Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
19
Favori
112.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: llmertll

    quote:

    Orijinalden alıntı: saldocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    ne demek istediğini anlamadım go kart şasesimi 120 kg ???birde bir motor 5000euro mu onun bataryası falanda var sizin iş zor. Ayrıca motor kaç kw ???

    yok montajlı hali 120 kg.sadece motor için 5000 euro.batarya için ayrı bütçemiz var.motor seçimi de yapmadık okul başlasın tam olarak belli olacaktır.

    ön çekerli yapmayı hiç düşündünüz mü ?

    motor konusunda marka bilgim yok hangi markayı kullanıcaksınız?

    Motor için neu ve lehner markalarını önermişlerdi benim de hoşuma gitti onları kullanmayı planlıyorum.ön çekerli yapmayı hiç düşünmedik açıkcasını söylemek gerekirse.

    Onden cekerde guc kaybi daha cok go kart icin dusunursek




  • arka çekerli araç yol tutuşu olarak daha iyidir ama ön çekerli araçta daha tasarufludur ve rampada dah iyi tırmanır (arabalarda öyledir (bi çoğunda)) motor önde olur aküler arkada yük dengesi sağlanabilir
  • 5000 euro bütçen varsa git warp9 dc motor ve kontrol devresini al 3000 $ civarında. 6 adet bosch jel akü al ortalama 600 $ 126 bisler var 1000 tl hurdadan al kaportayı sök farklı bi stil yarat elden geçir. inciği boncuğu derken 100km üzerine çıkan hatta drift bile yapacağın deli bişi ortaya cıkar..bizde bütçe yokki yapalım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet-ev

    5000 euro bütçen varsa git warp9 dc motor ve kontrol devresini al 3000 $ civarında. 6 adet bosch jel akü al ortalama 600 $ 126 bisler var 1000 tl hurdadan al kaportayı sök farklı bi stil yarat elden geçir. inciği boncuğu derken 100km üzerine çıkan hatta drift bile yapacağın deli bişi ortaya cıkar..bizde bütçe yokki yapalım :)

    dediğin kadar kolay mı sence ?? :D
  • çok kolay aslında .bütçem olsa malzemeyi yurt dışından getirerek yapmak çok daha basit olacaktır..bütçem olmadığı için elimdeki malzemelere modifiye ederek yakında başlıcam..asenkron 3 faz 4 kutup 380 ac 11kw 14.5 hp ..altıvar 15 kw frekans inverteri ve sanayide para vermeden kullanabileceğim araba şaseleri var.. tek sorun takıldığım ve bütçemin yetmediği batarya maliyeti ve seçimi..sistem normalde ac 380 dc 520 v civarı çalıştığı için zorlanıyorum. sistemi dc 300 v düşürdüğümüzde (ama düşüremedik sağlam bi bobinajcı gerekiyor) amperi artıyor dolayısıyla ağırlık ve maliyet..hadi hafif olsun dedik lifepo4 batarya kullanalım. 3.2v 20 ah ortalama 20 euro oda yurtdışı fiyatı.. adet 95x20e =1900 euro+gümrük+kargo 6 kw 300 v 20 ah için....min 15 kw gereksinimi siz düşünün?yani demek istediğim para olmadan olmuyor..paran varsa çok basit :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet-ev

    çok kolay aslında .bütçem olsa malzemeyi yurt dışından getirerek yapmak çok daha basit olacaktır..bütçem olmadığı için elimdeki malzemelere modifiye ederek yakında başlıcam..asenkron 3 faz 4 kutup 380 ac 11kw 14.5 hp ..altıvar 15 kw frekans inverteri ve sanayide para vermeden kullanabileceğim araba şaseleri var.. tek sorun takıldığım ve bütçemin yetmediği batarya maliyeti ve seçimi..sistem normalde ac 380 dc 520 v civarı çalıştığı için zorlanıyorum. sistemi dc 300 v düşürdüğümüzde (ama düşüremedik sağlam bi bobinajcı gerekiyor) amperi artıyor dolayısıyla ağırlık ve maliyet..hadi hafif olsun dedik lifepo4 batarya kullanalım. 3.2v 20 ah ortalama 20 euro oda yurtdışı fiyatı.. adet 95x20e =1900 euro+gümrük+kargo 6 kw 300 v 20 ah için....min 15 kw gereksinimi siz düşünün?yani demek istediğim para olmadan olmuyor..paran varsa çok basit :))

    hocam peki aydınlatırmısın bizleri biraz neden asenkron 3 faz motor?Frekans inverter dediğin nedir?ac 380 dc 520v demişsin bu nedir?biraz açıklarsan çok memnun olurum çünkü bu konuda bilgim sıfır denecek kadar az.




  • bencede açıklarsan iyi olur memnun olurum :)




  • neden 3 faz?
    bulunması en basit ve ucuz bi motor
    neden 3 faz 4 kutup asenkron motor?
    bldc motor gibi verimi yüksek ve 4 kutup olduğu için 3000 rpm üstüne çıkabilme
    neden fırçalı dc motor değil?
    fiyatı yüksek ömrü kısa verim düşük ama torq yüksek genelde kısa mesafe ve performans gerektiren araçlarda kullanılır.drag drift için uygun olması.
    frekans inverteri otomasyonda kullandığımız 3 faz asenkron motorlar için hız kontrol sistemidir.fiyatı normal sürücüye göre yüksektir.ama piyasadan 2. elini uygun fiyata bulabilirsin.girişindeki ac 380 voltu dc ye cevirerek sistemde kullanır.yani sistem dc ile çalışır.sistem voltajını akü ile elde etmek zor olduğu için motor bobini ve frekans inverterini dc 150 veya dc 300 volta uyarlamak gerekiyor. yurtdışında hazırı satılmaktadır.
    saldocan sana tavsiyem bldc motor veya asenkron motor üzerine araştırma yapman.şase ile hiç uğraşma .hazır şase yada hurda hafif bi araba şasesi kullan...tek kişilik bi araç düşünüyorsan atv hurdalarına bak. hurda bi araçdan başlaki verim aldığında daha iyisini sıfırdan kendin yaparsın
    ac motor ile ev dönüşüm videoları youtube da oldukça mevcut
    http://www.youtube.com/watch?v=MaWrr5xQu7Y&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=XRKkv_Hq2jI




  • Ahmet teşekkür ederim ama destek almak için kendi çizimlerimizi yapmamız gerekiyo bu yuzden benim şase tasarımı yapmam gerekiyo :) ve kafama takılan bir nokta var tekerlekler arası mesafe yani ön ve arka tekerlekler arası mesafe önemli mi?
  • önemli değil o kadar sen tutabildiğin kadar küçük tut mesafeyi. Uzunluk dönüşünü kısıtlar sadece. O kadar uzun olmaz zaten.
  • Hazır şase,direksiyon,ön tekerlek sistemi satan yerler hakkında bilgisi olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldocan

    Hazır şase,direksiyon,ön tekerlek sistemi satan yerler hakkında bilgisi olan var mı?

    Go kart alabilirsin 2.el sitellerinde var uygun fiyatlara
  • yeni emekli olacak biri için çok yüksek rakamlar. benim o kadar bütçem yok ama önümüzdeki yıl içinde aldığım krediyi bitirdikten sonra bir prototip yapacağım. kendime ayırdığım 10.000 TL kredi :) sanırım hepiniz gülüyorsunuz ama yapacağım. en azından beni iş yerime götürüp getirecek kadar. bu işe gönül verenler hub motor üzerinde çalışsınlar.
  • peki neden şase ile uğraşıyosunuz şöyle mevcut arabalar genelde ya önden ya arkadaç çekişliler çekili lolmayan tekere herhangi bir usülle elektirik mtoru monte edilse ve bu motor sadece ve sadece 1. vites yani kalkışlları karşılasa kmde 0.40tl yakan araç start stop yani ışıkta motoru susturunca %20 tasarruf sağlıyor ise bu düzenek ile 10-20km kadar bu motor desteği ile hareket etse yarı yarıya tasarruf sağlanmazmı e buda büyük tasarruf demek lpg kitleri gibi araca özel kitler düşünsenize trafiğe çıkamıyacak araçlara boşa yatırım yapmak yerine hem lpg hem bu 0.10a 1km gitmek. daha mantıklı ve akılcı bir yatırım olmazmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbaskan


    quote:

    Orijinalden alıntı: alidogan21

    Benim asıl derdim nasıl yapılacağı değil nasıl trafiğe çıkacağım. araç bittiğinde lpg gibi ruhsata işletip kullanbilecekmiyim yoksa kapının önünde çürüyecekmi. bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.


    projeniz bitiğinde makina mühendisler odasından proje çizdirerek kişiye özel ( özürlü )araç olarak tam teşeküllü bir hastahaneden alınan raporla tüvde araç tespiti yapılır sonra trafikten kayıt yapar plakanı verir ama aracı yalnız ruhsatta yazan kişiler veya aynı durumda olanlar kullanabilirler

    tamm en azından bu soru cevaplanmış teşekkür ederiz ama benm anlayamadığım bi sorun var illa özürlü bi araç mı çıkartcaz başka türlü olmuyo mu ? cevaplarsanız sevinirim :)




  • çok uluslu oto üreticilerin standına çıkamayaçağımız için hükümütlerin bu şirketlere gebe olduğu için gerekli modifikasyonu yaptıktan sonra "benim gibi" beyin özürlü raporu alıp trafikte gezeceksin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paskomya

    çok uluslu oto üreticilerin standına çıkamayaçağımız için hükümütlerin bu şirketlere gebe olduğu için gerekli modifikasyonu yaptıktan sonra "benim gibi" beyin özürlü raporu alıp trafikte gezeceksin

    aslında haksızda değiller sonuçta rekabet ortamı ama bizimde canımız yandı bu yakıt olaylarından artık şu noktaya getirdiler akıllı olup milletin kahrını çekeceğine deli ol onlar senn kahrını çeksin
  • Tekrar merhaba,

    İzmir'deki tepaş firması hakkında bilgisi olan varmı acaba??

    http://www.tepas.com.tr/urun_detay.php?id=107

    Teşekkürler.
  • s.a değerli forum sakinleri 240 amper 24 volt aküsü olan 650kg'lık bir araba düşünelim. buna nasıl bir motor bağlayabilirim, sürücüye gerek varmı? varsa voltajı yükseltip başka motor bağlanabilirmi yada buna gerek varmı (not, başka akü seçeneği'de sunabilirim) ve 60-80km hıza ulaşılabilirmi şimdidem teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.