Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (97. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
131
Favori
249.704
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • damneed D kullanıcısına yanıt
    2013 model Polo için önerebileceğiniz özel servis var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalyaylali

    Merhaba,

    Salı akşamı bir araç arkadan çarptı. Tamponun ve sol arka lambaların dıs korumasının değişmesi gerekecek. Volkswagen Altur servisine gittiğimde orjinal parça ile değiştireceklerini ancak sigortanın eşdeğer parça üzerinden ödeme yapma ihtimali olduğu için aradaki farkın benim karşılamam gerekebileceğini söylediler. Karşı tarafın sigortası Türk Nippon Sigorta. Orjinal parçanın karşılanmasında sıkıntı yaşar mıyım? Yaşarsam eşdeğer parça taktırabileceğim bir servis var mıdır?

    Ayrıca değer kaybı konusunda da nasıl bir yol izlemeliyim? Benden önceki sahibinden kalan tramer kaza kaydı mevcuttu. Uğraştığıma değer mi?

    Teşekkürler

    @spacewolf
    @damneed
    @Sigorta Eksperi
    @umaysigorta
    Geçmiş olsun,

    3 Yaş üstü bütün araçlarda eş değer parça kullanılır. Yasa bu şekildedir.

    Değer kaybını onarım tutarına göre talep edebilirsiniz.

    Bizim çalıştığımız eksperler önce fiyatı hesaplıyor , uygun gelirse sizden ücret alıyor mesela. Bu şekilde anlaşabilirsiniz bir eksper ile.




  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    Daha önce böyle bişey başıma gelmediği için konuya cok hakim değilim :) Bir eksper ile nasıl anlaşabilirim? Sizin tavsiye edeceğiniz eksper var mıdır?

    Yetkili servise gitmem halinde orjinal parça ile değiştirileceği için muhtemelen büyük bir meblağ benim ödemem gerekecek. Yetkili serviste ne kadarını karşı tarafın sigortasının karşılayacağını, ne kadarını benim karşılamam gerektiğini önceden söylerler mi? Bu noktada vazgeçme şansım olur mu? Vazgecersem eksper ücreti vs. benim ödemem gerekir mi?

    Simdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalyaylali

    Teşekkürler.

    Daha önce böyle bişey başıma gelmediği için konuya cok hakim değilim :) Bir eksper ile nasıl anlaşabilirim? Sizin tavsiye edeceğiniz eksper var mıdır?

    Yetkili servise gitmem halinde orjinal parça ile değiştirileceği için muhtemelen büyük bir meblağ benim ödemem gerekecek. Yetkili serviste ne kadarını karşı tarafın sigortasının karşılayacağını, ne kadarını benim karşılamam gerektiğini önceden söylerler mi? Bu noktada vazgeçme şansım olur mu? Vazgecersem eksper ücreti vs. benim ödemem gerekir mi?

    Simdiden teşekkürler.
    Evet söylerler hocam , ödemeniz gerekmez. Vazgeçebilrisiniz tabi.

    Ben kendi sigortalılarım için ücretsiz sunuyorum mesela bu değer kaybı hizmetini. Acenteniz de size sunabilir acentenize sorabilirsiniz hocam.




  • Öncelikle burada bilgilendirmelerinizden dolayı teşekkürler. 2016 yılında yoağış nedeniyle aracımızın kayması sonucu geçrdiğimiz kaza sonucu karşı tarafın aracı pert oldu, bizim trafik sigortamızın limiti ve aracın satışı sonucu tarafımıza 8 bin tl borç çıktı. Kasko şirketi bu borcu bize hiçbir bildirim yapmadan icra yoluyla talep etti bizde buna itiraz ettik, şimdi mahkemeye verdiler bizi. Mahkemeye sunduğumuz gerekçeler kusur yüzde yüz bize verilmesine karşılık bizim tüm evraklarımız tam, alkol vs yok aracın kayması bizim ağır kusurumuz olamayacağından kusura, araç bedelinin eksper tarafından belirlenmesi gerektiğinden kasko bedeline itiraz ettik. Şimdi sizden öğrenmek istediğim bu davada izlememiz gereken yol nedir, belirttiğimiz itirazlarımız ve yeniden değerlendirme yapılması için exper tayinini mahkeme tarafından mı yapılacak. Yoksa bunu bizim mi temin etmemiz gerekli. Bu konuda bana verilecek her türlü bilgiye muhtacım, yardımlarınız için şimdiden tşkler.




  • Arkadaşlar merhaba;

    01/05/2018 tarhinde park halindeki aracımıza çarpıldı.
    01/05/2018 aymı gün yetkili servise bıraktık.
    03/05/2018 servis hasar tespiti yapıp dosya açtı.
    04/05/2018 eksper geldi inceledi.
    04/05/2018 sbm tramere kayıt açıldı.
    07/05/2018 sbm kusur oranı şirketler 82 - MUTABAKAT - ŞİRKETLER ARASI MUTABAKAT (SON DURUM) olarak kusur %100 karşı tarafa verildi.

    Aracım 2015 yaris hybrid-sprit 2016 trafiğe çıkışlı 11.000 km 0 hata idi.
    buraya kadar sıkıntı yok aracımda 25.000tl hasar var eksperi aradım raporu gönderdiğini söyledi.
    Kasko ve sigortam mevcut işlemleri kaskodan başlattım karşı tarafın sadece sigortası var.

    08/05/2018 sigorta şirketini aradım eksper 25.000tl ağır hasar kaydı olarak rapor yazmış 10 gün araştırıcaz dedi.

    kısaca yaklaşık 1 hafta geçti 10 günde sigorta diyor 2 hafta daha araba yatıcak, pert yada onarım haber yok arayan soranda yok süreç normal mi bu şekilde mi ilerliyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Christopher Moltisanti -- 8 Mayıs 2018; 12:34:57 >




  • Christopher Moltisanti kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba,

    özelden telefon numaramı yazıyorum iletişime geçebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Christopher Moltisanti

    Arkadaşlar merhaba;

    01/05/2018 tarhinde park halindeki aracımıza çarpıldı.
    01/05/2018 aymı gün yetkili servise bıraktık.
    03/05/2018 servis hasar tespiti yapıp dosya açtı.
    04/05/2018 eksper geldi inceledi.
    04/05/2018 sbm tramere kayıt açıldı.
    07/05/2018 sbm kusur oranı şirketler 82 - MUTABAKAT - ŞİRKETLER ARASI MUTABAKAT (SON DURUM) olarak kusur %100 karşı tarafa verildi.

    Aracım 2015 yaris hybrid-sprit 2016 trafiğe çıkışlı 11.000 km 0 hata idi.
    buraya kadar sıkıntı yok aracımda 25.000tl hasar var eksperi aradım raporu gönderdiğini söyledi.
    Kasko ve sigortam mevcut işlemleri kaskodan başlattım karşı tarafın sadece sigortası var.

    08/05/2018 sigorta şirketini aradım eksper 25.000tl ağır hasar kaydı olarak rapor yazmış 10 gün araştırıcaz dedi.

    kısaca yaklaşık 1 hafta geçti 10 günde sigorta diyor 2 hafta daha araba yatıcak, pert yada onarım haber yok arayan soranda yok süreç normal mi bu şekilde mi ilerliyor?
    Geçmiş olsun hocam.

    Çok makul bir süre değil, yasal perte ayırma süresi 28 iş günüdür. Acenteler tam olarak bu anlar için vardır. Sizin yerinize şirketin ve eksperin üzerine gidip işlemleri hızlandırabilir. Siz de hiç bir işlem yapmadan hızlıca onarım ya da pert durumunu sonlandırırsınız. Acenteniz ile iletişime geçiniz lütfen.




  • Merhaba. Bu hizmeti sunduğunuz için Teşekkür ederim.

    25.02.2018 Tarihinde otobanda giderken arkamızdan çarpan bir araç sebebiyle kaza geçirdik.Eşimde ve çocuğumda hafif yaralanmalar olduğu için ambulansla hastaneye kaldırıldılar. Bende ve karşı araç sürücüsünde bir şey yok. Polis geldi tutanak tuttu. Kaza jandarma bölgesinde olduğu için ifadelerimiz alındı.Ben karşı araç sürücüsünden şikayetçi oldum.Benim kaskom olmadığı için karşı aracın trafik poliçesi üzerinden işlem yaptık.Bu arada araç sürücüsü daha önce ehliyetine el konulan biri ve araç başkasına ait.

    12 mart 2018 tarihinde jandarmadan aldığım polis tutanağı (aslı gibidir) ve karşı araç belgeleriyle aracımı çektirdiğim özel servise dosya açtırdım. Ayn gün eksper gelip aracı gördü. Eksper doğa sigortaya ön raporunu 16 mart tarihinde gönderdi. Şirket sovtaj çalışmlarını yaptıktan ancak sonra 26 nisan tarihinde onarım onayı verdi ekspere.Bu süre zarfında araçsız kaldım.Aracım ekspere en iyi fiyatı veren bir anlaşmalı servise çekildi ve onarılıp teslim edilecek.

    Servis onarım fotoğraflarını ekspere göndermiş. Bu aşamadan sonra ne olacak? Şirket ekstradan belge ister mi? Şayet aracımı perte ayırın diye ısrar etseydim pert edilir miydi? aracımın piyasa değeri 42 bin civarı. sizce pert edilmesi mi benim yararıma olurdu yoksa onarılması mı? Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali.Erken

    Merhaba. Bu hizmeti sunduğunuz için Teşekkür ederim.

    25.02.2018 Tarihinde otobanda giderken arkamızdan çarpan bir araç sebebiyle kaza geçirdik.Eşimde ve çocuğumda hafif yaralanmalar olduğu için ambulansla hastaneye kaldırıldılar. Bende ve karşı araç sürücüsünde bir şey yok. Polis geldi tutanak tuttu. Kaza jandarma bölgesinde olduğu için ifadelerimiz alındı.Ben karşı araç sürücüsünden şikayetçi oldum.Benim kaskom olmadığı için karşı aracın trafik poliçesi üzerinden işlem yaptık.Bu arada araç sürücüsü daha önce ehliyetine el konulan biri ve araç başkasına ait.

    12 mart 2018 tarihinde jandarmadan aldığım polis tutanağı (aslı gibidir) ve karşı araç belgeleriyle aracımı çektirdiğim özel servise dosya açtırdım. Ayn gün eksper gelip aracı gördü. Eksper doğa sigortaya ön raporunu 16 mart tarihinde gönderdi. Şirket sovtaj çalışmlarını yaptıktan ancak sonra 26 nisan tarihinde onarım onayı verdi ekspere.Bu süre zarfında araçsız kaldım.Aracım ekspere en iyi fiyatı veren bir anlaşmalı servise çekildi ve onarılıp teslim edilecek.

    Servis onarım fotoğraflarını ekspere göndermiş. Bu aşamadan sonra ne olacak? Şirket ekstradan belge ister mi? Şayet aracımı perte ayırın diye ısrar etseydim pert edilir miydi? aracımın piyasa değeri 42 bin civarı. sizce pert edilmesi mi benim yararıma olurdu yoksa onarılması mı? Teşekkür ederim.
    Hocam sizin süreç ne kadar uzun sürdü exper aynı yada ertesi gün gelip 3-4 günde Raporu yazıp yolluyor ben Mayıs 1 kaza Mayıs 3 servis mayıs 4 exper baktı Mayıs 8 ön rapor Mayıs 16 ihale bitmiş haber edecekler ben bile bu zaman sarfında işlemler geç ilerliyor diye kaç kere şikayet ettim. Gerçi sizin gibi belirlizlik devam ediyor ikame araçta yok bekliyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba.
    11/05/2018 Cuma günü saat 17 civarında ana yolda alt geçide girerken trafik durunca bende yaklaşık 30 metre ilerden dörtlüleri yakarak durdum. Durduktan 10-15 saniye sonra arkadan çarptılar. Çarpmanın etkisiyle bende öndeki araca çarptım. Benim önde ve öndeki aracın arkasında çok küçük hasar oluştu fakat benim arka ve çarpan aracın ön tarafı dağıldı. Polis geldi tutanak tutuldu ve çarpan araç tamamen kusurlu kabul edildi, zaten çarpan kişi 70 yaşında ve kusurlu olduğunu söyledi. Pazartesi servisten dosya açıldı eksper atması yapıldı fakat Sbm Tramer'de kayıt görünmüyor. Servisle ve eksperle görüştüm işlemlerin sürdüğünü söylediler.
    Kayıt görünmemesi normal mi? (Bu arada ilk kazam olduğu için tam bilgim yok.)
  • Merhabalar, geçen hafta bir kazaya karıştım, fotoğrafları çektikten sonra araçları kenara çekip tutanak tuttuk. Karşı tarafın ehliyeti ve sigorta poliçesini çektim ancak geçici belge vardı yanlarında, ondan tutanak doldururken onun fotoğrafını çekmeyi atlamışım. 3 gündür whatsapptan yazıyorum 1 kere de aradım ama bir türlü göndermiyor ruhsatı.

    Ruhsat (geçici belge) olmadan da tutanak, poliçe ve ehliyetle aracımın onarımını yaptırabilir miyim? Suçu kime verecekler onu da bilmiyorum.
  • uAbesni U kullanıcısına yanıt
    Polis gelip tutanak tuttuğu için, sbm tutanakta gözükmek zaten, polis kusuru vermiş bir daha inceleme yapılmayacak.
    Eğer kayıttan kastınız bu ise gözükmeyecek.
  • Christopher Moltisanti kullanıcısına yanıt
    Ali.Erken A kullanıcısına yanıt
    Kazadan kazaya göre değişir, her kazada illa 3-5-7 günde bitecek diye bir şey yok.

    Bu kazada yaralanma var, savcılığa intikal eder her zaman yaralanmalı kazalar, çünkü bunun cezası vs'si var.

    25 Şubatta kaza olmuş, 12 Martta olay yeri zaptı alınmış yaklaşık 2 hafta sonra.
  • Merhaba,

    3 nisan’da kaza yaptım. %100 karsi taraf kusurlu cikti. Kaskom yok. Aracım cok ciddi hasarli bir sekilde servise cekildi. 10 mayis gunu eksper beni aradi arabamin perte ciktigi ve 40 bin tl pert degeri odenecegini soyledi. Aracimin tsb’nin belirledigi kasko degeri 47.400.. Bu yüzden bu rakami reddettim ve 10 dk sonra tekrar arandim. Yine 40bin tl dediler kabul etmezsem 13bin lira civarina arabanin anlasmali ozel serviste yapilacagi soylendi. Yine reddetim. Simdi sbm’den baktigimda eksper raporunda hasar 13bin lira gozukuyor. Sigorta sirketi de benden iban no istiyor.

    Aklimda 2 soru var:

    1. Kasko değeri 47,4 bin tl olan arabaya 40 bin lira teklif edilmesi hususunda nereye itiraz edip yeni bi teklif alabilirim? İkinci bir eksper mi talep etmem gerekir?

    2. Yetkili servis bize perte cikmamasi durumunda sigortanin yan sanayi parcayi karsilayacagini ancak yetkili servis isciligini karsilayacagini soyledi. Bugun ise sigorta kafasina gore belirledigi bir hasar rakamina gore bana odeme yapmak istiyor. Bu durumda nereye basvurabilirim? Hicbir yere imzamı almadan 13 bin lira hesabima havale edilip dosyayi kapatmak mümkün müdür?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farekapanı

    Merhaba,

    3 nisan’da kaza yaptım. %100 karsi taraf kusurlu cikti. Kaskom yok. Aracım cok ciddi hasarli bir sekilde servise cekildi. 10 mayis gunu eksper beni aradi arabamin perte ciktigi ve 40 bin tl pert degeri odenecegini soyledi. Aracimin tsb’nin belirledigi kasko degeri 47.400.. Bu yüzden bu rakami reddettim ve 10 dk sonra tekrar arandim. Yine 40bin tl dediler kabul etmezsem 13bin lira civarina arabanin anlasmali ozel serviste yapilacagi soylendi. Yine reddetim. Simdi sbm’den baktigimda eksper raporunda hasar 13bin lira gozukuyor. Sigorta sirketi de benden iban no istiyor.

    Aklimda 2 soru var:

    1. Kasko değeri 47,4 bin tl olan arabaya 40 bin lira teklif edilmesi hususunda nereye itiraz edip yeni bi teklif alabilirim? İkinci bir eksper mi talep etmem gerekir?

    2. Yetkili servis bize perte cikmamasi durumunda sigortanin yan sanayi parcayi karsilayacagini ancak yetkili servis isciligini karsilayacagini soyledi. Bugun ise sigorta kafasina gore belirledigi bir hasar rakamina gore bana odeme yapmak istiyor. Bu durumda nereye basvurabilirim? Hicbir yere imzamı almadan 13 bin lira hesabima havale edilip dosyayi kapatmak mümkün müdür?
    Merhaba ,

    1) Pazarlık yapabilirsiniz , özellikle trafik sigortanızı tanzim ettiğiniz acente pazarlık konusunda asıl görev alması gereken kişidir.

    2) Yan sanayi değil eş değer parçadır. Yasal olarak yapabilirler. Hazine müsteşarlığına başvurabilirsiniz.




  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Hocam 2 gün önce sikayetvar a yazdim. Bana verilen tek rakam 40bin olmasina ragmen “Rayic rakamda mutabik kalinamadigi icin eksperimiz alternatif rakamdan onarima karar vermistir” diyerek hicbir pazarlik yolunu acmiyolar. Bu resmen eşkıyalık. Bu durumda nereye başvurabilirim? Tahkime mi gitmem gerekir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • farekapanı kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    1) Kasko değeri 47 Bin TL olması demek, illa ki pert durumunda 47 bin TL ödenecek anlamına gelmez, hasar anında rayiç bedeline bakılır, sahibinden,dod ve arabam ilan sitelerinde satış ortalaması bulunur. Ona göre ödeme yapılır hocam.

    2) Araç 3 yaşından büyük ise şayet, yasal olarak eşdeğer parça kullanabilir hocam. Kendi anlaşmalı servisinden teklif almıştır, onlarda 13 bin TL teklif vermiştir o rakamı ödeyeceklerdir hocam.
  • damneed D kullanıcısına yanıt
    Hocam rayiç bedele bakılırsa arabamın 40 bin liradan konmuş 10 tane ilanini bulamazsınız. Pert kayitlilari 42-43ten başlıyor. Boyasiz degisensizleri 52-53ten yaziliyor. Benim aracim da boyasiz degisensizdi su an bile ekspertiz yapilabilir.

    13bin lirayi kabul etmeyecegimi ve en azindan 44-45 bin lira alacagim sekilde perte cikmasini istedigimi nereye bildirebilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farekapanı

    Hocam rayiç bedele bakılırsa arabamın 40 bin liradan konmuş 10 tane ilanini bulamazsınız. Pert kayitlilari 42-43ten başlıyor. Boyasiz degisensizleri 52-53ten yaziliyor. Benim aracim da boyasiz degisensizdi su an bile ekspertiz yapilabilir.

    13bin lirayi kabul etmeyecegimi ve en azindan 44-45 bin lira alacagim sekilde perte cikmasini istedigimi nereye bildirebilirim?
    Hocam lütfen yardımcı olabilir misiniz? Nereye ne şekilde itiraz edebilirim şu anki durumuma?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.