Şimdi Ara

Elektrikli Mercedes EQC Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
6.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkes sarj altyapısından bahsetmiş ancak şuan İstanbul Porsche Taycan kaynıyor.

  • Ah dostum ah.Bu yorgun vücut ne enerji nakil hatları,ne şehir şebekeleri yaptı bir bilsen.. Bunlar çocuk oyuncağı. Yanlış anlaşılmasın ben kapasite,irade ve azim olarak bahsettim.Yoksa bu işin mevzuatı,teknik detayları belli olsun bu işi yapacak çok insanımız/firmalarımız var.Gül gibi yapılır,yeter ki idarecilerimiz karar verip start düğmesine bassınlar..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    Herkes sarj altyapısından bahsetmiş ancak şuan İstanbul Porsche Taycan kaynıyor.

    Taycanla Hakkari’ye uzun yolculuk yapacak hali yok o adamın :D İstanbulda arada bir garajdan çıkarıp 10 km sürüp geri yerine koyar. Genel kullanım arabası üretiyorsan Hakkari’ye kadar kesintisiz hızlı şarj istasyonu ağın olmalı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Taycanla Hakkari’ye uzun yolculuk yapacak hali yok o adamın :D İstanbulda arada bir garajdan çıkarıp 10 km sürüp geri yerine koyar. Genel kullanım arabası üretiyorsan Hakkari’ye kadar kesintisiz hızlı şarj istasyonu ağın olmalı.



    Alıntıları Göster
    Elektrikli Mercedes EQC Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri

    https://zes.net/sarj-noktalari.html


    Farklı şirketlerin farklı sayılarda ve şehirlerde noktalarını da eklersek düşünülen gibi türkiye de 3-5 şehirde 3-5 sarj istasyonu yok. Aracın menzili içerisinde(400km civarı) sarj istasyonu bulamama imkanınız yok, tabi daha yaygınlaşması gerekiyor kesinlikle o ayrı ancak kullanılamaz durumda değiller bu tarz elektrikli araçlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Draqonn -- 5 Aralık 2020; 14:5:4 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Aynen şimdi baktım siteye. En ucuzu 1 milyon 60 bin, en pahalısı 1.4 milyon. Tamamına yakını istanbulda galerilerde satılık 147 tane var. Yazık bu millete, devletin umrunda bile değil.

    10 aydır böyle. Soruyorsun özel ithalat diyor, engelleyemiyoruz alan satıyor, üretim az diyor.


    1- Bayi 10 araba ithal ediyorken, Ali'ler Veli'ler 140 araba ithal ettiyse sen bırak bayiliği, galeriler bayilik yapsın. Ali Veli, 40 yıllık bayiden daha mı yetenekli?

    2- Engelleyemiyoruz ne demek, serviste x-y marka aracını geçmiş yıllarda servise getirenlerin telefonları kayıtları mevcut. Bu insanlar binici alıcı demekki. Sen bunlar geldiğinde araba yok de yada ayırtma satma. Ama serviste şimdiye kadar hiçbir kaydı bulunmayan hayatında hiç x-y markaya binmemiş doktor a avukat a araba ayırt? Sonra satılmasını engelleyemiyorum de???

    3- Üretim az derken corona virüs çok zekiymiş sadece araba fabrikasındakilere bulaşmış demekki. Cep telefonu tv peynir süt fabrikası işçilerine bulaşmıyor mu?


    tr araç satış

    2018 800,000 adet

    2019 500,000 adet (2019 da üretim vardı)

    2020 700,000 adet (ama 2020 de üretim az????)


    devlet uyumasın.





  • gun kullanıcısına yanıt

    Gün merhaba,


    MB Türk'ün getirdiği ilk araçlardan birini teslim aldım ben bu hafta, kullanmaya başladım.


    Şarj kapasitesi konusunda haklı olabilirsin, herkes Tesla Supercharger altyapısı gibi 250 kW ile aracını şarj etmek ister ancak bu konu araçtan ziyade istasyon kapasitesi ile de ilgili aslında, mevcut ZES altyapısı bile DC istasyonlarda max 200A akım verebiliyor, dolayısıyla Taycan hariç genel olarak 400V batarya mimarisine sahip EQC gibi EV'lerde optimum batarya voltaj ve sıcaklıklarında bile 80 kW civarı bir kapasite alınabiliyor bu araç 112 kW'a kadar desteklemesine rağmen.


    Bu aracın AC şarj kapasitesi ise 7.4 kW, yani rakiplerine göre geride ancak 1 Ocak 2021 itibariyle on-board charger'ı 11 kW olarak güncellenecek, bu da wallboxtan şarj süresini 4 saat kısaltacak. Taycan ve e-tronda yine 1 Ocak 2021 itibariyle 22 kW AC şarj opsiyonu geleceği düşünülürse 11 kW ile bu araç ve Jaguar I-Pace yine daha yavaş kalacak.


    Ancak özellikle evine veya işine Wallbox kurdurabilecek kullanıcılar için bayi çıkışlı EQC'ler ile orjinal Mercedes wallbox veriliyor fiyat içerisinde ve gece şarj edenler için AC şarj hızı pek kritik olmuyor, sadece DC bulunamayan şehir dışı yolculuklarda 22 kW ciddi avantaj haline geliyor.


    Selamlar, Bertuğ.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23

    Bu arabanın ABD'de başlangıç fiyatı 67000$ civarı. Türkiye'de ise 122.000$ civarı.

    ABD de satışı yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 trilyon para vay be ömür boyu çalışsak alamayız zaten her gün döviz arttığı için bir sene sonra 2 trilyon olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    https://zes.net/sarj-noktalari.html


    Farklı şirketlerin farklı sayılarda ve şehirlerde noktalarını da eklersek düşünülen gibi türkiye de 3-5 şehirde 3-5 sarj istasyonu yok. Aracın menzili içerisinde(400km civarı) sarj istasyonu bulamama imkanınız yok, tabi daha yaygınlaşması gerekiyor kesinlikle o ayrı ancak kullanılamaz durumda değiller bu tarz elektrikli araçlar.



    Alıntıları Göster

    Baktım 1 milyonluk Van’da 1 tane var, o da reno bayisinde. Buna var diyebilir miyiz sence?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    ABD de satışı yok



    Alıntıları Göster

    Biliyorum. Ama fiyatı geçen sene açıklanmıştı.

  • Diyelimki şarj istasyonlarının sayısı arttı. Bu yeterli olacak mı? Gideceğim, aracı istasyona takıp 30 dakika bir yerde dinleneceğim diye düşünüyoruz. Bunun olması için istasyonun boş olması gerekir. Elektrikli araçların satışı arttıkça günümüz petrol istasyonlarından çok daha fazla şarj istasyonu gerekecek. Benzin doldurmak en fazla 5 dakika.. Buna rağmen yoğun zamanlarda sıraya girmek zorunda kalmıştır çoğu. Velhasıl, bana sanki, böyle bir altyapıyı hayata geçirebilecek ekonomik güç bizde yok gibi geliyor..

  • gun kullanıcısına yanıt

    Almanya fiyatı 69 bin Euro ise Tr fiyatı nasıl 1 milyon TL oluyor Gun bey? Elektrikli araçlara tam vergi teşviği yoksa sadece %18 VAT ödüyorlar. Bizde ise %15 + %18. Almanya'dan satılan araca ek ÖTV ödesek 750 bin TL oluyor. Üstüne bir de ikinci KDV'yi ödesek 885 bin TL yapıyor ki bunun olması için Almanya fiyatı tamamen vergisiz olmalı. Bence elektrikli lüks araçlar henüz yeni yeni satışa çıktı diye markalar ek olarak lüks vergisi koyuyor. Yoksa %80 + %18 vergi ödediğimiz birçok araçtan daha ucuza gelmeliler Avrupa fiyatlarıyla kıyaslayınca.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemen gidip alalım hemen !!
    Daha benzin alırken sıra bekliyoruz bunu şarj ederken kaç kişiyi bekleriz muamma.
    Almanya ile Türkiye arasında fiyat uçurumunundan bahsetmiyorum bile.
    Bizim ülkemizde bu tip araçları kullanmak çok nadir kişilerde oluyor yaygın bir sürüş tipi değil.
  • Bu modelin şarj edilebilir pilli oyuncak modelini bile alamayız biz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rasputin13

    Almanya fiyatı 69 bin Euro ise Tr fiyatı nasıl 1 milyon TL oluyor Gun bey? Elektrikli araçlara tam vergi teşviği yoksa sadece %18 VAT ödüyorlar. Bizde ise %15 + %18. Almanya'dan satılan araca ek ÖTV ödesek 750 bin TL oluyor. Üstüne bir de ikinci KDV'yi ödesek 885 bin TL yapıyor ki bunun olması için Almanya fiyatı tamamen vergisiz olmalı. Bence elektrikli lüks araçlar henüz yeni yeni satışa çıktı diye markalar ek olarak lüks vergisi koyuyor. Yoksa %80 + %18 vergi ödediğimiz birçok araçtan daha ucuza gelmeliler Avrupa fiyatlarıyla kıyaslayınca.

    Aynen nasıl oluyor .pazarlık ile düşerler bence aradaki farkı

  • sniper23 kullanıcısına yanıt

    İptal edildi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zero fear kullanıcısına yanıt
    araba güçleri listede max.150bg diye yazar. yani maksimum en fazla 150bg demek;

    yani:
    araba sadece 4000 devire çıktığında o araba 150bg gücü görüyor demektir.
    araba 1000 devirde 90bg güç üretir,
    2000 devirde 120bg güç üretir,
    3000 devirde 140bg güç üretir.
    4000 devir olunca 150bg güç üretiyor.
    hatta 5000 devirde 145bg e düşer arabanın gücü.

    normal benzin dizel lpg li araçlarda listede yazan güç sadece belli deviri görünce oluyor. bunun grafik eğrileri var daha detaylı öğrenmek isteyenler için. dyno eğrileri budur mesela. dynodan dynoya da fark eder. ölçmeden ölçmeyede fark eder. mesela bhp der. brake horse power. ayrıca dynoda frene basarak durdurduğunda dyno motor gücünü biraz daha farklı gösterir gibi detaylarda var.

    yani sen gaza ilk bastığında motor 1000 devirde iken o araba 90bglik araba oluyor, 4000 devire geldiğinde 150bg oluyor. ama elektriklide devir yok. o yüzden maks güç neyse gaza basar basmaz 150bg oluyor o araba. ve son sürate kadar 150bg lik araba olarak gidiyor. ama vitesli -otm düz farketmez- arabalar her viteste devir düşüyor, o düşük devir gücünü veriyor 4000 devirde 150bg veriyor. her zaman 150bg vermiyor.

    o yüzden elektrikli 150bg bir araba, benzin dizel düz otm 150bg lik bir arabaya boy boy fark atar. örn. youtube da 700bglik teslaların 1200 1300bg lik nissan gtr leri geçtiği videolar var.

    3-4 yıl sonra bmw m3, honda typre falan yalan olacak anlayacağın. kimse yüzüne bakmayacak o arabaların. +elektrikli arabalarda balata 30b kmde bir değişiyor ve motor bakımı yok. bi m3 aldığında her 10-15b km de bi epey para bayılırsın servise, heleki 10 yaşında bi spor arabada motora sürekli parça parası harcarsın. elektriklide bunlar yok. deposuda evden 10-20 tlye, dışarıdan 40-60 tl ye doluyor. hemde m3 geçiyor. bizde millet halen ayıkamadı elektriklinin ne olduğuyla ilgili.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 5 Aralık 2020; 23:29:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadrag

    Diyelimki şarj istasyonlarının sayısı arttı. Bu yeterli olacak mı? Gideceğim, aracı istasyona takıp 30 dakika bir yerde dinleneceğim diye düşünüyoruz. Bunun olması için istasyonun boş olması gerekir. Elektrikli araçların satışı arttıkça günümüz petrol istasyonlarından çok daha fazla şarj istasyonu gerekecek. Benzin doldurmak en fazla 5 dakika.. Buna rağmen yoğun zamanlarda sıraya girmek zorunda kalmıştır çoğu. Velhasıl, bana sanki, böyle bir altyapıyı hayata geçirebilecek ekonomik güç bizde yok gibi geliyor..
    Tr de elektrikli araç işi şu an kullanımı kısıtlı. Asıl tuhaflık şu ki direk elektrikliye geçiş çok zor tr için. Bu iş için biçilmiş kaftan hibridtir.

    İlk önce bolca hibrid üretilir. Şarj edilebilir ve edilemez versiyonları piyasaya salınır. Bu sırada milletçe şarj etme olayına nasıl bakıyoruz mevcut lehir alt yapıları yeterli mi ona bakılır. Misal beyoğlunda oturan adamın şarj etmesi mümkün mü? Atlanılan nokta şu ki şarj ettiğimiz varlığın fiyatı ev kadar. Yani millet sıcak bakmaz.
    Onun yerine tr de toyota hibridleri gibi şarj edilemeyen tipler bize çok çok daha uygun. Normal bir corolla ile ş.dışı 750 km yol yapacakken hibrid ile bu değer hem 1500km ye çıkar hemde ortalama yakıt sarfiyatı yarıya düşerse boşuna 300 400 km menzilli pahallı arabaları almaya gerek yok. Safkan elektriklinin bize sunduğu ne bir maliyet avantajı ne de bir menzil ne de süre avantajı var. Sırf 100 Km 7 litre 100.000 km 7.000 litre (ortalama) yani 50 bin tl gidecek diye (normal kullanıcı için 6 7 sene demek) bir ton dezavantaja katlanılmaz.
    Dediğim gibi onun yerine hibrid aküyü geliştirir, menzili 2 kat artırır ortalama yakıt sarfiyatınıda yarıya düşürürsen daha f/p olur. Belki hibridin fiyatı benzinli modele göre 30 - 40 k daha pahalı olacak. Bknz hibrid te bile belimiz bükülüyor. Bizim öncelliğimiz dizel yerine hibrid koymak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • sadrag S kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araç evde veya işte size ait bir park yerinde size ait veya kullanım izniniz olan prizle şarj edilir. Böyle bir imkanı olmayan hiç bulaşmadın zaten. Öbür mesele de ayda yılda bir 400 kmden uzak bir yere gidilirken hızlı dc şarjlarda önceden rezervasyon yapılarak şarj edilebiliyor TRde, şarj istasyonları şuan zaten Trye fazla. Araç arzı olmadığı için, araç başına düşen soket sayısı norveçten 7 kat fazla.
    TRde temel problem küçük esnaf kafalı gerici muhafazakar distribütörlerin araçları getirmek istememesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoğanGörünümlüToros -- 7 Aralık 2020; 3:52:0 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben sero

    Tr de elektrikli araç işi şu an kullanımı kısıtlı. Asıl tuhaflık şu ki direk elektrikliye geçiş çok zor tr için. Bu iş için biçilmiş kaftan hibridtir.

    İlk önce bolca hibrid üretilir. Şarj edilebilir ve edilemez versiyonları piyasaya salınır. Bu sırada milletçe şarj etme olayına nasıl bakıyoruz mevcut lehir alt yapıları yeterli mi ona bakılır. Misal beyoğlunda oturan adamın şarj etmesi mümkün mü? Atlanılan nokta şu ki şarj ettiğimiz varlığın fiyatı ev kadar. Yani millet sıcak bakmaz.
    Onun yerine tr de toyota hibridleri gibi şarj edilemeyen tipler bize çok çok daha uygun. Normal bir corolla ile ş.dışı 750 km yol yapacakken hibrid ile bu değer hem 1500km ye çıkar hemde ortalama yakıt sarfiyatı yarıya düşerse boşuna 300 400 km menzilli pahallı arabaları almaya gerek yok. Safkan elektriklinin bize sunduğu ne bir maliyet avantajı ne de bir menzil ne de süre avantajı var. Sırf 100 Km 7 litre 100.000 km 7.000 litre (ortalama) yani 50 bin tl gidecek diye (normal kullanıcı için 6 7 sene demek) bir ton dezavantaja katlanılmaz.
    Dediğim gibi onun yerine hibrid aküyü geliştirir, menzili 2 kat artırır ortalama yakıt sarfiyatınıda yarıya düşürürsen daha f/p olur. Belki hibridin fiyatı benzinli modele göre 30 - 40 k daha pahalı olacak. Bknz hibrid te bile belimiz bükülüyor. Bizim öncelliğimiz dizel yerine hibrid koymak.

    Alıntıları Göster

    Menzili 2 ye katlayan ve plugin hybrid olmayan araç biraz zor yapılır bence

    plugin hybrid olmayan hybridlerin uzun ve düz yolda hiçbir avantajı yok,

    bayır aşağı inerken yapılan frenleme ve dururken yapılan frenlemeden elektrik üretimi yapılıyor





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.