin bataryasının ve otomobilin kendisinin de geleneksel bir otomobilden hala daha pahalı olduğu, ancak artan yakıt fiyatları nedeniyle elektrikli bir otomobile sahip olmanın ve kullanmanın maliyetinin bu yıl daha düşük olduğuna dikkat çekilmiş.



    Araştırma için 1,9 milyon araçlık bir filo analiz edildi



    Rapora göre, elektrikli otomobillere yaygın geçiş, elektrikli otomobiller sadece kullanımda değil, her bakımdan daha ucuz hale geldiğinde gerçekleşecek. Financial Times raporu, leasing şirketi LeasePlan'in verilerine dayanarak bildiriyor. Şirket bu sonuçlara, 22 Avrupa ülkesinde 1,9 milyon araçtan oluşan bir filonun işletme maliyetlerini analiz ettikten sonra varmış.



    Elektrikli otomobile sahip olmanın maliyeti, benzinli otomobilden kârlı hale geldi
    Hesaplamaların en fazla dört yıllık kiralama sürelerine ve yıllık ortalama 30.000 km kilometreye dayandırıldığı, ayrıca 132 modelden 3.000 aracın fiyatlarının karşılaştırıldığı belirtiliyor.




    Kaynak:https://www.ft.com/content/24ae34f9-2d61-45cb-9bbc-158c2e5e26b3







  • bir çok başlığa cevap olarak yazıyorum...


    elektrikli aracın en önemli kalemi BATARYA !.... 2010 Model Civic Hybrid aracımda Hybrid arızası verdiğine garantiye sokmuştuk aracı...

    ancak bedeli o günün parası 5.000$ seviyesi idi...


    geçen sene güvenlik ekibinin kullandığı ZOE aracın bataryaları gebermişti, değişim dendi

    bugünde 2014 Model ZOE Mark I versiyon aracın bataryaları komple yenilenmesi gerektiğinde 10.000$ batarya parası istediler...


    $ diyorum çünkü TL koca bir ilizyon....

    Kullanım esnasında kârlı olabilir ama, satarken fena girer. Sonuçta 20 senelik araba da olsa piyasası var. Ama elektriklinin bataryası 20 seneyi çıkarmaz muhtemelen. O yüzden batarya değişim fiyatına gıcık olup tesla'sını yakanlar, patlatanlar vardı. En azından normal arabada satıp, üstüne para ekleyip tekrar yenileyebiliyorsun.

    ilizyon göz yanılsaması demek..


    sabah kalktığında 100 lira olan peyniri ertesi sabah 160 lira ... 3 hafta sonrası 220TL olarak görme yanılması gibi...


    geçen sene ocak ayı aldığın ürün ile 2023 ocak ayında alacağın ürünün arasında yaşanan farklılık... gibi


    binlerce üründe gördük, yaşadık.... yaşamaya devam ediyoruz...


    1 dolarlık ürün 1.10-1.20 dolar olurken.... sendeki yaşanan yanılsama ile 10 liralık şey 50 hatta 50 liralık bir şey 150 lira oldu gibisinden...

  • Batarya değişim ücretlerinden hiç bahsetmemişler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzine ve Mazot a boşuna zam yapmıyorsunuz. Yok Pandemi, Yok savaş bahanesiyle istedikleri şeyleri cazip hale getirmek tek amaç. Çünkü insanlar alışkanlıklarını bozmak istemez

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu işin en sıkıntılı yanlarından bir tanesi evden kablo atıp şarj edeyim desen her zaman evinin önünde park edecek yer bulamayacak olman maalesef. Hele İstanbul’da.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Vergi is coming.

  • Yav hehe heeeeehhh

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kullanım esnasında kârlı olabilir ama, satarken fena girer. Sonuçta 20 senelik araba da olsa piyasası var. Ama elektriklinin bataryası 20 seneyi çıkarmaz muhtemelen. O yüzden batarya değişim fiyatına gıcık olup tesla'sını yakanlar, patlatanlar vardı. En azından normal arabada satıp, üstüne para ekleyip tekrar yenileyebiliyorsun.

  • En az %30 daha avantajlı olmalı ki, millet alıştığını bırakıp alsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu hesaplar hizli sarj noktasindan alirsan gecerli evde sarj cok daha uygun ona alan karar verecek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir çok başlığa cevap olarak yazıyorum...


    elektrikli aracın en önemli kalemi BATARYA !.... 2010 Model Civic Hybrid aracımda Hybrid arızası verdiğine garantiye sokmuştuk aracı...

    ancak bedeli o günün parası 5.000$ seviyesi idi...


    geçen sene güvenlik ekibinin kullandığı ZOE aracın bataryaları gebermişti, değişim dendi

    bugünde 2014 Model ZOE Mark I versiyon aracın bataryaları komple yenilenmesi gerektiğinde 10.000$ batarya parası istediler...


    $ diyorum çünkü TL koca bir ilizyon....

  • LPG candır bizim gibi belirli gelir seviyesindeki insanlara hibrit elektrikli araç olmaz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    2014 den beri i3 kullanıyor yakınım ve hiç batrya değiştirmedi. Elektrikli aracın bakımı da çok maliyetsiz. 100 km maliyeti max 20 tl.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bir batarya ile 300bin km gidebiliyorsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Avrupa için doğru olabilir ama Türkiye için yanlış, bu ülkede birşey talep görürse fiyatı artar. Bakın değerlenir demiyorum :) artar :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dip Not: Türkiye hariçtir...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • infinite kullanıcısına yanıt
    250 300 bin kilometrede bir 180 bin lira para verilecek öylemi 🤭 bu elektrikli araclar basimiza cok is acacak. Herseyimiz elektrik oldu bir kesintide hayat felç. Elektronik arizalar, Yolda kalan araç sürüleri...vs. tamam motorda bisiklette neysede arabalarda cok baş ağritacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • handsame_ kullanıcısına yanıt

    Fosil yakıtlar sonsuza kadar devam etmeyeceği, biteceği için elektrik, nükleer gibi enerji çeşitleri isteğimizden değil mecburiyetten dolayı kullanılacak. Daha yolun başındalar. ileride yeni pil teknolojileri (daha zor bozulan daha uzun menzilli) geldiği zaman problemlerde git gide azalacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman neden abd de pil paketi pahalı diye millet teslasını patlatıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 300-400 bin kilometreye gelmiş benzinli-dizel araçların çoğunda da yüksek maliyetler çıkıyor zaten. Motor yenileme, şanzıman yenileme vs. vs. Artı bu kilometreye kadar 20-25 kere bakıma giriyor. Maliyetler birbirine yakın artık.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yakıtlı araçlar bitecek el mahkum. Benzin dediğiniz şey sınırsız değil. Zaten 2030 larda avrupada yasaklanıyor diye biliyorum. Elektrikli araç ve elektrik devri mecbur hızlınacak cünkü rusya savaşı patlak verdi..Bu arada bu başlık avrupa ve abd icin :D

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.