Şimdi Ara

Ekrem İmamoğlu: Kanal İstanbul'un Sonu Gelmiştir, Yapılmayacaktır (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
1
Favori
10.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
126 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 61gün kullanıcısına yanıt

    Bukadar uzunca bir yazı yazıp hiçbir şeyi anlatamamayı nasıl başardınız acaba.

  • Asıl imamoğlu'nun siyasi yaşamının sonu geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.AYAR

    Asıl imamoğlu'nun siyasi yaşamının sonu geldi.

    Aynen kardişim siz taksi plakası sahibi kanatsız meleklerin gazabına uğrayacak.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmam çalmadan çalışınca rantçılar da şaşırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine kendi işini bırakıp, Cuma namazına karışmaya başladı, diyanete sesleniyormuş 

    Bir chp'li de çıkıp demiyor ki diyanet işlerine karışacağına kendi işin olan metro, metrobus, otobüs ve tramvaylardaki yoğunluğu çözmeye odaklan 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Alim kullanıcısına yanıt
    Muhalefet karşı çıkıyor diye değil aklı olan insan karşı çıkıyor bu projeye. Agresif pazarlıyorlar şuan kanal istanbul olayını projenin neresinden tutsan elinde kalır çünkü. Ya bi proje var şöyle şöyle diye halka sorup izin mi alcaklar elbette hayır. Bu projeyi arsa sahipleri hariç 1 kişi istemiyor ama sanki cEHaPe istemiyor bakın teröristler de bunlardan yana algısı yapıyorlar, olay tamamen siyasi şov hasbelkader olursa da 70 sülaleye yetecek rant, 1 taşla iki kuş. Olmazsa da Ühü mağduruz :(

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 61gün

    kanal istanbul gereklidir, yapılmalıdır, yapılmasına karşı çıkanlar hadi gaza geliyor karşı çıkıyor. ağaç kürek bilmem ne diye milletin gözünü boyayıp muhalefetin neden karşı çıktığını anlamıyorum. Oy mu kazanıyorlar bundan?


    Muhalefet (buna mhp de dahil) zamanında marmaray'a da karşı çıkmıştı. Şimdi marmarayı ben yöneticem diye yırtıyor chp. E haklı da zaten. Marmaray akp'nin malı değil. istanbullunun ve türkün malı. Kim yöneticiyse o yönetmeli.


    Aynı şekilde kanal istanbul da akpnin malı değil, olmayacak da. Şimdi akp çocukları zengin olacaksa ilerde chp çocukları zengin olacak o da belli. Hiç bir partinin halkı düşündüğünü ve adalete destek verdiğini düşünmüyorum. Umursamıyorlar bile. Bizim çocuklar sizin çocuklar kavgası yapıyorlar. Hal böyleyken chp iyi parti filan neden kanal istanbula karşı anlamıyorum. Direkt oy sanırım.


    Bunların üstüne şunu da eklemek istiyorum. Aklı başında gerçekten objektif okuyan anlayan insanların kanal istanbula karşı olacağını da düşünmüyorum. Hatta kanal istanbulun yapılmamasını uçak fabrikasını kapatıp yerine traktör fabrikası kurmakla aynı fikir olarak görüyorum. Akpliler rte istiyor diye vurdum duymaz bir şekilde kanal istanbulu savunurken, muhalefet de anlamadan dinlemeden akp'ye olan sinirlerinden kanal istanbula karşı. Oturup da bunun şöyle şöyle yararları var ama şöyle de zararları var. Bunu böyle yapmasak da şu şekilde küçük değişiklikler yapsak, zararları azaltıp faydaları arttırırız diye muhalefet yapan yok, aynı zamanda bunlar CEHAPE, bunlar karşı, bunlar terörist, diye milleti aşağılamak yerine oturup bakın derdimiz şu, bu derdi şu şu şu şekilde kanal istanbul ile çözeceğiz, gelin beraber daha iyi bir yol bulalım diyen bir iktidar da yok.


    Sonuç olarak hem iktidarı hem muhalefeti tam bir külhan beyi gibi davranıyor bu süreçte. Yani bir bürokratın, politikacının yapması gerekenin tam tersini yapıyorlar. Toplumu düşünerek hareket etmek yerine kendilerini düşünerek hareket ediyor. Sonuç olarak anca bağıran çağıran cahil bir kitle bir birine anlamadıkları konularda ders vermeye kalkarken büyük bir sessiz çoğunluk kutuplaşıyor. Kanal istanbul güzel projedir. Olmalıdır. Eğer düzgün yapılırsa daha güzel olur. Düzgün yapılmazsa daha kötü olur. Her durumda hiç olmamasından iyidir. İstanbuldaki köprüler, metrolar, metrobüsler ve alt geçitler gibi.

    Aklı başında okumuş biriyim. İstanbul Boğazı'ndan daha dar bir kanal yapılıp sağlı sollu etrafına bina dikmenin mantığını açıkla bakalım.





  • Cem kullanıcısına yanıt
    Zaten hissetmeleri gereken zamanlardayiz gibi. Ben artik umursadiklarini dusunmuyorum. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samuray_x

    Kanal İstanbul’un neden yapılması gerektiğini açıklar mısınız ve Kanal İstanbul yapılırsa Marmara Denizi’nin durumunu açıklayabilir misiniz ?

    Buyrun bekliyorum.
    arkadaş hala düşünüyor.. 2 gün geçti.. İnternete bakıyor.. gazetelere bakıyor.. kıvranıyor.. ama mantıklı bir cevap yok..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemsinan

    İmam çalmadan çalışınca rantçılar da şaşırdı.

    İmam'ın yürüttüğü ve etrafında yedirdiği para ile sıfırdan şehir yapılırdı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 61gün

    kanal istanbul gereklidir, yapılmalıdır, yapılmasına karşı çıkanlar hadi gaza geliyor karşı çıkıyor. ağaç kürek bilmem ne diye milletin gözünü boyayıp muhalefetin neden karşı çıktığını anlamıyorum. Oy mu kazanıyorlar bundan?


    Muhalefet (buna mhp de dahil) zamanında marmaray'a da karşı çıkmıştı. Şimdi marmarayı ben yöneticem diye yırtıyor chp. E haklı da zaten. Marmaray akp'nin malı değil. istanbullunun ve türkün malı. Kim yöneticiyse o yönetmeli.


    Aynı şekilde kanal istanbul da akpnin malı değil, olmayacak da. Şimdi akp çocukları zengin olacaksa ilerde chp çocukları zengin olacak o da belli. Hiç bir partinin halkı düşündüğünü ve adalete destek verdiğini düşünmüyorum. Umursamıyorlar bile. Bizim çocuklar sizin çocuklar kavgası yapıyorlar. Hal böyleyken chp iyi parti filan neden kanal istanbula karşı anlamıyorum. Direkt oy sanırım.


    Bunların üstüne şunu da eklemek istiyorum. Aklı başında gerçekten objektif okuyan anlayan insanların kanal istanbula karşı olacağını da düşünmüyorum. Hatta kanal istanbulun yapılmamasını uçak fabrikasını kapatıp yerine traktör fabrikası kurmakla aynı fikir olarak görüyorum. Akpliler rte istiyor diye vurdum duymaz bir şekilde kanal istanbulu savunurken, muhalefet de anlamadan dinlemeden akp'ye olan sinirlerinden kanal istanbula karşı. Oturup da bunun şöyle şöyle yararları var ama şöyle de zararları var. Bunu böyle yapmasak da şu şekilde küçük değişiklikler yapsak, zararları azaltıp faydaları arttırırız diye muhalefet yapan yok, aynı zamanda bunlar CEHAPE, bunlar karşı, bunlar terörist, diye milleti aşağılamak yerine oturup bakın derdimiz şu, bu derdi şu şu şu şekilde kanal istanbul ile çözeceğiz, gelin beraber daha iyi bir yol bulalım diyen bir iktidar da yok.


    Sonuç olarak hem iktidarı hem muhalefeti tam bir külhan beyi gibi davranıyor bu süreçte. Yani bir bürokratın, politikacının yapması gerekenin tam tersini yapıyorlar. Toplumu düşünerek hareket etmek yerine kendilerini düşünerek hareket ediyor. Sonuç olarak anca bağıran çağıran cahil bir kitle bir birine anlamadıkları konularda ders vermeye kalkarken büyük bir sessiz çoğunluk kutuplaşıyor. Kanal istanbul güzel projedir. Olmalıdır. Eğer düzgün yapılırsa daha güzel olur. Düzgün yapılmazsa daha kötü olur. Her durumda hiç olmamasından iyidir. İstanbuldaki köprüler, metrolar, metrobüsler ve alt geçitler gibi.

    Üstteki arkadaşın yorumunu görüyor, artırıyorum. Aklı başında, okumuş bir denizci olarak soruyorum, bu işin okulunu okuyan biri olarak soruyorum: Mevcut bir su yolu varken 40 km batıya bir su yolu daha açmanın mantığı nedir? Bakın kendiniz ne güzel söylemişsiniz, iş polemikleşiyor, siyasileşiyor demişsiniz. Peki neden bu konuyu cumhurbaşkanı konuşuyor ve belediye başkanı konuşuyor? Biz neden ekranlarda bir kılavuz kaptan göremiyoruz?


    Eğer bu kanalın yapılmasını mantıklı bulan varsa diye buraya üşenmeyip madde madde yazıyorum:


    1. İstanbul boğazından geçen gemi sayısı 2000'li yıllardan bugüne azalıyor. Bunun sebebi de daha büyük tonajlarda gemilerin inşa edilmesi ve sonuçta Karadeniz limanlarından yapılan ticarette kullanılan gemi sayısının azalmasıdır. Unutmayın ki Karadeniz kapalı bir denizdir. Kanaldan ya da İstanbul Boğazı'ndan geçecek gemi sayısı az çok bellidir, sınırlıdır. İstanbul Boğazı elbette önemlidir ancak açıldığı liman sayısı sınırlıdır. Özellikle Dünya ticaretinin Asya'ya kaydığını da unutmayın.
    2. Kanal İstanbul'un derinliği çok yüksek tonajlı gemilerin geçişi için uygun değildir. 20,75 metre derinlik elbette birçok gemi için yeterli olacak ancak günümüzde 18 metrenin üzerinde su çekimine sahip gemiler inşa ediliyor. 18'den sonrası kolay kolay geçemez, kanal yapılınca İstanbul Boğazı'ndaki risk sıfıra inmeyecek.
    3. Kanal İstanbul projesi gemilerin rotasını kısaltan değil aksine artıran bir su yolu. Panama, Süveyş örneklerindeki gibi on binlerce deniz mili kısaltmıyor, bir katkısı yok.
    4. İşin ticari boyutuna bakarsak, boğazda bahsedildiği gibi günlerce bekleme ve sonuçta mali kayıp durumu yok. Var ancak kanal açacak kadar ciddi boyutlarda değil. Zaten pandemi koşullarına bakarsak önümüzdeki birkaç yılda da sıra bekleyen çok gemi olmayacak gibi.
    5. İstanbul Boğazı "doğal su yolu"dur. Savaş durumları haricinde geçişini engelleyemezsiniz. Gemiler mümkün olduğu kadar boğazı kullanmaya devam edecektir. Sizin yeni bir kanal açıp buradan geçeceksin demeniz Çanakkale boğazının bağımsızlığına kadar giden bir süreci başlatır. Deniz hukuku alanında uzman arkadaşlar daha iyi bilirler.
    6. İstanbul Boğazından hali hazırda geçiş başına ve römorkaj hizmetleri başına gelir elde edilmektedir.


    Elbette kılavuz kaptanlarımız daha iyi bilirler ancak, İstanbul Boğazı'nda hem çalışarak hem okuyarak yıllarını harcamış biri olarak kanal saçmalıktan öteye gidemiyor. Ki kaptan yorumlarını okursanız benzer söylemleri onlardan da duyacaksınız.


    Eğer İstanbul Boğazı'nın seyir güvenliği artırılmak isteniyorsa Nene Hatun gibi gemilerin sayısı artırılsın, römorkör kabiliyeti ve sayısı artılırsın, gemilere ve geçiş kurallarına daha sıkı denetlemeler getirilsin, kılavuz kaptan zorunluluğunda düzenleme yapılsın vs.


    Ben vatanını seven bir vatandaş olarak Kanal İstanbul projesine karşıyım. Bana da vatan haini, istemezükçü diyecek biri varsa buyrun şimdi söylesin.





  • wacd W kullanıcısına yanıt

    Ankapark yapılır mıydı

    Ya da Sami Oferi ihya eden satış gibi bir şeyler?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Erdoğan hocam bizi Toplum 5.0'a doğru götürüyor. Gelmişsiniz burada tekerlek üçgen mi olmalı yoksa sekizgen mi diye tartışıyorsunuz.

    Anlamadığınız konularda ahkam kesmeyi ne kadar seviyorsunuz.

    Bu arada Katar yabancı sermaye de 17. Sıradaymış boşuna ortalığı yaygaraya verdiniz.

    Şimdi sizemi inanayım yoksa kendi aklıma mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tersosmos -- 30 Kasım 2020; 23:29:9 >
  • cemsinan kullanıcısına yanıt
    Melih bey bir dino yaptı bütün heykelleri yedi bitirdi.
  • tersosmos kullanıcısına yanıt

    Uzaylı istilasına karşı transformers heykellerini de unutmayalım.

    Romulanlar istilaya gelirse görürüm ceğabelileri


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ChiefOfficer kullanıcısına yanıt

    Bende denizcilik mezunuyum ama sizin gibi kaptan değilim. Daha önceki konularda kanalın saçmalığını bir sürü kanıtla gösterdik ama boşuna uğraşıyorsunuz.

    Karşındakiler konu hakkında birşey bilmeden siyasilerin çarpıtmasıyla aynı şeyleri papagan gibi tekrarlayanlar. Gemi geçişi falan hikaye. Bazıları kanalı karayolundaki otoban sanıyor  Gemiler daha hızlı geçecekmiş.


    Yani boşuna uğraşıyorsunuz. Yok geminin draftı, kanalın derinliği ve genişliği, yeni nesil devasa gemiler, yeni yapılan boru hatları, karadenizdeki limanlar falan bunlar teknik ve gereksiz. Burayı süveyş, panamayla kıyaslıyorlar sanki orada doğal su yolu vardı da kanal açıldı. Bir de boğazları dünya ticaretinin kalbi sanıyorlar. Boğazdan gemi geçirmeyip kanala yönlendireceklermiş. Bende ispanya salakmış cebelitarık boğazına kanal açıp gemileri oradan geçirsinler para bassınlar diye dalga geçmiştim. Karşındakiler sadece söylenenleri tekrarlayıp savunduğunu sanıyor gerisi boş.





  • ChiefOfficer kullanıcısına yanıt
    İyide kanal boğazı rahatlatmak için yapılmıyor ki devlet kendine yeni kaynak üretiyor yabancı sermaye değersiz olan arazinin değerini yükseltip satacak.

    Ben böyle düşünüyorum çevreye bir fayda sağlayacağını sanmıyorum aksine eko sistemi de bozabilir.

    Stratejik olarak ne getirisi götürüsü var onuda askeri uzmanlar bilir onlara sormak gerekiyor.
  • cemsinan kullanıcısına yanıt
    Hayır hocam şimdi seninle Hz. Musa'nin asası yılan mı? yoksa ejderha mı? diye tartışmam.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.