Şimdi Ara

elektrikli bisiklet aküsü hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
37.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar benim elektrikli bisikletim var kullandıktan sonra aküyü söküp eve getiriyorum.akü dolarken kırmızı dolduğunda yeşil yanıyor.DUYDUĞUMA GÖRE dolduktan sonra fişte çok durursa aküye zarar veriyormuş.

    Eğer bu doğruysa yeşil ışık yandığında aküye artık elektrik vermeyecek bir devre yapmam mümkün mü?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaGaga73

    merhaba arkadaşlar benim elektrikli bisikletim var kullandıktan sonra aküyü söküp eve getiriyorum.akü dolarken kırmızı dolduğunda yeşil yanıyor.DUYDUĞUMA GÖRE dolduktan sonra fişte çok durursa aküye zarar veriyormuş.

    Eğer bu doğruysa yeşil ışık yandığında aküye artık elektrik vermeyecek bir devre yapmam mümkün mü?

    benim bildiğim kadarı ile şarj cihazları akü dolduktan sonra enerjijiyi kesiyordur. ayrıca bir devre yapmanıza gerek yok. bir avametre ile ölçüm yapmakta fayda var yeşil ışık yandığında aküye elektrik gitmeye devam ediyormu diye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stunc63

    quote:

    Orijinalden alıntı: CaGaga73

    merhaba arkadaşlar benim elektrikli bisikletim var kullandıktan sonra aküyü söküp eve getiriyorum.akü dolarken kırmızı dolduğunda yeşil yanıyor.DUYDUĞUMA GÖRE dolduktan sonra fişte çok durursa aküye zarar veriyormuş.

    Eğer bu doğruysa yeşil ışık yandığında aküye artık elektrik vermeyecek bir devre yapmam mümkün mü?

    benim bildiğim kadarı ile şarj cihazları akü dolduktan sonra enerjijiyi kesiyordur. ayrıca bir devre yapmanıza gerek yok. bir avametre ile ölçüm yapmakta fayda var yeşil ışık yandığında aküye elektrik gitmeye devam ediyormu diye..

    vallahi hocam okuduğum sitelerde akü şişer vs falan yazıyordu.belki bilen başka arkadaşlarımız vardır




  • akünün şişme olayı bildiğimiz balon gibi şişme değildir. aşırı şarj da akünün veriminin düşmesi olayıdır. tanıdığın bir elektrikçi veya elektronikçi var ise yeil ışık yandığında hala dolum yapıyormu, ölçüm yaptırabilirsin kafan rahat olur. bir akünün ömrü atıyorum 1000 dolumdur. 500dolumdan sonra verim yavaş yavaş düşecektir. bir dolum ile kat ettiğin yol azalmaya başlayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stunc63

    akünün şişme olayı bildiğimiz balon gibi şişme değildir. aşırı şarj da akünün veriminin düşmesi olayıdır. tanıdığın bir elektrikçi veya elektronikçi var ise yeil ışık yandığında hala dolum yapıyormu, ölçüm yaptırabilirsin kafan rahat olur. bir akünün ömrü atıyorum 1000 dolumdur. 500dolumdan sonra verim yavaş yavaş düşecektir. bir dolum ile kat ettiğin yol azalmaya başlayacaktır.

    eşimde voltmetre var fakat nasıl ölçeceğimi bilmiyorum akünün soketi bilgisayarların güç kablosu soketi gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaGaga73

    quote:

    Orijinalden alıntı: stunc63

    akünün şişme olayı bildiğimiz balon gibi şişme değildir. aşırı şarj da akünün veriminin düşmesi olayıdır. tanıdığın bir elektrikçi veya elektronikçi var ise yeil ışık yandığında hala dolum yapıyormu, ölçüm yaptırabilirsin kafan rahat olur. bir akünün ömrü atıyorum 1000 dolumdur. 500dolumdan sonra verim yavaş yavaş düşecektir. bir dolum ile kat ettiğin yol azalmaya başlayacaktır.

    eşimde voltmetre var fakat nasıl ölçeceğimi bilmiyorum akünün soketi bilgisayarların güç kablosu soketi gibi

    anladım. o ölçüm işi için bilgisi olan bir arkadaşla yapmanızda fayda var. bilginiz yok ise aküye ve şarj cihazına zarar verebilirsiniz. akü çıkarılabiliyor olduğunu yazmıştınız. akü ve şarj cihazını alıp bir elektrikçi veya elektronikçiye götürürseniz ölçüm işini gözünüzün önünde hemen ölçüverir. akünüzü doldurup götürürseniz akü dolumunu uzun süre beklemezsiniz.




  • yeşil ışık yandığında 1-2 saat kalsa kısa sürede sorun yaratacağını sanmıyorum ama 3-4 gün bağlı bekletirsen akü kendini boşaltır. sonra şarj aleti tekrar şarj etmeye başlar ve akü patlayabilir. bi arkadaşımızın başına gelmişti :)
  • bendede elektrikli bisiklet var. aküyü söküp eve getiriyorum. geceden şarja koyuyorum, sabah şarj bitmiş oluyor yeşil ışık yanıyor oluyor.
    zaten şarj bittiğinde adaptörün fanı duruyor ısınma da yapmıyor. yani şarjı kesiyor. kesmeseydi ısınmaya devam ederdi fanı çalışırdı.
    akşamdan koy şarja sabah al şarjdan, 3-4 saat yeşilde kalmış problem olmaz.
    Ancak Bir arkadaşın dediği gibi şarj cihazı bağlı vaziyette günlerce bağlı durursa problem yaratabilir.
  • Aşırı şarj etmeyin, kesip kesmedği belli olmaz ölçmek lazım. Top gibi yusyuvarlak olmuş aküler gördüm.
  • arkadaşlar elektrikli bisikletim 5 akülü aküsü bitik her zaman tamir bakıma götürdüğüm yer hepsini değiştir 1 2 tane sini değiştirirsen yeni aküyü yersin 1 2 ay sonra yine akü almak zorunda kalırsın dedi ama başka bir servise akü takmaya götürdüm muhtemelen 1 2 tanesi bitiktir boşuna hepsini değiştirme dedi ne yapayım sizce bitik olanlarımı değiştireyim hepsinimi acil cevap arkadaşlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilgisi olan cevap verirse sevinirim hayırlı günler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bozuk olan aküleri değiştir,oto elektrikçilerin kurşun asitli aküyse ölçecek aletleri vardır . baktır ,hangisi ömrünü tamamlamışsa onu yeni ile değiştir. galiba sizinki elektrikli scotter . bisikletlerde Li-İon akü vardır .
    Kurşun asitli akülerden farklıdır . ikisindede aküleri tam boşalmadan şarj etmek zorundasınız . doğru çalışan ,şarj tepe noktasında akımı kesen şarj aleti .

    kesinlikle akülerin enerjisi bitene kadar kullanmayın ,uzun süre kullanmasanızda arasıra şarja bağlayın ,ancak bu şekilde sağlıklı uzun ömürlü aküleriniz olur. birde Akü kalitesi önemli tabi ..
  • Duz adaptorle birkac gun araliksiz sarj edersen aku zarar gorebilir ama sarj aletleei cok ucuz birsey degilse solumdan sonra tickle sarja gecer. Sorun olmaz. Alerin uzeeinde dolduktan sonra yanan veya sonen bir sey varsa zaten kesici bir sistem vardir. pilbilgi.blogspot.com adresimde akulerle ikgili bilgi bolca hair. Yakin zamanda aku sarji ole ilgili bolum de hazir olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaGaga73 C kullanıcısına yanıt
    saatli priz diye bir olay var akün kaç saatte doluyorsa(8 saat vs..) o saate göre ayarlıyosun saatli prize takıyorsun saatli prizide normal prize takıyorsun
    binevi 3 yol
  • benim bildiğim akü lityum değilse zaten sorun olmaz. ayrıca şarj cihazı elektriği keser zaten, örneğin arabalarda akü dolu olsada alternatöre sürekli bağlıdır.
    sorduğun soru biraz da akü teknolojisine bağlı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet zararı olabilir eğer yeşil aşığa duyarlı devre yaparsan akünü korubayabilirsin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim citycoconun batarya sorunları vardı biliyorsunuz çok uzun ömürlü olmuyor https://bataryatamiri.net/elektrikli-bisiklet-aku-tamiri/ burda değiştirttim kendileri sanırım orion, varta gibi pillerle kombinasyon yapıp yeni batarya geliştiriyor şu an daha uzun menzile sahip

  • AKünün kimyasını şarj aletinin özelliklerini yazmamışsınız.


    Farklı bir örnek vermek gerekirse çoğu solar sistemde bataryalar 7/24/365 şarj/deşarj olabilecek şekilde tasarlanır. (Bunu yaparken SoC, SoH, BataryaT, ORtamT, Ci gibi parametreler dikkate alınır.)


    Türkçe de "akıllı şarj aleti" denen cihazı kullanıyorsunuz sanırım. (sarj olurken kırmızı led, olunca yeşil led yanan kutu, Sanırım Tail current e göre şarjı sonlandırıyor.)


    Pilinizde hücrelerin kimyası/pil hücre datasheet, BMS özelliklerini belirtirseniz cevap vermeye çalışırız. Kolay gelsin.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.