Şimdi Ara

Elektrikli araç bataryaları 6 yılda %80 ucuzladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araç bataryaları 6 yılda %80 ucuzladı 

    Elektrikli arabaların yaygın bir şekilde kullanılır hale gelmesi için iklim değişikliğine neden olan karbon salınımı yüksek benzinli ve dizel araçlara karşı farkındalığın artmasının yanı sıra elektrikli araba fiyatlarının ve şarj maliyetlerinin de daha düşük olması sürücüler tarafından bekleniyor. Elektrikli arabaların üretim maliyetlerinin düşmesi hem şirketler için hem de sürücüler için çok önemli çünkü üretim maliyetleri düştükçe, sürücüler düşük fiyatlı elektrikli arabalara rağbet gösterecek ve bu araçların yaygınlaşması kolaylaşacak.

     

    Ayrıca Bkz.Öğrencilerin tasarladığı hyperloop kapsülleri tünelde test edildi

    McKinsey şirketinin elektrikli araba satışı ve şirketlerin karlılığı hakkında yaptığı araştırmaya göre ise maliyeti yüksek olan elektrikli araç bataryaları şirketlerin karlılığının önündeki en büyük engel ancak bu durum yakın gelecekte ortadan kalkacak zira araştırma sonuçlarına göre elektrikli araç bataryalarının maliyeti 2030 yılına gelindiğinde kWh başına 100 doların altına düşmüş olacak.

     

     Elektrikli araç bataryaları 6 yılda %80 ucuzladı

     

    Araştırma sonucuna göre 2010 yılında bir elektrikli araba bataryası kWh başına 1000 dolar seviyesinde iken 2016’ya geldiğimiz de aynı bataryaların yine kWh başına 227 dolara üretilebildiğini görüyoruz.

     

    Tabi bu maliyet benzer türevdeki içten yanmalı motora sahip arabanın batarya maliyeti ile kıyaslandığında hala çok yüksek ancak araştırmacılar elektrikli araç maliyetin seviyeli bir şekilde daha da düşeceğini ve 2020 yılında kWh başına 190 dolara 2030 yılında ise kWh başına 100 dolardan daha düşük maliyete sahip olacağını düşünüyor.

     

    Tesla Bir Adım Önde

    Elektrikli otomobil alanında öncü isim olan Tesla ise beklentilerin bir adım önünde görünüyor. McKinsey’in araştırması 2020’de elektrikli araba batarya maliyetlerinin 190 dolar olmasını öngörürken Tesla zaten 2016’da batarya maliyetlerinin kWh başına 190 dolar olduğunu duyurmuştu. Elon Musk daha öncelerde yaptığı açıklamasında ise 2020 yılında batarya maliyetinin kWh başına 100 dolar seviyesinde olacağını duyurmuştu.

     

    Ayrıca Bkz.Trump'a karşı açılan davaya Microsoft ve Amazon'dan destek geldi 

    Şirketin Neveda’da Panasonic’le beraber işleteceği batarya üretim tesisini kurduktan sonra batarya maliyetlerinin Elon Musk’ın öngördüğü seviyeye düşmesi şaşırtıcı olmayacak. Bu sayede 60 kWh kapasiteli Tesla Model S’in başlangıç fiyatı 68.000 dolar civarı iken 35.000 dolar başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak Model 3’ün fiyatında bir miktar daha düşüş olabilir.

     

    Benzer fiyatlara ulaşmak için bazı elektrikli otomobil üreticilerinin de Tesla’nın Gigafactory’si gibi dev pil üretim tesisleri kurmaya yönelmesi oldukça mantıklı görünüyor. Maliyeti düşürmenin bir diğer yolu da Tesla’nın son zamanlarda Nissan veya General Motors’un elektrikli araçlarında kullanılan plazma şeklindeki bataryaların aksine birbirinden bağımsız binlerce silindirik li-on bataralar kullanması.  

     

    Bu bataryalar sayesinde çok fazla yer kaplamadan daha yüksek menzil mesafesine sahip araçlar üretebilen Tesla, diğer şirketlerin yeni model elektrikli arabalarında gördüğümüz üzere silindirik li-on batarya konusunda farklı gözleri üstüne çekmeyi başarmış durumda.

     







  • Malesef ülkemizi pek de ilgilendirmeyen konu. Elektrikli araçlardan bile vergi alıp, teşvik edici düzenleme yapmıyorsak, hem de fosil atıkta tamamen dışa bağımlı iken elektrikli arabaların pil maliyetinin düşmesi bizim için bir anlam ifade etmiyor. Yine gidip elektrikli Fluence'ye 80-90.000-TL vereceğimiz için ister elektrikli olsun ister benzinli. Önce devletin kendi halkını düşünmesi lazım. İnsan devlet için değil, devlet insan içindir anlayışı olmadığı sürece sadece haber okuyup vay be demekle kalırız.
    2 seçenek var. Türkiye'ye gelen araçların şarj voltajı farklı olur ve evde vs başka biryerden şarj olmaz şarj istasyonu kurulur devlet orada iteler.



    Diğer seçenek evde vs şarj olur elektrik ebesinin şeyi olur kw fiyatı yükselir aylık 300-350tl elektrik öderiz. Bizim için değişen sadece doğa temiz kalır.
  • çok da şeyimizdeydi afedersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef ülkemizi pek de ilgilendirmeyen konu. Elektrikli araçlardan bile vergi alıp, teşvik edici düzenleme yapmıyorsak, hem de fosil atıkta tamamen dışa bağımlı iken elektrikli arabaların pil maliyetinin düşmesi bizim için bir anlam ifade etmiyor. Yine gidip elektrikli Fluence'ye 80-90.000-TL vereceğimiz için ister elektrikli olsun ister benzinli. Önce devletin kendi halkını düşünmesi lazım. İnsan devlet için değil, devlet insan içindir anlayışı olmadığı sürece sadece haber okuyup vay be demekle kalırız.

  • Bataryalar gelişiyor maliyetler düşüyor iyi güzel de her firma farklı bir bağlantı soketi kullanıyor. Ortak bir şarj soketi ve buna uyumlu istasyonlar yapmak bence elektrikli arabalara olan ilgiyi daha da arttıracaktır. Firmaların bunu üzerinde anlaşmaya varması herkes için iyi olacaktır. Herkes kendi şarj istasyonunu kurmaya kalkarsa o işin içinden çıkılmaz.

  • İşlenebilirlik olarak haklı olabilirler. Yalnız hammadde fiyatları rağbet gördükçe artacaktır. Devlet kendi topraklarında bir üretim tesisi olmayan firmalara neden teşvik versin onu da anlamıyorum. Belki de kendi araçlarının piyasaya çıkmasıyla bir teşvik veya zorunluluk getirecek. Bir de illa niye elektrikli araba kullanmıyoruz çevreyi düşünelim azcık diyen insanlara uyuz oluyorum. Hani biz de petrol yok dışa bağımlılığı azaltalim dese tamam. Karbon salınımı sadece bir trend . Diğer elektrik üretim çeşitlerininde sıkıntıları ileriki dönem de çıkacak.

  • 2 seçenek var. Türkiye'ye gelen araçların şarj voltajı farklı olur ve evde vs başka biryerden şarj olmaz şarj istasyonu kurulur devlet orada iteler.



    Diğer seçenek evde vs şarj olur elektrik ebesinin şeyi olur kw fiyatı yükselir aylık 300-350tl elektrik öderiz. Bizim için değişen sadece doğa temiz kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insanlar fosil yakıtları terkediyor

    140 dolara kadar çıkan petrol 35 dolarları gördü

    50 dolar seviyesinde şu anda

    araplar hali hazırdaki paralarını iyi kullanmazlarsa ilerde canları çok sıkılacak

    bir iç savaş suudi liderinin amerikada tuttuğu paralar da buhar olur
  • Elektrikli araç bataryaları düşme nedeni , satılmıyor olması mı acaba
  • Biz 3. Dünya ülkesi olduğumuz için adetler gereği önce senelerce internetten takip edeceğiz gelişmeleri. Sonra eski teknolojileri bize bol bol kakalıyacaklar.Seneler sonra yeni birşey keşfetmiş gibi elektrikli araçlara geçeriz.

    Sistem böyle.

  • Bize ne? Maliyetler zamanla düşüyor olabilir ama son kullanıcının zaman ilerledikçe ödediği para hep artıyor. Bize bir faydası yok. Siz sevinebilirsiniz.

  • geliştikçe ucuzlayacak
  • Burada bize dönüşü %95 Elektrikli Araç Kullanma Vergisi olur :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MegaWolt38

    Malesef ülkemizi pek de ilgilendirmeyen konu. Elektrikli araçlardan bile vergi alıp, teşvik edici düzenleme yapmıyorsak, hem de fosil atıkta tamamen dışa bağımlı iken elektrikli arabaların pil maliyetinin düşmesi bizim için bir anlam ifade etmiyor. Yine gidip elektrikli Fluence'ye 80-90.000-TL vereceğimiz için ister elektrikli olsun ister benzinli. Önce devletin kendi halkını düşünmesi lazım. İnsan devlet için değil, devlet insan içindir anlayışı olmadığı sürece sadece haber okuyup vay be demekle kalırız.

    %3 ötv'si var elektirikli araçların. diğer akaryakıtlı araçların ötv'siyle karşılaştırdığınızda teşvik yokmuş gibi mi duruyor? yoksa bi'haber misiniz?
  • yüzd 3 ötv olsada bir khk ile bunlara eektrik kullanım ve dağıtım ve depolama vergisi geliyor kol gibi sokacaklar sonuçda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sharparrow

    quote:

    Orijinalden alıntı: MegaWolt38

    Malesef ülkemizi pek de ilgilendirmeyen konu. Elektrikli araçlardan bile vergi alıp, teşvik edici düzenleme yapmıyorsak, hem de fosil atıkta tamamen dışa bağımlı iken elektrikli arabaların pil maliyetinin düşmesi bizim için bir anlam ifade etmiyor. Yine gidip elektrikli Fluence'ye 80-90.000-TL vereceğimiz için ister elektrikli olsun ister benzinli. Önce devletin kendi halkını düşünmesi lazım. İnsan devlet için değil, devlet insan içindir anlayışı olmadığı sürece sadece haber okuyup vay be demekle kalırız.

    %3 ötv'si var elektirikli araçların. diğer akaryakıtlı araçların ötv'siyle karşılaştırdığınızda teşvik yokmuş gibi mi duruyor? yoksa bi'haber misiniz?

    Teşvik var, burda bahsettiğiniz iyi oldu. Ne yazık ki bu insanların elektrikli araba alması için yeterli değil. Gerçekten elektrikli araba fanı olanlar elektrikli araba alıyorlar (Örn. Tesla fanları).

    Hani elektrik doldurmak için altyapı şart + insanların bilinçlendirilmeside şart.




  • Bizde de 2 yilda %150 artti padisahim cok yasa

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 35 bin dolar çok iyi. yani model 3 hiç vergiye tabi tutulmasa 130 bin tlye satılacak. izin verilse biraz piyasa oluşsa gerisi gelecek de...
  • Bizi sevindirmesin daha elektrikli arabalar gelmedi resni olarak...

  • Daha ucuzmuş bla bla bla bizde olsa her türlü vatandaşa girer o vergi. Kaçarı yok yani bunun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    2 seçenek var. Türkiye'ye gelen araçların şarj voltajı farklı olur ve evde vs başka biryerden şarj olmaz şarj istasyonu kurulur devlet orada iteler.



    Diğer seçenek evde vs şarj olur elektrik ebesinin şeyi olur kw fiyatı yükselir aylık 300-350tl elektrik öderiz. Bizim için değişen sadece doğa temiz kalır.

    Doga temiz de kalmayabilir . Elektrigi nereden urettigine bagli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.