klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?
elektrikle çalışan basınçlı sistemler kullanılabilir bence bu bir sorun değil.
quote:
Orijinalden alıntı: djoz
klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?
dizel motorda nasıl tutuyorsa öyle.
quote:
Orijinalden alıntı: the_rion80
Güzel çalışma...
Isıtma sorununu bataryadan beslenen bir elektrikli ısıtıcı, soğutma sorununu da aynı şekilde bataryadan beslenen bir kompresörle çözebilirsiniz.
Bir arkadaş vites geçişi demiş, elektrikli motorda vites olmaz, şanzımanda bu DC motoru 1 veya 2. vitese akuple edersin, tüm hız range'ini zaten elektrik motoru verir sabit viteste...
Bu sistemlerin en büyük sorunu menzil, şarj süreleri ve pillerin şarj döngüleri bitince yenileme masrafı. Bu konular aşıldığında fiyatlar da makul seviyelere gelmiş olursa elektrikli araç tercih edebilirim
soğutma için kompresör takıyorsa aynı sistemi ısıtma için de kullanablir. hazır böyle verimli bi sistem kurmuşken rezistans ile ısınmaya çalışmak mantıksız olurdu.
biz en az 15 yıl daha petrolle giden arabalara bineriz beyler.
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
quote:
Orijinalden alıntı: djoz
klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?
dizel motorda nasıl tutuyorsa öyle.
merak ettim ama internette bulamadım, dizel motorlarda fren sistemi nasıl çalışır?
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
quote:
Orijinalden alıntı: djoz
klimayı kaloriferi boşverin.. Frenin vestinghouse'u nereden vakum alacak? O fren nasıl tutacak?
dizel motorda nasıl tutuyorsa öyle.
merak ettim ama internette bulamadım, dizel motorlarda fren sistemi nasıl çalışır?
dizelde bogaz kelebegi olmadigi icin emme manifoldunda istenen vakum olusmaz. gunumuz araclarinda vakum ile calisan westinghouse fren sistemlerinin booster ile emme manifoldu arasinda bir baglanti olur. tabi bu benzinli araclar icin gecerli. dizel motorlardaki fren icin ise vakumu ayri bir vakum pompasi saglar.
Pardon da ben en basitiinsignia yı calibrayı hiçbiraracı bu hale getirtmem ancak şahin i falan hele ki audibmw gibi premium araçlarayaptırmayı düşünen varsa ki bence lada samarave şahin dışına yazıkolur aman abi haydar ustaya bırakmayın güzelim arabalarınızı :)
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan dizelde bogaz kelebegi olmadigi icin emme manifoldunda istenen vakum olusmaz. gunumuz araclarinda vakum ile calisan westinghouse fren sistemlerinin booster ile emme manifoldu arasinda bir baglanti olur. tabi bu benzinli araclar icin gecerli. dizel motorlardaki fren icin ise vakumu ayri bir vakum pompasi saglar.
cevap için teşekkürler. düşünüyorum dizelde de emme manifoldu var neden vakum ordan alınamasın diye, boğaz kelebeğini atlamışım
su birikintisinden geçerse ne olacak peki
OSTİM'deki bu çalışma ne sonuç verir nasıldır bilmem ama yapan yapmış. Üstelik 650 hp!
30 tane akü alın. Konvansiyonel... Bir de Siemens motoru. Çıkma. 3200 lira. 0-100 3 saniyede. O Broadway'in bunu yapamamsının tek nedeni bagajının boş olması.
GM ev1. 90'larda üretildi. Piyasada tutuldu. İnsanlar kullandı. Sonra toplatıldılar. Belgeseli de var: "Who killed the electric car?"
Nedense "belgesel" de söylemiyor, ama galiba öyle sanıyorum ki, elektrikli arabanın problemi fazla modüler olması (!)
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
30 tane akü alın. Konvansiyonel... Bir de Siemens motoru. Çıkma. 3200 lira. 0-100 3 saniyede. O Broadway'in bunu yapamamsının tek nedeni bagajının boş olması.
GM ev1. 90'larda üretildi. Piyasada tutuldu. İnsanlar kullandı. Sonra toplatıldılar. Belgeseli de var: "Who killed the electric car?"
Nedense "belgesel" de söylemiyor, ama galiba öyle sanıyorum ki, elektrikli arabanın problemi fazla modüler olması (!)
Aslında mesele, yakıt üstünden para kazanan kartellerin ve hükümetlerin ellerinin bomboş kalması meselesi. Yeni çıkacak elektrikli araçlarda da firmalar pilleri satmayı değil kiralamayı planlıyorlar. Böylece kira bedeli üzerinden ilgili karteller-hükümetler paylarını almaya devam edebilecekler.
quote:
Orijinalden alıntı: ENG_civ
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
30 tane akü alın. Konvansiyonel... Bir de Siemens motoru. Çıkma. 3200 lira. 0-100 3 saniyede. O Broadway'in bunu yapamamsının tek nedeni bagajının boş olması.
GM ev1. 90'larda üretildi. Piyasada tutuldu. İnsanlar kullandı. Sonra toplatıldılar. Belgeseli de var: "Who killed the electric car?"
Nedense "belgesel" de söylemiyor, ama galiba öyle sanıyorum ki, elektrikli arabanın problemi fazla modüler olması (!)
Aslında mesele, yakıt üstünden para kazanan kartellerin ve hükümetlerin ellerinin bomboş kalması meselesi. Yeni çıkacak elektrikli araçlarda da firmalar pilleri satmayı değil kiralamayı planlıyorlar. Böylece kira bedeli üzerinden ilgili karteller-hükümetler paylarını almaya devam edebilecekler.
Bu pil kiralama meselesi bana çok saçma geliyor, aylık neredeyse 200-300 lira para ödemek gerekiyor şarjıyla, kirasıyla vs. O zaman da bir anlamı kalmıyor elektrikli arabanın. Adamların dediğine göre şarj istasyonlarında sizin pilinizi alıp yerine hazır şarj edilmiş pili koyacaklarmış, böylece bekleme derdi olmayacakmış. Zannedersem kira meselesi de buradan kaynaklanıyor, yoksa ben gidip o kadar para verip yepyeni pil alıcam, sonra adam onu şarj istasyonunda söküp bana eski pili vericek, o iş olmazdı. O zaman da şarj olana kadar beklemek gerekirdi. Elektrikli araç dönüşümü için bakanlıktan onay çıkacak, muayeneden geçerken de sorun olmayacak. Yeter ki işi ehil birisi yapsın, frenleri testi geçsin vs. Dönüşüm izni yakın zamanda çıkacakmış, yasal çalışmalar yapılıyormuş. Fren meselesini de elektrikli vakum pompası ile çözmüş adamlar ama benim de aklıma takılan şey çok dik yokuşlardan inerken frenler şişer ve tutmaz gibi geliyor bana.
benim anlamadığım şu hırvat lı mate rimac arabayı yapmış azmetmiş dünyanın en hızlı elektrikli arabası internet sitesinden yaptığım araştırmalar sonucu bizim ülkemizde dönüşüm için 2010 kasım ayında yasa çıktı ama bu konudaçok basit projeler var ostimde yapılan geri dönüşümde aracın 180km gittiğinden bahsediyor ama saatte kaç km yapıyor bilgi yok herkes pil ağırlığından kiralamadan bahsediyor arabanın yolda giderken kendi enerjisini kazanma hakkında bir araştırma yok bana göre aracın tavanı güneş paneli olsa kazanım olmazmı olur gelelim fren sistemine araç yokuş aşağı inerken veya frene bastığı zaman fren tertibatına 4 tekere dinamo tertibatı ile enerji ürettirebilirsiniz yeter ki iste fransız alman ingiliz isveç yani kefereler yapsın biz o arabalara binelim ondan sonra vay petrol savaşlar vay pilli araba vay vay lityum ion vay kurşun asit aküler abi harekete geçin en ufak bir deneme dahi bizim geleceğimiz için başta bahsettim ostimdeki geri dönüşüm yapan firma bile çok büyük bişey varsa ankarada gerçekten bu işe ilgisi olan vatana millete hizmet etmek isteyen araştırmacı geliştirmeci arkadaşlar bir araya gelip çalışalım eğer biz hırvat lı mate rimac kadar olamıyorsak kendi kendimize böbürlenmeyelim vay biz böyleyiz şöyle büyüğüz kendimize gelelim saygılar
Yalan mı oldu. Ne oldu ostimdeki sanayicinin akibeti
quote:
Orijinalden alıntı: Mc_Leopard
Yalan mı oldu. Ne oldu ostimdeki sanayicinin akibeti
Suikaste uğramış
quote:
Orijinalden alıntı: aktuz
Bağda bahçede kullanmak için, kampüs içi, sanayi içi kullanmak için bu tür amatör çalışmalar eskiden de yapılıyordu.
Bunu yapmak ayrı, günlük bir otomobili tüm sistemleriyle elektrikli araca çevirmek ayrı bir iş.
Sonradan yapılan dönüşüm işlerinde bu broadway dekinden farklı birşey ne şimdi ne de gelecekte mümkün olabilir.
elektrik motoru, batarya grupları ve kontrol sistemleri zaten oldukça pahalılar ve kimse aracını sıfır alınan elektrikli bir araçtaki gibi orijinal sistemlerle donatmanın maliyetini kaldıramaz.
Mesela bu araç içindekiler kışın nasıl ısınacak.. yazın nasıl serinleyecek.. vites geçişleri sıkıntılı olacak.. gücü kontrol etmek zor olacak.. dişli problemleri, eskiye göre fazla kullanılacak frenlerin problemleri...
bu iş sanıldığı kadar kolay değildir.
Bağ,bahçe, kampüs kullanımı için yapılan uyarlama işi, uydurma işi basittir tabiki.
Yabancı örnekleri 100lercedir. youtube da vardır.
DIY + electric + vehicle + car + convert diye aratırsanız komple adım adım projeler görebilirsiniz. kitabına bile ulaşabilirsiniz. adım adım yapmanız gerekenleri anlatan kitaplar.
Bataryanın sıcaklığı içeri verilecek.
Klima kompressörü kullanılacak
Birden fazla vitese gerek var mı ki vites geçişi olsun. bence debriyaja bile gerek yok.
Gücü kontrol etmek elektronik devrelerde halledilir.
Fren olarak elektrik motorları terse çalışarak enerjiyi mekanikten elektriğe çevirip depolayabiliyor. Fren yaparken tasarruf bile yapmış olacaksınız.
Bu iş sanıldığı kadar kolay değildir. Abartılacak kadar da zor değildir.
quote:
Orijinalden alıntı: msansertekin
quote:
Orijinalden alıntı: aktuz
Bağda bahçede kullanmak için, kampüs içi, sanayi içi kullanmak için bu tür amatör çalışmalar eskiden de yapılıyordu.
Bunu yapmak ayrı, günlük bir otomobili tüm sistemleriyle elektrikli araca çevirmek ayrı bir iş.
Sonradan yapılan dönüşüm işlerinde bu broadway dekinden farklı birşey ne şimdi ne de gelecekte mümkün olabilir.
elektrik motoru, batarya grupları ve kontrol sistemleri zaten oldukça pahalılar ve kimse aracını sıfır alınan elektrikli bir araçtaki gibi orijinal sistemlerle donatmanın maliyetini kaldıramaz.
Mesela bu araç içindekiler kışın nasıl ısınacak.. yazın nasıl serinleyecek.. vites geçişleri sıkıntılı olacak.. gücü kontrol etmek zor olacak.. dişli problemleri, eskiye göre fazla kullanılacak frenlerin problemleri...
bu iş sanıldığı kadar kolay değildir.
Bağ,bahçe, kampüs kullanımı için yapılan uyarlama işi, uydurma işi basittir tabiki.
Yabancı örnekleri 100lercedir. youtube da vardır.
DIY + electric + vehicle + car + convert diye aratırsanız komple adım adım projeler görebilirsiniz. kitabına bile ulaşabilirsiniz. adım adım yapmanız gerekenleri anlatan kitaplar.
Bataryanın sıcaklığı içeri verilecek.
Klima kompressörü kullanılacak
Birden fazla vitese gerek var mı ki vites geçişi olsun. bence debriyaja bile gerek yok.
Gücü kontrol etmek elektronik devrelerde halledilir.
Fren olarak elektrik motorları terse çalışarak enerjiyi mekanikten elektriğe çevirip depolayabiliyor. Fren yaparken tasarruf bile yapmış olacaksınız.
Bu iş sanıldığı kadar kolay değildir. Abartılacak kadar da zor değildir.
Daha önce incelemediyseniz bir göz atabilirsiniz. Faydalı olabilir.
Bu arada batarya neredeyse hiç ısınmaz. ( Yani fazla ısınmaz) Isınırsa çok şarj oluyor yada çabuk bitiyor demektir ve sakıncalı bir durumdur ömrü kısalır. Kullanılmaz duruma dahi gelebilir
Aynen klima komprasörü ve hidrolik pompaları gerek
Her motorda oldugu gibi elektrik motorlarında da belli bir dönüş sınırı vardır. 100-200 km gibi bir hız bekleniyorsa vites gerekebilir çünkü maksimum ortalama 10 bin 20bin rmp dolaylarında üretiliyor ve verim o rmp de yüksek oluyor. Kaldı ki motordaki malzeme-sargılar- lehimler bobinler, merkez kaç kuvveti yüzünden 20bin devir üzerine dayanamayabilir.
Gücü kontrol etmek elektronik devrelerde halledilir. (katılıyorum sürücü devreleri ile saglanabilir)
Fren olarak elektrik motorları terse çalışarak enerjiyi mekanikten elektriğe çevirip depolayabiliyor. Fren yaparken tasarruf bile yapmış olacaksınız. (katılıyorum ve aracın tavan kısmına boydan boya güneş paneli döşenebilir. Bu sayede arac gündüz hareket halindeyken enerjisinin belli bir kısmını güneşden saglayabilir. Kullanılmayan zamanlarda güneşe park edilerek tam şarjı saglanabilir
Teşekkürler :)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme