Şimdi Ara

Elektrikli FİAT 500 E hakkında kullanıcı yorumum

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ŞEHRİN ŞIMARIK KÜÇÜĞÜ’ nü bir de benden dinleyin, neden aldım ne özellikleri var ?


    İç/Dış Tasarım:


    İkonik İtalyan tasarımı , araç yapım kalitesine bakılırsa Fiat değil Alman bir marka tarafından üretilmiş gibi, Lancia mühendisleri ile çalışılmış olabilir. Aşırı sevimli dikkat çeken park edince dönüp tekrar bakacağınız bir araç.


    Kaliteli iç malzeme beyaz deri koltuk, beyaz çerçeveli direksiyon kesinlikle çok zevkli. Aracın her tuşuna her fonksiyonuna kolayca ulaşabileceğiniz ergonomik bir düzeni var, orta ekran menüsü inanılmaz kolay ve kısa yol tuşları direksiyon arkasındaki ses ve radyo tuşlar çok pratik. Sonuçta İtalyan tasarımı kendini konuşturmuş.


    İçi dışarıdan göründüğü gibi küçük değil (ön tarafı kastediyorum) çok geniş baş ve diz mesafeleri çok çok iyi. Sunroof olması da ferahlık hissini artıyor.

    Bu haliyle Clio ,Polo, Hyundai İ20 ve hatta Golf’ den daha ferah. İçine oturunca bana hak vereceksiniz. Resimlerde göreceğiniz üzere yüksek bir araba. Resimlerde bir Landrover'le kıyasını görebilirsiniz. Hem yerden yüksek hem de uzun boylular da içinde rahat oturur. Arka koltuklara erişim kolaydır ön koltuklar hem öne kayar hem yatar. Arkada orta boylu 2 yetişkin rahat seyahat eder ama uzun süre sıkıcı olabilir.


    Ben 2 kapılı aldım Cabrio tercih etmedim, çünkü bez tavanın içi de siyah ve kapalı alan hissi oluşturuyor, ayrıca onun bakımı temizliği kedilerden kurtarılması zor,ayrıca rüzgar sesi ve gürültü de alıyor.3 Kapılı olan ise tamamen fantezi zaten ön koltuklar yeterince öne geliyor,ön kapıyı açmadan ön koltuktaki adam emniyet kemerini çözmeden ve ileri almadan o küçük kapıyı diğer araçlardaki gibi açıp arkaya oturma şansınız yok, ayrıca o kapı bence sağdan alınacak darbelerde sabit B sütunu gibi yeterince güvenlik sağlamayabilir ve kesinlikle bir süre sonra tıkırtı ve trim sesi yapıyor.


    Renk olarak tercihim pembe idi ama erkek adamın binmesi tuhaf karşılanabilir diye düşündüm. Çok göze batmayacak renk ve en tercih edilen gri idi onu aldım.Birçok evin 2nci 3ncü arabası ama yeni evli çiftler veya ev hanımı,üniversite gençleri için de uygun bir araç.


    Bagaj çocuk pusetleri,alışveriş poşetleri için yeterince yer var arka koltuklar kolayca bağajdan da katlanıp öne itilenilir.Daha hacimli eşyalar da kolayca sığabilir.


    Güvenlik

    Euroncap’den başarılı bir performansı var. Perde hava yastıklarına kadar mevcut,seviye 2 Otonom sürüş mevcut araç kendi kendine gidiyor virajları çok rahat alıyor. Şerit takip çok başarılı sizi içeri sokuyor ama istemezseniz tek tuşla sol sinyal kolunun ucundaki tuşla devre dışına alıyorsunuz. Menü içinden ekranla filan uğraşmıyorsunuz.


    Sürüş ve performansı

    Beklentilerinizin ötesinde, 0-50 km hızlanması sadece 3 saniye bu şehiriçi için hemen manevra yapmanıza imkan sağlıyor diğer araçlar daha henüz harekete başlamışken siz hemen ileri atılıyorsunuz. 115 beygirlik motorda 250 nm tork neredeyse 1.6 dizel gücünde..0-100 km fabrika verisi 9 sn ama ben 8.2 gibi ölçtüm. Direksiyon net ve ağırlık merkezi pil nedeniyle aşağı konumda olduğundan virajları tren gibi dönüyor arkadan önden kayma kesinlikle yok. Eski 500’lerden kullandıysanız onlarla uzaktan yakında alakası yok hem kaporta parçaları hem motor ve teknoloji iç mekan tamamen farklı.




    Menzil ve Batarya


    Fabrika verisi 320 km ama ben normal araç gibi kullandığımda genelde 250 km görüyorum.

    Hemen kol dayama alındaki konsoldan Normal/Range/Sherpa gibi modlara geçebiliyorsunuz.Normal modda fosil yakıtlı gibi gidiyor ama yine de ayağınızı gazdan çektiğinizde hafif bir motor frenine benzeyen regenerasyon yaparak bataryayı dolduruyor.Range modunda ise bu regenerasyon elektrikli araçlardan bildiğiniz ‘Tek Pedal ‘ modu,daha çok regen yapıyor, Sherpa modu ancak bataryanız çok az kaldıysa seçiliyor ve tüm ısıta,klima vb şeyleri kapatıp menzil uzatıyor.Ben sıkışık trafikte Range modunda gidiyorum frene basmadan arabayı durdurabiliyor,uzun yol ve otoyollarda Normal mod seçiyorum.


    Seçtiğiniz moda göre menzil belirleniyor. Sherpa modunda 80 km.’ti geçemediğiniz için max menzili görebilirsiniz. Ama sıkıştığınızda dip gaz yapınca o modda da 80 sınırını kaldırır. Kışın 16 kw/100 km yazın 12 Kw/100 km tüketim değerlerine sahiptir.

    Bataryası 42 KW kullanılabilir dediği 37,3 kw’dır. Vw id4’ün bataryasının 52 KW olduğunu düşünürseniz bu batarya küçük bir araç için fazlasıyla yeterlidir. Yanında verilen şarj aletiyle (3.7 KW’lık bir şarj adaptörü var hediye edilen) ev tipi prizden 8 saatte %100 şarj olur ben %20-80 arası şarj ettiğim için bunu da %60 6 saatte şarj olur. Evinizde trifaze akım varsa 11 KW alırsanız onunla %20-80 arasını 2 saatte yaparsınız. Ayrıca DC Şarjda yarım saatte %80 (80 KW ile şarj alabilir) 5 dk.da ise 50 km menzil verir.


    8 yıl batarya ve motor garantisi var daha geriye 6 yıl kaldı,o süre sonunda tabii ki bataryaı atmıyorsunuz,cep telefonu değil bunlar. Belki %10-15 menzil kaybıyla daha 8 yıl üzerine kullanırsınız.


    Tüm elektrikli araçlar gibi kışın ısıtma açmasanız dahi,hava sıcaklığı 6-7 derecelere indiğinde pil içinde oluşan kimyasal reaksiyon yavaşladığından enerji yoğunluğu düşer ve menzil 200 km’lerin altına da inebilir.Bu konuda tüm elektrikli araçlarda benzerdir, %30-35 düşme olur sahipleri bilir ama pek belirtmezler. Kitapta 700 km menzil yazan ama 300 km giden mercedesleri çok duymuşsunuzdur. Aynı benzili araç gibi çok basarsanız çok yakar.Bu konuda sadece Tesla’lar gelişmiş bir termal yönetim sistemi ve ısı pompası olduğundan farklıdır. Çok soğuk memlekette yaşamıyorsanız ve günlük 200 km’den fazla kullanmıyorsanız tek şarjla kışın menzil budur. Çok iyi bir ısıtıcısı var 3 – 5 dk.da içi zaten küçük araba hemen ısınıyor kliması da iyi çalışıyor.


    Aldığımdan beri hem ev prizi hem de 11 kw veren yeni AC şarj ile şarj ettim bazen bataryayı şaşırtmak için DC şarj da yaptım ama bu aracın ömrü boyunca %10’dan fazla değildir.Sürekli DC şarj yapılan bir araç olmadığı gibi bir kenarda kullanılmadan şarjlı tutulan bir elektrikli araba da değildir. Belki bilmezsiniz ama elektrikli araçlar max %60 şarjla bekletilmeliler. %100 şarj edip kenara koymak 1 gece kullanmamak bile bataryaya zarar verir. O nedenle yatmış kullanılmamış bayide kalmış araçlara dikkat etmeniz lazım.



    Kalite ve sürdürülebilirlik


    Sonuçta avrupa üretimi ve parça sıkıntısı hemen hiç yok hatta birçok parçası ülkemizde de üretilen Fiat’larla benzer. Yani arabayı çarptınız ön kaput değişecek o zaman 3 ay Çin’den gelip takılmasını beklemezsiniz.Batarya dahil çok uzun süreler yedek parçası bulunur.Rot’ları amortisörleri,diğer Fiyat araçlarla benzer olduğundan yerli parça ve ucuzdur.Ucuz demişken yıllık MTV 3000 tl’sı,kasko 5800 tl ödedim.Çok ekonomiktir.


    Ailemizin 2nci arabası, tek handikapı yollardaki sürücüler küçük araç olduğu için çok saygı duymuyorlar, oysa İtalya bunlarla dolu,sebebi aracın değil diğer sürücüleri kabahati.


    Almak isteyenlere şiddetle tavsiye ederim sorunsuz araba neymiş görürler..


    Elektrikli FİAT 500 E hakkında kullanıcı yorumum


    Elektrikli FİAT 500 E hakkında kullanıcı yorumum


    Elektrikli FİAT 500 E hakkında kullanıcı yorumum


    Elektrikli FİAT 500 E hakkında kullanıcı yorumum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzaffer demir -- 17 Nisan 2025; 12:37:11 >







  • Şehiriçi için görünüş ve boyut olarak gerçekten güzel araba menzili de evden şarj edebilen için yeterli, kazasız belasız günlerde kullanın inşallah 🧿


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar çok güzel yazmıssın.. ek olarak benim minnağı ekleyeyim bende

  • Elektrikli FİAT 500 E hakkında kullanıcı yorumum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.