< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Ekspertiz raporunda sök-tak ile değişen farkı



-
-
bildiğim kadarıyla durum şundan ibaret. haşat olmuş ve değişmesi gereken kaputu söküyorlar. Sonra sıfır yedek kaput almak yerine çıkma kaput takıyorlar. bu şekilde ekspere girince usta değişmiş olabileceğini ancak ufak bir ihtimal de olsa kaputun sökülüp boyanma ihtimali olduğunu da düşünüp sök-tak yazıyor. yazılan sök-takların % 95'i değişimdir. Çünkü çok az kişi boyayla kurtulabileck bir kaputun sökülüp boyanmasına razı olur. çoğu kişi sökmeden boya ustam der. Çıkma kaput yerine sıfır yedek parçacıdan alınmış kaputu takınca kaputun değiştiğine dair şüphe kalmıyor. Ustalar pat diye anlıyor. Yanlışım varsa lütfen düzeltin.
-
Eksper işini iyi biliyorsa Bir cok markada parca üzerinde baskı halinde veya etiket halinde kodlar var uretim tarihi onlara bakılıyor.
Tam kesin bir bilim değil Tezgaha konmadan araç uzerinde bazi parçalar düzeltilemeye bilir. Ustanın keyfî tezgahta ergonomik rahatı bile etken.
Sıva gibi Macun olup catlayacagina değişse daha hayırlıdır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 10 Haziran 2025; 22:10:29 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Değişmesi gereken bir parça varsa aynı renk bir araçtan çıkma orjinal parça sökülür senin aracına takılır
Ekspertiz parçanın değiştiğini anlar ama boya mikron değeri orjinaliyle aynı olduğu için rapora SÖK TAK yazılır
Yani parça aslında değişmiştir ama aynı renk araçtan boyasız düzgün parça takılmıştır
-
Sök tak olayı tezgahta düzeltilip tekrar takılır. çıkma parça kodundan tarihinden anlaşılır .
Örnek çamurluk veya kaput derin ezik yamuk tezgahta ısıyla çektirmeyle çekiçle düzeltilir tekrar takılır bana göre bu parça sök taktır.
Değişen parça yan sanayi ise alt astarından ve tarihinden anlaşılır vidalar oynanmıştır veya vidalar tekrar boyanmıştır ama belli ediyordur vs vs bazı yan sanayilerde seri no tarihte yoktur üreten firmanın baskısı vardır gibi birçok hilesi var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi echomaniac -- 10 Haziran 2025; 22:43:28 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bir kaç konuda bilgileri var.
1-) Katoferez boyama ile orjinal parçalar fabrikada boyanıyor. Bütün orjinal parçalar bu nedenle gri renktir. İstisnası yok. Parça arkasından baktığı zaman parça siyahsa değişendir. Çünkü yedek oem parçalar veya yan sanayi parçalar siyah boyalı oluyor. Siyahı gördü mü doğrudan değişen diyor. Başka bir şeye bakmasına gerek kalmıyor.
2-) Parça katoferez boya rengi gri ama civatalarda oynama varsa ya çıkma bir parça ya sökülüp tamir edilmiş takılmış. Tarihi gösterir etiket, damga tamir edildiyse macun vs durumu onlara göre bakıp karar veriyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
her eksper anlamıyor.Çamurluk serviste sıfır olarak değişmişti ama eksper ısrarla çıkma parça takılmış yazmıştı.Başka eksper değişen olduğunu,takılan parçanın orijinal yeni parça olduğunu yazmıştı.
-
Bazı araçlarda araç boyadan sonra montaj aşamasındayken kaporta parçaları sökülüp tekrar takılıyor. Tekrardan da boyamadıkları için öyle kalıyor. Veya son montaj hattında, teslimatta vs. boşluklar eşit değilse ayar yapılması gerekiyor. Vida başları deforme oluyor, tek tek tekrar boyanmadığı için de kalıyor öyle. Eksper de bakıyor vidada anahtar izi var, boya vs. de yok sök tak yazıp geçiyor. Ha tabi işi üçkağıtçılık olanlar, aynı renk çıkma ile değiştirdiyse falan zaten onu yukarıda yazmışlar, bir şekilde tespit ediyorlar. Ama uğraşmak istemeyen sök tak yazıyor yine.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X