Şimdi Ara

Elantra(1999)(Elantra ilk izlenim ve biraz tanıtım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba, r9 aracımızın yerine accent admire almayı düşünürken, bütçenin yetersizliği nedeniyle başka araçlara bakmaya karar verdik. Alternatif olarak diğer tutulan araçların da fiyatları bütçemize uygun gelmeyince piyasada saab, rover kadar olmasa da biraz daha az tutulan araçlara bakmaya karar verdik ve 99 elantra'yı aldık.

    Öncelikle elantra'yı biraz tanıtayım. j2 diye geçen ikinci nesil elantra'lar ilk 1995'te üretime başlamış, bir kere de makyajlanmıştır. Motor olarak hyundai'nin, dökme demir blok, alüminyum kapak, β serisi 1.6 G4GR DOHC motoru bulunmaktadır, bu motor döneminin hyundai coupe'sinde de kullanılmıştır (ya da NFS underground 2' de tanıdığımız tiburon). 11.2 saniye 0-100, 84 kW 143 Nm ve 1250 kg civarlarında.
    Motordan o kadar bahsettik peki nasıl gidiyor bu araba. Motor hızlanma olarak standart kullanıcı için gayet yeterli. Bahsettiğim gibi 0-100 hızlanması 11.2 saniye, ara hızlanmalarda da yeterli, yeterli deyip duruyorum ama hacmini,yılını, gücünü baz alarak yeterli diyorum, gerçi geçtiğimiz aylarda güncel araçlardan birkaçını sürdüm, onların yanında da üzmedi, hele de r9 gibi bir arabadan sonra rahatladım.

    Uzun virajlarda daha rahat, kısa virajlarda biraz daha zayıf. Güvensiz hissetmedim virajlarda, r9 jöle gibiydi, sağı solu ayrı oynuyordu, r9'a göre çok daha keskin virajları. R9 sürerken spor yapıyordum, park ederken direksiyonu çevirmek triceps, omuz kasları, bileklerin gelişimi için egzersiz aleti gibiydi, bunda o özellik yok. Şaka bir yana park ederken, düşük hızlarda ilerlerken direksiyonu yumuşak, rahatsız gelmedi.

    Frenlemeyi pek çok faktör etkilediği söylenir ama ilk izlenimlerimde güvensiz hissetmedim, frenleme biraz ortalarda daha hisli gibi.

    Donanım olarak döneminde göre fena değil.ABS,airbag, hidrolik direksiyon,tam adı ne bilmiyorum ama anten otomatik açılıp kapanıyor,direksiyon yükseklik ayarı(derinlik yok), otomatik 4 cam ve klima bulunuyor. Klima acayip soğutmasa da iş görmekte. Tabi bu saydıklarım belki komik gelebilir ama o dönemlerde gövde rengi tamponlar bile bir donanımdı. Yol,rüzgar sesini alıyor, motor sesini biraz daha az alıyor gibi ama rahatsız edici değil, r9'da motor kucağımdaymış gibi ses geliyordu hatta r9'u boş verin, bir hafta önce sürdüğüm icon clio ile benzer geldi yalıtımı yani günümüz c-b segmenti araçlarından çok da kötü gelmedi.

    Yakıt tüketimini bilmiyorum, 2 sene boyunca kullandığımız r9'da da bilmiyordum(fabrika versinin üzerini baz alarak tahmin edip onunda üstüne birkaç litre daha fazla alarak giderdim genelde, zahmetli geliyor yakıt tüketimi ölçmek) ama fabrika verisi 6.7 litre, lpg'li civic'lere benzer bir tüketim miktarı olabilir diye tahmin ediyorum.

    Tabi o kadar yazdım eksik yönlerinden de bahsedelim.
    -4 hoparlör var ama ses sistemi pek de kaliteli değil
    -Çağdaşı yumurta accentlerde de gördüğümüz kıvrımlı tasarım bunda da bulunuyor, çok sorun etmiyorum ama çirkin bir araç. En
    az Multipla'nın önü kadar bunun da arkası çirkin geldi bana.
    -Hyundai ama kaporta ve plastik parçaları hemen bulunmuyor, kapı kolu kırıktı yerine yenisi alalım dediğimizde biraz gezdik sanayide
    ama mekanik aksamda pek sorun olmuyor daha kolay bulunuyor,yine de küçük şehirlerde yaşıyorsanız başka arabalara bakmanızı tavsiye
    ederim, parçalarını belki bulamayabilirsiniz.
    -Piyasası yavaş.Biz Allah kaza bela vermezse 4-5 yıldan fazla kullanırız diye tahmin ederek aldık, eğer sıkılıp değiştiririm ya da
    satarken çabuk satarım diye düşünüyorsanız başka arabalara yönelmenizi tavsiye ederim.

    Yazımda belki r9'u gömüyormuş gibi görünebilirim ama broadway ile çok anım oldu, çok da sevdiğim bir araçtı. Bugün o bütçelerde araba alacak olsam yine r9 alırdık herhalde. Elantra'ya dönecek olursak kısa bir özet geçeyim. Az paraya doğan, rni broadway, clio, accent gibi araçlara göre çok daha donanımlı, konforlu ve geniş bir araba elantra. 20-25 bin arası bütçelerde araba almayı düşünüyorsanız buna da bir bakın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 11 Mart 2020; 23:24:50 >



  • Guzel inceleme olmus fakat fotograf gorselde olsaydi keske. Ben olsam elentra yerine accent yumurta kasa falan bakardim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın inşallah r9 dan sonra epey rahat bir araç olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın ancak ilk nesil Elantra da kompakt sınıftaydı.Elantra hiç D sınıfı olmadı.Hyundai'nin D Sınıfı temsilcisi Sonata.
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, onlara da baktık ama eskisi gibi ucuz değiller accent gls'ler aldığımız araçtan daha pahalı, fotoğraf atmak biraz zahmetli geldi bir de kozmetik olarak bir kaç kusuru var, halledilebilir şeyler,gün geçtikçe düzetlmeye çalışacağız. Belki ilerde fotoğraflarla birlikte daha detaylı bir inceleme yazabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 16 Eylül 2019; 20:16:20 >
  • babapars B kullanıcısına yanıt
    İnanın r9'dan sonra çok rahat geldi. Çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 16 Eylül 2019; 20:2:33 >
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim, başka kaynaklarda da compact olarak geçmiş, değiştiriyorum şimdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 16 Eylül 2019; 22:20:39 >
  • Hayırlı olsun, bende 2,5 yıldır elantra kullanıyorum gayet memnunum. Ülkemizde elantranın pek kıymeti bilinmiyor sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nirvana333 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, bence de elantra'ya ilgi yok gibi. Atmosferik araba arayanlar çoğunlukla megane corolla gibi araçlara bakarken elantra yokmuş gibi davranıyorlar, yenilerinde de eskilerinde de bu durum benzer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 16 Eylül 2019; 22:20:6 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkeriş

    Teşekkür ederim, bence de elantra'ya ilgi yok gibi. Atmosferik araba arayanlar çoğunlukla megane corolla gibi araçlara bakarken elantra yokmuş gibi davranıyorlar, yenilerinde de eskilerinde de bu durum benzer.
    Boşverin öyle olsun.Bizlerin işine geliyor.Makul fiyata iyi araca binilebiliyor.Babam 2008 Yılında,2004 model Elantra gls almıştı.Araç 59 Bin km'deydi ve o zaman 18,500 tl ye almıştık.Babam 11 sene önce bu durum'u farkedip Elantra almıştıİyikide almıştı.2014 Yılına kadar keyifle ve sorunsuzca kullanmıştık.Yurt dışına bile çıkmıştık.Aile'de herkes çok seviyordu Elantra GLS'yi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Boşverin öyle olsun.Bizlerin işine geliyor.Makul fiyata iyi araca binilebiliyor.Babam 2008 Yılında,2004 model Elantra gls almıştı.Araç 59 Bin km'deydi ve o zaman 18,500 tl ye almıştık.Babam 11 sene önce bu durum'u farkedip Elantra almıştıİyikide almıştı.2014 Yılına kadar keyifle ve sorunsuzca kullanmıştık.Yurt dışına bile çıkmıştık.Aile'de herkes çok seviyordu Elantra GLS'yi

    Alıntıları Göster
    6 yılda hiç arıza vs oldumu bakımlar falan nasıldı bılgı verırsenız konuyu acanad yardımcı olur
  • Zevkler ve renkler kişiye göre değişir.

    Benim güzel bulduğum bir araç.

    Broadway ile karşılaştırmak abes. Arada dağlar kadar fark var.

    Biraz elektrik ve mekanik olarak arızaya açık deniliyordu. Zaman içerisinde bu sorun çıkaran noktalar Türk zekası ile millileştirildiyse cebiniz rahat eder.

    Hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adrisanam

    6 yılda hiç arıza vs oldumu bakımlar falan nasıldı bılgı verırsenız konuyu acanad yardımcı olur

    Alıntıları Göster
    Klasik uzakdoğu aracı.Sadece bakımlarını yapmıştık.Birde 120 bin km de kayışları değişmişti.Sorun hiç olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Klasik uzakdoğu aracı.Sadece bakımlarını yapmıştık.Birde 120 bin km de kayışları değişmişti.Sorun hiç olmadı.

    Alıntıları Göster
    Yine de klasik uzakdogu demeyelim hocam 99 daki japon araclari ustune yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Şimdi şöyle anlatayım Serdar Bey, brodway hem eski aracımızdı hem de elantra'lar ile rni broadway'ler(bizdeki rni değildi ama ufak tefek değişiklikler var zaten) neredeyse aynı fiyata satılıyor, neredeyse diyorum pek çok broadway daha pahalı bile. Yoksa ben de kıyaslamazdım. Broadway 89'da üretimi biten, tamamen ekonomi odaklı bir araçken, elantra hâlâ devam eden, döneminde motoru mitsubishi ortaklığıyla yapılmış,çok daha teknolojik compact bir otomobil. Elektrik arızası nasıldır bilmiyorum, mekanik olarak dönemin korelileri fena değildi, yumurta kasalar bile hâlâ aktif olarak kullanılmakta, bunda da inşallah ciddi bir arıza olmaz. Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 17 Eylül 2019; 23:21:43 >
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Sormayın hocam, eskiden xl corolla vardı bizde biraz onlara da baktım,ön otomatik camı bile olmayan(broadway'de bile var),düşük güçlü 1.3 corolla'lara bile acayip fiyatlar istiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 17 Eylül 2019; 23:38:6 >
  • adrisanam A kullanıcısına yanıt
    Sıkıntı olursa yazarım ama eski araçları tecrübe etmiş biri olarak söyleyim en sorunsuz denileni bile sorunlar çıkarabiliyor. Dönemin korelilieri bence fena sayılmaz, yumurta accent'ler örnek verilebilir ne kadar dayanıklı olduklarına.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 17 Eylül 2019; 23:44:4 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.