Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.451
Cevap
131
Favori
249.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: papirsus00

    Hocam Merhaba,

    Öncelikle tüm mesajlarınızı okudum ve halkı bilinçlendirme adına yapmış olduğunuz bu karşılıksız yardım çabalarınızdan dolayı sizi kutlarım.

    Size bir kaç sorum ve fikrinizi almak istediğim konular var. Şöyleki,

    bir süre önce motosikletimle virajda yoldan çıkarak tek başıma bir kaza yaptım. motosikletim Honda NC700XA 2013 model,34.000 km'de. Tutanak tuturmadım. Yetkili sevise götürdüm bir dilekçe olay yeri fotoğrafları ile dosyayı açtılar. Expertiz bir arkadaşımız expertizini yaptı, Servis 10.672,52 TL tutarında bir masraf çıkardı. Bu fiyatların tüm parçaların değişimi olduğunda çıkan fiyat. Motosikletimin piyasa fiyatı 21-23 arası değişiyor. Bu şartlarda Perte çıkacağı söylendi. Ama egzozda ufak bir ezik var ve 2 tane plastik parçanın boyanabileceği ve egzoz'un tamir edilmesini kabul edersem pert olmadan tamir edilecileceği söylendi. Kısacası pert olmasını istemiyorsam, yapıcı bir şekilde yaklaşırsam pert olamdanda hallolabileceği söylendi. Bende tamiri kabul etmeyip değişim isteyerek perte çıkmasını istedim. Bunu istiyor olmamın sebebi de, tamir sonucu oluşacak değer kaybının daha sonra satış esnasında bana büyük bir zararı olacağını düşünüyor olmam. Diğer taraftan motosiklette bir problem yok aslında, hala severek kullanıyorum bu süreçte.

    Bu durumda sorularım şunlar,

    1- Çevremden duyduğum bir konu, perte çıkarılması durumunda sigorta şirketi bana, motosikleti almak isteyip istemediğimi soruyorlarmış. Ben almak istesem ve rayiç bedel olarak 22bin Tl olduğunu var sayarsak, servisin çıkardığı masrafı düşerek mi bana ödeme yaparlar yoksa motosikletin durumunun çok kötü olmadığını var sayarak daha düşük bir tutar mı ödemek isterler ?

    2- Ben şirketle para konusunda anlaştım diyelim ve hasarlı motosikletin bende kalmasını istedim diyelim. Bu durumda motosiklete çekme belgesi mi çıkararak kullanacam? Yani kaza yapmadığımı var sayarsak şuanki halimden farklı ne gibi bir durumla karşı karşıya kalacağım yada en gibi bir zararıım olur (tirafik tescilde bir problem olur mu? Tekrar kasko yapabilir miyim ?, tarafik sigortası vs., satmak istesem satışı verebilir miyim ? )

    3- poliçemde yer alan beyan ettiğim ve motosikletim üzerinden bulunan aksesuarlar var, bu parçalar bedeli olarak 6000 Tl olduğunu bildirdim ki aşşağı yukarı bukadar sıfır olarak alındığında. rayiç değer belirlenirken ve pert durumunda bu bedel motosiklet rayiç değeri üzerine nasıl etkiler ? Şirket bu konuda bir uyanıklık yaparak mağdur eder mi beni ? Poliçedeki açıklama şu şekilde:

    AKSESUAR KLOZU:
    Araçta bulunan ve detayları poliçe sonunda belirtilen aksesuarlar, poliçe üzerinde yazan bedele
    kadar teminat altına alınmıştır. Poliçede belirtilmeyen her türlü ek aksesuar teminat kapsamı
    dışındadır. Araç üzerinde bulunan logo ve/veya giydirmelerde meydana gelecek hasarlar, logo
    ve/veya giydirmelerin bulunduğu bölgenin, Kara Araçları Kasko Sigortası Genel Şartları?nın A.1.a ,
    A.1.b , A.1.d maddelerinde belirtilen; çarpma, çarpışma devrilme ve yanma nedeniyle meydana
    gelecek bir hasara uğraması halinde teminat altında olup, aksi durumlarda meydana gelecek
    hasarlar teminat haricidir.

    *motosikletin üzerinde bulunan 1 arka çanta ,2 yan çanta ,koruma demiri,elçik koruma
    ,orta ayaklık poliçe teminatına edilmiştir

    KASKO RAYİÇ BEDEL
    AKSESUAR TEMİNATI 6.000
    KIYAFET VE AKSESUAR 2.000

    4- Kazada kaskımda da hasar meydana geldi. kaskın yenisi 450Eur. Ama servisin bana gönderdiği tamirat bilgileri içinde bu bilgi geçmiyor. Geçmesi gerekir miydi ?Bir önceki madde de belirttiğim gibi bunun ödemesi nasıl olur ? şirket bir uyanıklık yoluna gider beni madur etme şansı var mı ?

    KIYAFET VE AKSESUARLAR KLOZU :
    * Sigortalıya ait motosiklet kaskı ve kıyafetleri sadece kazalarda göreceği zararlara karşı 2.000.- tl
    limit ile poliçe kapsamına dahil edilmiştir.Hasar anında kaza zaptı ve hasarlanan kask ve /veya
    kıyafetin şirketimize teslimi zorunludur, aksi halde kask ve /veya kıyafete gelecek zararlar teminat
    dışında kalacaktır.


    şimdiden çok teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle merhabalar,

    Ne yazıkki bugün maddi hasarlı kazaya karıştım ve bu benim ilk kazam oluyor.
    Aracım 3 Ekim 2012 trafik tescilli 15400 kmde Hyundai i20.
    Sigortam ve kaskom mevcut.

    Olay mahalli iki işlek cadde olduğu için 4-5 fotoğraf çektikten sonra araçları yoldan çekip sıkıntılıda olsa tutanak hazırladık.

    (Olay mahali krokisini mesajıma ekleyeceğim.)

    Size sormak istediğim sorularım mevcut, müsait bir zamanınızda ilgilenirseniz çok sevinirim.

    1- Tutanakta biz aracın önümüze birden çıktığını ve hız yavaşlatıcı ve trafik lambasına rağmen hızının aşırı olup kazaya sebebiyet verdiğini yazdık.

    Karşı taraf ise kavşağı zaten geçmek üzere olduğunu bizim onun aracına çarptığımızı tutanağa yazdı.
    Bu gibi durumda kusur oranının tayini konusunda nasıl bir yol izleniyor hiçbir bilgim yok.

    2- Islak imzalı tutanaklar ve ruhsat ve poliçe fotokopilerimizi birbirimize verdik. Ben aracımı servise çektiğimde servisimin ilk söylediği şey sigorta şirketi ile anlaşmalı olmadıkları, experin çıkardığı rakamı öncelikle benim ödemem gerektiğini sonrasında kaskonun bana ödeme yapacağını söyledi. Konu hakkında şüphelerim mevcut, işleyiş bu şekilde mi oluyor gerçekten?

    3- Aracıma olası teslim süresi olarak 13 Ekimi gösterdiler ancak ben düğün arefesindeyim ve aracım gelin arabası olacaktı :((
    Sigorta şirketimin bana araba temin etmesi gerekmez mi?

    4- Kusur oranları sonucunda hata bize rapor edilecek olursa(servis personeli sağdaki aracımın hatasız olduğunu %100 karşı tarafın suçlu olduğu yönünde beni telkin etti ancak buna güvenebilirmiyim. Aksi durumda yol haritamız nedir?











  • quote:

    Orijinalden alıntı: GcGokhan

    Öncelikle merhabalar,

    Ne yazıkki bugün maddi hasarlı kazaya karıştım ve bu benim ilk kazam oluyor.
    Aracım 3 Ekim 2012 trafik tescilli 15400 kmde Hyundai i20.
    Sigortam ve kaskom mevcut.

    Olay mahalli iki işlek cadde olduğu için 4-5 fotoğraf çektikten sonra araçları yoldan çekip sıkıntılıda olsa tutanak hazırladık.

    (Olay mahali krokisini mesajıma ekleyeceğim.)

    Size sormak istediğim sorularım mevcut, müsait bir zamanınızda ilgilenirseniz çok sevinirim.

    1- Tutanakta biz aracın önümüze birden çıktığını ve hız yavaşlatıcı ve trafik lambasına rağmen hızının aşırı olup kazaya sebebiyet verdiğini yazdık.

    Karşı taraf ise kavşağı zaten geçmek üzere olduğunu bizim onun aracına çarptığımızı tutanağa yazdı.
    Bu gibi durumda kusur oranının tayini konusunda nasıl bir yol izleniyor hiçbir bilgim yok.

    2- Islak imzalı tutanaklar ve ruhsat ve poliçe fotokopilerimizi birbirimize verdik. Ben aracımı servise çektiğimde servisimin ilk söylediği şey sigorta şirketi ile anlaşmalı olmadıkları, experin çıkardığı rakamı öncelikle benim ödemem gerektiğini sonrasında kaskonun bana ödeme yapacağını söyledi. Konu hakkında şüphelerim mevcut, işleyiş bu şekilde mi oluyor gerçekten?

    3- Aracıma olası teslim süresi olarak 13 Ekimi gösterdiler ancak ben düğün arefesindeyim ve aracım gelin arabası olacaktı :((
    Sigorta şirketimin bana araba temin etmesi gerekmez mi?

    4- Kusur oranları sonucunda hata bize rapor edilecek olursa(servis personeli sağdaki aracımın hatasız olduğunu %100 karşı tarafın suçlu olduğu yönünde beni telkin etti ancak buna güvenebilirmiyim. Aksi durumda yol haritamız nedir?









    Alıntıları Göster
    1-kusur durumunuz tramer tarafından belirlenecektir.Bir kaç gün içerisinde sonuçlanır.
    2-kasko şirketinizin anlaşmalı olmadığı bir serviste onarım yapılacaksa fatura bedelini servise siz ödeyeceksiniz sigorta şirketiniz size ödeme yapacaktır.
    3-eksper aracınızı gördükten sonra tamir süresi belirleyecek ve bu tamir süresi için size araç verilecektir.Ancak 7 gün ile sınırlıdır genellikle.Bazı sigorta şirketleri 14 güne kadar veriyor.Poliçeniz üzerinde yazıyordur ikame araç süresi.
    4-kusur durumu hakkında şahsi yorum yapmam hatalı olur.açıklandıktan sonra itirazınız var ise sigorta tahkim kuruluna başvurabilirsiz.yeniden değerlendirelecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asya sigorta

    1-kusur durumunuz tramer tarafından belirlenecektir.Bir kaç gün içerisinde sonuçlanır.
    2-kasko şirketinizin anlaşmalı olmadığı bir serviste onarım yapılacaksa fatura bedelini servise siz ödeyeceksiniz sigorta şirketiniz size ödeme yapacaktır.
    3-eksper aracınızı gördükten sonra tamir süresi belirleyecek ve bu tamir süresi için size araç verilecektir.Ancak 7 gün ile sınırlıdır genellikle.Bazı sigorta şirketleri 14 güne kadar veriyor.Poliçeniz üzerinde yazıyordur ikame araç süresi.
    4-kusur durumu hakkında şahsi yorum yapmam hatalı olur.açıklandıktan sonra itirazınız var ise sigorta tahkim kuruluna başvurabilirsiz.yeniden değerlendirelecektir.



    Şu aşamada trammer ve exper raporunu bekleyip servisimin beni aramasını beklemek doğru olacak sanırım.
    teşekkür ederim ilginiz için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GcGokhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Asya sigorta

    1-kusur durumunuz tramer tarafından belirlenecektir.Bir kaç gün içerisinde sonuçlanır.
    2-kasko şirketinizin anlaşmalı olmadığı bir serviste onarım yapılacaksa fatura bedelini servise siz ödeyeceksiniz sigorta şirketiniz size ödeme yapacaktır.
    3-eksper aracınızı gördükten sonra tamir süresi belirleyecek ve bu tamir süresi için size araç verilecektir.Ancak 7 gün ile sınırlıdır genellikle.Bazı sigorta şirketleri 14 güne kadar veriyor.Poliçeniz üzerinde yazıyordur ikame araç süresi.
    4-kusur durumu hakkında şahsi yorum yapmam hatalı olur.açıklandıktan sonra itirazınız var ise sigorta tahkim kuruluna başvurabilirsiz.yeniden değerlendirelecektir.



    Şu aşamada trammer ve exper raporunu bekleyip servisimin beni aramasını beklemek doğru olacak sanırım.
    teşekkür ederim ilginiz için.
    Rica ederim tekrar geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: papirsus00

    Hocam Merhaba,

    Öncelikle tüm mesajlarınızı okudum ve halkı bilinçlendirme adına yapmış olduğunuz bu karşılıksız yardım çabalarınızdan dolayı sizi kutlarım.

    Size bir kaç sorum ve fikrinizi almak istediğim konular var. Şöyleki,

    bir süre önce motosikletimle virajda yoldan çıkarak tek başıma bir kaza yaptım. motosikletim Honda NC700XA 2013 model,34.000 km'de. Tutanak tuturmadım. Yetkili sevise götürdüm bir dilekçe olay yeri fotoğrafları ile dosyayı açtılar. Expertiz bir arkadaşımız expertizini yaptı, Servis 10.672,52 TL tutarında bir masraf çıkardı. Bu fiyatların tüm parçaların değişimi olduğunda çıkan fiyat. Motosikletimin piyasa fiyatı 21-23 arası değişiyor. Bu şartlarda Perte çıkacağı söylendi. Ama egzozda ufak bir ezik var ve 2 tane plastik parçanın boyanabileceği ve egzoz'un tamir edilmesini kabul edersem pert olmadan tamir edilecileceği söylendi. Kısacası pert olmasını istemiyorsam, yapıcı bir şekilde yaklaşırsam pert olamdanda hallolabileceği söylendi. Bende tamiri kabul etmeyip değişim isteyerek perte çıkmasını istedim. Bunu istiyor olmamın sebebi de, tamir sonucu oluşacak değer kaybının daha sonra satış esnasında bana büyük bir zararı olacağını düşünüyor olmam. Diğer taraftan motosiklette bir problem yok aslında, hala severek kullanıyorum bu süreçte.

    Bu durumda sorularım şunlar,

    1- Çevremden duyduğum bir konu, perte çıkarılması durumunda sigorta şirketi bana, motosikleti almak isteyip istemediğimi soruyorlarmış. Ben almak istesem ve rayiç bedel olarak 22bin Tl olduğunu var sayarsak, servisin çıkardığı masrafı düşerek mi bana ödeme yaparlar yoksa motosikletin durumunun çok kötü olmadığını var sayarak daha düşük bir tutar mı ödemek isterler ?

    2- Ben şirketle para konusunda anlaştım diyelim ve hasarlı motosikletin bende kalmasını istedim diyelim. Bu durumda motosiklete çekme belgesi mi çıkararak kullanacam? Yani kaza yapmadığımı var sayarsak şuanki halimden farklı ne gibi bir durumla karşı karşıya kalacağım yada en gibi bir zararıım olur (tirafik tescilde bir problem olur mu? Tekrar kasko yapabilir miyim ?, trafik sigortası vs., satmak istesem satışı verebilir miyim ? )

    3- poliçemde yer alan beyan ettiğim ve motosikletim üzerinden bulunan aksesuarlar var, bu parçalar bedeli olarak 6000 Tl olduğunu bildirdim ki aşşağı yukarı bukadar sıfır olarak alındığında. rayiç değer belirlenirken ve pert durumunda bu bedel motosiklet rayiç değeri üzerine nasıl etkiler ? Şirket bu konuda bir uyanıklık yaparak mağdur eder mi beni ? Poliçedeki açıklama şu şekilde:

    AKSESUAR KLOZU:
    Araçta bulunan ve detayları poliçe sonunda belirtilen aksesuarlar, poliçe üzerinde yazan bedele
    kadar teminat altına alınmıştır. Poliçede belirtilmeyen her türlü ek aksesuar teminat kapsamı
    dışındadır. Araç üzerinde bulunan logo ve/veya giydirmelerde meydana gelecek hasarlar, logo
    ve/veya giydirmelerin bulunduğu bölgenin, Kara Araçları Kasko Sigortası Genel Şartları?nın A.1.a ,
    A.1.b , A.1.d maddelerinde belirtilen; çarpma, çarpışma devrilme ve yanma nedeniyle meydana
    gelecek bir hasara uğraması halinde teminat altında olup, aksi durumlarda meydana gelecek
    hasarlar teminat haricidir.

    *motosikletin üzerinde bulunan 1 arka çanta ,2 yan çanta ,koruma demiri,elçik koruma
    ,orta ayaklık poliçe teminatına edilmiştir

    KASKO RAYİÇ BEDEL
    AKSESUAR TEMİNATI 6.000
    KIYAFET VE AKSESUAR 2.000

    4- Kazada kaskımda da hasar meydana geldi. kaskın yenisi 450Eur. Ama servisin bana gönderdiği tamirat bilgileri içinde bu bilgi geçmiyor. Geçmesi gerekir miydi ?Bir önceki madde de belirttiğim gibi bunun ödemesi nasıl olur ? şirket bir uyanıklık yoluna gider beni madur etme şansı var mı ?

    KIYAFET VE AKSESUARLAR KLOZU :
    * Sigortalıya ait motosiklet kaskı ve kıyafetleri sadece kazalarda göreceği zararlara karşı 2.000.- tl
    limit ile poliçe kapsamına dahil edilmiştir.Hasar anında kaza zaptı ve hasarlanan kask ve /veya
    kıyafetin şirketimize teslimi zorunludur, aksi halde kask ve /veya kıyafete gelecek zararlar teminat
    dışında kalacaktır.


    şimdiden çok teşekkür ederim.

    1) Evet, motosiklet size kalabilir. Burada sigorta şirketi ile anlaşmanız ön plana çıkıyor, karşılıklı mutabakat gerekli. Genelde kaskolarda bu durumla karşılaşılmaz. Aracı ya da motosikleti kazalı hali ile bir başkasına satarlar, sizinle anlaştıkları fiyat üzerinden size ödeme yaparlar. Örnekleyeyim, motosikletiniz 22 bin lira. Birisi bu motosikleti bu kazalı hali ile 15 bin liraya almayı taahhüt etti. Bu durumda motosiklet bu kişiye satılır. Siz de 22 bin liranızı alırsınız. Pert durumunda servisin çıkardığı fiyat listesinin bir önemi olmaz.

    2) Böyle bir durum gerçekleşirse çekme belgeli olup olmayacağı konusunda net bir şey söyleyemem. Ancak mutabakatınız önemli burada. araca kısmi rapor yazılırsa çekme belgeli olmaz. Ancak pert olarak rapor yazılırsa çekme belgesi kaydı yapabilirler. Bu konuda mutabakat önemli olacaktır.
    Böyle bir durumla şu şekilde karşılaşabilirsiniz; Servis aracı 10 bin liraya tamir ederim dedi. Şirket araştırma yaptı, aracı pert edersem kasamdan çıkacak tazminat bedeli 7 bin lira olur dedi. Size der ki, en fazla 7 bin lira öderim. Motosikleti ister al kullan ister sat. Burada dediğim gibi mutabakata dikkat, ek madde olarak ekleyebilirsiniz.

    3) Sigortayla anlaşma yaparken aracın ek donanımlarını belirtirsiniz, fiyat konusunda anlaşırsınız zaten. 6 bin lira tutarı, ödenecek azami tazminatı gösterir. Ek donanımlar için 6 bin lira alabileceğiniz anlamına gelmez, üst sınır 6 bin liradır.

    4) Kask için de alabileceğiniz en üst tazminat tutarı 2 bin liradır. Kask konusunda tutanakta belirtilmesi lazım gibilerinden ret cevabı verebiliyorlar. Bu konuyu da sigorta ile görüşmeniz gerekir.

    Sorduğunuz tüm sorular sigorta şirketi ya da şirket tarafından tayin edilmiş eksperle karşılıklı olarak mutabakata vararak çözebileceğiniz sorunlardır.

    Motosikletin onarımına onay veriyorsanız zaten sorun çıkmaz. Pert istiyorsanız o zaman imzalayacağınız mutabakata çok dikkat edin, geri dönüşü olmaz. Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetalWave

    Merhaba.

    10 gün önce duran bir araca vurdum, 100% suçlu benim. karşı taraf benim numarayı görmeden haberi almadan tamponunu yaptırmış. experde müdahale olduğu için işlem yapmadı karşı tarafa ama kaza tutanağı tuttuk çünkü bende hasar vardı.
    1. sigorttam delindimi ?

    bu 1. soruydu. 2. si ise devam ediyorum; benim aracı kaskoma yaptırmak için anlaşmalı bir bosh bayisine verdim. aracımı güzelce yaptılar ellerine sağlık zor bir renkti ve tutturdular. aracı teslim aldım ve bana vekalet için bir örnek noter kağıdı verdi. noter 70 istedi. ben 70 tl verebilicek durumda değilim. aaradım sorun değil ben öderim dedi noter parasını.

    2. soru buradaki amaç nedir. servis birşeylermi çeviriyor yoksa söylediği gibi bütün işlemleri kendileri yapmak için mi bu vekalati istiyor. yapmak zorundamıyım ?

    1) Sigortanızın delinip delinmediği konusunda bir fikrim yok. Acentenize danışırsanız daha sağlıklı bilgi verecektir. Karşı tarafın hasarı reddedildiyse siz mi ödeyeceksiniz peki? Burada müdahale olduğu için reddedilebilir tabi ancak sigorta tahkim komisyonuna gidildiğinde karşı taraf masrafını alacaktır diye düşünüyorum.

    2) Vekaleti onarım bedei direkt servisin hesabına yatması için alırlar. Bir şey çevirmiyor, vekalet verebilirsiniz. Özel vekalettir muhtemelen, hasar ödemesi içindir sadece, size sıkıntı çıkarmaz, geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: MetalWave

    Merhaba.

    10 gün önce duran bir araca vurdum, 100% suçlu benim. karşı taraf benim numarayı görmeden haberi almadan tamponunu yaptırmış. experde müdahale olduğu için işlem yapmadı karşı tarafa ama kaza tutanağı tuttuk çünkü bende hasar vardı.
    1. sigorttam delindimi ?

    bu 1. soruydu. 2. si ise devam ediyorum; benim aracı kaskoma yaptırmak için anlaşmalı bir bosh bayisine verdim. aracımı güzelce yaptılar ellerine sağlık zor bir renkti ve tutturdular. aracı teslim aldım ve bana vekalet için bir örnek noter kağıdı verdi. noter 70 istedi. ben 70 tl verebilicek durumda değilim. aaradım sorun değil ben öderim dedi noter parasını.

    2. soru buradaki amaç nedir. servis birşeylermi çeviriyor yoksa söylediği gibi bütün işlemleri kendileri yapmak için mi bu vekalati istiyor. yapmak zorundamıyım ?

    1) Sigortanızın delinip delinmediği konusunda bir fikrim yok. Acentenize danışırsanız daha sağlıklı bilgi verecektir. Karşı tarafın hasarı reddedildiyse siz mi ödeyeceksiniz peki? Burada müdahale olduğu için reddedilebilir tabi ancak sigorta tahkim komisyonuna gidildiğinde karşı taraf masrafını alacaktır diye düşünüyorum.

    2) Vekaleti onarım bedei direkt servisin hesabına yatması için alırlar. Bir şey çevirmiyor, vekalet verebilirsiniz. Özel vekalettir muhtemelen, hasar ödemesi içindir sadece, size sıkıntı çıkarmaz, geçmiş olsun.

    TEŞEKKÜR EDERİM.

    karşımdaki kişiye ben ulaşmaya çalıştım ilgilendim. iyi niyetimdendir sanırım herhangi bir tutar talep etmedi. sürekli sigorttamdan halletmeye yöneldim. karşıdaki kişide sanırım herhangi birşey için başvurmadı iyi niyetli biriydi. bu ara çok sıkışığım yoksa teklif etmesini beklemez öderdim masrafını. keşke yaptırmasaydı üzüldüm duruma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GcGokhan

    Öncelikle merhabalar,

    Ne yazıkki bugün maddi hasarlı kazaya karıştım ve bu benim ilk kazam oluyor.
    Aracım 3 Ekim 2012 trafik tescilli 15400 kmde Hyundai i20.
    Sigortam ve kaskom mevcut.

    Olay mahalli iki işlek cadde olduğu için 4-5 fotoğraf çektikten sonra araçları yoldan çekip sıkıntılıda olsa tutanak hazırladık.

    (Olay mahali krokisini mesajıma ekleyeceğim.)

    Size sormak istediğim sorularım mevcut, müsait bir zamanınızda ilgilenirseniz çok sevinirim.

    1- Tutanakta biz aracın önümüze birden çıktığını ve hız yavaşlatıcı ve trafik lambasına rağmen hızının aşırı olup kazaya sebebiyet verdiğini yazdık.

    Karşı taraf ise kavşağı zaten geçmek üzere olduğunu bizim onun aracına çarptığımızı tutanağa yazdı.
    Bu gibi durumda kusur oranının tayini konusunda nasıl bir yol izleniyor hiçbir bilgim yok.

    2- Islak imzalı tutanaklar ve ruhsat ve poliçe fotokopilerimizi birbirimize verdik. Ben aracımı servise çektiğimde servisimin ilk söylediği şey sigorta şirketi ile anlaşmalı olmadıkları, experin çıkardığı rakamı öncelikle benim ödemem gerektiğini sonrasında kaskonun bana ödeme yapacağını söyledi. Konu hakkında şüphelerim mevcut, işleyiş bu şekilde mi oluyor gerçekten?

    3- Aracıma olası teslim süresi olarak 13 Ekimi gösterdiler ancak ben düğün arefesindeyim ve aracım gelin arabası olacaktı :((
    Sigorta şirketimin bana araba temin etmesi gerekmez mi?

    4- Kusur oranları sonucunda hata bize rapor edilecek olursa(servis personeli sağdaki aracımın hatasız olduğunu %100 karşı tarafın suçlu olduğu yönünde beni telkin etti ancak buna güvenebilirmiyim. Aksi durumda yol haritamız nedir?









    Sorularınızın tüm cevabı Asya Sigorta tarafından verilmiş. Kendisine teşekkür ederim.

    Kusur durumu ile alakalı olarak, cadde/sokak ayrımı önemli olacaktır. Eğer iki aracın bulunduğu yol da sokak ise, bu durumda siz kusursuz çıkarsınız. Ancak otobüsün bulunduğu yol cadde ise, bu durumda siz kusurlu çıkarsınız. Burada geçişlerin tamamlanma durumu da önemli esasen fakat TRAMER'de pek buna dikkat edilmiyor. Genelde sağdakine yol vermeyen sürücüye kusuru %100 yüklüyorlar.

    Ek olarak, kusursuz ya da paylaşımlı kusurlu çıkmanız durumunda aracınızın değer kaybını otobüsün trafik sigortacısından talep ve tahsil edebilirsiniz, geçmiş olsun dileklerimle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: GcGokhan

    Öncelikle merhabalar,

    Ne yazıkki bugün maddi hasarlı kazaya karıştım ve bu benim ilk kazam oluyor.
    Aracım 3 Ekim 2012 trafik tescilli 15400 kmde Hyundai i20.
    Sigortam ve kaskom mevcut.

    Olay mahalli iki işlek cadde olduğu için 4-5 fotoğraf çektikten sonra araçları yoldan çekip sıkıntılıda olsa tutanak hazırladık.

    (Olay mahali krokisini mesajıma ekleyeceğim.)

    Size sormak istediğim sorularım mevcut, müsait bir zamanınızda ilgilenirseniz çok sevinirim.

    1- Tutanakta biz aracın önümüze birden çıktığını ve hız yavaşlatıcı ve trafik lambasına rağmen hızının aşırı olup kazaya sebebiyet verdiğini yazdık.

    Karşı taraf ise kavşağı zaten geçmek üzere olduğunu bizim onun aracına çarptığımızı tutanağa yazdı.
    Bu gibi durumda kusur oranının tayini konusunda nasıl bir yol izleniyor hiçbir bilgim yok.

    2- Islak imzalı tutanaklar ve ruhsat ve poliçe fotokopilerimizi birbirimize verdik. Ben aracımı servise çektiğimde servisimin ilk söylediği şey sigorta şirketi ile anlaşmalı olmadıkları, experin çıkardığı rakamı öncelikle benim ödemem gerektiğini sonrasında kaskonun bana ödeme yapacağını söyledi. Konu hakkında şüphelerim mevcut, işleyiş bu şekilde mi oluyor gerçekten?

    3- Aracıma olası teslim süresi olarak 13 Ekimi gösterdiler ancak ben düğün arefesindeyim ve aracım gelin arabası olacaktı :((
    Sigorta şirketimin bana araba temin etmesi gerekmez mi?

    4- Kusur oranları sonucunda hata bize rapor edilecek olursa(servis personeli sağdaki aracımın hatasız olduğunu %100 karşı tarafın suçlu olduğu yönünde beni telkin etti ancak buna güvenebilirmiyim. Aksi durumda yol haritamız nedir?









    Sorularınızın tüm cevabı Asya Sigorta tarafından verilmiş. Kendisine teşekkür ederim.

    Kusur durumu ile alakalı olarak, cadde/sokak ayrımı önemli olacaktır. Eğer iki aracın bulunduğu yol da sokak ise, bu durumda siz kusursuz çıkarsınız. Ancak otobüsün bulunduğu yol cadde ise, bu durumda siz kusurlu çıkarsınız. Burada geçişlerin tamamlanma durumu da önemli esasen fakat TRAMER'de pek buna dikkat edilmiyor. Genelde sağdakine yol vermeyen sürücüye kusuru %100 yüklüyorlar.

    Ek olarak, kusursuz ya da paylaşımlı kusurlu çıkmanız durumunda aracınızın değer kaybını otobüsün trafik sigortacısından talep ve tahsil edebilirsiniz, geçmiş olsun dileklerimle.

    Alıntıları Göster
    Sayın Sigorta Eksperi 20.08.2014 tarihinde aracı yetkili servise teslim ettim sigorta şirketi onarıma karar verdi o gün bugündür araç serviste parça bekliyor, parçaların pazartesi günü gelmesini bekliyorlar bu durumda aracım olmadığından mağdurum ne yapabilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_19

    Sayın Sigorta Eksperi 20.08.2014 tarihinde aracı yetkili servise teslim ettim sigorta şirketi onarıma karar verdi o gün bugündür araç serviste parça bekliyor, parçaların pazartesi günü gelmesini bekliyorlar bu durumda aracım olmadığından mağdurum ne yapabilirim

    Burada sorun yetkili servisten kaynaklanıyor. Sigortadan kaynaklı bir durum yok sanırım. Sorunu servisle çözmeniz gerek. Sigorta şirketi onarıma ne zaman onay vermiş, parçalar ne zaman sipariş edilmiş, biliyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_19

    Sayın Sigorta Eksperi 20.08.2014 tarihinde aracı yetkili servise teslim ettim sigorta şirketi onarıma karar verdi o gün bugündür araç serviste parça bekliyor, parçaların pazartesi günü gelmesini bekliyorlar bu durumda aracım olmadığından mağdurum ne yapabilirim

    Burada sorun yetkili servisten kaynaklanıyor. Sigortadan kaynaklı bir durum yok sanırım. Sorunu servisle çözmeniz gerek. Sigorta şirketi onarıma ne zaman onay vermiş, parçalar ne zaman sipariş edilmiş, biliyor musunuz?

    Alıntıları Göster
    Eksper parçayı gönderdiğini söylüyor, servis farklı bir şekilde konuşuyor?bunların haklı olarak sıkıştırmanın yolu var mı? teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_19

    Eksper parçayı gönderdiğini söylüyor, servis farklı bir şekilde konuşuyor?bunların haklı olarak sıkıştırmanın yolu var mı? teşekkürler

    Sorun serviste gibi görünüyor. Burada ben size ne gibi bir tavsiye verebilirim, bilmiyorum. Servisi, distribütöre ya da üreticinin genel merkezine şikayet edebilirsiniz. Aracınızı haftalardır kullanamıyorsunuz, bu konuda dava açabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_19

    Eksper parçayı gönderdiğini söylüyor, servis farklı bir şekilde konuşuyor?bunların haklı olarak sıkıştırmanın yolu var mı? teşekkürler

    Sorun serviste gibi görünüyor. Burada ben size ne gibi bir tavsiye verebilirim, bilmiyorum. Servisi, distribütöre ya da üreticinin genel merkezine şikayet edebilirsiniz. Aracınızı haftalardır kullanamıyorsunuz, bu konuda dava açabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Eşdeğer parçalarla ilgili sorular geliyor. Bu konuda Hazine Müsteşarlığının duyuruları var. 2010/38 sayılı duyuru var, bir de son olarak 2014 yılında çıkan bir duyuru var. Sözün özü, eksper eğer parçayı tedarik ediyorsa, sertifikayı raporuna eklemek zorundadır, denmiş. Eğer sertifika yoksa da kanaat belirtmek zorundadır denmiş.

    2010/38 Sayılı Duyuru;


    Hazine Müsteşarlığından 27.10.2010

    Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası ve Kara Taşıtları Kasko Sigortası Kapsamında Parça Tedarikine İlişkin Sektör Duyurusu
    2010/38

    Bilindiği üzere, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartlarının “Tazminat ve Giderlerin Ödenmesi” başlıklı B.2 nci maddesinin 4 üncü fıkrası;

    “Hasar halinde, hasar gören parça, onarımı mümkün değilse veya eşdeğeri parça ile değiştirilme imkânı yok ise yenisi ile değiştirilir. Bu durumda taşıtta bir kıymet artışı meydana gelse dahi bu fark tazminat miktarından indirilemez.”

    hükmünü amir olup, anılan hüküm gereği öncelikle hasarlı aracın tamir edileceği, bunun mümkün olmadığı veya eşdeğer parça ile değiştirilmesi imkânı yoksa yenisi ile değiştirileceği açıktır.

    Diğer taraftan, Kara Taşıtları Kasko Sigortası uygulamasında ise parça tedarikinin içeriği sözleşme taraflarınca belirlenmektedir.

    Konuyla ilgili olarak Müsteşarlığımıza ulaşan başvurulardan, hasarlanan araçların tamiratı sırasında eşdeğer ve orijinal parça uygulamalarıyla ilgili sorunların yaşandığı müşahede edilmektedir.

    Nitekim, Rekabet Kurumu tarafından istihsal edilen 2005/4 sayılı “Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği”’inin 3 üncü maddesinde orijinal parça ve eşdeğer parça sırasıyla;

    “r) Orijinal yedek parça, bir motorlu aracın üretiminde veya montajında kullanılan parçalarla aynı kalitede olan ve söz konusu motorlu aracın üretiminde veya montajında kullanılan parçaların veya yedek parçaların üretiminde sağlayıcı tarafından getirilen spesifikasyonlara ve üretim standartlarına göre üretilmiş yedek parçalar anlamına gelmektedir. Aracın parçaları ile aynı üretim bandında üretilen yedek parçalar da bu kapsamdadır. Bu parçaların, söz konusu aracın montajında kullanılan parçalarla aynı kalitede olduğunun ve araç üreticisinin spesifikasyonlarına ve üretim standartlarına göre üretildiğinin parça üreticisi tarafından belgelendirilmesi halinde, aksi kanıtlanana kadar, orijinal yedek parça olduğu varsayılır.

    s) Eşdeğer kalitede yedek parça; bir motorlu aracın montajında kullanılan parçalarla eşdeğer kalitede olduğu varsa mevzuat gereği aranan mecburi standartlara uygunluğunun üreticisi tarafından belgelendirilmesi gereken parçalardır.”

    olarak tanımlanmıştır.

    Bu çerçevede, sigortalıların ve hak sahiplerinin mağdur edilmemesini teminen parça tedarik uygulamasının anılan Tebliğde yer alan tanımlamalara uygun biçimde yürütülmesi gerekmektedir. Aksi durumlarda sorumlular hakkında 5684 sayılı Sigortacılık Kanununun 34 üncü maddesinin 2 nci fıkrasının (f) bendi uyarınca müeyyide uygulanacaktır.



    Ayrıca son olarak yapılan eksper raporlarıyla ilgili duyuru;


     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Eşdeğer parçalarla ilgili sorular geliyor. Bu konuda Hazine Müsteşarlığının duyuruları var. 2010/38 sayılı duyuru var, bir de son olarak 2014 yılında çıkan bir duyuru var. Sözün özü, eksper eğer parçayı tedarik ediyorsa, sertifikayı raporuna eklemek zorundadır, denmiş. Eğer sertifika yoksa da kanaat belirtmek zorundadır denmiş.

    2010/38 Sayılı Duyuru;


    Hazine Müsteşarlığından 27.10.2010

    Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası ve Kara Taşıtları Kasko Sigortası Kapsamında Parça Tedarikine İlişkin Sektör Duyurusu
    2010/38

    Bilindiği üzere, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartlarının “Tazminat ve Giderlerin Ödenmesi” başlıklı B.2 nci maddesinin 4 üncü fıkrası;

    “Hasar halinde, hasar gören parça, onarımı mümkün değilse veya eşdeğeri parça ile değiştirilme imkânı yok ise yenisi ile değiştirilir. Bu durumda taşıtta bir kıymet artışı meydana gelse dahi bu fark tazminat miktarından indirilemez.”

    hükmünü amir olup, anılan hüküm gereği öncelikle hasarlı aracın tamir edileceği, bunun mümkün olmadığı veya eşdeğer parça ile değiştirilmesi imkânı yoksa yenisi ile değiştirileceği açıktır.

    Diğer taraftan, Kara Taşıtları Kasko Sigortası uygulamasında ise parça tedarikinin içeriği sözleşme taraflarınca belirlenmektedir.

    Konuyla ilgili olarak Müsteşarlığımıza ulaşan başvurulardan, hasarlanan araçların tamiratı sırasında eşdeğer ve orijinal parça uygulamalarıyla ilgili sorunların yaşandığı müşahede edilmektedir.

    Nitekim, Rekabet Kurumu tarafından istihsal edilen 2005/4 sayılı “Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği”’inin 3 üncü maddesinde orijinal parça ve eşdeğer parça sırasıyla;

    “r) Orijinal yedek parça, bir motorlu aracın üretiminde veya montajında kullanılan parçalarla aynı kalitede olan ve söz konusu motorlu aracın üretiminde veya montajında kullanılan parçaların veya yedek parçaların üretiminde sağlayıcı tarafından getirilen spesifikasyonlara ve üretim standartlarına göre üretilmiş yedek parçalar anlamına gelmektedir. Aracın parçaları ile aynı üretim bandında üretilen yedek parçalar da bu kapsamdadır. Bu parçaların, söz konusu aracın montajında kullanılan parçalarla aynı kalitede olduğunun ve araç üreticisinin spesifikasyonlarına ve üretim standartlarına göre üretildiğinin parça üreticisi tarafından belgelendirilmesi halinde, aksi kanıtlanana kadar, orijinal yedek parça olduğu varsayılır.

    s) Eşdeğer kalitede yedek parça; bir motorlu aracın montajında kullanılan parçalarla eşdeğer kalitede olduğu varsa mevzuat gereği aranan mecburi standartlara uygunluğunun üreticisi tarafından belgelendirilmesi gereken parçalardır.”

    olarak tanımlanmıştır.

    Bu çerçevede, sigortalıların ve hak sahiplerinin mağdur edilmemesini teminen parça tedarik uygulamasının anılan Tebliğde yer alan tanımlamalara uygun biçimde yürütülmesi gerekmektedir. Aksi durumlarda sorumlular hakkında 5684 sayılı Sigortacılık Kanununun 34 üncü maddesinin 2 nci fıkrasının (f) bendi uyarınca müeyyide uygulanacaktır.



    Ayrıca son olarak yapılan eksper raporlarıyla ilgili duyuru;


     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.

    Alıntıları Göster
    Hocam merhabalar,
    Benim hasarımla ilgili bir sorum olacak.
    Yaklaşık 1,5 ay önce bir kaza geçirdim ve eksper aracımın neredeyse 35 gün sonra pert sonucunu çıkardı.
    Aracım 2012 model Hyundai i30 CRDI Elite Düz vites.
    Eksper aracımın rayiç bedelini 52.000TL olarak belirlemiş ve kasko firması da bana bu fiyatı teklif etti. Tabi ki ben kabul etmedim.
    Türkiye Sigortalar Birliğinin sitesinden kontrol ettiğimde ise aracımın rayiç bedeli 58.267,00TL olarak görünüyor. Sigorta firmasından bu fiyatı talep ettim.
    Şimdi bu noktada nasıl bir yol izlemem gerek.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    Hocam merhabalar,
    Benim hasarımla ilgili bir sorum olacak.
    Yaklaşık 1,5 ay önce bir kaza geçirdim ve eksper aracımın neredeyse 35 gün sonra pert sonucunu çıkardı.
    Aracım 2012 model Hyundai i30 CRDI Elite Düz vites.
    Eksper aracımın rayiç bedelini 52.000TL olarak belirlemiş ve kasko firması da bana bu fiyatı teklif etti. Tabi ki ben kabul etmedim.
    Türkiye Sigortalar Birliğinin sitesinden kontrol ettiğimde ise aracımın rayiç bedeli 58.267,00TL olarak görünüyor. Sigorta firmasından bu fiyatı talep ettim.
    Şimdi bu noktada nasıl bir yol izlemem gerek.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Kaskoda pert olan araçlarda, kasko değer listesinde yazan değerin bir önemi yoktur. Aracın piyasa değeri için, kazadan önceki rayiç değeri baz alınır. Sizin istediğiniz bedel makul görünüyor. Eğer mutabakatlı olarak anlaşamazsanız verdikleri tazminatı alarak, bakiye tutar için hak arayışına girmeniz mantıklı görünüyor.

    Mutabakat yaparken, "üzerine kalan haklarım saklı kalmak kaydıyla" gibi bir not düşün ve mutabakatın bir örneğini saklayın. Ki yarın öbür gün sigorta tahkim komisyonuna ya da mahkemeye gidecek olursanız elinizde delil olur.

    Pert araçlarda genelde taktik budur. Olabildiğince düşük tutardan pazarlığa girişirler. Araç sahibini bezdirme politikası güderler. Haftalarca hatta aylarca araçsız kalan araç sahibi de teklifi mecbur kabul etmek zorunda kalır. Mutabakata dediğim gibi bir not düşeceğinizi söylediğinizde, kabul etmeyebilirler. Bu durumda Hazine Müsteşarlığına şikayet edebilirsiniz. Böyle bir zorlama hakları kesinlikle yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    Hocam merhabalar,
    Benim hasarımla ilgili bir sorum olacak.
    Yaklaşık 1,5 ay önce bir kaza geçirdim ve eksper aracımın neredeyse 35 gün sonra pert sonucunu çıkardı.
    Aracım 2012 model Hyundai i30 CRDI Elite Düz vites.
    Eksper aracımın rayiç bedelini 52.000TL olarak belirlemiş ve kasko firması da bana bu fiyatı teklif etti. Tabi ki ben kabul etmedim.
    Türkiye Sigortalar Birliğinin sitesinden kontrol ettiğimde ise aracımın rayiç bedeli 58.267,00TL olarak görünüyor. Sigorta firmasından bu fiyatı talep ettim.
    Şimdi bu noktada nasıl bir yol izlemem gerek.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Kaskoda pert olan araçlarda, kasko değer listesinde yazan değerin bir önemi yoktur. Aracın piyasa değeri için, kazadan önceki rayiç değeri baz alınır. Sizin istediğiniz bedel makul görünüyor. Eğer mutabakatlı olarak anlaşamazsanız verdikleri tazminatı alarak, bakiye tutar için hak arayışına girmeniz mantıklı görünüyor.

    Mutabakat yaparken, "üzerine kalan haklarım saklı kalmak kaydıyla" gibi bir not düşün ve mutabakatın bir örneğini saklayın. Ki yarın öbür gün sigorta tahkim komisyonuna ya da mahkemeye gidecek olursanız elinizde delil olur.

    Pert araçlarda genelde taktik budur. Olabildiğince düşük tutardan pazarlığa girişirler. Araç sahibini bezdirme politikası güderler. Haftalarca hatta aylarca araçsız kalan araç sahibi de teklifi mecbur kabul etmek zorunda kalır. Mutabakata dediğim gibi bir not düşeceğinizi söylediğinizde, kabul etmeyebilirler. Bu durumda Hazine Müsteşarlığına şikayet edebilirsiniz. Böyle bir zorlama hakları kesinlikle yoktur.

    Çok teşekkür ederim. Benim için aracın bi aciliyeti yok. O nedenle beklemek çok da sorun değil.
    Bugün eksperin yanına da gittim. Kendisi ikinci el bedelini belirlerken yetkili satıcılardan aldığı fiyatı baz aldığını belirtti.
    Bakalım artık az daha bekleyeceğim.
    Yardımcı olduğunuz için tekrar çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    Hocam merhabalar,
    Benim hasarımla ilgili bir sorum olacak.
    Yaklaşık 1,5 ay önce bir kaza geçirdim ve eksper aracımın neredeyse 35 gün sonra pert sonucunu çıkardı.
    Aracım 2012 model Hyundai i30 CRDI Elite Düz vites.
    Eksper aracımın rayiç bedelini 52.000TL olarak belirlemiş ve kasko firması da bana bu fiyatı teklif etti. Tabi ki ben kabul etmedim.
    Türkiye Sigortalar Birliğinin sitesinden kontrol ettiğimde ise aracımın rayiç bedeli 58.267,00TL olarak görünüyor. Sigorta firmasından bu fiyatı talep ettim.
    Şimdi bu noktada nasıl bir yol izlemem gerek.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Kaskoda pert olan araçlarda, kasko değer listesinde yazan değerin bir önemi yoktur. Aracın piyasa değeri için, kazadan önceki rayiç değeri baz alınır. Sizin istediğiniz bedel makul görünüyor. Eğer mutabakatlı olarak anlaşamazsanız verdikleri tazminatı alarak, bakiye tutar için hak arayışına girmeniz mantıklı görünüyor.

    Mutabakat yaparken, "üzerine kalan haklarım saklı kalmak kaydıyla" gibi bir not düşün ve mutabakatın bir örneğini saklayın. Ki yarın öbür gün sigorta tahkim komisyonuna ya da mahkemeye gidecek olursanız elinizde delil olur.

    Pert araçlarda genelde taktik budur. Olabildiğince düşük tutardan pazarlığa girişirler. Araç sahibini bezdirme politikası güderler. Haftalarca hatta aylarca araçsız kalan araç sahibi de teklifi mecbur kabul etmek zorunda kalır. Mutabakata dediğim gibi bir not düşeceğinizi söylediğinizde, kabul etmeyebilirler. Bu durumda Hazine Müsteşarlığına şikayet edebilirsiniz. Böyle bir zorlama hakları kesinlikle yoktur.

    Çok teşekkür ederim. Benim için aracın bi aciliyeti yok. O nedenle beklemek çok da sorun değil.
    Bugün eksperin yanına da gittim. Kendisi ikinci el bedelini belirlerken yetkili satıcılardan aldığı fiyatı baz aldığını belirtti.
    Bakalım artık az daha bekleyeceğim.
    Yardımcı olduğunuz için tekrar çok teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Merhabalar,
    Geçen cumartesi önümdeki normal bir aracın yolcu indirmek için durmasıyla ben de durdum.Arkamdaki yol yokuş olması ve biz tepeden sonraki inişte durmamız sebebiyle arkadan hızlı
    gelen bir araç benim aracıma sol arkadan vurarak tampon,bagaj,sol çamurluk, arka teker ve akslara zarar verdi.Ben kaskomun çekicisi ile kaskonun anlaşmalı olduğu servise çektirdim.
    Karşı taraf ile tutanak tutup evrakları dün servise teslim ettim.Bugün eksper gelmiş yırtıl olan tampona tamir demiş.Servis görevlisi bu tamir edilemez diyor. Sormak istediğim konular:
    - Ben tamir istemezsem değişim istersem bunu kabul etmek zorunda değiller mi? Çünkü ben aracımı orjinal parça kullanılsın diye kaskomun anlaşmalı olduğu servise çektim.Yoksa başka yetkili servis ile çalışıyordum. (Sigortacım öyle söyledi.Anlaşmalı servise çekmezsen muadil parça kullanıldığında itiraz edemezsin şeklinde.)
    - Kaskomdan ikame araç istedim ve bana muadil araç yerine clio,micra gibi araçalar öneriyorlar.Benim aracım dizel ama bana benzinli araç vermeye kalkıyorlar.Elimizde araç yok gibi bahaneler uyduruluyor.Böyle bir hakları varmıdır?
    - Diğer sorum ise bu değer kaybı için talep etmek için nasıl bir yol izlememiz gerekiyor. Aracımdaki hasar büyük ve karşı taraftan değer kaybı için talepte bulunmak istiyorum.

    Cevaplarınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roadkingtr

    Merhabalar,
    Geçen cumartesi önümdeki normal bir aracın yolcu indirmek için durmasıyla ben de durdum.Arkamdaki yol yokuş olması ve biz tepeden sonraki inişte durmamız sebebiyle arkadan hızlı
    gelen bir araç benim aracıma sol arkadan vurarak tampon,bagaj,sol çamurluk, arka teker ve akslara zarar verdi.Ben kaskomun çekicisi ile kaskonun anlaşmalı olduğu servise çektirdim.
    Karşı taraf ile tutanak tutup evrakları dün servise teslim ettim.Bugün eksper gelmiş yırtıl olan tampona tamir demiş.Servis görevlisi bu tamir edilemez diyor. Sormak istediğim konular:
    - Ben tamir istemezsem değişim istersem bunu kabul etmek zorunda değiller mi? Çünkü ben aracımı orjinal parça kullanılsın diye kaskomun anlaşmalı olduğu servise çektim.Yoksa başka yetkili servis ile çalışıyordum. (Sigortacım öyle söyledi.Anlaşmalı servise çekmezsen muadil parça kullanıldığında itiraz edemezsin şeklinde.)
    - Kaskomdan ikame araç istedim ve bana muadil araç yerine clio,micra gibi araçalar öneriyorlar.Benim aracım dizel ama bana benzinli araç vermeye kalkıyorlar.Elimizde araç yok gibi bahaneler uyduruluyor.Böyle bir hakları varmıdır?
    - Diğer sorum ise bu değer kaybı için talep etmek için nasıl bir yol izlememiz gerekiyor. Aracımdaki hasar büyük ve karşı taraftan değer kaybı için talepte bulunmak istiyorum.

    Cevaplarınız için teşekkürler.

    Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun.

    Tampondaki hasar konusunda tamir ya da yenisi ile değişim gibi bir zorunluluk bulunmamaktadır. Bu tür onarım ya da değişim konularında olması gereken şey, eksperin ve servisin mutabakata varmasıdır. Aksi takdirde bu tür sorunlar ortaya çıkabiliyor. Servis anlaşmalı servis demişsiniz. Sigorta şirketi bu servise güvenmiş ki anlaşma vermiş. Servis tamir edilemez diyorsa değiştirmeleri gerekiyor. Servis onarmıyor, eksper diretiyor. İkisi de sigorta şirketinden iş alıyor. Mağdur sizsiniz. Bu hususu da aşağıda vereceğim şikayet linki üzerinden şikayet edebilirsiniz. (Kendiniz de bir eksper tayin edebilirsiniz ancak bu da kesin çözüm olmayacaktır.)

    Anlaşmalı servis&anlaşmasız servis konusu çok detaylı bir konu. Aynı şekilde orijinal parça&eşdeğer parça seçeneği de öyle. Artık poliçelerde bunlar seçilebiliyor, seçeneklere göre prim ödemesi çıkıyor. Sizin poliçenizin detaylarını bilmiyorum. Poliçeniz sanırım anlaşmalı servis poliçesi. O zaman başka yerde tamir isterseniz bildiğim kadarıyla belirli bir muafiyet uygulanıyor. Yani misal veriyorum, hasar durumunda anlaşmasız bir servise giderseniz hasarın %20'sini siz ödüyorsunuz. Yedek parça konusunda ise size verilen bilgi yanlış. Çünkü yine kasko poliçeniz eğer orijinal parça üzerinden yapılmışsa zaten onarımda orijinal parça kullanılmak zorunda. Araç nerede tamir olursa olsun. Ama eşdeğer parça üzerinden poliçeniz yapılmışsa o zaman servisin anlaşmalı olup olmadığının bir önemi yok, eşdeğer parçalarla onarım gerçekleştirilir.

    İkame araç ile ilgili sorunları neredeyse herkes yaşıyor. Şimdi bir laf vardır, okuyanlar affetsin; yiyemeyeceğin nokta noktanın altına yatmayacaksın, derler. Sigorta şirketlerinin muadil araç algısı bu yönde demek ki. Bu konu sonuçta sigorta şirketinizle sizin aranızda özel bir konu. Yani bir poliçe yapılmış, parası ödenmiş, sigorta şirketi hasar anında muadil araç vermiyor, taahhütünü yerine getirmiyor. Böyle bahanelere tabi hakları yok ama bahaneler bitmiyor işte. Bu konuyu Hazine Müsteşarlığına şikayet ederseniz bir ihtimal çözme imkanı bulabilirsiniz. Linki yazıyorum;
    Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Şikayet Formu

    Değer kaybınızı size çarpan şahsın trafik sigortasından talep ve tahsil edebilirsiniz. Bunun için ekspertiz raporu alarak sigorta şirketine başvurabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: roadkingtr

    Merhabalar,
    Geçen cumartesi önümdeki normal bir aracın yolcu indirmek için durmasıyla ben de durdum.Arkamdaki yol yokuş olması ve biz tepeden sonraki inişte durmamız sebebiyle arkadan hızlı
    gelen bir araç benim aracıma sol arkadan vurarak tampon,bagaj,sol çamurluk, arka teker ve akslara zarar verdi.Ben kaskomun çekicisi ile kaskonun anlaşmalı olduğu servise çektirdim.
    Karşı taraf ile tutanak tutup evrakları dün servise teslim ettim.Bugün eksper gelmiş yırtıl olan tampona tamir demiş.Servis görevlisi bu tamir edilemez diyor. Sormak istediğim konular:
    - Ben tamir istemezsem değişim istersem bunu kabul etmek zorunda değiller mi? Çünkü ben aracımı orjinal parça kullanılsın diye kaskomun anlaşmalı olduğu servise çektim.Yoksa başka yetkili servis ile çalışıyordum. (Sigortacım öyle söyledi.Anlaşmalı servise çekmezsen muadil parça kullanıldığında itiraz edemezsin şeklinde.)
    - Kaskomdan ikame araç istedim ve bana muadil araç yerine clio,micra gibi araçalar öneriyorlar.Benim aracım dizel ama bana benzinli araç vermeye kalkıyorlar.Elimizde araç yok gibi bahaneler uyduruluyor.Böyle bir hakları varmıdır?
    - Diğer sorum ise bu değer kaybı için talep etmek için nasıl bir yol izlememiz gerekiyor. Aracımdaki hasar büyük ve karşı taraftan değer kaybı için talepte bulunmak istiyorum.

    Cevaplarınız için teşekkürler.

    Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun.

    Tampondaki hasar konusunda tamir ya da yenisi ile değişim gibi bir zorunluluk bulunmamaktadır. Bu tür onarım ya da değişim konularında olması gereken şey, eksperin ve servisin mutabakata varmasıdır. Aksi takdirde bu tür sorunlar ortaya çıkabiliyor. Servis anlaşmalı servis demişsiniz. Sigorta şirketi bu servise güvenmiş ki anlaşma vermiş. Servis tamir edilemez diyorsa değiştirmeleri gerekiyor. Servis onarmıyor, eksper diretiyor. İkisi de sigorta şirketinden iş alıyor. Mağdur sizsiniz. Bu hususu da aşağıda vereceğim şikayet linki üzerinden şikayet edebilirsiniz. (Kendiniz de bir eksper tayin edebilirsiniz ancak bu da kesin çözüm olmayacaktır.)

    Anlaşmalı servis&anlaşmasız servis konusu çok detaylı bir konu. Aynı şekilde orijinal parça&eşdeğer parça seçeneği de öyle. Artık poliçelerde bunlar seçilebiliyor, seçeneklere göre prim ödemesi çıkıyor. Sizin poliçenizin detaylarını bilmiyorum. Poliçeniz sanırım anlaşmalı servis poliçesi. O zaman başka yerde tamir isterseniz bildiğim kadarıyla belirli bir muafiyet uygulanıyor. Yani misal veriyorum, hasar durumunda anlaşmasız bir servise giderseniz hasarın %20'sini siz ödüyorsunuz. Yedek parça konusunda ise size verilen bilgi yanlış. Çünkü yine kasko poliçeniz eğer orijinal parça üzerinden yapılmışsa zaten onarımda orijinal parça kullanılmak zorunda. Araç nerede tamir olursa olsun. Ama eşdeğer parça üzerinden poliçeniz yapılmışsa o zaman servisin anlaşmalı olup olmadığının bir önemi yok, eşdeğer parçalarla onarım gerçekleştirilir.

    İkame araç ile ilgili sorunları neredeyse herkes yaşıyor. Şimdi bir laf vardır, okuyanlar affetsin; yiyemeyeceğin nokta noktanın altına yatmayacaksın, derler. Sigorta şirketlerinin muadil araç algısı bu yönde demek ki. Bu konu sonuçta sigorta şirketinizle sizin aranızda özel bir konu. Yani bir poliçe yapılmış, parası ödenmiş, sigorta şirketi hasar anında muadil araç vermiyor, taahhütünü yerine getirmiyor. Böyle bahanelere tabi hakları yok ama bahaneler bitmiyor işte. Bu konuyu Hazine Müsteşarlığına şikayet ederseniz bir ihtimal çözme imkanı bulabilirsiniz. Linki yazıyorum;
    Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Şikayet Formu

    Değer kaybınızı size çarpan şahsın trafik sigortasından talep ve tahsil edebilirsiniz. Bunun için ekspertiz raporu alarak sigorta şirketine başvurabilirsiniz.

    Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. -Şu anda bir eksperin atanmış olduğu dosya yada ne dersiniz bilmiyorum ben başka eksper isteyebiliyormuyum? Evet ise nerden yapabilirim ve bana maliyeti nedir?
    -Poliçem anlaşmalı servis ve orjinal parça diye biliyorum.
    - Değer düşümü telafisi için farklı şeyler duydum. Servise sorduğumda sizi onarım bitince avukata yönlendiririz dedi. Bir sigortacı arkadaş eksper veya avukat hangisi ile bu işe başlarsanız ikisi beraber çalışıyorlar diyor. Ama bir arkadaşım da bağımsız ekspere dosyayı hazırlatıp karşı tarafın sigortasına bu evrakları gönderip ödemeyi aldı ama düşük ödediler. Bu konuda avukat eksper ile mi devam etmek lazım yoksa sadece eksper ve karşı tarafın sigortasıyla bağlantıya geçerek yapmak mı? Avukatlar genelde bu iş için alacağınız paranın % 20 sini istiyorlar. Sigortadan alan arkadaş 150-200 gibi ekspere para ödemiş dosya için. Hangisini tavsiye edersiniz? Bir de bağımsız eksper nereden bulabiliriz?
    -Son olarak da değer düşümünde sadece kaporta gibi saç kısımların hesaba katıldığını onun harici değişen plastik tampon veya değişen orjinal mekanik parçaların hesaba katılmadığı doğru mudur?
    Teşekkürler,




  • Öncelikle merhabalar.
    Maddi hasarlı bir kazaya karıştım, kusur %100 karşı tarafa verildi. Buraya kadar işler düzenli işledi.
    Aracım tam bir aydır bekletiliyor. 54.000tl kasko değeri var, servis tarafindan 30.000tl'lik şase dahil 57.000 tl parça talep edildi. ( işçilik hariç.) dun servis tarafindan aramdım ve aracımın omarımına başlanacağını öğrendim. Sigorta şirketi şase'yi özel bir serviste onartmaya karar vermiş. Tabi ki onay vermeyip sigorta şirketini aradım. Dosya sorumlusu denen bir beye uzun uğraşlardan sonra ulaştım. Kendisi çok daha kötü durumdaki araçları tamir ettiklerini, benim aracımında onarılacağını söyledi. Ben şasenin hayati bir parça olduğunu ve değiştirilmesi gerektiğini söyledim. Çok sert ve baskıcı bir üslüpla bunun olmayacağını söyledi. Ben de eksper raporuna iyiraz edeceğimi ve şasenin onarılmamasını istediğimi söyledim. Ve kapattık. Fakat 10 dakika sonra servis beni arayıp onarımı kabul etmiş olduğumu söyledi. Malum beyefendi servise öyle bildirmiş. Ben de servise onarımi kabul etmediğimi bildiren yazıli bir belge verip aynı kişiye ulaşmaya çalıştım. Ama henüz beni aramadı.
    Benim kasko poliçem mavi diye tabir edilen ve yetkili serviste orijinal parça takılmasını temel alan bir poliçe. Ek olarak şase; hayati öneme sahip olduğundan onarılmasını reddetmem sürece nasıl bir etki yapar, ek olarak dosya sorumlusu bey'in benim adımı kullanarak servise beyan vermesi ne derece bir suçtur? Yardımınızı bekliyorum.
    Bundan sonra izleyeceğim yol hakkinda bana ışık tutarsanız minnettar olurum.
    Ek olarak bizlere üşenmeden böyle bir hizmet verdiğiniz için çok teşekkür ediyor, selamlarımı sunuyorum.
    Düzenleme: aracımın kaskosu ve trafik sigortası var ve aynı şirketten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -globetrotter- -- 1 Ekim 2014; 18:27:20 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.