Şimdi Ara

Ekonomik Krizi Kimse İnkar Edemez Ama Herkes Bu Kadar Parayı Nereden Buluyor? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
2
Favori
2.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Why me???

    Yozgat/Şefaatli merkez köy kahvesinden ekonomi profesörü arkadaşımıza teşekkür ediyoruz.

    Apti Şakrak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekonomik Kriz yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    Ekonomik Kriz yok.

    Yetkili kişi açıkladı beyler.
    Ekonomik kriz yokmuş. Dağılabiliriz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu olayı bende çözemiyorum bir türlü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sanal84

    Türkiye’de o kadar çok araba yok, sadece size öyle geliyor.Çünkü çarpık bir kentleşme bundan dolayıda dar park alanları ve yetersiz kapalı otoparklar var.Buda durumun böyle gözükmesini sağlıyor.



    Almanya’da aşağı yukarı aynı nüfusa sahip bir ülke.Ve buradaki araç sayısı Türkiye’deki araç sayısından 25 milyon daha fazla.Aynı şekilde elektronik eşyalarda bu şekilde.Genelde Türkiye ortalamaların çok altında bir ülke.



    Yani etrafınıza bakıp aldanmayın ülke güçlü , para çok diye.Birçok ülkelere göre düşük seviyede bir alımgücü var Türkiye’nin.Türkiye İstanbul, Ankara, İzmir’den oluşmuyor.Genel rakamlarda OECD verilerini de dikkate aldığınızda ortalamanın, standartın ne kadar aşağı seviyelerde olduğunu görürsünüz.

    Biraz daha detaylara inerek yazsan daha iyi olur bende şu şekilde görüyorum, diyorsun ki çarpık kentleşme var evet var yok değil ama 12 daireli apartmanımda x abi arabasını iki sokağk aşağı park edecek hale gelmişse burada araçların arttığı aşikardır..

    Diyorsun ki Almanya 'da aşağı yukarı aynı nüfus var evet var güzell ama ülke 3 trilyon doları geçen bir ülke senin ülken 1 trilyon dolara yakın bir ülke ve o ülke de 66 milyon araç var senin ülkende de 22 milyon araç var bu yüzden bence gayet araç sayıları iki ülke için parasal güce bakarsak eşit gibi görünüyor artı Almanya yaşlı bir nüfusa sahip bu da em gelir yüksekliğinden hem de emekli insan çok olduğundan satın alma gücünün de yanında Almanya 'nın nüfusa göre bizden daha çok araç sahibi olmasını etkiliyor neden dersen Türkiye genç bir nüfusa sahip bir ülke ve ülkemizde yanlış bilmiyorsam 22 milyonhttp://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24645 en yakın veri bunu buldum, o yüzden 22 milyon nüfus 17 yaş altı olduğu için araç alamaz maddi yönden ve yaşı tutmadığında araç kullanamaz dolayısıyla genç nüfus oranımız Almanya 'ya göre fazla olduğu için Almanya 'nın da yaşlı nüfusu fazla olduğu için ve ekonomik gücü artı yaşlılar da para olur mantığı oluştuğu için artı almanya 'nın araç üretme ülkesi olduğu için araç sayısının bizden fazla olması mantıklı oluyor o yüzden iki ülke olarak dengeli olduğunu düşünüyorum ha biz daha pahalı alıyoruz orası ayrı konu..

    Türkiye İstanbul, Ankara, İzmir 'den oluşmuyor diye tanım yapmışsın ama farkında değilsin herhalde bu üç şehirdeki nüfus 2014 2015 verileri buldum toplam sayısı yaklaşık olarak 25 milyon insan ediyor ki bugünün verilerine bakarsak 2 3 milyon daha artar bu da demek oluyor ki Türkiye 'nin nüfusun 3 te 1 ini geçiyor o yüzden bana göre Türkiye bu üç şehirden oluşuyor sözü daha yakın gibi görünüyor.. Benim gördüklerim bu..




  • Gelişmekte olan ülkelerin vatandaşları fazla para harcar, kenara az para koyar. Bu devletin işine gelir, çünkü para harcanmalı ki ekonomi dönsün.

    Buna ek bizim insanımız daha da çok harcar çünkü marka meraklısı.

    Ama dönüp dolaşıp vatandaşın ne kadar borçlu olduğuna bakın. Hane halkı borçlanması bizde tavan yapmıştır.

    Gelişmiş ülkelerde devletin borcu vardır ve bu borç kapatılabilir, devlet her sene borcu kapatıp çok düşük faizle yeni borç alır ki daha çok para yapabilsin, üretebilsin.

    Fakat bizde halkın borcu var. Hem de çok yüksek seviyelerde. Asıl sıkıntı burada zaten.
  • Çoğu kredi kartı ve araç ev için çekilen anlamsız krediler. Sonra borç batağı kafaya sıkmaca. Ha bir de bankayı ptt yi soyup krediyi kapatmam lazımdı diyen tipler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-365C29534

    quote:

    Orijinalden alıntı: MiLLETiNVEKiLi

    quote:

    Orijinalden alıntı: İstanbulİstanbulOlalı


    quote:

    Orijinalden alıntı: sanal84

    Türkiye’de o kadar çok araba yok, sadece size öyle geliyor.Çünkü çarpık bir kentleşme bundan dolayıda dar park alanları ve yetersiz kapalı otoparklar var.Buda durumun böyle gözükmesini sağlıyor.



    Almanya’da aşağı yukarı aynı nüfusa sahip bir ülke.Ve buradaki araç sayısı Türkiye’deki araç sayısından 25 milyon daha fazla.Aynı şekilde elektronik eşyalarda bu şekilde.Genelde Türkiye ortalamaların çok altında bir ülke.



    Yani etrafınıza bakıp aldanmayın ülke güçlü , para çok diye.Birçok ülkelere göre düşük seviyede bir alımgücü var Türkiye’nin.Türkiye İstanbul, Ankara, İzmir’den oluşmuyor.Genel rakamlarda OECD verilerini de dikkate aldığınızda ortalamanın, standartın ne kadar aşağı seviyelerde olduğunu görürsünüz.

    Tamam bende bunu diyorum işte hocam, mesela almanya'daki araçlar bizden 25 milyon tane fazla olabilir.
    Ama o kadar fiyat farkına rağmen yine de öyle aşırı derecede fark yok.
    Bizim ülkemizde arabalar çok pahalı ama insanlar nasıl alabiliyor bu fiyatlara rağmen?

    Normal şartlarda fiyatlara bakarsak almanya'nin bizden 5-6 kat daha fazla araba sahibi olması laImdı.

    zaten Almanlar bizden 5-6 kat fazla araç alıyor Almanyada 3-3.5 milyon otomobil satılıyor. Türkiyede 600-700bin doblolarla,caddylerle 900bin

    Ayrıca Almanyadaki araçların ortalama fiyatı 26500 euro Türkiyedeki araçların fiyatı 10bin euro (ötvyi saymazsak )yani kalite farkıda var

    zaten konusu da vardı dünlerde sanırım takip etmiyorsunuz...https://forum.donanimhaber.com/arabayi-park-edecek-yer-bulamiyoruz-her-yer-araba-almanya-icerir--130361176#130363377

    Türkiye sadece istanbuldan ibaret değildir 5-10 lüx araç görünce ülke uçuyor sanmayın..otobüslerle ayak kayacak yer bulunca rahat gittim diye seviniyor millet

    Bizimkini niye euro sayıyorsun? Biz ₺TL kazanıyoruz.
    Bak kendin söyledin hocam, alman ortalama 12 asgari ücretlik otomobile biniyor (%90 İhtimalle Yanlış Bilgi Bu Arada) biz ortalama 15-16 asgari ücretlik arabalara biniyoruz.

    Ayrıca almanya'da sokakta herkeste 26.500 euro'luk araba göremezsin.
    Genellikle ortalama 5-6K euro olan otomobillere biniyorlar.

    Matematikle aran kötü oluğu belli... Türkiyede en ucuz araba Dacia sandero ve asgari ücretlinin 30 aydan fazla para vermesi gerekiyor... Almanyada 10 aylık maaşla mercedes alınabiliyor


    5-6 K euroluk araçlar nerde var söyler misin?




  • Algıda seçicilik diye birşey var. İstanbul'a gidince herkes merso bmwye biniyor gibi geliyor, fakat dikkat ederseniz araçların çoğu 20-30 yıllık. İstatistiklere giren o 30 yıllık araçlar Avrupa'da 300-400 euro veya hurdalikta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binayı yaparken otopark yapmazsan tabi sokaklar dolu gözükür.
    Hem anlamıyorum herkes sizin gibi el kapısında çalışan malı mülkü olmayanlardan değil. Adamın 2-3 evi vardır kirasıyla o dediğin arabaları alır. Bu kadar ev varsa bunların sahibi yok mu? Sanki komünist düzen var herkes aynı maaşı alıyor ama birilerinin lüks arabası var. Kaldırın bu kafayı çöpe atın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurmsq


    quote:

    Orijinalden alıntı: sanal84

    Türkiye’de o kadar çok araba yok, sadece size öyle geliyor.Çünkü çarpık bir kentleşme bundan dolayıda dar park alanları ve yetersiz kapalı otoparklar var.Buda durumun böyle gözükmesini sağlıyor.



    Almanya’da aşağı yukarı aynı nüfusa sahip bir ülke.Ve buradaki araç sayısı Türkiye’deki araç sayısından 25 milyon daha fazla.Aynı şekilde elektronik eşyalarda bu şekilde.Genelde Türkiye ortalamaların çok altında bir ülke.



    Yani etrafınıza bakıp aldanmayın ülke güçlü , para çok diye.Birçok ülkelere göre düşük seviyede bir alımgücü var Türkiye’nin.Türkiye İstanbul, Ankara, İzmir’den oluşmuyor.Genel rakamlarda OECD verilerini de dikkate aldığınızda ortalamanın, standartın ne kadar aşağı seviyelerde olduğunu görürsünüz.

    Bu dogruda. Allahtan araclar teknolojik urunler pahali yoksa yolda trafikten 1m ilerleyemezsin. Soyle dusunursek 1dolar 1lira olsun ya da avrupadaki gibi 800dolarlik iphone 8 800 lira olsun. Ozaman iste arac sayimiz almanyanin iki kati olur. Ve bu sefer yolda trafikte ilerlemen mumkun olmayacak. Imkani yok yani. Ama benzin mazot petroller arac kuyruklariyla dolacak arac bakimlari servisler yine dolup tasacak. Bir bakima yine devletin cebine para girecek. Cezalar artacak. Dogal olarak trafik kazalarida artacak.

    Cep telefonlari ise en yuksek model 800lira oldugundan bir adamin en az 4 5telefonu olacak aracin aynasina bile iphone takar sus diye. En kucuk cocugun elinde iphone ve ipadler dolup tasacak. Ikinci el piyasasi cok dusuk olur. Adamin elinde 4 5tane telefon oldugu icin birtanesini 100liraya satsamda olur der.

    Bizim insanimiz biraz gormemislik yapar bu konuda avrupa kadar medeni olmadigimizdan dolayi. Herkesin evinde 2 3 4 araba 10 15 cep telefonu ve tableti olur.



    Sana soyle ornek vereyim

    Yılın son günü boşanan Cem Yılmaz 1,5 milyon TL değerinde Bentley marka otomobil aldı. Yılmaz'ın garajındaki araç sayısı 11'e çıktı.2014



    Daha birsuru ornekler verebilirim unlulerin arac sayilari ile.

    1 doların 1 tl ye eşit olduğu durumda GSMH bugunun parasıyla 2.7 trilyon dolar olmuş demektir. Bu da seni dünyanın en büyük 5. ekonomisi yapar. Haliyle kişi başına düşen milli geliri İngiltere, Fransa seviyesine gelen ülkenin eğitim ve toplumsal bilinci de o standartlara yaklaşmış demektir. Yani kimse 4-5 telefon almayacaktır. İnsanlar bilinçlenmiş olacaktır.




  • Insanlar bilinclense de bizim insanimiz gormemislik yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • He kardes he senden ustun degil adam ama senden zengin.En super sensin, en iyisini siz hak ediyorsunuz degil mi kardes?



    Sizlere kalsa 15 yildir kriz var. Turkiye de calisan kazaniyor, vasifsiz ve tembeller agliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kılışdar yüzünden kriz var gibi görünüyor ama kriz falan yok.
    herkesde ayfon var çünkü
  • Biraz vizyonsuz bir toplum olduğumuz için iyi sanıyoruz. Ama neyseki eski dedelere göre biraz aştık ama 2 katı kadar daha aşmamız lazım en az.



    Öncelikle Gelir dağılımı adaletsiz ülkenin % 50'si diğer %50nin hakkını yiyerek zengin oluyor. Sesini duymadığınız çok fakir var bu memlekette.



    En önemlisi dünya gelişiyor ve Senin ülkenin nufusu gelişiyor. 80 milyon oldu türkiye arkadaşlar farkında mısınız. Nufus artınca zaten devletin başına afedersiniz maymun koysan. İş gücün artıyor. Tüketim artıyor. Daha fazla üretim yapman lazım. Ülkeye daha çok para lazım vs şeyler ekleniyor. Bunlar doğal yollarla gelişen şeyler ama sanki son 20 yılda artan 20 milyon nufusu devlet kendi girdi yaptı gibi bir algı oluşuyor.



    Bu gördükleriniz zaten olması gerekenler. Soruyu yanlış soruyorsunuz olmayanlar niye olmuyor bu soruyu ne zaman sorup uyguamaya geçersek o zaman hee ülke olmuş diyebiliriz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • fırsatlara çok iyi bir nişancı olursan biraz para kazanırsın. ama ve ama çok iyi nişancı olmalısın .ıskaya gelmez tabi birazda tecrübe lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scooting2563 -- 27 Şubat 2018; 13:38:57 >
  • Hirsizlik yapanlar cok var aksam show haber izle mutlaka. Hirsizlik dolandiricilik gorevi suistimal vs cok paralar kazananlar var bu sekilde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen yıl küçük ve orta büyüklükteki işletmelere (KOBİ) Kredi Garanti Fonu kefaleti ile kolay kredi sunan bankalar para musluğunu açarken, kredi taksitini ödeyemediği için icralık olan işletmelerin sayısındaki artış da dikkat çekiyor. KOBİ kredisini ödeyemediği için icra takibine alınanlara bir yılda 20 bin 718 işletme daha eklendi. Böylece icralık olan KOBİ'lerin sayısı 2017 sonunda 332 bin 461'e ulaştı. Takipteki KOBİ kredilerinin tutarı ise bir yılda 3.7 milyar lira (yüzde 17) artarak 25.3 milyar liraya ulaştı. Sektörde, takipteki brüt alacakların toplamı ise 5.8 milyar lira (yüzde 10) artışla 63.6 milyar liraya çıktı. Bankaların tahsili gecikmiş alacak tutarındaki artış geçen yıl büyük ölçüde (yüzde 40) KOBİ kredilerinden kaynaklanmış oldu. KGF ve KOSGEB desteği ile bir yılda 92.7 milyar liralık rekor seviyede kaynak aktarılan KOBİ'lerin geri ödemelerde sorun yaşaması endişe veriyor. Halihazırda bankalara borçlanan her yüz KOBİ'den 10.1'i icralık durumda. KOBİ'lerin işlerini büyütmek için mi yoksa, borçlarını ödemek için mi kredi aldıklarını ise önümüzdeki dönem göreceğiz.

    http://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/borclu-esnafa-icra-kabusu-2251252/




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.