Şimdi Ara

Elektrikli Otomobil istiyoruz (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
192
Cevap
5
Favori
9.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
183 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok güzel bir konu. Şu anda bu konuyu çok geriden takip ediyoruz halbuki en çok kullanması gereken ülkelerin başında geliyoruz akaryakıt fiyatları itibari ile. Şu anda çok ağır gibi gözüken elektrikli otomobil piyasası bir anda geride kalamayacağın bir hıza ulaşacak. Bu iş 15 yıl sonra çok yaygın olacaktı ancak tesla bu süreyi cok öne çekti . 5 yıl içinde markalar turkiyeye elektrikli getirme yarışında olursa şaşırmam. Ilk başta nissan leaf 2018 ile bu konuda çok önemli bir yayılma olacaktır türkiyede.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coupe96 -- 11 Aralık 2017; 19:57:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McSlaty

    elektrikli otomobil isteyebilirsin ama nekadar olacak fiyatı ? ucuz diye lpg , benzin ve dizele yaklasti. böyle bir durumda elektrik fiyatlarını düşünemiyorum.

    kaldı ki Türkiyede elektrikli otomobillerin sayısı artarsa ülkemizin elektrik kapasitesi bunu kaldırabilir mi ? asıl soru bu.

    Elektriği satın alabilir, doğalgaz ya da rüzgar ile üretebilirsiniz.



    Kapasite artırımı kolay iş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dur kardeş iş çıkartma zaten aylık 100 tl elektrik faturası geliyor
  • Ülkede böyle bir innovasyon atılımı görmediğim ve beklemediğim için önce hibrit arabalara ağırlık verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ben de Hyundai Ioniq ile çok ilgileniyorum bu aralar.

    Tamamen elektrikli otomobil için bugünden altyapı çalışmalarına başlarsak 10 yıl içinde sektörde önemli bir yerde oluruz gibi geliyor.
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    1. Engel zihinsel tembellik.Bunun altyapı bahanesiyle örtüyorlar.Fluence Z.e. ve eski zoe daki pil kirası ve renault un reklam yapmamasi diger firmalarin Türkiye mudurlerinin (genelde hayati kendi bindikleri arabadan ve dar cevrelerinden ibaret sanarlar) basarisizlik korkusuyla bu modellerin pesinden gitmelerini engelliyor.

    2. Elektrikli araclar bakim maliyeti servis maliyeti cok dusuk ne kadar gec bayiler icin o.kadar iyi

    3. Menziller kısın ve yazin ve dahasi süratli kullanımda cok degisiyor
    Bunu da insanimiza anlatmak alistirmak zor.Ilk gelen her zaman öcü olacak.400 dediler 200 gidiyo.diyecek anlamayan adam.Buda 1. Sıktaki gibi Türkiye mudurlerini geren bir durum.
    Mesela hypermiling teknigi kullanarak ampera e ye 750 km net yaptirdilar.Ama kışın norveç soğugunda basarak 180 km de bitiren de var.



    1 i desetekleyecek en yakin ornek mesela ioniq in hibrit i geldi plug ini gelmedi.Ulan plug in de menzil sorunu da yok ama hyundai turkiyede vizyon yok getirmedi.



    Nissan leaf yada ampera e önce hangisi gelir ve 150+15 bin tl bandina yakin durursa kral o olacak.Bir golf un 120 bini buldugu ulkede 150 160 bine leaf alinir.

    100 bin tl alti sifir km elektrikli arac çok zor bir ihtimal.Buda diger gorusumdu.Maliyetleri belli.Yerli bile devlet cebinden hibe vermezse 100 un altina cok.zor.



    Herkese iyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 11 Aralık 2017; 21:10:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teknolojinin gelisimiyle beraber birakin elektrikli araba sahibi olmayi araba sahipligi mevzusu dahi ortadan kalkacak. Turkiye'de isler biraz geriden yuruyor. Bu da nemalanmayla ilgili. Yoksa ertesi gun sunulurdu.
  • Ülkemizde elektrik altyapısı hala yeterince gelişmiş değil. İstanbul'un merkezi yerlerinde bile sürekli elektrik kesilebiliyor. Kirlilikten tamamen kurtulmak için araçlara sağlanan elektriğin de güneş, rüzgar gibi yollardan karşılanması gerekiyor. Bol bol güneş alan bir ülke olduğumuz için bu konuda sıkıntımız yok ama yatırımlar çok yavaş ilerliyor. Bu sorunlar çözülmedikçe elektrikli araçlar olması gerektiği kadar fark yaratmaz.
  • daha normal arabayi elektirikliye donusume izin verilmedi gelipte 100bin tl harcicagina eski arabani 20-30 bin tl ye elektirikliye cevirmek varken 100-150bin tl harcamak niye
  • Şarj istasyonu her yerde var zaten hızla da artar. Bizim ülkede elektrikli otomobil yapan bir firma vardı. Corolla ları çeviriyor. Onun dışında haklısın satan yok ama sen kendin ithal edebilirsin. Tâbi normal arabanın bile pahalı olduğu ülkede elektrikli alabilir misin bilemem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • petrol bedava olsa vergisi 3 tl yaklasık....yanı hukumet bu kadar guzel vergı varken para su gıbı gelırken elektrıklı arabaya yesıl ısık yakıcak..ınanıyormusunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bu arabayi veyahut uretemedik veya urettik ne olacak cokmu ucuz olacak tesla avrupada 132 bin euro turkiyede bilmem kac euro daha fazla Türk lirasina vurunca ohooooo zaten alamiyacaz uretsek bile gecirecekler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cengizhan66 kullanıcısına yanıt
    Araclarin agirlik merkezleri yol tutuslari ciddi oranda degisir.Araca özel.proje derler ama.otomotiv tasarimindan bi haber onay mekanizmasina muhur bastirip gecerler.Yani o isler cok.emanet isler ilerde o.da olacak ama muhendisligi 4 4luk garantisi uluslararasi ve yol yardim hizmeti olan bir markanin elektrikli aracini almak cok daha mantikli.

    Unutmayin siz araci bedava almayacaksiniz.uzun menzilli bataryalar da ucuz seyler degil 30 bine anca 120 km lik bir elektrikli arac donusturebilirsinjz.Batarya 20 bin tutsa 10 binde onay ve iscilik icin gider.50 binden asagi kaliteli donusum olmaz onu yapana kadar 150 bine sifir km son teknoloji ve garantilisini almak inan daha mantikli.

    Neticede aldigin arabaya da en az 60 70 bin para vereceksin 50 binde elektrik cevrimine sana olacak 120 bin maliyetli belirsizlik.



    Esas macera bu olur.Yapan var mi var ama bulundugu sehirden disari ciktiginda arac yolda kaldiginda 1 basinasin.Gelip senin araci alip cekici hizmetini o sekilde sadece dma corollaya veriyor onu da 300 bine kendi satiyor.Bilmem anlatabildim mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tenefüseÇıkanMüdür kullanıcısına yanıt
    Tesla avrupada 132 bin euro degil.

    Turkiyede 110 bin euro.Galeri sizin adiniza aliyor kar koyuyor size satiyor siz alsaniz 100 105 bin euro.Ama. bu model s icin boyle.

    Model 3 un boş versiyonu gumruk dahil 50 55 bin euro olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 11 Aralık 2017; 21:45:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    aracin dengesi bozulmamasi icin bataryalarin arabanin altina dogru bicimde dosenmesi gerekiyor burdan pek sorun cikmaz yoksa evet herkes anlarki aracin onune agir bataryalari koymak cok ciddi sorun acacak veya bagaja cunku agirlik noktasi ya ileri kaycak ya geriye ve duzgun gidemicek ama aracin altina dogru sekilde dizilirse sorun yok
    suanki teknolojide elektirikli arabayla istanbuldan cikayimde adanaya gideyim demek zaten mumkun degil diceksin abd de oluyor onlarda alt yapi daha gelismis duzeyde dolum istasyonlari cok ama burda sehir disina elektirikli aracla cikmak pek mumkun gozukmuyor diyer konuda uzun sarj suresi 1 saat sarj bile toplam yolculukta 4-5 saatin sadece sarj a ayrilcagi demek ve cogumuzun 10 yasindan buyuk arabasi var satmaya kalksak max 30k eder bunu 30kdonusumle 60k ya elektirikli yapmak ve bu deyisimi yapacak firmanin etrafta iyi servisleri olmasi cok sey saglar
  • Sayın forum okurları/yazarları.



    Ülkemize yapılan muameleyi bilmelisiniz.Diğer Avrupa ülkelerinde olmayan türde ki araçlar ülkemizde satılıyor.Örnek olarak Doğuş Otomotiv'in getirdiği araçlarda standart olarak sunulan 4 hava yastığı ülkemizde "yüksek fiyat(!)" nedeniyle 2 hava yastığına düşürülmüş,bazı iç aksesuarlarda kesintiye gidilmiş olarak satılmakta.Ülkemiz dış ülkelerce gelişmemiş Asya ülkeleri gözüyle bakılmakta.



    Yani bu şartlar altında değil elektrikli araba ofisine,standart ekipmana sahip dizel/benzinli araçlara bile binemiyoruz.



    Ülkece çok yollar var aşmamız gereken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99


    quote:

    Orijinalden alıntı: McSlaty

    elektrikli otomobil isteyebilirsin ama nekadar olacak fiyatı ? ucuz diye lpg , benzin ve dizele yaklasti. böyle bir durumda elektrik fiyatlarını düşünemiyorum.

    kaldı ki Türkiyede elektrikli otomobillerin sayısı artarsa ülkemizin elektrik kapasitesi bunu kaldırabilir mi ? asıl soru bu.

    Elektriği satın alabilir, doğalgaz ya da rüzgar ile üretebilirsiniz.



    Kapasite artırımı kolay iş.

    öncelikle kapasite meselesi;
    gecen bir arastirmadaydi sanirim, Türkiyenin mevcut altyapisi yüksek gerilimde batarya sarjina uygun degilmis. xxx adet aracin ayni anda sebekeye yüklenmesiyle altyapinin cökecegi varsayilmakta.

    diger konuda size katiliyorum. Enerjiyi temiz üretemedikten sonra elektrikli tasitin cokta bir esprisi olmayacaktir.




  • Gelişmiş ülkeler için gecerli elektrikli araç. Bizim için değil..

    Oraya gelene kadar daha cooook yolumuz var..

    Hele bir dizel bitsin dünyada, sonra biz bir 10 yil kullanalım.

    En son bakarız elektrik işine..



    Not : elektrik altyapımiz henüz buna müsait değil. Mesele priz koyup şarja takmak değil, o kadar aracı şarj edecek kapasite elektriği her noktaya iletmek.. Ve bunu ucuza yapmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hileli tidiaylar cirit atıyor önce onlardan başlamak lazım.
  • https://youtu.be/5MWb_ExPqr4

    Eğer 60 bin tane elktrikli aracımız olsa ve bunlar aynı anda şarja taksa, türkiyenin elektrik şebekesi çöker, türkiyenin elektrik altyapısı inanılmaz derecede zayıf!

    Yarım saatinizi ayırıp izleyin, vaktim yok derseniz de 14.00 dan sonrasına bakın..

    Elektrikli araç Türkiye için bu zihniyet başta olduğu sürece hayal...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cengizhan66 kullanıcısına yanıt
    Hocam bataryalar o para deil.maalesef.Bundan 10 sene sonra 400 km menzil zaten ufak kalacak.Ama bugun o menzili sagalayacak batarya 40 bin tl.Uste bir de bunun projesi var.Senin 30.binl ik araba olur sana 80 bin.

    Alt.yapida sıkıntı yok arkadaşlar.Yuksek hizli sarj unitleri once depolar sonra verir yani sebekeden cekmez.Hicbir ev prizi de 20.kwh saat uzeri vermez.

    Direklerde sokakta seyyar sayaclarda olanlar da 20.kw sarj ile altyapiyi cokertemez.Sistemler cokmeye karsi akillidir kara duzen deil bu is.Yazin antalyada otel.mevsimi basladiginda ispartada her Allahin gunu elektrik kesilirdi.10 sene once.Simdi sistemler akillandi.Ayrica herkes evinden ayni anda sark edemez.Bu elektrikli araba isi cok yol yapan adama sart.yilda 10 bin km yapan adam ne yapsin elektrikliyi hibrit alir gecer.Yada benzin dizel.devam eder.

    Turkiyede 20.milyon aktif arac var. 500 bini cok yol.yapior.

    Bunun 100 bini benle ayni sartlarda. 10 sene icinde 100 bin kisi elektrikloye gecer.

    Bunlar ayni anda sarja taksa yada ayni anda 10 tane 2000 watlik.ufoyu evinde calistirsa ayni hesap.



    Herkese iyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.