Şimdi Ara

Elektrikli araçlar için şarj altyapısını inşa etmek üzere yol haritası hazırlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlar için şarj altyapısını inşa etmek üzere yol haritası hazırlandı



    Türkiye'de satışa sunulan elektrikli model sayısı gün geçtikçe artıyor. Üstelik TOGG'un elektrikli C-SUV modelinin de 2022 yılının sonunda banttan indirilmesi planlanıyor. Peki bu araçların yaygınlaştırılması için büyük öneme sahip olan şarj altyapısıyla ilgili çalışmalar ne durumda?



    Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından elektrikli araçlar ve şarj sistemlerine ilişkin olarak kullanılan temel terimleri ve tanımları kapsayan "Elektrikli Araçlar ve Elektrikli Araç Şarj Sistemleri-Temel Terimler ve Tanımlar" standardı hazırlanarak yayımlandı. Bakan Varank, yazılı açıklamasında, söz konusu standardın sektördeki paydaşların katılımıyla hazırlandığını belirtti.



    Terim ve tarif standardının teknik düzenlemelerde ortak bir dil oluşumuna katkı sağlayacağını vurgulayan Varank, şunları kaydetti:



    "Elektrikli araç satışları, son yıllarda küresel seviyede hızla artıyor. Önümüzdeki yıllarda daha fazla elektrikli aracı günlük hayatımızda kullanacağız. Öngörülerimize göre 2030 yılına kadar 2 milyonun üzerinde elektrikli araç yollarda olacak. Bunun önemli bir kısmını hiç şüphesiz TOGG oluşturacak. Bu kapasiteye hizmet verecek 200 binden fazla kamuya açık şarj noktasına ihtiyaç duyulacak. Bu bakımdan, önümüzdeki yıllarda elektrikli araçlarla birlikte şarj altyapısı da çok hızlı bir şekilde büyüyecek."



    "Altyapı hazır olacak"



    Varank, Türkiye'nin Otomobili'nin belirlenen takvim doğrultusunda çalışmalarının yürütüldüğüne işaret ederek, ilgili bakanlıklarla birlikte gerekli altyapı hazırlıklarını yaptıklarını, ilk yerli araç üretim bandından indiğinde, şarj altyapısının ülke genelinde elektrikli araç kullanımını destekler seviyede olacağını bildirdi.



    Elektrikli araçlar için şarj altyapısını inşa etmek üzere yol haritası hazırlandı



    TOGG başta olmak üzere elektrikli araçların gelişimi için kritik öneme sahip şarj altyapısını inşa etmek üzere kapsamlı bir yol haritası hazırladıklarını aktaran Varank, "Şarj ekosistemini kısa zamanda olgunlaştırmak amacıyla teknik standartlar, mevzuat düzenlemeleri ve yatırım destekleri gibi önemli başlıklarda atılacak adımları belirlemiş durumdayız. TSE tarafından yayınlanan bu standart da bu çalışmaların zeminini ve ilk adımını teşkil ediyor." ifadelerini kullandı.



    Ayrıca Bkz.Yeni Hyundai Tucson'un Türkiye tanıtımında drone'larla rekor denemesi yapılacak



    "Ortak dil oluşacak"



    Varank, kısa sürede tüm Türkiye'de yaygınlaşacak ve önemli bir büyüklüğe ulaşacak şarj sektörünün iyi işleyen bir piyasa sistemine sahip olmasının vazgeçilmez olduğunun altını çizerek, şu değerlendirmede bulundu:



    "Güvenlik, kullanıcı hakları, rekabet ortamı gibi hususlar açısından oluşturulacak standartlar ve mevzuat altyapısı büyük önem taşıyor. Şu an yürüyen bir mevzuat ve şarj istasyonlarına yönelik bir standart hazırlığı daha bulunuyor. Sonrasında ise ilgili diğer düzenlemeler yapılacak. Şu an hazırlanmış olan bu standart diğer düzenlemelerin altlığı ve habercisi olması bakımından önemli bir adım.



    Bu standart aynı zamanda mevzuat düzenlemelerine ve uygunluk değerlendirmelerine katkı sağlayacak. Elektrikli araç ekosisteminin hızlı bir biçimde gelişmesine yardımcı olacak. Tüm paydaşların aynı dili kullanmaları sağlanarak teknik düzenlemelerde ortak bir dil inşa edilecek. Kısaca, standardın yaygın kullanımı ile tarafların iletişimi kolaylaşacak."



    Türkiye'deki şarj istasyonu sayısı geçtiğimiz yıllarda oldukça azdı fakat 2020 yılı itibariyle her şehirde şarj istasyonu kuruldu ve bu istasyonların sayısı 2000'i aştı. Ülkemizde bu alanda faaliyet gösteren isimlere baktığımızda Eşarj, Voltrun, ZES ve Sharz gibi isimler öne çıkıyor.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/bakan-varank-elektrikli-araclar-icin-sarj-altyapisini-insa-etmek-uzere-yol-haritasi-hazirlandi/2245380







  • "Öngörülerimize göre 2030 yılına kadar 2 milyonun üzerinde elektrikli araç yollarda olacak. Bunun önemli bir kısmını hiç şüphesiz TOGG oluşturacak."


    Şimdi yine avatarımıza bakılacak ve istemezükçüsün diyecekler. Bugüne kadar yanılmadık keşke yanılsak keşke yanılsak da halkın yararına bir iş yapılmış olsaydı.


    TOGG bu kurlarla ve vergilerle en düşük 500 bin TL olacak değil mi? Geçen sene bu ülkede 70 bin Premium marka araç satıldı. Fiyatı 500 binden yüksek olan araçlar Premiumdur diyebiliriz. Bunun içinde 500 binden düşük A1 de var A3 de var Mini Cooper da var. İçten yanmalı, hibrit, elektrikli karışık 70 bin premium.


    Şimdi Hibrit ve Elektrikli araçları ayrı inceleyelim.


    AA'nın sitesinden bir haber "2020 sonunda ise 22 bin 272 hibrit ve 844 adet elektrikli otomobil satışı yapıldı. Böylece geçen yıl toplamda 23 bin 116 adet elektrikli ve hibrit otomobil satıldı."


    Yani arkadaşlar düşünmekten korkmayın. Keşke sorgulamadan inanabilsek şu söylenenlere. Renault Zoe'nin 330 bin TL olduğu yerde ne elektrikli aracından bahsediyorsunuz siz ne milyonu?


    Dünya'da elektrikli araca, hibrit araca teşvik varken daha elektrikli yerli aracı çıkmadan zam yapan kaç tane ülke var? TOGG seri üretime 2 sene sonra başlayacak. Fiyatı 200-300 bin TL olmayacaksa 2 sene sonra zenginler hariç kim alabilecek?

  • Tek faydası şarj istasyonları ağının genişlemesi olacak ama bunun için bile 5 milyar dolar gömmeye değer bence. Tabi bu e-şarj çok pahalı olur mu diye düşünmeden edemiyoruz ucuz hiç bişey görmedik son 20 yılda… Bakalım onada ötv falan gelecek mi doğayı kirletiyor diye :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Benzinli arabanın elektriklisi hybridi 100 150 kağıt daha pahalı
    Önce bunu düzeltsinler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm benzin istasyonları ve mola yerlerine zorunlu en az 2 adet şarj istasyonu yapılsın en az 6-7 yıllığına sorun çözülür

  • taşeron kim acaba :d

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • böyle giderse yerli araba çıkınca yalnızca zenginler alabilecek. Biz fakirler niye seviniyoruz. Yani bizi alakadar eden bir olay değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kablosuz sarj teknolojisi var madem bu altı yapılacak şimdiden ona gore yapılsa bence daha makul

  • Cak - Cek.

    Başka bir şey bilmiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Öngörülerimize göre 2030 yılına kadar 2 milyonun üzerinde elektrikli araç yollarda olacak. Bunun önemli bir kısmını hiç şüphesiz TOGG oluşturacak."


    Şimdi yine avatarımıza bakılacak ve istemezükçüsün diyecekler. Bugüne kadar yanılmadık keşke yanılsak keşke yanılsak da halkın yararına bir iş yapılmış olsaydı.


    TOGG bu kurlarla ve vergilerle en düşük 500 bin TL olacak değil mi? Geçen sene bu ülkede 70 bin Premium marka araç satıldı. Fiyatı 500 binden yüksek olan araçlar Premiumdur diyebiliriz. Bunun içinde 500 binden düşük A1 de var A3 de var Mini Cooper da var. İçten yanmalı, hibrit, elektrikli karışık 70 bin premium.


    Şimdi Hibrit ve Elektrikli araçları ayrı inceleyelim.


    AA'nın sitesinden bir haber "2020 sonunda ise 22 bin 272 hibrit ve 844 adet elektrikli otomobil satışı yapıldı. Böylece geçen yıl toplamda 23 bin 116 adet elektrikli ve hibrit otomobil satıldı."


    Yani arkadaşlar düşünmekten korkmayın. Keşke sorgulamadan inanabilsek şu söylenenlere. Renault Zoe'nin 330 bin TL olduğu yerde ne elektrikli aracından bahsediyorsunuz siz ne milyonu?


    Dünya'da elektrikli araca, hibrit araca teşvik varken daha elektrikli yerli aracı çıkmadan zam yapan kaç tane ülke var? TOGG seri üretime 2 sene sonra başlayacak. Fiyatı 200-300 bin TL olmayacaksa 2 sene sonra zenginler hariç kim alabilecek?





  • _Emir kullanıcısına yanıt
    Cengiz kolin kalyon...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ulke genelinde demis birde. ziyaaaa

  • Citroen ami gibi 7bin euro olan araçlarda geliyor.

    Her avm şehirler arası her benzin istasyonu ve dinlenme alanlarında hızlı şarj yaygınlaşırsa menzil sorunu kalmaz.

    Maalesef bizim ülkemizde otopark ve garaj sayısı çok az. Bu yüzden elektrikli araç sayısı hiç bir zaman artamayacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    "Öngörülerimize göre 2030 yılına kadar 2 milyonun üzerinde elektrikli araç yollarda olacak. Bunun önemli bir kısmını hiç şüphesiz TOGG oluşturacak."


    Şimdi yine avatarımıza bakılacak ve istemezükçüsün diyecekler. Bugüne kadar yanılmadık keşke yanılsak keşke yanılsak da halkın yararına bir iş yapılmış olsaydı.


    TOGG bu kurlarla ve vergilerle en düşük 500 bin TL olacak değil mi? Geçen sene bu ülkede 70 bin Premium marka araç satıldı. Fiyatı 500 binden yüksek olan araçlar Premiumdur diyebiliriz. Bunun içinde 500 binden düşük A1 de var A3 de var Mini Cooper da var. İçten yanmalı, hibrit, elektrikli karışık 70 bin premium.


    Şimdi Hibrit ve Elektrikli araçları ayrı inceleyelim.


    AA'nın sitesinden bir haber "2020 sonunda ise 22 bin 272 hibrit ve 844 adet elektrikli otomobil satışı yapıldı. Böylece geçen yıl toplamda 23 bin 116 adet elektrikli ve hibrit otomobil satıldı."


    Yani arkadaşlar düşünmekten korkmayın. Keşke sorgulamadan inanabilsek şu söylenenlere. Renault Zoe'nin 330 bin TL olduğu yerde ne elektrikli aracından bahsediyorsunuz siz ne milyonu?


    Dünya'da elektrikli araca, hibrit araca teşvik varken daha elektrikli yerli aracı çıkmadan zam yapan kaç tane ülke var? TOGG seri üretime 2 sene sonra başlayacak. Fiyatı 200-300 bin TL olmayacaksa 2 sene sonra zenginler hariç kim alabilecek?

    Hocam zaten izlenecek yol planı lüks segmentte araç üretiliyor haliyle evet ben alamam ya da benim gibiler alamayacak. Sonraki 5 yıl içinde ürün çeşitliliği alt segment araçlar çıkacak. Ki süre ortalama 5-10 yıl içerinde gerçekleşmesi bekleniyor. Haliyle bu süre içerisinde gerek pil üretiminin artması gerekse pil teknolojisinde ki gelişmelerle pil maliyetinin düşmesiyle daha bi alınabilir haline gelecek. Yani muadil içten yanmalı motorlu araçlarla ya aynı fiyata gelecek ya da daha da aşağıda fiyatlandırılması bekleniyor. Bu söylediğim dünya için geçerli. Bizde her zaman var olacak döviz kuru ve vergilerle ne olur bilemiyoruz. Bırak 10 sene sonrasını yarın araç fiyatları ne olacağı konusunda fikir yürütmek pek doğru olmaz.


    alamayacağımız araba için niye seviniyorsun diyecek olursanız ülke ekonomisine katkısı olacak, insanlar çalışacak, otomobil yansanayi için, katkısı olacak. Belki yurtdışına ihracatı yapılacak. Katmadeğeri yüksek ürünlerin yapılması ülkeye her zaman bir katkı sağlar. Bunun için seviniyorum ben.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt

    Aynen dostum aynen boyle olacak. Herkes de bekliyordu Bugatti Ferrari parasi gomelim de TOGG alalim diyordu. Siz boyle cok hayal kurarsiniz. Senin marka algin ne ki sen yilda 30 bin arac satip guzel kar edeceksin. Hadi zenginler aldi ilk sene ikinci sene kime satacaksin?

    Neyse size ne anlatsak bos. 10 yildir yerli otomobil haberlerinde ayni muhabbet.

    Dunya uzerinde 1 tane marka yoktur ki kendi halkina arac satamadan Dunya'da populer olsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    hocam Avrupa ve Amerika da ortaya çıkan elektrikli otomobil markalarının araçlarını incelediniz mi hiç ? Hepsi lüks segment pahalı araçlar. Neden bu markalar da daha yolun başındayken ucuz otomobil yapmaya çalışmıyor. Tesla neden ilk önce spor otomobil üretti sonradan da model s ve x i yaptı. Bu araçlar da ucuz değil. Ucuz araç olarak ta model 3 ü tanıttı kaç yılın sonunda ? Bakın şunu anlayın yeni kurulan bir marka içten yanmalı bir markanın ucuz araçlarıyla ilk başta rekabete giremez. Vw yi baz alırsak adam bir fardan milyon adet sipariş verirken sen yüzbinlerce adet vereceksin aynı fiyatla alabilecekmisin üreticiden. Bir kere maliyetin yükseliyor üretim adetleriyle.

    Şunu mu diyorsunuz bütün yeni çıkan elektrikli araç üretecek yeni markaların alayı yanlış strateji yaptı Tesla yanlış strateji yaptı bir tek siz mi biliyorsunuz?


    söylenen tarihte banttan inermi diye sorarsanız ben 5 yıldan önce kolay kolay son kullanıcıya satabileceklerini pek ihtimal vermiyorum. Olsa olsa zengin iş adamları ile devlet kurumlarına tahsis edilir iyileştirmelerle de anca satılabilir duruyor.


    togg’un başarılı olması herşeyden önce ülkemiz için iyi olacak. Bu girişimin başarılı olmasını isteyince Akp li olmazsınız, öyle de nitelendirilmemeli.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt

    Ya dostum Tesla olsun Fisker Karma olsun bunları zengin kesim değil elektrikli aracı hayatına uydurabilen herkes rahat şekilde aldı. Boş yere konuşmaya gerek yok. Bu ülkede 10 bin TL maaş alsan 5 bin TL cebine kalsa şu an Renault Zoe bile 60 ay yapıyor. 10 bin TL maaş bu halk için hala çok lüks.


    Neyse sana iyi akşamlar. Umarım ilk defa yanılırız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Ya dostum Tesla olsun Fisker Karma olsun bunları zengin kesim değil elektrikli aracı hayatına uydurabilen herkes rahat şekilde aldı. Boş yere konuşmaya gerek yok. Bu ülkede 10 bin TL maaş alsan 5 bin TL cebine kalsa şu an Renault Zoe bile 60 ay yapıyor. 10 bin TL maaş bu halk için hala çok lüks.


    Neyse sana iyi akşamlar. Umarım ilk defa yanılırız.

    Bu dediğin kıçı kırık b segment araçlar içinde geçerli. Egea bile 150bin civarında hocam neyden bahsediyorsunuz. Döviz ve vergi politikasıyla zaten araç alımı ülkemizde düşük. 40bin Euro Tesla model 3 burada 800-900 bine satılıyor hocam. Belki 10 sene sonra yapılırsa ucuz otomobil bizim alım gücümüzün üstünde olacak. Şuanki durumda onu gösteriyor. ben size şunu söylemiyorum bu araba satış rekorları kıracak herkes alacak demiyorum. Elektrikli otomobil değilde içten yanmalı motorlu bir araç yapmadım deseydik yine aynı durum olacak. Adam 1 milyon motor üretirken sen 100bin motor alacaksın bu sayılarla hangi içten yanmalı marka ile yarışabilirsin? Ama elektrikli araçlarda en büyük fark yazılım, pil motor koordinasyonu, verimlilik. Bunu iyi yapan marka satılır para kazanır.


    bu projeyi körü körüne savunan trollerden değilim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • boşuna ümitlenmen elattirikli araç satılmıcağı için o şarz yerlerinden vergi toplayamıcaksınız. başka yerlerden domalltmayı deneyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 18 Mayıs 2021; 23:20:22 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.