Şimdi Ara

The Elder Scrolls Online [ANA KONU] (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.458
Cevap
88
Favori
346.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bakalım böyle bir oyunu Türkiye'de ki bağlantıyla oynamak çok üzücü. Oyun ne kadar zevk verse de bize upload hızı vermeyen internet servis sağlayıcıları sağolsun zevkimizi düşürecekler. Hele videonun son kısmı gerçek olursa ben hiç düşünemiyorum doğrusu.

    Bu oyundan bir mmo dan beklenilenlerin biraz üstünü bekleyin. Çok şey beklememekte yarar var. Ne kadar çok umut o kadar çok hayal kırıklığı ihtimalini beraberinde getirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AccUssEdGR -- 9 Kasım 2012; 11:56:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skalpell

    Bakalım böyle bir oyunu Türkiye'de ki bağlantıyla oynamak çok üzücü. Oyun ne kadar zevk verse de bize upload hızı vermeyen internet servis sağlayıcıları sağolsun zevkimizi düşürecekler. Hele videonun son kısmı gerçek olursa ben hiç düşünemiyorum doğrusu.

    Bu oyundan bir mmo dan beklenilenlerin biraz üstünü bekleyin. Çok şey beklememekte yarar var. Ne kadar çok umut o kadar çok hayal kırıklığı ihtimalini beraberinde getirir.

    Bugüne kadar oynadığım hiçbir MMO'da ciddi lag sorunları yaşamadım.Umarım bundada olmaz.

    O son sahne konusundada haklısın. Orası gibide bugüne kadar hiçbir MMO'da olmadı.....
  • Normal TTnet sorunları dışında bir problem yaşamadım hiç MMORPGleri oynarken. Şu an 70-80 kişilik savaşlarda problem yaşamıyorum GW2 de.
  • Benim gibi zamanında Wow hastası olanlar bilir .En büyük sorunumuz raidlerde (geneli vanila zamanı veya bir iki yıl sonrasında ) cloth giyenlerin tartışması mage,lock,shaman vs healing için atışmalar mana,speed vs loot en büyük sorunlardan birisiydi sanırım Elder Scrollda daha büyük sorun olacak.Çünkü video da assasian olup heal yapabilirsin diyordu ya da Mage olup çift elli silah kullanabilirsin diyordu (staff kasttettiğini zannetmiyorum )


    Wow'dan çok daha esnek bir zırh seçeneğine sahip olacak ama bu ileride değişecektir sanırım.Çok sorunlu olacak öyle olursa.

    Npc L2erin interaktif olacak olması ve önceden bazı scriptlerle veya questlerle npc'lerin güvenini kazanıp townlarda etrafınız npc'lerle sarılı olmak ayrı bir hava katacaktır. .

    Öyle gösteriyorki Bethesda PvP'den çok Pve ye önem vermiş ki tam benim aradığım şey.Yani görevleri yapıp daha iyi silah kazanıp aynı Wow tarzında ilerlemek yerine Hikaye kısmını daha esnek tutarak herkesi etrafı araştırmaya yönlendirecek gibi.

    İlk çıktığında anladığım kadarıyla level 50 olacak level sınırı.level 50'deyken heroic dungeonlara girip PvP için silah vs daha güçlü şeyler daha iyi PvP olacağından bahsedildi.

    Son savaşdaki video'da ağzım açık kaldı desem yeridir.İşin en güzel tarafı Elder scroll dünyasında Wow'daki gibi iki büyük düşman tarafı olmaması .Her farklı ırk aynı çatı altında bulunabiliyor.Yani Argonian olduğunuzda İnsanlar ile beraber savaşabileceksiniz .Bu çok daha esneklik katıyor ve savaşlarda "Every man for himself" sözünü sanırım çok duyacağız

    Belki taraf ayrımı belli bir quest sonrasında başlıyor olabilir yani bir guilde girdiğimizde onun zıt düşüncesine sahip guild üyeleriyle savaşta olabilrirz.Fikri bile güzel geliyor.


    Tekrar son savaşa dönersek bu katapult olayı çok iyi olmuş ama öyle bir kuşatmada katapultu kullanan adamın bir anda neti kesildiğinde toplanan ordu onu farketmezse baya küfür yiyeceğe benziyor



    Şimdiden oldukça heyecan verici gözüküyor.Ön siparişler başladığında kesinlikle alacağım.Bir çok wow oyuncusu da buraya kayacaktır.


    bu arada oyun Tamriel'i kapsasa da sanırım Cyrodil ağırlıklı gerçekleşecek ya da ilk önce Cyrodil topraklarında başlayıp daha sonra ek paketlerle tamriel'in tamamı açılacak.Ayrıca Skyrimden çok daha öncelerini konu aldığını söylemekte fayda var.


    "City of light City of Magic"




  • @Knisath

    3 tane taraf olacak bu oyunda, seçtiğin ırka göre o taraflardan biri olacaksın. yukarıda bir postta arkadaş açıklamıştı. Bu linkten de okuyabilirsin;

    http://elderscrollsonline.com/en/game-guide/alliances/daggerfall-covenant

    Cyrodil oyunun merkezinde ama her ırk kendi haritasından başlayayıp oraya doğru gidecek. Bir nevi ele geçirilmiş İmparatorluğa karşı savaşacağız. Taraflara bakınca zaten İmperial ırkının olmadığı dikkatini çekecek. Oyun yaklaşık 1000 sene öncesini konu alıyor. Son oyunlarda kitaplarda okuduğunuz efsanleri görebileceksiniz diyorlar. (Morrowind kıtasında Neravar'ı görebilecekmiyiz acaba) Ayrıca bu kadar eskide geçmesi SP oyunları da kısıtlamayacak, Elder Scrolls 6 yı da hazırlarlar arada.


    Savaşlarda catapult tipi aletlerin başında sıra olur (GW2 tecrübesi en yakın zaman oalrak :)) kesin. Biri düşerse, sıkılıp bırakırsa ben geçeyim diye. Zaten başlarında mutlaka koruma olması lazım, düşmanlar arkadan saldırabilirler savaş aletlerine.




  • @Knisath
    Bu silah ve zırh özgürlüğü aslında solo için elverişli gözüküyor ama oyunda ben pek solo havası alamadım yada hiç göstermediler. Sürekli party halindeyken bu kesinlikle karışıklığa yol açabilir. Ts olmadan da bu karışıklık önlenemeyip herkes kendine çalışacak gibi duruyor dungeonlarda.
  • Beni en çok endişelendiren tek bir devasa server hazırlayacak olmaları. Populasyonu nasıl ayarlayacaklar acaba. Eğer guild wars benzeri instance ler halinde ayırırlarsa olabilir. Ama o zaman da tek bir server olmasının pek espirisi kalmıyor.

    Bir de oyun motorundan pek umudum yok. Çevre ve karakter modellemeleri güzel görünsede hareketler akıcı değil. Koşma, yürüme, vurma hissi çok önemlidir mmorpg de. Robot gibi hareket eden bir karakter insanı oyundan soğutur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenghis -- 9 Kasım 2012; 13:19:21 >
  • @siberarmi

    3 farklı tarf olacağını biliyorum tam olarak demek istediğim Wow gibi kesin çizgilerle ırkları ayırmayacak olması.Yani undead insana saldırabiliyordu wow yardım edebiliyordu tabi ki o da senin arkadaşınsa ama genel oyun matığı iki tarafın ırklarının kesin olarak düşman olduğuydu.Burada ırkların ayrıldığını sanmıyorum ama bir yerde 3 er 3 er ırkların ayrıldığını hatırladım şimdi.

    Yani redguard gelip kafasına göre argonian kesemeyecek ya da her ırk kendine herkese düşman olarak gözükecek sadece onlarla savaşıp savaşmayacağına karar vereceksin diye düşünüyorum ama düşündüğüm şey oldukça zor.


    @Skalpell

    Gerçekten de dungeonlarda herkes kendine çalışacak gibi bu armor esnekliği yüzünden.Master loot olursa çok can sıkacak gibi duruyor.Zarlı loot sistem de oldukça kötü olacak ve adaletli bir dağıtım olmayacak.

    Sanırım Mage tank veya Warrior healer görmemiz çok büyük bir ihtimal .Öyle olursa örneğin raidlerde 1 tam set ve skilli Tank 1 off tank (yani tank ve healer ) 1 tam set mage ve skilli 1 mage/healer veya savaşçı gibisinden çok çeşitli istekler olabilir Dungeonlar ve raidler için.


    Ayrıca;
    En güzel yanı Elder Scroll serisinin çok çok fazla Büyük Raid seçeneklerin olması.Vivec,Almelexia,Sothasil,dagot -Ur,Nerevar gibi tanrıların yanı sıra Dremora'lardan da çok fazla raid bossları olacaktır.

    High ordinatör zırhları gördüm Aklıma direkt Mournhold geldi.

    Red Mountain'da dolaşmak ,ebonhartta güneşlenmek güzel olacakCyrodil yerine morrowind de büyük zaman harcarım sanırımDaggerfell'i de unutmamak lazım.




  • Durun beyler dereyi görmeden paçaları sıvamayın. Onların penalty ları olur mutlaka. Yani eğer bir mage armor giyerse çok büyük damage kaybı yaşayacak. Bir warrior bir magic classın healerına göre çok daha az healer basıcak ve manası bitecek. Bu yüzden wowdaki mantığa göre, atıyorum healer itemini önce healera bırakırlar. Tank itemlerini tanklara.. İteme alıcı çıkmazsa aynı wowdaki gibi off spec mantığıyla diğer classlar alır. Ama ilk dediğim cümle kesin olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberarmi

    Normal TTnet sorunları dışında bir problem yaşamadım hiç MMORPGleri oynarken. Şu an 70-80 kişilik savaşlarda problem yaşamıyorum GW2 de.

    gw2de boss eventlerde skill delayleri oluyordu en son.1 ay kadar önce.son durum ney bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leonthas -- 9 Kasım 2012; 18:18:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psikotrex

    Durun beyler dereyi görmeden paçaları sıvamayın. Onların penalty ları olur mutlaka. Yani eğer bir mage armor giyerse çok büyük damage kaybı yaşayacak. Bir warrior bir magic classın healerına göre çok daha az healer basıcak ve manası bitecek. Bu yüzden wowdaki mantığa göre, atıyorum healer itemini önce healera bırakırlar. Tank itemlerini tanklara.. İteme alıcı çıkmazsa aynı wowdaki gibi off spec mantığıyla diğer classlar alır. Ama ilk dediğim cümle kesin olacak.

    pentaly vereceklerini sanmıyorum çünkü yapımcı 10 dakikalık videoda söyledi.Tabi ki tam bir healer armor oyuncular tarafından healer'a verilir ama wow da yaşadığımız sorunu elder scroll da daha fazla yaşayacağız sanırım.Mage bile ben savaşçıyım diye kılıçlara sulabilecek ya da battlemage kasıyorum diye heavy armorlara sulanabilir.Özellikle soulbound sistemi gelirse normal itemler için oldukça fazla tartışma yaşayacapız.




  • 5 yıldır hiç kimseye ses etmedikleri ve gizlilikle yürüttükleri bir proje zaten bunu bile başarmaları ve hatta Skyrim i sadece MMO su öncesi bir yem olduğunu düşünüyorum. Şimdi Skyrim i bir yem olarak düşünürsek bu yemi tutmayan çok az bir azınlık (ki) onlar genelde FRP/RPG nedir bilmeyen basit oyuncu bir kesim.

    Açıkcası 2002 den beri gelen warcraft dünyasındaki yaşamım ardında Lord of the rings, Forgotten Realms ve Dragon Lance ve 1998 den gelen Diablo 1&2 yaşantıma baktığımda Blizzard son 2 senede oyun kalitesi adına eski yerini tutmamakta ama kökleşmiş bir oyun yaptıkları için World of warcraft elbet şu anki türevleri arasında açık fark önde fakat artık oda grafiksel ve oynanış tarzıyla miladını doldurmak üzere.

    Üstelik The Elder Scroll kendi tarzı ve Lore siyle üstüne Bethestda gibi sağlam bir firmayla yola çıktı ve hali hazırda benden bile daha köklü FRP/RPG oyun severler tarafından beğenilen bir oyun. Şu ana kadar çıkan bir çok oyun WoW u geçemiceğini başarısız olacağını başka yerlerde dile getirmiştim fakat bu oyun kesinlikle bir fark yaratacak. Aranan kan ı oyunculara tattıracak tır buna kesinlikle eminim.

    Tek korktuğum şey ise Mega server sistemi, sonuçta ben bu oyunu maksimum grafikte oynayabilecek bir sisteme sahip olsamda acaba o kalabalığın yükünü kaldırabilecekmi sistemler? Crysis 2 kendine özgü teknolojisi ve muhteşem görselliğine rahmen sistemlerin bir çoğunu kasmamıştı.

    Class lar için endişeye de hiç gerek yok, eğer Skyrim oynadıysanız en azından orada bir den fazla class a çevirmek karakterinizin dağılmasına sebebiyet verecektir. O yüzden fantastik karakter tarzınızı genelde oynadığınız ve seçtiğiniz bir sınıfa göre seçmelisiniz. Mesela ben Archer giderim ama elime Kalkan ve kılıç alıp ön safta savaşarak takımı korumayı gerekirse geride kalıp onlar için güvenliği sağlamayı da tercih de edebilirim. Bu genelde kişinin oyunculuk tarzına göre değişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xwins -- 9 Kasım 2012; 20:03:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xwins

    5 yıldır hiç kimseye ses etmedikleri ve gizlilikle yürüttükleri bir proje zaten bunu bile başarmaları ve hatta Skyrim i sadece MMO su öncesi bir yem olduğunu düşünüyorum. Şimdi Skyrim i bir yem olarak düşünürsek bu yemi tutmayan çok az bir azınlık (ki) onlar genelde FRP/RPG nedir bilmeyen basit oyuncu bir kesim.

    Açıkcası 2002 den beri gelen warcraft dünyasındaki yaşamım ardında Lord of the rings, Forgotten Realms ve Dragon Lance ve 1998 den gelen Diablo 1&2 yaşantıma baktığımda Blizzard son 2 senede oyun kalitesi adına eski yerini tutmamakta ama kökleşmiş bir oyun yaptıkları için World of warcraft elbet şu anki türevleri arasında açık fark önde fakat artık oda grafiksel ve oynanış tarzıyla miladını doldurmak üzere.

    Üstelik The Elder Scroll kendi tarzı ve Lore siyle üstüne Bethestda gibi sağlam bir firmayla yola çıktı ve hali hazırda benden bile daha köklü FRP/RPG oyun severler tarafından beğenilen bir oyun. Şu ana kadar çıkan bir çok oyun WoW u geçemiceğini başarısız olacağını başka yerlerde dile getirmiştim fakat bu oyun kesinlikle bir fark yaratacak. Aranan kan ı oyunculara tattıracak tır buna kesinlikle eminim.

    Tek korktuğum şey ise Mega server sistemi, sonuçta ben bu oyunu maksimum grafikte oynayabilecek bir sisteme sahip olsamda acaba o kalabalığın yükünü kaldırabilecekmi sistemler? Crysis 2 kendine özgü teknolojisi ve muhteşem görselliğine rahmen sistemlerin bir çoğunu kasmamıştı.

    Class lar için endişeye de hiç gerek yok, eğer Skyrim oynadıysanız en azından orada bir den fazla class a çevirmek karakterinizin dağılmasına sebebiyet verecektir. O yüzden fantastik karakter tarzınızı genelde oynadığınız ve seçtiğiniz bir sınıfa göre seçmelisiniz. Mesela ben Archer giderim ama elime Kalkan ve kılıç alıp ön safta savaşarak takımı korumayı gerekirse geride kalıp onlar için güvenliği sağlamayı da tercih de edebilirim. Bu genelde kişinin oyunculuk tarzına göre değişir.


    Class'larda anlatmak istediğim hemen hemen buydu ama sorun teoride iyi iken pratikte kötü olabilir.Eğer wow gibi çift skill olursa durum oturaklı olur ve sorun çıkmaz gibi .

    Mega server olayına gelirsek ilk başta bütün oyuncular tek bir serverda olacak dedi daha sonra ise oyunda edindiğin eklediğin arkadaşlarınla aynı serverda oynayacaksın dedi.Eğer kastettiği tamamen tek bir serversa ben de pek zannetmiyorum tek bir serverın fazla kullanıcı kaldırmasını.Eğer mega server'dan kastı birden fazla server ama arkadaşları bir araya toplayan dal sisteminde çalışan bir server topluluğu ise iyi olabilir.Mesela 3 arkadaşın A serverında 5 arkadaşın B serverında sende C server'ına girdin .Bütün arkadaşları anlık olarak tek bir servera toplayabilir belki.Tam olarak nasıl bir algoritma ile işleyecekler bilmiyorum tabi ki


    Umarım kısa zamanda çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    great_cnta 6 yıl önce açtığım konuyu sildirtip yanlış yerdemi açtın???

    Daha fısıltıları duyulmamışken "Elder Scrolls Online Ana Konu" diye konu açıp konu gaspetmenin haklılığı veya haksızlığı konusunu tekrar açmayalım istersen. Konuyu update etmeyip benim yazılarımı copy - paste etmen de cabası.

    ANDREI'den rica ettim, konuyu "RPG" ve "MMORPG" bölümlerinin ikisinde de görünecek şekilde ayarladı...
  • Bu oyun hakkında ciddi şüphelerim var fakat yinede oynayacağım kesin.

    İlk şüphem neden oyuncular wowu bırakıp bunu oynasın birsürü çıkan mmorpg fail oldu bunun da fail olmayacağı ne malum bize diğer mmorpglerden farklı ne sunabilecekler.Farklılık demişken illa farklı bir şeyler yapacağız diye oyunu da rezil edebilirler bknz:Class sistemi.Pvp sistemine hiç değinmiyorum benim için karşıdakini öldürünce bir item veya bir üstünlük kazanamayacağım bir pvp saçmalıktır.

    Pve konusuna gelirsek eğer gerçekten kaliteli bir adventure(solo oynama) yapabilirlerse gönlümü fethetmiş olurlar dibine kadar rp yapabilirim bu şekilde.
    Ayrıca oyun biraz zor olmalı bence günümüz mmorpg lerinin kötü yanı bu content bir ayda bitiyor oyuncular oyunu resmen iliklerine kadar yiyor.Oyun casual kitleye hitap etmemeli zamanında wowdaki C'thun gibi bosslar olmalı bu bossu guildçe öldürünce town da millet bow atmalı.

    Bazı şeyler zor elde edilmeli oyunda class advancement questleri veya mount questleri olmalı bu gibi şeyler yapan oyunlar her zaman sürükleyici olur.Bu şekilde oyuncunun sürekli aynı tarz quest yapmasına engel olur hemde diğer kişinin kendini diğer oyunculardan farklı hissetmesini sağlar.

    Adventure moduna tekrar değinmek istiyorum bazı şeyleri randomize yapmazlarsa 2 ay sonra herkes neyin nerde olduğunu öğrenir ve hiç bir değeri kalmaz yani demem şudur bir kuyu görüyoruz atlıyoruz,kuyuda biraz gezince bir sürü ölü bounty hunter görüyoruz sonra kuyuda ünlü bir katilin yaşadığını anlıyoruz falanda filanda, fakat aynı kuyuya farklı bir karakterle girince bize bambaşka questler verilmeli.

    Şimdi gelelim en çok korktuğum konu class sistemi Psikotrexin dediği gibi olmazsa ortalıkta heavy armorlarla gezen ölümsüz healer karakterler görürüz pvpden zaten iyi birşey olmasını beklemediğim gibi iyice batırırlar.

    Endgame konusu ise gözümde çok şüpheli şu mantık bence çok yanlış endgame e kadar oyun laylaylom sonra postmodern wow sistemi max lvl da küçükten dungeonlar sonra ufak ufak raidler sonrada sürekli aynı olay bknz:Temcit Pilavı sistemi.Yahu artık bunların aşılması gerek 5 yıldır yapım aşamasında olan bir oyundan çok iyi şeyler beklemek lazım.

    Birazda oyunun evreni konusunda endişelerim var son 3 elder scrolls oyunu hakkında biraz bilgiye sahip olduğumdan lore konusu beni biraz endişelendiriyor herkes god-like dovahkin mi olacak ?Yani gidip Daedra ları şamar oğlanı mı yapacaklar?Trailerdaki gibi Skyrim'de bile belli bir seviyeye kadar bize tek atan Giantları mantar keser gibi mi keseceğiz.

    Zorluk konusunda bu kadar konuştuktan sonra bir D3 vakası daha yaşamak istemiyorum.

    Yeni sistemler konusunda bağnaz olmak istemiyorum ama mega server olayını başara bilirlerse yeni bu konuda yeni bir çağ başlatabilirler fakat fail olursa haftalarca patch gelmesini bekleriz.Video da birşey daha dikkatimi çekti pvp deki yüzlerce kişiyi aynı anda gösterirken takılmalar fps düşüklükleri meydana geliyor ama zaten oyun daha betada bile olmadığından bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum.

    Biraz uzun bir yazı oldu ama mmorpg ler ve rpg ler konusunda biraz bilgiye sahip olduğumdan ve Elder Scrolls evrenini sevdiğimden bunları paylaşmak istedim.




  • @Kerow

    Malesef oyun beta aşamsında sayılır çünkü oyun yaklaşık 5- 6 yıldır geliştiriliyormuş.Sanırım be sebeple Megaserver sistemlerine güveniyorlar.2013 yılında oyun çıkacağı için muhtemelen 1 ya da 2 . çeyrekte bethesdanın muhteşem bug ününü online da lag olarak göreceğiz en azından 6-7 ay kadar.Bu kadar uzun olacak olmasının sebebi wow oyuncularında buraya en azından deneme sürümü ile kayacak olması.Tutarsa Megaserver olayı işleri zor çünkü 3-4 milyon oyuncuyu aynı serverda düşünemiyorum .Her ne kadar oyun içi toprak yüzölçümü buna izin versede ek paketlerle tam olarak açılacakmış topraklar.Yani kısıtlı bir alanda başlayıp sonraları açılacak toprak boyutu.Bu da megaserver'ın sunacağı imkanı baltalayacak gibi..Bu da yeni başlayacak olan oyuncuların spawn noktalarında çok çok uzun süre mob'ların spawnlarını beklemesi demek .Örneğin megaserverların kapasitesini 700.000 bin olarak düşünürsek yine en kötü 5-6 tane mega server olacaktır.Umarım senin de dediğin gibi bu megaserver olayını iyice hazırlamışlardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Knisath

    @Kerow

    Malesef oyun beta aşamsında sayılır çünkü oyun yaklaşık 5- 6 yıldır geliştiriliyormuş.Sanırım be sebeple Megaserver sistemlerine güveniyorlar.2013 yılında oyun çıkacağı için muhtemelen 1 ya da 2 . çeyrekte bethesdanın muhteşem bug ününü online da lag olarak göreceğiz en azından 6-7 ay kadar.Bu kadar uzun olacak olmasının sebebi wow oyuncularında buraya en azından deneme sürümü ile kayacak olması.Tutarsa Megaserver olayı işleri zor çünkü 3-4 milyon oyuncuyu aynı serverda düşünemiyorum .Her ne kadar oyun içi toprak yüzölçümü buna izin versede ek paketlerle tam olarak açılacakmış topraklar.Yani kısıtlı bir alanda başlayıp sonraları açılacak toprak boyutu.Bu da megaserver'ın sunacağı imkanı baltalayacak gibi..Bu da yeni başlayacak olan oyuncuların spawn noktalarında çok çok uzun süre mob'ların spawnlarını beklemesi demek .Örneğin megaserverların kapasitesini 700.000 bin olarak düşünürsek yine en kötü 5-6 tane mega server olacaktır.Umarım senin de dediğin gibi bu megaserver olayını iyice hazırlamışlardır.

    Amerika kıtasının kendi megaserverı olur avrupanın başka bence.. tüm dünyaya tek bir megaserver imkansız... kıtaya göre megaserver.. eğer oyun aylık ücretli olursa zaten fazla bir oyuncu kitlesi olmaz. ama gw2 gibi yada tamamen free olursa(ki hiç sanmıyorum) o zaman zorlar sınırları...


    benim videoda hoşuma gitmeyen tek şey vuruş hissi yok. havayı dövüp duruyorlar oldukları yerde. birde koşma animasyonlarda sanki sekme gibi şeyler var. benim istediğim diğer şey ise karakterlerin iç içe girmemesi. kesinlikle karakterlerin grafikleri iç içe girmemeli. oyunun gerçekciliğini öldürüyor. herkezin her çeşit armor takabilme özelliği çok güzel olmuş, oyuncuyu özgür bırakıyor bence diğer türlüsü rpgyi öldürüyordu. Lineage 2 dede her class istediği armoru takabiliyor hiçte sorun olmuyor. zaten bir mage gibipte str veya dex veren kılıcı-oku takmaz. sadece şekil olsun diye takıyorlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Knisath

    @Kerow

    Malesef oyun beta aşamsında sayılır çünkü oyun yaklaşık 5- 6 yıldır geliştiriliyormuş.Sanırım be sebeple Megaserver sistemlerine güveniyorlar.2013 yılında oyun çıkacağı için muhtemelen 1 ya da 2 . çeyrekte bethesdanın muhteşem bug ününü online da lag olarak göreceğiz en azından 6-7 ay kadar.Bu kadar uzun olacak olmasının sebebi wow oyuncularında buraya en azından deneme sürümü ile kayacak olması.Tutarsa Megaserver olayı işleri zor çünkü 3-4 milyon oyuncuyu aynı serverda düşünemiyorum .Her ne kadar oyun içi toprak yüzölçümü buna izin versede ek paketlerle tam olarak açılacakmış topraklar.Yani kısıtlı bir alanda başlayıp sonraları açılacak toprak boyutu.Bu da megaserver'ın sunacağı imkanı baltalayacak gibi..Bu da yeni başlayacak olan oyuncuların spawn noktalarında çok çok uzun süre mob'ların spawnlarını beklemesi demek .Örneğin megaserverların kapasitesini 700.000 bin olarak düşünürsek yine en kötü 5-6 tane mega server olacaktır.Umarım senin de dediğin gibi bu megaserver olayını iyice hazırlamışlardır.

    Kesinlikle server içinde server olacak yoksa başa çıkamazlar,örneğin friend listten 5 kişiye invite attığınızda 3kişi x serverında ise diğer 2 kişi de y serverında ise sistem burda check yapar eğer 2 serverda belirli bir rakam üzerinde player taşıyorsa z serverına atar yoksa hangisinde daha azsa partiyi oraya atar.

    @Surlar Önünde
    Hocam zaten L2 sistemi yaparlarsa amenna fakat videoda üstüne basa basa söylüyorlar sanki int veren heavy armorlar kılıçlar görebilecekmişiz gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerow -- 10 Kasım 2012; 19:25:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerow

    quote:

    Orijinalden alıntı: Knisath

    @Kerow

    Malesef oyun beta aşamsında sayılır çünkü oyun yaklaşık 5- 6 yıldır geliştiriliyormuş.Sanırım be sebeple Megaserver sistemlerine güveniyorlar.2013 yılında oyun çıkacağı için muhtemelen 1 ya da 2 . çeyrekte bethesdanın muhteşem bug ününü online da lag olarak göreceğiz en azından 6-7 ay kadar.Bu kadar uzun olacak olmasının sebebi wow oyuncularında buraya en azından deneme sürümü ile kayacak olması.Tutarsa Megaserver olayı işleri zor çünkü 3-4 milyon oyuncuyu aynı serverda düşünemiyorum .Her ne kadar oyun içi toprak yüzölçümü buna izin versede ek paketlerle tam olarak açılacakmış topraklar.Yani kısıtlı bir alanda başlayıp sonraları açılacak toprak boyutu.Bu da megaserver'ın sunacağı imkanı baltalayacak gibi..Bu da yeni başlayacak olan oyuncuların spawn noktalarında çok çok uzun süre mob'ların spawnlarını beklemesi demek .Örneğin megaserverların kapasitesini 700.000 bin olarak düşünürsek yine en kötü 5-6 tane mega server olacaktır.Umarım senin de dediğin gibi bu megaserver olayını iyice hazırlamışlardır.

    Kesinlikle server içinde server olacak yoksa başa çıkamazlar,örneğin friend listten 5 kişiye invite attığınızda 3kişi x serverında ise diğer 2 kişi de y serverında ise sistem burda check yapar eğer 2 serverda belirli bir rakam üzerinde player taşıyorsa z serverına atar yoksa hangisinde daha azsa partiyi oraya atar.

    @Surlar Önünde
    Hocam zaten L2 sistemi yaparlarsa amenna fakat videoda üstüne basa basa söylüyorlar sanki int veren heavy armorlar kılıçlar görebilecekmişiz gibi.

    Bende öyle düşünüyorum ama bu sistem daha fazla laga neden olur.Düşünsenize siz raiddesiniz A serverında arkadaşınız B serverında başka bir raidde .invite atıyorsunuz server ikinizden birini diğerinin serverına atıyor.

    Megaserverı tam açıklamadı videoda sadece herkesin aynı serverda olacağını kabataslak belirtti.Veriyolunun yüzbinlerce oyuncuyu aynı anda kaldıracağını zannetmiyorum serverların.


    belki şöyle olabilir serverları regionlara ayırmışlardır örneğin Cyrodil bir serverda ,morrowind bir serverda,skyrim bir serverda gibi.Skyrimde olan morrowinde olan arkadaşının nerede olduğunu gördüğü halde ona ulaşım için loading şeklinde server geçişi sağlanabilir.Böylece herkes arkadaşını görmüş olur,eş zamanlı olur ve anlık mesajlaşılır sadece aynı yerde buluşmak istenince loading olur.

    Bu sistemin en büyük eksisi örneğin bir regionda event düzenlerlerse birçok oyuncu oraya yığılacağı için o region'ın server'ı o kadar oyuncuyu kaldıramayacağı için çöker ya da çok fazla lag yapar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerow

    Bu oyun hakkında ciddi şüphelerim var fakat yinede oynayacağım kesin.

    İlk şüphem neden oyuncular wowu bırakıp bunu oynasın birsürü çıkan mmorpg fail oldu bunun da fail olmayacağı ne malum bize diğer mmorpglerden farklı ne sunabilecekler.Farklılık demişken illa farklı bir şeyler yapacağız diye oyunu da rezil edebilirler bknz:Class sistemi.Pvp sistemine hiç değinmiyorum benim için karşıdakini öldürünce bir item veya bir üstünlük kazanamayacağım bir pvp saçmalıktır.

    Pve konusuna gelirsek eğer gerçekten kaliteli bir adventure(solo oynama) yapabilirlerse gönlümü fethetmiş olurlar dibine kadar rp yapabilirim bu şekilde.
    Ayrıca oyun biraz zor olmalı bence günümüz mmorpg lerinin kötü yanı bu content bir ayda bitiyor oyuncular oyunu resmen iliklerine kadar yiyor.Oyun casual kitleye hitap etmemeli zamanında wowdaki C'thun gibi bosslar olmalı bu bossu guildçe öldürünce town da millet bow atmalı.

    Bazı şeyler zor elde edilmeli oyunda class advancement questleri veya mount questleri olmalı bu gibi şeyler yapan oyunlar her zaman sürükleyici olur.Bu şekilde oyuncunun sürekli aynı tarz quest yapmasına engel olur hemde diğer kişinin kendini diğer oyunculardan farklı hissetmesini sağlar.

    Adventure moduna tekrar değinmek istiyorum bazı şeyleri randomize yapmazlarsa 2 ay sonra herkes neyin nerde olduğunu öğrenir ve hiç bir değeri kalmaz yani demem şudur bir kuyu görüyoruz atlıyoruz,kuyuda biraz gezince bir sürü ölü bounty hunter görüyoruz sonra kuyuda ünlü bir katilin yaşadığını anlıyoruz falanda filanda, fakat aynı kuyuya farklı bir karakterle girince bize bambaşka questler verilmeli.

    Şimdi gelelim en çok korktuğum konu class sistemi Psikotrexin dediği gibi olmazsa ortalıkta heavy armorlarla gezen ölümsüz healer karakterler görürüz pvpden zaten iyi birşey olmasını beklemediğim gibi iyice batırırlar.

    Endgame konusu ise gözümde çok şüpheli şu mantık bence çok yanlış endgame e kadar oyun laylaylom sonra postmodern wow sistemi max lvl da küçükten dungeonlar sonra ufak ufak raidler sonrada sürekli aynı olay bknz:Temcit Pilavı sistemi.Yahu artık bunların aşılması gerek 5 yıldır yapım aşamasında olan bir oyundan çok iyi şeyler beklemek lazım.

    Birazda oyunun evreni konusunda endişelerim var son 3 elder scrolls oyunu hakkında biraz bilgiye sahip olduğumdan lore konusu beni biraz endişelendiriyor herkes god-like dovahkin mi olacak ?Yani gidip Daedra ları şamar oğlanı mı yapacaklar?Trailerdaki gibi Skyrim'de bile belli bir seviyeye kadar bize tek atan Giantları mantar keser gibi mi keseceğiz.

    Zorluk konusunda bu kadar konuştuktan sonra bir D3 vakası daha yaşamak istemiyorum.

    Yeni sistemler konusunda bağnaz olmak istemiyorum ama mega server olayını başara bilirlerse yeni bu konuda yeni bir çağ başlatabilirler fakat fail olursa haftalarca patch gelmesini bekleriz.Video da birşey daha dikkatimi çekti pvp deki yüzlerce kişiyi aynı anda gösterirken takılmalar fps düşüklükleri meydana geliyor ama zaten oyun daha betada bile olmadığından bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum.

    Biraz uzun bir yazı oldu ama mmorpg ler ve rpg ler konusunda biraz bilgiye sahip olduğumdan ve Elder Scrolls evrenini sevdiğimden bunları paylaşmak istedim.

    çok doğru yazmışsın




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.