Şimdi Ara

Elektrikli Otomobil istiyoruz (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
5
Favori
9.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
183 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Virtual Reality kullanıcısına yanıt
    Dukkanimda airfel in 48000 lik buyuk klimasi var.Sanayi elektrigi bagli.



    Gunde 10 saat araliksiz ve 2 tane de 1000 watlik ayak ufosu dahil calisiyor.



    Faturaya 300 lira ilave yansiyor.



    550 kw. 26 gun.



    21.5 kw ve 10 saat boyunca.Ustelik gunduz her yer daireler.okullar acik



    Ayrica normalde de gunde 1 saate 1 kw lik tuketimim var.Soguk zincir aşı dolabi. 1 server 3 bilgisayar. 1 normal buzdolabi.Kameralar modem ve surekli acik 4 tane led seridim var.



    Yani ben klima acikken 3.5 kw da hic ama hic sorun cekmiyorum

    Hatta isi yalitim yeni yapildi yalitimdan once bunun 1.5 kati parayi eski elektrik tarifesinden oduyordum.



    Ev prizinden 5 kw ustu zaten alamazsiniz.Herkes gece 5 kw sarj etse sabaha 50 kw eder.Herkes 50.kw lik yol yapmiyor

    Ioniq e 50 kw lik batarya koysan 500 km gider.

    Ampera da oylr.



    Zoe 400 u zorlar.



    Herkes gunde 400 uapamaz.Ben bile 200 250 yapiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Elbette yabancı sana mal satar, isterse diktatörlük olsun. Elon Musk Türkiye'de bir Tesla fabrikası kurar mı ona bak. Tabi şu anda ciddi zarar içinde olan bir adama 30-40 milyar destek olursan fabrikasını da kurar ama vatandaşın da bunun bedelini vergilerle senelerce öder.

    Önemli olan yabancının karlı gördüğü bir alanda gelip Türkiye de yatırım yapacak ortamı, yönetim kalitesini, demokrasi ortamını v.b kriterleri uygun olduğunu görmesi. Bunu sadece kendisi için değil, böyle bir yatırımda kredi kullanacağı banka, yatırımını sigorta ettireceği şirket ve diğer böyle bir yatırımın içinde bir şekilde bulunacak taraflarında olumlu değerlendirmesi gerekiyor.Bak Almanya kendi yatırımcılarına ne dedi? Türkiye'ye gidip yatırım yaparsanız başınıza bir şey geldiğinde arkanızda duramam dedi. Neden? Çünkü geçmiş dönemde Hükümet fetöye para aktarıyor diye 200 yabancı ortaklı şirket hakkında soruşturma başlatmıştı. Tabii tepki sonrasında hepsi hükümetin bilgisi dışında yapılmış diye kıvırtıp durduruldu.

    Bazı yatırım kuruluşları prensip olarak OHAL olan ülkeye giremiyorlar çünkü devlet arkasında durmayacağını söylediği için tüm riskleri kendileri üstlenmek zorunda kalıyorlar. Bu riski borsaya koteli çok ortaklı şirketlerin alması kanunen yasak. Ama şahıs hissesinin çoğunlukta olduğu şirketler büyük hissedarın risk sorumluluğunu alması koşulu ile yapabilirler tabi. Bu ne demek? Ancak çok karlı işlere ya da büyük devlet desteği/garantisi aldıkları işlere gelecekler. Devlet garantilerini kim finanse edecek? Elbette vatandaş. Haa, uzun vadede bunun vatandaşa faydası olur mu? Olması gerek ama bu işlerden birileri de hepimizin bildiği gibi avanta aldığı için bedeli yüksek oluyor ve bunun sonucunda da vergilerimiz devamlı artıyor.

    Sonrasında da hükümeti devr ettiklerinde yeni hükümet enkaz devraldık diye filmi tekrar başa sarıp yeniden başlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pej -- 12 Aralık 2017; 11:20:38 >




  • JusTiMe kullanıcısına yanıt
    Hocam ben o motoru anlayamadim.Nasil.calisiyor ne harciyor?

    Varsa imkan verelim parasini alalim bi yaris 1.0 falan cikartip motorunu bu beyin yaptigi motoru koyalim.Ben varim bu ise.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 yilda bir 10 bin dolarlik batarya parasi vermek gerektigi surece elektrikli arabalar gelecek hayali olmaktan oteye gitmeyecektir. batarya teknoljisi konusunda hicbir gelisme yok, yillardir ayni yapiyi ufak degisiklikler ile iyilestirmeye calisiyorlar. arge calismalari mikro olcekli bataryalar uretmekten oteye gidemedi. halen daha 250 Whr /kg sinirinda cakili duruyor piller.

    pil konusu cozuldukten sonrasi zaten hazir.
  • zengier Z kullanıcısına yanıt
    3 yilda 1 10 bin dolar batarya parasi verilse kimse almaz zateb bunlari.Nerdeyse 10 yildir plug in hibrit seklinde priuslar kullaniliyor ciddi sıkıntı yok sayilirm



    Ilk satilan leaf ler hala kullaniliyor.Belli basli serileri uretim hatasi belli balsi serileri hizli sarj icin arabanin kaldirmayacagi yuk ile sarj edildigi icin %70 potansiyele dustuler.





    3 yilda 1 10 bin dolar verecek.olsa amerikali bunu 20 bin dolara almaz zaten.

    Avrupada da ayni durum gecerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 12 Aralık 2017; 12:39:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda açılmış olan en önemli konu.

    Destekliyorum.

    Elektrikli araç teknolojisi öncesinde pili bizim üretmemiz lazım. Pili üretirsek, fazlasını satacak yeride buluruz.

    Geç kalıyoruz geç, her zaman olduğu gibi.
  • otomobil fiyatları gittikçe artıyor.
  • Şu aşamada yaygın olarak elektrikli araç kullanımı ülkemizde teknik olarak mümkün değil. Sebebi ise; şuanda olağan günlük yaşamda kullandığımız cihaz,vs için bile elektrik altyapımız sos vermekte..
    Yapılan çalışmalarda, İstanbul yada Ankarada aynı anda 30-40k kadar elektrikli otomobilin şarj da olması durumunda Tüm türkiyenin elektrik altyapısının onarılamaz hasarlara yol açılacağı tespit edilmiştir..

    Minimum 15 yıl yaygın olarak elektrikli otomobil bizim için imkansız..
  • kkartaln kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarımı okumaya davet ediyorum sizi çünkü sizin yazdığınızı 12 kere yazdılar ve bunun nasıl olacağını gayet de güzel izah ettim dediğiniz gibi olsa Türkiye'de elektrikli araç satışı yasaklanır aksine elektrikli araçlara teşvik var �yi günler dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fikir güzel, ortam güzel ama yemezler

    Yani devlet bu kafayla yaklaşacak. Çok haklısın fakat devlet adım gibi eminim ki bu araçlara şu ankinden farksız vergi yüklemeyecek. Demedi deme, burası Türkiye. Devletin bir üretimi olmadığı için tek amacı halkını düdüklemek.
  • a.f.y. kullanıcısına yanıt
    Benim de uzun zamandır aldığım en güzel Tebrik mesajı oldu Teşekkür ederim.

    Gördüğünüz gibi forumda nasıl olur Nasıl bir farkındalık oluşturabiliriz nasıl sosyal medya üzerinden örgütlenip Aslında var olan ama ülkemize getirilmeyen modelleri açık açık ifşa eder ve baskı kurarız konuşulacağına Herkes bir altyapı ve maliyet imkansızlığı konuşuyor.

    Bir tane Renault Zoe hızlı şarj etmek 10 tane ufoyu Üstelik 2000 wattlık ufoyu aynı anda çalıştırma ya benzer Ama bu hızlı şarj etmek için.

    Evden şarj etmek içinse yani trifaze olmayan prizden şarj etmek içinse 6.07 saat harcar ve saat başına 3 tane UFO çalıştırmış kadar elektrik harcarsınız.

    Türkiye'de 100000 fırın aynı anda çalışsa 10000 elektrikli araç aynı anda ve hızlı olarak şarj olacağı kadar enerji tüketir Şimdi soruyorum hiç mi fırın çalıştırmayacak Hiç mi ufo çalıştırmayacak Hiç mi klima çalıştırmaya caiz aynı anda ülkenin elektriği çökmesin diye.

    Zaten Türkiye'de toplasan 150 tane hızlı şarj noktası var bu sayıyı 10 bine çıkacak ki 10 sene bu uğraşsan olmaz ve takır takır çalışacak insanlar Evinden hiç şarja takmayacak hep dışarıdaki ünitelerden hızlı şarj yapacak ancak o zaman aynı anda 10000 araç ancak şarj olur aynı anda bu kadar aracın şarj olması demek Türkiye'de 100 150 bin arası elektrikli araç trafikte demektir bu rakamı ulaşmak zaten 15 yılı bulur
    Ayrıca bu başlığın amacı neden ve nasıl da değil var olan elektrikli araçlar ve Türkiye'de var olmama nedenini Yani aslında firmaların eski teknoloji ve yüksek Karlı olarak araç sattıklarını ifşa etmektir bir farkındalık Bir kıvılcım oluşturmak ve insandan insana konuşulacak Çığ etkisi oluşturacak bir kartanesi olabilmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 12 Aralık 2017; 13:17:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yavaş yavaş gelecektir. Yerli otomobil ayağına istasyonlar falan da artar, ufak ufak piyasa oluşur.

    Piyasası olmadan firmalar getirmez. Onlarda senin benim gibi insan, niye zarar edeceğini bile bile getirsin adam. 3-5 tane ithal edip satmak da mantıksız. Adamlar 3-5 araba için yedek parçasıydı tamircisiydi servis düzeniydi uğraşmaz.

    Elektrikli otomobilin gelişmesi 2 sebebe bağlı. Ekonomik faydası ve çevre koruma faydası. İlk seçenekde piyasada tutunması zor. Renault ze bunu denedi, olmadı. Göreceli ucuz fiyatı vardı ve türkiyede en çok satılan kasanın üzerindeydi. Uzundan da olsa devletin desteği de vardı. Ama Renault bile bu şartlarda yürütemedi, diğerleri de tırstı tabi zarar etmekten.

    Diğer sebep ise çevre koruma faydası. İşte bu yüzden alan insan fazla olursa sektör hızla büyür. Çünkü çevreyi düşünecek kadar bilinçli olan bir insan, araba diğer markalardan zayıf bile olsa alır veya aynı kaliteye fazla para verir (devlet teşviğide benzer kapıya çıkar ama millet neyse devlet de o işte).

    Tesla için bir istisna var. O araba zengin arabası olarak biliniyor. Bizim zenginimizin çoğu görgüsüz, gösteriş peşinde olduğundan tesla bi miktar satar bence. Ama adam şimdilik 300-500 araba için sallamıyor sanırım burayı.

    Satışlar artınca aradaki vergi farkının bi yerden çıkacağı Allahın emri zaten, onu yazmaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla bence hiç heveslenmeyin. Ülkemize elektrikli araç gelse bile km de 35-40 krş yakar. Yaktırırlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    3 yilda 1 10 bin dolar batarya parasi verilse kimse almaz zateb bunlari.Nerdeyse 10 yildir plug in hibrit seklinde priuslar kullaniliyor ciddi sıkıntı yok sayilirm



    Ilk satilan leaf ler hala kullaniliyor.Belli basli serileri uretim hatasi belli balsi serileri hizli sarj icin arabanin kaldirmayacagi yuk ile sarj edildigi icin %70 potansiyele dustuler.





    3 yilda 1 10 bin dolar verecek.olsa amerikali bunu 20 bin dolara almaz zaten.

    Avrupada da ayni durum gecerli.

    Bu cihazlardaki bataryalarin sarj desarj sayilari iyi kullanimda 1000 civarindalar. gunde 1 sarj edebilme ihtimali ancak olur, minimum 3 yil iyi bakildiginda hizmet sunar. ancak 10 yilda bile az para degil bu bence. hele ki sarj konusu cozulememis durumda. gerci yarim saate %50 sarj edilen bir sistem cozum olabilir. hem pil toplam omru 3-4 katina cikar (4000 cycle a kadar) hem de yarim saatlik sarj ile tam menzil olmasa da gunluk kullanimi rahatlikla karsilayacak menziller elde edilir.




  • Bu ucuza araç binme sevdalıları yüzünden evde elektrik kullanmayacağız. Siz zannediyormusunuz ucuza binebileceğinizi. Bu iktidar o elektrikli arabanın km de yakacağı elektriği benzin ve dizele kesin eşitler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zengier Z kullanıcısına yanıt
    Hocam tamamen sarj desarjdan bahsediyorsunuz.





    Bunlar 45 kwh potansiyelli ama 40 kwh a kadar sarj edilebilen araclar.(zoe 2017)

    Bahsettiginiz eski tip bataryalar ustune ayni hacimde 2 kati sarji tutabilen yeni bataryalar geldi.

    Eski zoe ile yeni zoenun batarya hacmi ayni ama yeni zoe 2 kat şarj tutabiliyor.

    Yeniler iddiali ve batarya komple degismiyor arizalanan hucreler degisiyor. Potansiyelin %10 nu da batarya omrunu uzatmak icin kullandirmiyolar.

    1000 kere 300 km zaten 300 bin km eder.Ortalama 20 krs yakit tasarrufundab 60 bin tl yakit tasarrufu eder.1000 seferin sonunda da zaten hucre degisimi yapilor genelde komple batarya degisimi olmaz.

    Hibrit bataryalari ile 750.800 bin km giden priuslar var onlar cok daha fazla sarj desarj oluyolar mesela.



    Dma 1 milyon km denedi batarya hala sarj tutabiliyordu b unu da bilin ve rahat olun elektrik candir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zaffer53 kullanıcısına yanıt
    Ben 5kwh lik gunes panelinden alirim evime sen tasalanma.Sen az elektrik parasi vercen diye ben yilda 25 bin tl bakima ve rgiye mazota veremem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 12 Aralık 2017; 14:23:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2015/10/16/kayserili-kardeslerden-cigir-acacak-bulus burayı oku teknik detaylar falan yazıyor burada :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Elektrikli Otomobil İstiyoruz" deyince Türkiye yapsın diyorsun sandım, töbe töbe ne diyo bu deli dedim!!!

    Pardon hocam yanlış anlamışım, haklısın Türkiye'ye ne yazık ki çok az model geliyor, bu telefonda da, tv'de de, otomobilde de ne yazık ki böyle :(

    +1
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    size prius plug in hybrid uyumlu. saf elektrik için erken
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.