Şimdi Ara

Elektrikli Otomobil istiyoruz (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
5
Favori
9.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
183 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de elektriğini nasıl bedavaya getiririm diye düşünüp, kaçak elektrik vs yaparlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • opel amperayı türkiyeye ilk geldiği ve tanıtım yapıldığı istanbul otomobil fuarında incelemiştim.o araç beni çok heyecanlandırmıştı fakat talep olmadığı için(çok pahalı olduğu için büyük ihtimal talep olmadı) opel türkiye aracı buraya getirip satmaktan vazgeçmiş sanırım.yazında bahsetmişsin.

    fluence full elektrikli modeli bursada üretilip tüm dünyaya satıldı fakat bizim ülkemizde yine talep(satış) olmadığı için şuan samsung ile geliştiriliyor sanırım;en son donanım haberde böyle bir habere rastlamıştım.şuan ülkemizde sıfır satışı devam ediliyor mu bilmiyorum.


    ülkemizde kişiler grey market sistemiyle istedikleri araca sahip olabiliyorlar.bazı firmalar şahısa özel araç ithal edebiliyorlar.şuan enteresan şekilde yollarda tesla araçlar geziniyor,sahibinden gibi sitelerde tesla araç ilanları görülüyor; kaldı ki benim bildiğim kadarıyla yüzde yüz elektrikli araçların anayasal mevzuatı,muayene esasları belirlenmedi(yanlış biliyorsam lütfen biri beni düzeltsin :) )

    şuan toyota prius ideal gibi.fiyatları çok aşırı yüksek değil sanırım.bir de kia yeni bir hibrit araç getirdi ülkemize,compakt suv sanırım, o da 120 bin tl gibi bişeydi en son baktığımda.120 bin tl ye alınabilir gibi duruyor.rekabetçi bir fiyatla giriş yapması bence sevindirici.

    bizim ülkemizde arabalar üzerinden ilk satışta ve sonrasında (akaryakıt dahil) çok fazla vergi kazancı(!) elde ediliyor.bu sistemi bir anda yıkmak bence çok ama çok zor.işte bütün sıkıntı bence bu vergi geliri.bu vergi gelirini hangi kalemden elde edebilirler koca bir soru işareti.şuan meyveli sodalardan bile ötv alınmaya başlandı mesela,varın gerisini siz düşünün.

    ne zaman ülkemizin yer altı ve yer üstü kaynkları en verimli şekilde gerçek hak sahiplerinin (halk) kullanımına geçerse o zaman teslaya da binebiliriz,istediğimiz araçları rahatlıkla kullanabiliriz :) fakat bu durum da yakın gelecekte pek mümkün görünmüyor bence :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muammer816 -- 11 Aralık 2017; 12:46:58 >




  • Bizim millet niyeyse Elektrikli araçlara en soğuk bakan insanlar.

    Neymiş gaz verince motorun sesini duymak lazımmış, elektrikli araba yolda kalırmış aküsü bitermiş.

    Çok hevesliyiz fosil yakıta kösülmeye.

    Umarım yaygınlaşır, batarya teknolojisi daha da gelişmeli ama.
  • elektrikli aracı başkasından beklemektense , kendimiz üretmek için çaba sarfetmeliyiz. sen , ben , hepimiz elimizden gelen gayreti göstermeliyiz. sadece klavye başında değil !
  • derindere motorlu araçlar corollaları elektrikliye çevirip satıyor. pek yüzüne bakan yok doğrusu. ilgilenirseniz öneririm. internette incelemeleri var.
    hatta taksi olarak bazı yerlerde kullanılıyor.
  • muammer816 M kullanıcısına yanıt
    Ampera beni de cok heyecanlandirmisti.Lakin mevcut bataryadaki elektrigi 60 km de tuketmek yerine 1.4 benzinli jeneratorler ortak calisarak 300 km ye yayabilseydi ve 300 km boyunca 1.5lt/100 km tuketseydi ki prius plug in ler boyle yapiyor iste o zaman cok cazip olacakti.

    Gel gelelim sogukta şanzuman sorunu ve 60 km menzil bittikten sonra benzinli motor sesi ugultusunun verdigi yorgunluk ayrica arka ortada koltuk yok bildigin pil arka ortayi kapliyor.Bunlar beni uzaklastirdi yoksa 2 saatte 60 km lik sarj ile hic benzinli motoru devreye sokmadan isime 2- 3 sefer gider gelir yilda sadece isime gidip gelirken harcadagim 40 bin km lik yakiti da 6 da birine indirmis olurdum.

    Ama amperaya yetkili bakabilecek opel.servisi bile 5 yada 6 tane.Parca bekleme suresi de 1 ay ve ustu cunku turkiyede yedek.parca bulundurulmuyor eski ampera icin.



    Iyi hesap etmek lazim.Yaygin gelmesi lazim.Renault mesela zoe 2017 ile muthis bi sey basardi o kucuk arac kullananlar icin super bir araba ama bana hitap etmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Derindere ilgili araclari 1.33 olarak alip sonra sokup elektrikli motor ve batarya koyuyor.Buda 300 bin tl.leri bulan maliyet demek oluyor



    Derinderenin satis sonrasi servis hizmeti muthis.Lakin 300 bin fazla bir rakam.4 sene sonra ayni kasa muadilleri bugunun 150 160 bininden satilirken arada verdigin 150 binlik (300-150 yani) fazlalik araci alis amacina ters duser.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • firmalari suclamak yersiz diye dusunuyorum... adamlar satis yapacaksa neden satmasin ki nasilsa para kazanacaklar... benim tahminim 2 sebepten dolayi getirmiyorlar.. 1 iktidar cok da elektrikli otomobil istemiyordur sonucta vergiyi nasil sagacak vatandastan. 2 altyapi yetersiz ve bu yuzden getirse de insanlar almaz...
  • voodoo child kullanıcısına yanıt
    Ampera E 400 km menzille 160 bin tl ye gelsin opelon ADAM denen saçma arabasindan 2 kat fazla satar.



    Elektrikli golf gelsin beetle denen fantezi arabasindan 2 kat fazla satar



    Kia soul ev gelsin kianin satmayan midibüs kilikli arabalari vardi hatta su 3 adamdan 2 tanesi ibrahim ile oguzhanin son filmindeki seytan sebegi arabadan 2 kat fazla satar



    Renault zoe 2017 bile tahminlerin ustunde satacak emin olun.



    150 km lik bmw i3 bile gayet guzel hedeflerini tutuyor ve hatta asiyor



    Bunun sebebi firmalarin Turkiye mudurluklerinin ahmakliklaridir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Ampera E 400 km menzille 160 bin tl ye gelsin opelon ADAM denen saçma arabasindan 2 kat fazla satar.



    Elektrikli golf gelsin beetle denen fantezi arabasindan 2 kat fazla satar



    Kia soul ev gelsin kianin satmayan midibüs kilikli arabalari vardi hatta su 3 adamdan 2 tanesi ibrahim ile oguzhanin son filmindeki seytan sebegi arabadan 2 kat fazla satar



    Renault zoe 2017 bile tahminlerin ustunde satacak emin olun.



    150 km lik bmw i3 bile gayet guzel hedeflerini tutuyor ve hatta asiyor



    Bunun sebebi firmalarin Turkiye mudurluklerinin ahmakliklaridir.

    golf unfalan gectim bari Hyundai Ioniq electric gelseydi eminim hybridden ucuza gelirdi vergisi az oldugu icin. Acaba Tesla gibi yurt disindan alabilir miyiz ? hep merak ediyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yurt disindan kisisel imkanla getirttiginiz zaman garanti kapsamında kalması için en yakın servise periyodik bakım yaptırmanız gerekiyor ve Türkiye'de satışı olmadığı için yurtdışında Bulgaristan Yunanistan veyahut Avusturya'da yetkili Hyundai Servisi'nde bakımını yaptırabilirsiniz bunun içinde Hyundai iyonik elektrikli nin o ülkelerde satışının olması lazım kısacası şahsi olarak aracı Yurtdışından getirmek için aracın hakkaten getirmeye ve çektiğiniz çileye değmesi lazım Hyundai iyonik dahil ve Tesla hariç hiçbir araç çekilen çile ye değmez

    Zira bende ampere için başvuruda bulundum Ama Türkiye'de Opel ampera bakımı yaptırmayacağım öğrendim kaldı ki yetkili satıcıları varken yani Türkiye'de bayisi varken tekil olarak bayi harici getirmek anladığım kadarıyla imkansız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 11 Aralık 2017; 15:5:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buda ara Bir çözüm olabilir...

    http://www.arabaport.com/m/haber/yerli-otomobilde-onemli-gelisme-h5815.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpgde sızdırmalık istiyorlarya bundada kaçak elektrik yoktur belgesi isterler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Yurt disindan kisisel imkanla getirttiginiz zaman garanti kapsamında kalması için en yakın servise periyodik bakım yaptırmanız gerekiyor ve Türkiye'de satışı olmadığı için yurtdışında Bulgaristan Yunanistan veyahut Avusturya'da yetkili Hyundai Servisi'nde bakımını yaptırabilirsiniz bunun içinde Hyundai iyonik elektrikli nin o ülkelerde satışının olması lazım kısacası şahsi olarak aracı Yurtdışından getirmek için aracın hakkaten getirmeye ve çektiğiniz çileye değmesi lazım Hyundai iyonik dahil ve Tesla hariç hiçbir araç çekilen çile ye değmez

    Zira bende ampere için başvuruda bulundum Ama Türkiye'de Opel ampera bakımı yaptırmayacağım öğrendim kaldı ki yetkili satıcıları varken yani Türkiye'de bayisi varken tekil olarak bayi harici getirmek anladığım kadarıyla imkansız

    Hocam otopark Model S testi vardi adam 60.000 km dir bakim yaptirtmamisti gerek yok ki elektrikli arabalarda bakim Tesla servisleri batarya sogutma suyunu degistirip silecek suyunu koyup gonderdiklerini soyluyordu Bencede degmez ama Ioniq electric gelmesi lazim Ampera-e pahalli olur ama bence Tesla dan sonra en iyi secenek o bataryasi devasa boyutta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 11 Aralık 2017; 16:28:51 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomobil firmaları tarafından bizim gibi ülkelerde neden yaygınlaşmaması gerektiğini az çok herkes biliyor burda eski teknolojilerin birilerine kakalanması gerek.
  • agah07 A kullanıcısına yanıt
    Hocam eski ampera aynen boyleydi.

    1. Si jenerator gorevi ustlenen motor 5.5 litre benzin yakiyor 100 km goturmek icin yani bildigin astra 1.4 ile ayni.



    2. Si bu jenerator motor oldugu icin bu araca mtv cikiyor.Bu motor bakima giriyor yagi suyu ve tabu egsoz cikisi illaki oluyor.Harekete katkisi yok yani tekerlere bagli degil direk elektrik motoruna bagliydi ilk.amperada.





    Prius plug in de boyle ama bir degisik versiyonu .mesela. 25 km saf elektrik sonra hibrit.Ondaki fark prius plug in de benzinli motor bildigin arabayi yuruten motor ve 25 km elektrik bittiginde arac benzinli motorlu hibrit prius a donusuyor.Icinde bir program var istersen o prizden aldigin sarji 25 km de degil de 300 km ye yayarak benzinli motor da calistirarak kullanıyorsun o zaman da 2 litre/100 km ortalama ile 300 km gidiyorsun.
    300 km yada prizden aldigin sarj eger hizli.surersen 150 km de de bitebilir bu sarj bitince araba bildigin normal hibrit prius gibi 4litre/100 km yakita donuyor.


    Ioniq plug in hibritte bu elektrikle gidilen mesafe 50 km. Priustaki gibi 50.km bitince normal hibrite donusuyor arac.Ama priustaki 300.km ye prizden aldigi sarji yayma modu var mi bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 11 Aralık 2017; 17:3:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Model x in birinin 12v aküsü bitti gecenlerde.Tesla Turk un editoru şans eseri ordaydi araba kendini komple kapatmis ve acilacak yeri yok bilen yok.Allahtan editör arkadaş sag on camurluktan bir manuel.acma yontemi biliomus yoksa araba bildigin tank.



    Actilar aki aktarmasi icin aku yok orta yerde, sadece 1 arti 1 de eksi uç birakmislar kabinin disina ama.aralarinda 90.cm mesafe var aktarma kablosu yapisik baya bi degisik araclar.Bir beyin arizasi 1.kazada arabayi nerde nasil yaptiracagin belli degil.Anlayan yok.



    Ben prius a lpg taktirirken araba kendini korumaya aldi tam 2 saat amerikada irlanda da avustralyada(orda prius taksiler lpg lidir) takanlar ile konustum videolae izledim kendim cozdum.Bizim sanayi ve servisteki liseden hallice ustalarin yapabilecegi araclar degiller emin ol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    sayın konu sahibi..
    ecz_mel
    size sorum şu
    ülkemize bu araçlar neden gelmiyor
    lütfen kısaca cevap verebilirmisiniz bizlerde fikir beyan edelim.
    sayenizde konuya hakim olduk teşekkürler
    bunu tartışalım bence.
    araba modelleri evet dünyada dolu
  • Kesinlikle elektrikli araç sahibi olmak istiyorum da bi laf var "Burası Türkiye yok öyle!" diye. Aha buraya yazıyorum öyle bir vergi bindirirler ki elektrikli araçlara biraz daha gelmeye başlayınca ülkeye tahminen bi 5 yıl sonra falan (Başta çevre düşmanı AKP hükümeti olursa eğer) dizel arabadan daha çok masraf yaparız arabaya. Kesin trafiğe çıkış saati trafikte kalma saati gibi vergileri yapıştırırlar ondan sonra park vergisi yapıştırırlar. Bu ülkede güzel şeylerin olabileceğine inanan tozpembe kardeşlerimiz varsa onların adına çok sevinirim ne güzel hayat yaşıyorlar.

    Ama öyle ya da böyle kuzey kore gibi kapalı bir devlet değilse bir şekilde teknolojiye uyum sağlamak zorunda bir şekilde yaygınlaşacak. Ek olarak - Benim fikrimce elektrikli araçlara kesinlikle hız limitörü ve performans düşürme sistemi eklenmesi gerekiyor. Avrupa daki insanlar tesla ile yola 2 saniyede 0-dan 100 e çıkar boş otobanda lakin sen ver bakim bizim apaçilere o arabayı 100 bin tl den. Hergün çılgınlar gibi ölüm haberi alırsın.




  • elektrikli otomobil isteyebilirsin ama nekadar olacak fiyatı ? ucuz diye lpg , benzin ve dizele yaklasti. böyle bir durumda elektrik fiyatlarını düşünemiyorum.

    kaldı ki Türkiyede elektrikli otomobillerin sayısı artarsa ülkemizin elektrik kapasitesi bunu kaldırabilir mi ? asıl soru bu.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.