Şimdi Ara

Elektrikli araç batarya üretiminde fazla kapasite sorunu ortaya çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araç batarya üretiminde fazla kapasite sorunu ortaya çıktı
    Elektrikli araç dünyası çok fazla batarya üretimi sorunuyla karşı karşıya. Danışmanlık şirketi AlixPartners’ın yeni raporuna göre, elektrikli araç bataryası üretim kapasitesi, dünyanın tüm büyük pazarlarında bu bataryalara olan talebi aşıyor. Kuzey Amerika’da kapasite, talebin 1,9 katı seviyesinde. Avrupa’da bu oran 2,2 kat. 



    Çin'de üretim kapasitesi talebin 5,6 katı!



    Çin’de ise durum çok daha vahim. Batarya üretim kapasitesi talebin 5,6 katı. Üstelik Çin’in elektrikli araçları ve bileşenleri büyük pazarlarda gümrük tarifeleriyle karşı karşıya kalınca, Çinli batarya üreticileri için dönem daha da belirsiz hale geldi.



    Her ne kadar Kuzey Amerika’daki tablo kağıt üzerinde daha iyi görünse de, orada da bazı eksikler var. Örneğin, lityum demir fosfat (LFP) bataryalarının yerel üretimi oldukça sınırlı. Bu bataryalar, enerji yoğunluğu biraz düşük olsa da daha dayanıklı ve daha ucuz oldukları için avantaj sağlıyor.



    Aşırı üretimin sebepleri neler?



    Rapora göre, mevcut tesisler halihazırda talebin çok üzerinde olduğu için şu anda yeni üretim kapasitesi inşa etmek için bir teşvik bulunmuyor. Aşırı kapasitenin oluşmasında bazı bölgesel nedenler öne çıkıyor: Çin’deki yoğun teşvik harcamaları, ABD’nin kendi batarya üretimi destek programları ve Avrupa Birliği'nin agresif düzenlemeleri. Genel olarak ise asıl sorun, tüketicilerin elektrikli araç seçeneklerine, otomobil üreticilerinin ve düzenleyicilerin beklediği ölçüde ilgi göstermemesi.



    AlixPartners Kıdemli Başkan Yardımcısı Rohit Gujarathi'ye göre bunun başlıca nedeni maliyet: “Tüketicilerin önemsediği şey, ‘Aracın fiyatı ne kadar?’ sorusu. Ve şu anda çoğu durumda bu ekonomik olarak mantıklı görünmüyor, özellikle de birçok hükümet desteği kaldırılmışken.”



    Ayrıca Bkz.Avrupa'nın en büyük enerji depolama tesisi kuruluyor: 4 bin Tesla’yı şarj edecek



    Arz fazlası fiyatları aşağı çekse bile, batarya üretim ve hammadde maliyetleri hala yüksek. Bu nedenle şirketler, bu bataryaları uzun vadede zararına satamıyor. Bu durum, batarya üreticileri üzerinde finansal baskı yaratıyor.



    Ayrıca, ABD’nin federal vergi indirimini kaldırması ve emisyon standartlarını gevşetmesi, elektrikli araç satışlarını teşvik eden unsurları ortadan kaldırdı. Bunun sonucu muhtemelen elektrikli araç pazarında daralma gerçekleşecek, ancak bu daralmanın ne kadar büyük olacağı henüz bilinmiyor. 



    Elektrikli araçlara geçiş tahminleri düşürüldü



    Elektrikli araç batarya üretiminde fazla kapasite sorunu ortaya çıktı
    Pazarın daralması, kapasite-talep oranını daha da kötüleştirecek. AlixPartners, bu oranın 2028’e kadar 2,4’e çıkacağını ve 2030’a kadar bu seviyede kalacağını öngörüyor. Geçen yıl, 2030’da ABD’deki yeni araç alıcılarının %36’sının elektrikli araç seçeceği tahmin ediliyordu. Bu yıl ise bu oran %18’e, yani yarı yarıya indirildi.



    Sonuç olarak, mevcut batarya fabrikalarında konsolidasyon (birleşme/satın alma) ve yeniden yapılanma bekleniyor. Örneğin, General Motors kısa süre önce LG Energy Solution ile ortak olduğu bir batarya fabrikasındaki hissesini sattı. Gujarathi, ABD’de LFP batarya fabrikalarının artacağını da öngörüyor, çünkü bu tür bataryalar maliyet açısından avantajlı.



    Bazı firmalar, fazla batarya üretim kapasitesini enerji depolama sistemleri üretimine yönlendirmeye çalışıyor. Ancak hangi strateji benimsenirse benimsensin, bugünkü belirsizlik ortamı uygun fiyatlı elektrikli araçların geleceğini doğrudan etkileyecek.




    Kaynak:https://insideevs.com/news/778532/battery-capacity-outpacing-demand/







  • İnsanlar alışmış sanayiciyi, petrolcüyü , yedek parçacıyı zengin etmeye ondandır

    Gerçi şu da var dönüşüm hızı ile altyapı iyileştirilmesi aynı oranda ilerlemiyor, insanların çekincelerini de çok iyi anlayabiliyorum.

    LFP batarya sandık motor gibi zaten kimyasal aşınması NMC ye kıyasla 5 6 kat daha yavaş (NMC batarya raf ömrü 2 seneyse LFP 10 sene) , bu sebeple hammadde uygunken stoklanmasında bir problem olacağını sanmıyorum. Uçaklarda başladı, otomobilde de 2030 senesi kilit yıl, içten yanmalılara getirilecek karbon vergisiyle birlikte teşvik olacaktır.

    Evlerde de batarya / solar sistemler önem kazanmaya başlayacak.

    Bu arada altyapıda da ciddi çalısmalar var + verilere bakınca Avrupa'ya kıyasla temiz yenilenebilir enerji üretimi artışımız da takdiri hak ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Sabit bazlı ev tipi ve/veya şebeke batarya yatırımları bunu kurtarabilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • muhtemelen çinlilerin fiyatlarıyla rekabet edemedikleri için, ek vergilere rağmen, ab ve abd de elektrikli araç üretim hızı düşmüş. çinde tam tersine ufak bir artış da var.

    _____________________________

    Phanteks P360A Enermax RevDfx1350w // i5 13500 // GB z790 D // Patriot Viper 6000 // Gigabyte 9070xt Aorus Elite // Crucial P3 Plus 1TB // Samsung Odyssey G5 32// Logitech G213 + Razer Deathadder V2 X HyperSpeed // Creative G6 + Takstar GM200 // S24 Ultra 12/256 Tit Black //
    _______ Odtü Matematik-BÖTE-İktisat-Tıp Fakültesi + Ekonomi YL _______ Life is just life. No more expectation! /b]
  • avrupada bir elektrikli sahibi olarak merakla takip ediyorum. yeni modeller cok daha iyi menziller vaadediyor bu da ikinci elde mevcut araçların satisini zorlastiriyor. Devlet destekleri cogu ülkelerde sonlandirildi. Dizel üretmeyecez diyen firmalar tekrar dizel araclar satmaya başladı.

    Evinizde size özel park yeriniz varsa evin ikinci aracı olarak elektrikli araba tavsiye ederim ama şarj edecek yeriniz yoksa, evin tek aracı olacaksa cok mantıklı görünmüyor.

  • Elektrikli araba henüz oturmuş bir teknoloji değil. Sürekli daha uzun menzil vadedenleri çıkıyor. Tabi tüketici bu durumda kar zarar hesabına giriyor. Adam şu anda bir elektrikli araç alsa kullandıkça hem menzili kısalacak hem de satmak isterse yeni çıkanları daha uzun menzile sahip olacağından benzinden tasarruf ettim derken elektrikli araç elinde patlayacak. Haliyle ben de mesela aynı şeyi düşünüyorum. Muhtemelen şimdi satılan araçlar sonra para etmeyecek.

  • Ermeydan E kullanıcısına yanıt
    İçten yanmalı bir araçta motoru komple yenileme ciddi maliyetli ve yenileme sonrası sürekli problemler cabası.

    Elektrikli araçlarda batarya yenilediğinde araç neredeyse sıfır gibi oluyor ve maliyet kabul edilebilir seviyede(bugün söylenen batarya fiyatları ile 300km menzili olan arabamı 500-600'e çıkarsa bugün yenilerim).

    Bugün 500km menzil ile aldığınız araba gelişen teknoloji ile 5-10 seneye 900km menzillere çıkabilir.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Açıkçası 10 senedir aynı içten yanmalı arabaya biniyorum hiç 500-600 civarı bir maliyetim olmadı. Hatta bakımına harcadığım para onun yanına bile yaklaşamaz. 500 km menzili olan araç 900 kmye çıkacağının garantisi yok. Üretici firma bunu isterse yapar. Ha ben kaçak göcek yaptırım diyorsan o ayrı. Elektrikli araçlar ancak telefonlar gibi teknolojisi oturduğu zaman alınacak araçlar. Kaldı ki ikinci elinin para etmediğine dair bir haber çıkmıştı yine burada ama ikinci eli uygun fiyatlı diyerek haber yaptılar. Yani diğer bir deyişle algı yaptılar.

  • Tercümesi: Çin içimizden geçiyor. Liberallik solculuk yeşillik bir yere kadar kendi kitlesini uyutabiliyor. Yahudi efendilerimiz kar edemiyor, Avrupa piyasası çin'e kalıyor.

    _____________________________
  • raxetul kullanıcısına yanıt

    400-500 bin km belki daha uzun giden araçlar var. Bu menzili yapacak bir vatandaş 20-25 sene araç sürmesi lazım. Motor yenilemek fantezi işi.


    İçten yanmalıda bu zorunlu değilken bataryalı araçlarda olması gerek gibi görünüyor.


    Elektrikli araçlar halen geleneksel motorlu araçlar kadar gelişmedi.

    _____________________________
  • Ne derseniz deyin geleceğin aracı elektrikli olacak.Fosil yakıtlı araclar çöp olacak.Aynen kaset calarlar gibi.

  • yersen arz fazlasıymış... aslında satışlar düştü
    dünyanın yarısından fazlasının pandemiden sonra alım gücü düştü
    bilerek isteyerek para basıp enflasyonu arttırıp halkı fakirleştirdiler.
    bakınız Türkiye...
    para yok para...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.