Şimdi Ara

Egzoz muayenesinden kaldım / Lambda sensörü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Lambda degeri benzin 1,380, alt. yakıt 1,190 çıktı. 0,970-1,03 arasinda olmasi gerekiyormuş. Egzozcuya baktir dedi egzozcu bi sorun yok deyip oksijen sensorü için başka bir ustaya yönlendirdi. Bosch Diagnostik cihaza baglayip baktı ikinci usta ve bi hata, sorun yok arabanda dedi. Tekrar bi egzozcuya baktirdim bu sefer o zaman katalizör degistirecez 1500 tl dedi. Baska bi usta iki oksijen sensoru degisiriz 1000-1500 tutar dedi ama garanti veremem dedi. Sizce ne yapmalı? Aracın calışmasiyla ilgili bi sıkıntı yok. Buji, yag filtreleri hava filtreleri 3500km önce değişti.

    Arac 1.2 16V otomatik albea atiker lpgli. lpg takili haldeyken 2018 de muayeneden sorunsuz geçmiş.



  • Oksijen sensöründe problem olsa arıza lambası yakar ve hata kodu oluşur. Katalitik konvertörde sorun olabilir. Hava yakıt karışım oranı fakir seviyede olabilir.
  • Lambda değeri neden yüksek çıkar diye bakmak gerekir.

    Yani 14.7 kısım hava 1 kısım benzin karışımında lambda değeri "1" dir. Lambda değeri "1" den büyükse fakir karışım, "1" den küçükse zengin karışım demektir. Genelde yeni nesil araçların lambda değerleri 0.97 ila 1.03 arasında normal kabul edilir. İdeali benzinde 1.03' e kadar aracı fakir bölgede çalıştırmaktır.

    Buna göre araç fakir çalışıyor. Subaplar için tehlikeli
  • Büyük ihtimalle araçta sorun yok, kalibrasyon vs ile ilgili sıkıntı var. Böyle durumda muayeneden geçmek için yapmanız gereken geçerli bir egzos muayenesi vermeniz. Sanayide pek çok yerde egzos muayenesi yapılıyor, bazı büyük lastikçilerde de yapılıyor. Daha önce bi kaç sefer benim de başıma geldi, o yüzden egzos muayenemi yaptırıp muayeneye öyle gidiyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.