Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER... (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.988
Cevap
72
Favori
754.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kjhg

    quote:

    Orijinalden alıntı: baskentkral

    quote:

    Orijinalden alıntı: kjhg


    quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    Elektrikliyi 4 yıl sorunsuz olarak kullanamazsın.

    Kullanırsın da... 4 yılda, en az 4 sefer akü değiştirmen lazım.

    O da ; 4 x 300 = 1200 TL yapar.

    Ve en az 2 çift de lastik değiştirmen lazım.

    O da 4 x 35 = 140 TL.

    Daha, beyin yanma ihtimali vs...

    130 kg yi çekti demişsin. Evet çekmesine çeker ama şunu unutmamak lazım ki ; Ne kadar zorlanırsa, hem akünün hem de motorun ömrünü kısaltır. Çünkü çok narin.

    2 kişi 20 derece yokuşu zorlanarak da olsa çıkar.

    600w çıkış gücü olanlar plaka ve ruhsat istiyor ama aldığım duyumlara göre, yakın zamanda ehliyet de istenecekmiş.

    300w civarı olanlarda şimdilik plaka, ruhsat, ehliyet ... vs istenmiyor ama yine aldığım duyumlara göre ( çok yaygınlaştığı için ) bunlara da yakın zamanda ehliyet + plaka + ruhsat istenecekmiş.

    Kask takmak ( şimdilik ) polisin insiyatifine kalmış. Bazıları birşey demiyor ama bazıları da illaki kask takacan diye ikaz ediyor.

    300w olanların kullanım klavuzu ve garanti belgesinde " TRAFİĞE KAPALI ALANDA, EĞLENCE AMAÇLI KULLANIM İÇİNDİR !!! " diye bir ibare geçiyor. Ama denetlemesini neye göre yapıyorlar bilmiyorum.

    Allah korusun, bir kaza olsa ve ölümle, yaralanmayla sonuçlansa veya maddi hasarlı bir kaza olsa ; ve olay yargıya intikal etse ; bu yazan ibareden dolayı hiç bir hakedilemez diye düşünüyorum. ( şahsi görüşümdür, yine de prosüdürünü araştırıp, bir avukata danışmakta fayda var. )

    Yani bir araç size çarpsa, trafik kurallarına göre siz haklı olsanız ve elektrikli bisikletiniz kullanılmaz hale gelse ; karşı tarafın sigortası karşılar mı karşılamaz mı ?

    Sigortaların bu araçlar için uyguladığı prosedür nedir ? Sonuçta trafik kaydı olmayan ve belgelerinde " TRAFİĞE KAPALI ALANDA, EĞLENCE AMAÇLI KULLANIM İÇİNDİR !!! " diye belirtilmiş.


    Bana göre ; " 1,5 yıl kullanacağın motorsiklet " daha aklılıca.


    Edit ; imla

    Teşekkür ederim sanırım büyümeyi beklicem :D o zamanda iyisinden bişey aldıttırırım ben :D

    Motorsikletinizi aldınız mı ?

    Yok ehliyet aldım artık

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bu elektrikli bisikletler çok zayıf diye düşünüyordum geçenlerde trafikte gözüme bir motosiklet takıldı elektrikli olabilir diye düşündüm baktım plakaya elektrikliymiş gerçekten. Dik bir yokuş vardı adam normalde zaten 20-30la giderken yokuşta yavaşlamadan o hızla çıktı şaşırdım. Bunlar bu kadar yokuşları vs çıkar mı oldu nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terbüyesüzcanavar

    arkadaşlar bu elektrikli bisikletler çok zayıf diye düşünüyordum geçenlerde trafikte gözüme bir motosiklet takıldı elektrikli olabilir diye düşündüm baktım plakaya elektrikliymiş gerçekten. Dik bir yokuş vardı adam normalde zaten 20-30la giderken yokuşta yavaşlamadan o hızla çıktı şaşırdım. Bunlar bu kadar yokuşları vs çıkar mı oldu nedir?

    wattı yüksektir. Normal elektrikli bisikletler 250watt, bunlar yokuşu çok zorlanarak çıkar. Bir de 1500 ile 3000watt olan bisikletler de var.

    Mesela 3000wattlık Volta Revolt




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selodonanımhaber -- 12 Kasım 2012; 12:17:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selodonanımhaber

    quote:

    Orijinalden alıntı: terbüyesüzcanavar

    arkadaşlar bu elektrikli bisikletler çok zayıf diye düşünüyordum geçenlerde trafikte gözüme bir motosiklet takıldı elektrikli olabilir diye düşündüm baktım plakaya elektrikliymiş gerçekten. Dik bir yokuş vardı adam normalde zaten 20-30la giderken yokuşta yavaşlamadan o hızla çıktı şaşırdım. Bunlar bu kadar yokuşları vs çıkar mı oldu nedir?

    wattı yüksektir. Normal elektrikli bisikletler 250watt, bunlar yokuşu çok zorlanarak çıkar. Bir de 1500 ile 3000watt olan bisikletler de var.

    Mesela 3000wattlık Volta Revolt



    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar Bu 1200 watlık scooter görünümlü modele 2 kişi binilebilirmi. Almayı düşünüyorum Ama aldıkdan sonra pişman olmak istemiyorum. Ev ve iş arası 25 km Ve günlük gidiş geliş 3*2=6tl yol parası veriyorum motor alsamda daha fazla yakar 50 kmde otobüse verdiğim senelik 1800 liraya bu 1200 wat olan motorun bir yıllık taksidini öderim ikinci sene elime kalır. Hemde gün içinde şehir içi ihtiyaçlarımıda karşılarım diye düşünüyorum. Ama tabi bazen bi işim olduğumda bakkal çarşıya eşimle beni götürürmü ve 35 km uzakdada kasaba var hafta sonları 2 mizi oraya götürürmü kullanan arkadaşlardan ayrıntılı bilgi bekliyorum. mesela bi hero puchun birinci vitesinde iki kişiyle çıkabildiği yerleri çıkabilirmi hız önemli değil 5 dk erken çıkarım yola ama almadan rampalarda test etme gibi bi olanak sağlanmadığı ve çevredede henüz az olması nedeniyle 1200 watt olanın bu işimi görüp görmeyeceği hakkında tereddütlerim var. Binen arkadaşların tecrübelerine ihtiyacım var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrah_9700

    Arkadaşlar Bu 1200 watlık scooter görünümlü modele 2 kişi binilebilirmi. Almayı düşünüyorum Ama aldıkdan sonra pişman olmak istemiyorum. Ev ve iş arası 25 km Ve günlük gidiş geliş 3*2=6tl yol parası veriyorum motor alsamda daha fazla yakar 50 kmde otobüse verdiğim senelik 1800 liraya bu 1200 wat olan motorun bir yıllık taksidini öderim ikinci sene elime kalır. Hemde gün içinde şehir içi ihtiyaçlarımıda karşılarım diye düşünüyorum. Ama tabi bazen bi işim olduğumda bakkal çarşıya eşimle beni götürürmü ve 35 km uzakdada kasaba var hafta sonları 2 mizi oraya götürürmü kullanan arkadaşlardan ayrıntılı bilgi bekliyorum. mesela bi hero puchun birinci vitesinde iki kişiyle çıkabildiği yerleri çıkabilirmi hız önemli değil 5 dk erken çıkarım yola ama almadan rampalarda test etme gibi bi olanak sağlanmadığı ve çevredede henüz az olması nedeniyle 1200 watt olanın bu işimi görüp görmeyeceği hakkında tereddütlerim var. Binen arkadaşların tecrübelerine ihtiyacım var.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar Sizden cevap gelene kadar ikinci elinide sıfırınıda denedim geri götürdüm verdim.
    Sonuç Akülü Teknolojisi daha çok geri 1200 watt olanların çekişi sadece şarzı fulken ilk 10 km iyi ve iki kişiye göre değil uzun yola göre hiç değil rampa yukarı çok çabuk aküsü bitiyor
    50 cc motor bile ondan mantıklı en azından 50 60 hızıyla gider devamlı gider

    Sadece ve sadece şehir içi için ideal. Onuda bisiklet de yapar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: just4techno

    Merhaba arkadaşlar ben elektrikli bisiklet kullanıcısıydım bundan 2.5 hafta önce neyse hikayemi anlatayım size...

    ben 19 yaşında 55 kilo 173 boyunda biriyim şimdi ben bay gerizekalı 2 ay önce üniversiteye gidip gelebilmek için elektrikli bisiklet almaya karar verdim..
    baştaki kararım ise şuydu: hafif bir motor olması,tek şarjla 100km, ışıklarda dururken hiçbir enerjii harcamaması flan....neyse gittim bir st max bayisine 2. el
    elektrikli bisikletlere baktım bu elektrikli bisikletlerin en son modeli vardı hoşuma gitti motora benzio diye sordum fiyatı kaça diye 900 dedi tamam güzel ben salak
    motor fiyatlarını bilmiyorum o abide güzel anlattıki ben sanki çok kardayım sandım kendimi :D...neyse aldım faturasıyla beraber 2.el 5 aylık motoru bindim gittim çok güzel
    ilk 2 hafta leyla gibi severek kullanıorm ehliyet derdi yok birşey yok trafik polisi durdurmadıda hiç güzel geçinioduk haftasonu bezle siliyodum yaklaşık 1 ay sonra motor artık
    yormaya başladı beni 30 kiloluk aküyü tek başına 4.kata çıkarmak ölüm! sabah okula giderken indiriosn oda zor bu yönü beni yormuştu...ha bide bu aletler 45-50 arası yapıyor
    güzel gidiyor..neyse sonra 2 kişi binmeye başladık sürekli gezioruz arklarla kampüse uğruyoz falan 3 günde bir şarj etmeye başladım artık iyice yoruluodm normalde tek kişi binersen
    haftada bir şarj ediosn...ondan sonra bi test gibi birşey yaptık...ben Antalya güllük de oturuyorum bi gün arkadaşların evine gittik limana kadar 2 kişi 20km falan vardır sonra bir arkadaşın evi güllükde o tek başına gitti geldi etti 40km sonra bide kampüse uğramış etti 10 km birazda gezmiz 5km geldi kampüsden 10km arkadaşla eve gittik ıkına ıkına 20km toplamda 85 km flan gitmiş çok güzel sevindim o bakımdan neyse antalyada yağmur yağmaya başladı 1 ay önce 1.5 hafta sonra teker kilidi bozuldu arka teker yürümüyor onu servise götürene kadar anamız ağladı 2 kişi arkasında tuttuk öldük ya servisde kırdırdık bi güzel onu adam dedi yağmur yemişse paslanmışdır bozulur dedi yola devam teker kilidi kaça dedm 50 lira dediler garantiye girmiomuş...ondan sonra antalyanın yağmurunu baya yedi motor her gece yağıyor şimdi motoru bağlayabileceğim tek yer demirler orada üstü açık yağmur yiyor mecbur bi gün dedim ki sabah okula giderken götüm kuru gitsin neyse ağaca bağladım balkon altındaydı teker kilidi yok şimdi kullandığım kilit ise küçük bisiklet kilidi ertesi bi baktım motor yok şaşırdım 2 ay kullandım motoru 9 ay çalışmıştım herif 5 dk da aldı gitti..böyle adaleti sonuç olarak motorum elden gitti... polise başvurdum elektrikli bisiklet hırsızları çökertilmiş karakola gittim benm bisiklet sahipleri almış flan dahada bekliyorum mal gibi ortada kaldım neyse ben size sonucu söyliyim arkadaşlar:Eğer 2 kişi kullancam 3 günde bir şarj ederim diyosanız alın akü 30 kilodur...garaj gibi bi yerim var çalınmaz diyosanız alın...çünkü bu motorlar çalınması o kadar kolayki plaka yok adam alıp götürüo...çevreye duyarlıyım diyosanız alın ben fazla hız yapmam şehir içi kullanırım veyahutta işe getirsin götürsün diyosanız alın...yaşadıklarım bunlardı arkadaşlar....


    ama şimdi düşünüyorumda keşke o 900 liranın 350 sini ehliyet alsaymışım üşenmeyipte 550 üstüne 150 kağıt koyup 700 e süper 2. el bi motor alırmışım şuan pişmanım bisikletim bulunursa direkman gidip satıcam 500 600 e ne verirlerse ehliyet alıp motor alıcam arkadaşlar...saygılar herkeze sormak istediğiniz soru varsa her konuda cevap verebilirim

    Geçmiş olsun diyelim, gitmiş. artık ama eline ve ağzına sağlık. Hikayen de ders alabileceğim pek çok nokta var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    Arkadaşlar...

    Baktım ki bu elektrikli scooterlarla ilgili baya bi soru var.

    Böyle bir konu açıp, kararsız kalan arkadaşlara yardımcı olmak istedim.

    ..................................................................................................................................................

    Ben geçen sene yazın aldım, bu yaz sattım. Tam bir sene kullandığım "biselect" elektrikli scooterle ilgili izlenimlerim, deneyimlerim, tavsiyelerim.....

    İlk aldığınızda aküsünü full şarj yapıyorsunuz ve bu dolu batarya ile 50-60 km civarı yol katediyorsunuz...

    Ortalama 3000-4000 km civarı bi yol yaptığınız zaman akünün ömrü azalıyor ve tam performansını sergileyemiyor. Tam dolu şarj ile ortalama 20-30 km yapıyorsunuz....

    Ortalama 7000-8000 km civarı bi yol yaptığınızda akünün ömrü daha da azalıyor ve tam dolu şarj ile maxiumum 8-10 km yapabiliyor anca.

    Ne Yapmak lazım? Yeni akü almak lazım. En son sorduğumda (4 ay önce) yeni akü 300 YTL idi. (ŞU ANKİ GÜNCEL AKÜ FİYATI 380 /400 TL CİVARI) (14/07/2010)

    Servisinde mevcut. Elektro marketler de de bulabilirsiniz.

    Elektronikçilerde daha ucuza da akü var ama performansı daha düşük olacaktır...

    İstenirse ayrıca ikinci bir akü bağlanıp, araya anahtar koyularak yedek şarj konulabilir. Böylelikle 50 yerine 100 km yaparsınız.

    .......................................................................................................................

    Yaklaşık 1000 km ye gelince arka stop lambasının ampülü patladı ve hiçbir benzinli motorun ampülünü uyduramadık.değişik birşey yapmış elin oğlu.. Mecburen servisinden yenisini ( orjinalini) aldık (10 ytl + kdv)

    Yaklaşık 3000 km ye gelince arka fren balatası eskidi. (35 YTL + KDV)

    Yaklaşık 4000 km ye gelince arka lastik bitti. (30 YTL)

    Yine 4000 km civarında ön maşa (çatal) dibinden kırıldı. (35 YTL + KDV)

    Yaklaşık 5000 km ye gelince kontak yuvası parçalandı. Tek kontak yuvası satılmıyor.

    (kontak yuvası + oturak açma kilidi + akü kilidi ) üçü bir arada satılıyor. 20 YTL + KDV (hayret bu üçlü grup nasılda bu kadar ucuz olabilir diye şaşırmıştım ama bunu ucuz yapmışlar nedense)

    5000 km civarında orta ayaklık kırıldı. (yenisini almadım, yan ayaklıkla idare ettim. Fiyatıda muhtemelen 35 YTL + KDV dir.)

    Bir ara birader ayaklıktan düşürmüş. Ön göğüs çatlamış.. Yenisini sordum 35 YTL + KDV dediler. Almadım

    Yani elinizi attığınız parça için en az 35 YTL + KDV yi gözden çıkarın

    6000-7000 km ye gelince sağında solundaki ufak tefek civataların tırnakları kırılmaya başladı ( yani artık dökülmeye başladı )

    Kimlerin almasını tavsiye ederim???

    Bİr kere kullanacağınız alan rampa, engebeli, bozuk satıh, stablize yol olmamalı.

    Bu makine tamamen düz yol için tasarlanıp, narin kullanım için imal edilmiş. Zora hiç gelmiyor.

    Evinizle işinizin arası misal veriyorum 10-15 km...

    Akşam koyacan şarja.... Sabaha kadar dolacak (ortalama 5 saatte doluyor)

    Sabah binecen işine gidicen. Kilitleyecen, akşama kadar yatacak makine. Akşam binecen eve gelicen. Koyacan tekrar şarja. Sabah kadar duracak...

    Bu şekilde kullanırım, bu kriterler bana uyuyor diyorsanız... hiç vakit kaybetmeyin, alın derim....
    Dolmuş parasından kendi kendini amorti eder ve hor bile kullanmış olsanız, en kötü ihtimalle bu şekilde Bbir sene kullanırsınız. Ondan sonra bırakın satmayı, kaldırıp çöpe bile atsanız zarar etmezsiniz

    Kimlerin almamasını tavsiye ederim???

    Bir kere kullanacağınız alan rampa ise, engebeli ise, bozuk satıh ise, stablize yol ise hiç almayın.

    İş için kullanacak olanlar da almasın arkadaşlar....

    Mesela iş icabı ortasında malzeme, yük vs .... taşıyacaksanız, hiç başınızı ağrıtmayın, 50 cc lik bir honda today veya 90 cc lik TVS scooty pep + (alın binin babalar gibi. İkisininde vergisi yok.

    ( TVS hindistan malıdır, çok sağlam motordur. Kesinlikle çin malı değildir. Kendim kullanıyorum. 2005 de aldım 3 yıl oldu, dördüncü seneye girecek. 30.000 km ye geldi daha yeni ce hafiften şıkırdama başladı motordan.)

    Dediğim gibi iş icabı kullanacak olanlar almasın arkadaşlar.

    Tamirciymiş, tüpçüymüş, sucuymuş, kırtasiyeymiş, kuryeymiş, kasapmış... vs bu makine yük taşımak için hiç de uygun değil kesinlikle.

    Yük taşımaya uygun olmadığı gibi ,sürekli kullanım içinde uygun değil. Yani şarjı doldurup hiç durmadan kısa aralıklarla durarak 50 km yapıp şarjı bitirip, tekrar doldurup (yada yedek batarya ile ) yola devam edip sürekli kullanırsanız da çabucak dökülür.

    İşçilik namına hiçbirşey yok. Malzeme kalitesi de ortada

    Çok kibar, çok narin kullanmak gerekiyor.

    Rampa yukarı çekmez. Düz yolda fena sayılmaz. İlk kalkışı çok zayıf ama kalktıktan sonra yavaş yavaş toparlıyor kendini.

    Çok ufak rampaları çıkabilir ama motorun çok zorlandığını gayet rahat hissedersiniz. Motoru ne kadar zorlarsanız, hem akünün hemde motorun ömrü zayıflar.

    İlk çıkanları için ( 250 KW ve altı) plaka ve ehliyet istemiyorlardı. Şimdi yeni çıkan bazı modeller (250 KW dan yukarı olanlar) için plaka zorunlu. Ama ehliyet istemiyorlar diye duydum.

    İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem. Belki ehliyet de isteyebilirler yada onun için ayrı bir ehliyet sınıfı çıkarabilirler. Burası Türkiye

    Bu konu ile başka merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz.

    quote:

    21 Nİsan 2011 edit:

    Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan yönetmelikle elektrikli bisiklet sürücülerine ehliyet ve kask zorunluluğu getirildi. 81 il emniyet müdürlüklerine gönderilen yönetmelikte ehliyetsiz yakalanan elektrikli bisiklet sürücülerine ceza kesilmesi istendi.


    Emniyet Genel Müdürlüğü'nün 15 Nisan günü yayınladığı yönetmelikte, "Hızı 25 km/saat üzeri ve gücü 250 W üzeri elektrikli bisikletler ile hızı 25 km/saat altı ve gücü 25 W altı elektrikli bisiklet sürücülerinin 'A1' sürücü belgesi sahibi olmaları, koruyucu başlık takmaları zorunlu olup, 'A1' sürücü belgesi bulunmadan bu tür araçları kullananların 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 36. maddesinde, 'Motorlu araçların, sürücü belgesi sahibi olmayan kişiler tarafından karayollarında sürülmesi ve sürülmesine izin verilmesi yasaktır' hükmü doğrultusunda cezai işlem yapılacaktır. Koruyucu başlık takmayanların ise 78. maddeye göre cezai işlem uygulanacak" dendi.

    81 İL EMNİYET MÜDÜRLÜKLERİNE GÖNDERİLDİ

    Yönetmelikte ayrıca 15 yaş üstü elektrik bisiklet sürücülerinin A1 sürücü belgesi alma zorunlu olduğu belirtildi. 15 yaşından küçük çocukların bu araçları karayollarında kullanması halinde 5326 sayılı kabahatler kanununa göre işlem yapılacağı açıklandı. Emniyet yetkilileri ehliyeti olmayan elektrikli bisiklet sürücülerini ehliyet alıncaya kadar bu tür araçların kullanmaması konusunda uyarıda bulundu.

    Kaynak:http://www.haberturk.com/yasam/haber/622892-bisiklet-suruculerine-zorunlu-ehliyet


    Konuyu ilk açtığımda son cümle olarak, "İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem. Belki ehliyet de isteyebilirler yada onun için ayrı bir ehliyet sınıfı çıkarabilirler. Burası Türkiye " demiştim. Bu da oldu.


    50 tllik alrsn böyle olur baksana 20 volt felan herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emo132

    quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    Arkadaşlar...

    Baktım ki bu elektrikli scooterlarla ilgili baya bi soru var.

    Böyle bir konu açıp, kararsız kalan arkadaşlara yardımcı olmak istedim.

    ..................................................................................................................................................

    Ben geçen sene yazın aldım, bu yaz sattım. Tam bir sene kullandığım "biselect" elektrikli scooterle ilgili izlenimlerim, deneyimlerim, tavsiyelerim.....

    İlk aldığınızda aküsünü full şarj yapıyorsunuz ve bu dolu batarya ile 50-60 km civarı yol katediyorsunuz...

    Ortalama 3000-4000 km civarı bi yol yaptığınız zaman akünün ömrü azalıyor ve tam performansını sergileyemiyor. Tam dolu şarj ile ortalama 20-30 km yapıyorsunuz....

    Ortalama 7000-8000 km civarı bi yol yaptığınızda akünün ömrü daha da azalıyor ve tam dolu şarj ile maxiumum 8-10 km yapabiliyor anca.

    Ne Yapmak lazım? Yeni akü almak lazım. En son sorduğumda (4 ay önce) yeni akü 300 YTL idi. (ŞU ANKİ GÜNCEL AKÜ FİYATI 380 /400 TL CİVARI) (14/07/2010)

    Servisinde mevcut. Elektro marketler de de bulabilirsiniz.

    Elektronikçilerde daha ucuza da akü var ama performansı daha düşük olacaktır...

    İstenirse ayrıca ikinci bir akü bağlanıp, araya anahtar koyularak yedek şarj konulabilir. Böylelikle 50 yerine 100 km yaparsınız.

    .......................................................................................................................

    Yaklaşık 1000 km ye gelince arka stop lambasının ampülü patladı ve hiçbir benzinli motorun ampülünü uyduramadık.değişik birşey yapmış elin oğlu.. Mecburen servisinden yenisini ( orjinalini) aldık (10 ytl + kdv)

    Yaklaşık 3000 km ye gelince arka fren balatası eskidi. (35 YTL + KDV)

    Yaklaşık 4000 km ye gelince arka lastik bitti. (30 YTL)

    Yine 4000 km civarında ön maşa (çatal) dibinden kırıldı. (35 YTL + KDV)

    Yaklaşık 5000 km ye gelince kontak yuvası parçalandı. Tek kontak yuvası satılmıyor.

    (kontak yuvası + oturak açma kilidi + akü kilidi ) üçü bir arada satılıyor. 20 YTL + KDV (hayret bu üçlü grup nasılda bu kadar ucuz olabilir diye şaşırmıştım ama bunu ucuz yapmışlar nedense)

    5000 km civarında orta ayaklık kırıldı. (yenisini almadım, yan ayaklıkla idare ettim. Fiyatıda muhtemelen 35 YTL + KDV dir.)

    Bir ara birader ayaklıktan düşürmüş. Ön göğüs çatlamış.. Yenisini sordum 35 YTL + KDV dediler. Almadım

    Yani elinizi attığınız parça için en az 35 YTL + KDV yi gözden çıkarın

    6000-7000 km ye gelince sağında solundaki ufak tefek civataların tırnakları kırılmaya başladı ( yani artık dökülmeye başladı )

    Kimlerin almasını tavsiye ederim???

    Bİr kere kullanacağınız alan rampa, engebeli, bozuk satıh, stablize yol olmamalı.

    Bu makine tamamen düz yol için tasarlanıp, narin kullanım için imal edilmiş. Zora hiç gelmiyor.

    Evinizle işinizin arası misal veriyorum 10-15 km...

    Akşam koyacan şarja.... Sabaha kadar dolacak (ortalama 5 saatte doluyor)

    Sabah binecen işine gidicen. Kilitleyecen, akşama kadar yatacak makine. Akşam binecen eve gelicen. Koyacan tekrar şarja. Sabah kadar duracak...

    Bu şekilde kullanırım, bu kriterler bana uyuyor diyorsanız... hiç vakit kaybetmeyin, alın derim....
    Dolmuş parasından kendi kendini amorti eder ve hor bile kullanmış olsanız, en kötü ihtimalle bu şekilde Bbir sene kullanırsınız. Ondan sonra bırakın satmayı, kaldırıp çöpe bile atsanız zarar etmezsiniz

    Kimlerin almamasını tavsiye ederim???

    Bir kere kullanacağınız alan rampa ise, engebeli ise, bozuk satıh ise, stablize yol ise hiç almayın.

    İş için kullanacak olanlar da almasın arkadaşlar....

    Mesela iş icabı ortasında malzeme, yük vs .... taşıyacaksanız, hiç başınızı ağrıtmayın, 50 cc lik bir honda today veya 90 cc lik TVS scooty pep + (alın binin babalar gibi. İkisininde vergisi yok.

    ( TVS hindistan malıdır, çok sağlam motordur. Kesinlikle çin malı değildir. Kendim kullanıyorum. 2005 de aldım 3 yıl oldu, dördüncü seneye girecek. 30.000 km ye geldi daha yeni ce hafiften şıkırdama başladı motordan.)

    Dediğim gibi iş icabı kullanacak olanlar almasın arkadaşlar.

    Tamirciymiş, tüpçüymüş, sucuymuş, kırtasiyeymiş, kuryeymiş, kasapmış... vs bu makine yük taşımak için hiç de uygun değil kesinlikle.

    Yük taşımaya uygun olmadığı gibi ,sürekli kullanım içinde uygun değil. Yani şarjı doldurup hiç durmadan kısa aralıklarla durarak 50 km yapıp şarjı bitirip, tekrar doldurup (yada yedek batarya ile ) yola devam edip sürekli kullanırsanız da çabucak dökülür.

    İşçilik namına hiçbirşey yok. Malzeme kalitesi de ortada

    Çok kibar, çok narin kullanmak gerekiyor.

    Rampa yukarı çekmez. Düz yolda fena sayılmaz. İlk kalkışı çok zayıf ama kalktıktan sonra yavaş yavaş toparlıyor kendini.

    Çok ufak rampaları çıkabilir ama motorun çok zorlandığını gayet rahat hissedersiniz. Motoru ne kadar zorlarsanız, hem akünün hemde motorun ömrü zayıflar.

    İlk çıkanları için ( 250 KW ve altı) plaka ve ehliyet istemiyorlardı. Şimdi yeni çıkan bazı modeller (250 KW dan yukarı olanlar) için plaka zorunlu. Ama ehliyet istemiyorlar diye duydum.

    İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem. Belki ehliyet de isteyebilirler yada onun için ayrı bir ehliyet sınıfı çıkarabilirler. Burası Türkiye

    Bu konu ile başka merak ettiğiniz varsa sorabilirsiniz.

    quote:

    21 Nİsan 2011 edit:

    Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan yönetmelikle elektrikli bisiklet sürücülerine ehliyet ve kask zorunluluğu getirildi. 81 il emniyet müdürlüklerine gönderilen yönetmelikte ehliyetsiz yakalanan elektrikli bisiklet sürücülerine ceza kesilmesi istendi.


    Emniyet Genel Müdürlüğü'nün 15 Nisan günü yayınladığı yönetmelikte, "Hızı 25 km/saat üzeri ve gücü 250 W üzeri elektrikli bisikletler ile hızı 25 km/saat altı ve gücü 25 W altı elektrikli bisiklet sürücülerinin 'A1' sürücü belgesi sahibi olmaları, koruyucu başlık takmaları zorunlu olup, 'A1' sürücü belgesi bulunmadan bu tür araçları kullananların 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 36. maddesinde, 'Motorlu araçların, sürücü belgesi sahibi olmayan kişiler tarafından karayollarında sürülmesi ve sürülmesine izin verilmesi yasaktır' hükmü doğrultusunda cezai işlem yapılacaktır. Koruyucu başlık takmayanların ise 78. maddeye göre cezai işlem uygulanacak" dendi.

    81 İL EMNİYET MÜDÜRLÜKLERİNE GÖNDERİLDİ

    Yönetmelikte ayrıca 15 yaş üstü elektrik bisiklet sürücülerinin A1 sürücü belgesi alma zorunlu olduğu belirtildi. 15 yaşından küçük çocukların bu araçları karayollarında kullanması halinde 5326 sayılı kabahatler kanununa göre işlem yapılacağı açıklandı. Emniyet yetkilileri ehliyeti olmayan elektrikli bisiklet sürücülerini ehliyet alıncaya kadar bu tür araçların kullanmaması konusunda uyarıda bulundu.

    Kaynak:http://www.haberturk.com/yasam/haber/622892-bisiklet-suruculerine-zorunlu-ehliyet


    Konuyu ilk açtığımda son cümle olarak, "İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem. Belki ehliyet de isteyebilirler yada onun için ayrı bir ehliyet sınıfı çıkarabilirler. Burası Türkiye " demiştim. Bu da oldu.


    50 tllik alrsn böyle olur baksana 20 volt felan herhalde
    arkadaşlar vitobis likya modelini aldım. 1200w sorularınızı cvplayabilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    arkadaşlar vitobis likya modelini aldım. 1200w sorularınızı cvplayabilirim

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ikisi arasında kararsız kaldım.Tecrübeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var.

    *Tip olarak
    *fiyat performans
    *yedek parça temini
    *batarya ömürleri
    *sağlamlık konularında fikir verirseniz sevinirim.
    Fiyatları hemen hemen aynı..Kanuni biraz daha ucuz....

    Not:Arabayla şehir içinde park v.b sorunlar yaşadığım için kısa mesafeler için kullanılacak daha çok..

    http://www.kanuni.com.tr/elektrikli-scooter/292/br-1500

    http://www.bisantr.com/urun-gruplarimiz.aspx?id=1002# E-nysa modeli

    http://www.bisantr.com/images/document/33b07-e-moto.pdf e-nysa modeli sayfa sanırım 7-8 ...
    Paylaş:

    _____________________________




  • ehliyet ve plaka gerektirmeyen modeler onerniz varsa alabilir miyim ?(buranin%90 duz alan)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheBestHero

    ehliyet ve plaka gerektirmeyen modeler onerniz varsa alabilir miyim ?(buranin%90 duz alan)


    Hocam konu biraz eski konu açılalı 4-5 yıl olmuş elektrikli bisikletler artık çok gelişti bende bugün almay karar verdim stmax 406 bide ek akü alırsın bütçen varsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Açılmayan Kavanoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheBestHero

    ehliyet ve plaka gerektirmeyen modeler onerniz varsa alabilir miyim ?(buranin%90 duz alan)


    Hocam konu biraz eski konu açılalı 4-5 yıl olmuş elektrikli bisikletler artık çok gelişti bende bugün almay karar verdim stmax 406 bide ek akü alırsın bütçen varsa

    bende ondan dusunuyorumbama ehliyet sikintisi var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Açılmayan Kavanoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheBestHero

    ehliyet ve plaka gerektirmeyen modeler onerniz varsa alabilir miyim ?(buranin%90 duz alan)


    Hocam konu biraz eski konu açılalı 4-5 yıl olmuş elektrikli bisikletler artık çok gelişti bende bugün almay karar verdim stmax 406 bide ek akü alırsın bütçen varsa

    bende ondan dusunuyorum ama ehliyet sikintisi var mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheBestHero


    quote:

    Orijinalden alıntı: Açılmayan Kavanoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheBestHero

    ehliyet ve plaka gerektirmeyen modeler onerniz varsa alabilir miyim ?(buranin%90 duz alan)


    Hocam konu biraz eski konu açılalı 4-5 yıl olmuş elektrikli bisikletler artık çok gelişti bende bugün almay karar verdim stmax 406 bide ek akü alırsın bütçen varsa

    bende ondan dusunuyorum ama ehliyet sikintisi var mi?


    Ruhsata bile gerek yok hocam hatta şuan çiğli kipadayım araştırıyorum güzel modeller var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Açılmayan Kavanoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheBestHero


    quote:

    Orijinalden alıntı: Açılmayan Kavanoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheBestHero

    ehliyet ve plaka gerektirmeyen modeler onerniz varsa alabilir miyim ?(buranin%90 duz alan)


    Hocam konu biraz eski konu açılalı 4-5 yıl olmuş elektrikli bisikletler artık çok gelişti bende bugün almay karar verdim stmax 406 bide ek akü alırsın bütçen varsa

    bende ondan dusunuyorum ama ehliyet sikintisi var mi?


    Ruhsata bile gerek yok hocam hatta şuan çiğli kipadayım araştırıyorum güzel modeller var

    ama ust konularda 250w uzeri icin gerekiyor yaziyordu
    (simdiden hayirli olsun)




  • Çevremdeki arkadaşlarımın nerdeyse hepsinde var ama bi kere bile polis durdurmadı hep gezeriz içinz rahat olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Açılmayan Kavanoz

    Çevremdeki arkadaşlarımın nerdeyse hepsinde var ama bi kere bile polis durdurmadı hep gezeriz içinz rahat olsun

    aldiniz mi ? aldigsaniz ne kadara aldiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheBestHero


    quote:

    Orijinalden alıntı: Açılmayan Kavanoz

    Çevremdeki arkadaşlarımın nerdeyse hepsinde var ama bi kere bile polis durdurmadı hep gezeriz içinz rahat olsun

    aldiniz mi ? aldigsaniz ne kadara aldiniz

    Daha almadık hocam karta para yatırdım limit açılsın diye ama bu hafta içinde kesinlikle almak istemiyorum ama kipa tarzı yerlerde gayet pahalı modeller 1.700 le 2.000 arasında değişiyor ama çelik ticaret öz şanal vb yerlerden aldığınız zaman bu fiyat baya düşüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salash1

    quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    Geçen gün bu adamların sitesine baktığım zaman 5000 watt olan modelin fiyatı aşağı yukarı 6000tl ye geliyordu, ÖTVden önce 8000tl idi. Şimdi baktım siteye fiyatları kaldırmışlar. Senin dediğine bakacak olursak demek ki bu indirimi fırsata çevirip bindirim yapmış zibidiler. Akıllanmaz bunlar ya!!


    Aynen doğru söylüyorsunuz, fiyatların yazması lazım açıkça.Bir de apartmanda oturanlar için şarj etme olanağı büyük sıkıntı. Çünkü apartmanın içerisinde priz yok. Evden de sarkıtamayacağımıza göre bu elektrikliler sıkıntı.

    Alıntıları Göster
    Merhaba, bende şu linktekihttp://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1435 mondial e-mon mocha 1200 wattlık elektrikli scooter var
    arkadaşımda da şu linktekhttp://www.yuki.com.tr/urun/13/em-05-dunya yuki em-05 dünya 1200watlık olanı var onunda benimde aküsü 60volt 20amper
    acaba yuki em-05 dünyanın yedek parçası olarak şu linktekihttp://www.yuki.com.tr/urun/16/cdi--beyin%20(1200%20Watt)?2947 beyninden alsam mondial motorumla takmayı düşünüyorm sebebi sürüş mesafesi ve hız fakat benim motorumla uyumlu olurmu zarar verirmi yardımcı olurmusunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esrefyunus -- 26 Nisan 2013; 15:37:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    Elektrikliyi 4 yıl sorunsuz olarak kullanamazsın.

    Kullanırsın da... 4 yılda, en az 4 sefer akü değiştirmen lazım.

    O da ; 4 x 300 = 1200 TL yapar.

    Ve en az 2 çift de lastik değiştirmen lazım.

    O da 4 x 35 = 140 TL.

    Daha, beyin yanma ihtimali vs...

    130 kg yi çekti demişsin. Evet çekmesine çeker ama şunu unutmamak lazım ki ; Ne kadar zorlanırsa, hem akünün hem de motorun ömrünü kısaltır. Çünkü çok narin.

    2 kişi 20 derece yokuşu zorlanarak da olsa çıkar.

    600w çıkış gücü olanlar plaka ve ruhsat istiyor ama aldığım duyumlara göre, yakın zamanda ehliyet de istenecekmiş.

    300w civarı olanlarda şimdilik plaka, ruhsat, ehliyet ... vs istenmiyor ama yine aldığım duyumlara göre ( çok yaygınlaştığı için ) bunlara da yakın zamanda ehliyet + plaka + ruhsat istenecekmiş.

    Kask takmak ( şimdilik ) polisin insiyatifine kalmış. Bazıları birşey demiyor ama bazıları da illaki kask takacan diye ikaz ediyor.

    300w olanların kullanım klavuzu ve garanti belgesinde " TRAFİĞE KAPALI ALANDA, EĞLENCE AMAÇLI KULLANIM İÇİNDİR !!! " diye bir ibare geçiyor. Ama denetlemesini neye göre yapıyorlar bilmiyorum.

    Allah korusun, bir kaza olsa ve ölümle, yaralanmayla sonuçlansa veya maddi hasarlı bir kaza olsa ; ve olay yargıya intikal etse ; bu yazan ibareden dolayı hiç bir hakedilemez diye düşünüyorum. ( şahsi görüşümdür, yine de prosüdürünü araştırıp, bir avukata danışmakta fayda var. )

    Yani bir araç size çarpsa, trafik kurallarına göre siz haklı olsanız ve elektrikli bisikletiniz kullanılmaz hale gelse ; karşı tarafın sigortası karşılar mı karşılamaz mı ?

    Sigortaların bu araçlar için uyguladığı prosedür nedir ? Sonuçta trafik kaydı olmayan ve belgelerinde " TRAFİĞE KAPALI ALANDA, EĞLENCE AMAÇLI KULLANIM İÇİNDİR !!! " diye belirtilmiş.


    Bana göre ; " 1,5 yıl kullanacağın motorsiklet " daha aklılıca.


    Edit ; imla

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de en fazla Denizli'de var sanırım. Çok görülüyor yollarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jorah Mormont

    Türkiye'de en fazla Denizli'de var sanırım. Çok görülüyor yollarda.

    Alıntıları Göster
    Almayı düşünyordum fakat alan birkaç kişinin yorumlarına göre aküsü çok çabuk yıpranıyor ve yenisi 400-500 tl arasında dediler ve buda beni caydırdı . Hafta sonları en azından 20 km yol yapma ihtimalim var hafta içi akşama kadar gezerim diye düşünürsem buda neredeyse 7-8 ay içinde akünün yıpranacağını gösteriyor . yaklaşık 300-350 şarjdan sonra akünün eski performansı kalmadığı çekişte ve şarjın çabuk azalması gibi sorunlarda olabileceği gibi beni pek tatmin etmez diye düşünüyorum yinede kaliteli sağlam bir bisiklet alıp gezmek daha mantıklı geliyor sizce ?




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.