Şimdi Ara

Egea'nın segment rakipleri 301-CElysee, Rapid-Toledo HB>i20, Rio, Sandero, C3 (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
395
Cevap
3
Favori
23.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rakibi zaten yok da şu forumdakiler egea ya sınıf aramaktan bıkmadı usanmadı arkadaş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Baştan beri ben de söylüyorum, Genel kalite itibariyle C-Elysse, 301, Accent Blue v.b. araçlardan 1 tık yukarıda, Megane, Corolla gibi araçlardan 1 tık aşağıda bir araç. Objektif baktığınızda rakibi olmayan bir araç. Belki rapid ile kıyaslanması doğru olur. Egeanın elinin en güçlü olduğu kısım Yalıtım, yalıtım konusunda da gerçekten rakibi az. En azından HB model için.
    Egea, C-Elysse-301 araçlardan 1 tık üstünse megandan en az 3-4 tık altındadır.
    Daha önceki şirket aracımız C-Elysse di sonrasında 2017 megan dci-edc verdiler. 2017 yılından beridir her gün megan kullanıyorum.
    Egea yı kısa bir süre kullandım. Megan ile egeayı kıyaslamak ayıp olur. Arada bana göre çok fark.
    Ne fark var dersen;
    -Megan viraj performansı çok iyi olan bir araç. Aynı şey egea için geçerli değil.
    -Yalıtım olarak megan fersah fersah önde. Egea da dış sesi ve motor sesini çok rahat duyuyorum.
    -Megan iç tasarım olarak çok daha kaliteli.
    -Egeanın otomatiğini bilmem ama meganın ki problemsiz ve çok başarılı. Performans açısından biraz zayıf.
    -Dış tasarım olarak zaten bir şey söylemeye gerek dahi yok.

    Egea kendi sınıfında iyi bir araç hatta lider ama meganla karşılaştılaracak kadar iyi değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww

    Bu konuya yazalı bir sene olmuş, birkaç not daha ekleyeyim.. son altı aydır Megane DCI EDC touch kullanıyorum. Ben bu aracın bu kadar iyi olabileceğini tahmin etmezdim. Forumda viraj performansı ile alâkalı övgü dolu yazıları okuyup inanmamıştım ama kesinlikle doğruymuş.. daha önce Astra sedan CDTI OTM kullanıyordum ve opelin hiç olmazsa viraj konusunda daha iyi olacağını düşünüyordum. Megane, izolasyon, uzun yol konforu ve iç hacim olarak fersah fersah ötede bir araç. C sınıfında mevcutta çok iyi bir seçim..

    Alıntıları Göster
    İlk yazdığım yorumu görünce gerçekten hayret ettim. Gerçi kullanamdım yazmışsın ama megan ile egea arasında gerçekten fark var.
    Parası olan adam için kıyaslanması biraz abes olur. 2017 yılından beri edc+dci joy paketini kullanıyorum, araçtan inanılmaz memnunum. Bazı yorumlarda kıyaslanyanlar olmuş ama kullanan adam farkı anlar. Megan 4 olarak megan 3 den çok çok daha iyi oldu.




  • III I II III I I kullanıcısına yanıt
    Sedanı için haklı olabilirsiniz, ama HB gerçekten yalıtım konusunda Megane ile yarışır durumda. Geçenlerde yurtdışı sitesinde 308 ile karşılaştırmışlar, DB olarak yapılan ölçümde Egea daha iyi puan almıştı. İç genişlik olarak Megane gerçekten sınıfının ötesinde hacme sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 18 Mart 2019; 11:49:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    şubemizin aracı egea multijet urban.

    + b plus falan yalan. öndeki az uzunsa arkadaki için oturmak izdırap. hem tavan hem bacak.
    + şefi ne zaman arasan yakıt alıyor. araba yakıtı içiyor.
    + malzeme kalitesi ön gögüs için vasat olsada arkaya ilerledikçe kötüleşiyor
    + araba'da konfor namına hiçbirşey ama hiçbirşey yok.
    + altı yüksek hızı arttırınca güven vermiyor.
    + esp ye falan güvenmeyin araba yagmurlu havada virajda az frende sapıtıyor.


    bakın benım hyundai getzim var. samimi söylüyorum. model ve motor dışında bir fark göremedim.
    hatta sürüş keyfi getzin daha keyifli olduğunu söyleyebilirim.

    iyi tarafları yok mu.
    + kalorifer ve klima başarılı.
    + city modu şehir içi basitleştiriyor işinii.
    + park sensörü harika çalışıyor.

    klasik filo aracı beyler. c elysse rapid toledo neyse belki o belki 1 tık üstü.
    evet getz gerçekten cok guzel bir araba . Sanki range rover suruyor hissi veriyor benımde cok ilgincime gitmişti begenmıstım cıktıgı zamanlarda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    evet getz gerçekten cok guzel bir araba . Sanki range rover suruyor hissi veriyor benımde cok ilgincime gitmişti begenmıstım cıktıgı zamanlarda

    Alıntıları Göster
    sürüş zevki göreceli şeyler. bekarım, emniyet mensubuyum günde 10 farklı araba kullanıyorum.
    benim sürüş karakterime getz egeadan daha uygun.

    - 1.3 motoru ile yokuşlarda kasılıp durmak istemiyorum.
    - dizel gürültüsünü kabinde duymak istemiyorum.
    - sileceğin sabitken aracın görüş pozisyonunu bozmasını istemiyorum.
    - her geri vitese aldığımda malum cortlama sesini duymak istemiyorum.
    - egea' nın o çocuk oyuncaklarından çalınma son derece adi plastikten üretilmiş hissiz sinyal koluyla sinyal vermek istemiyorum.

    bahsettiğim kıyaslama f/p ve sürüş zevki olarak. ikisi yanyanayken doğal olarak egea derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atrix1212 -- 18 Mart 2019; 17:15:45 >




  • İŞTE MUHTEŞEM EGEA KALİTESİ.
    https://www.youtube.com/watch?v=zqoI2rbd2KE





  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    rakibi zaten yok da şu forumdakiler egea ya sınıf aramaktan bıkmadı usanmadı arkadaş.
    hah bi sen eksiktin . egea ıle 3 litre tukettıgını ıddaa eden arkadasta geldi
  • Yahu bu Egea size ne etti? Beğenmezseniz almazsınız olur biter.

    Arkadaşın teki iç hacmi dar demiş.Boyunuz uzunsa arka tarafta yer kalmıyor demiş. Ailemde Egea da Golf de var. Acaba bize Egea diye superB filan mı sattılar anlamadım şimdi. Boyum 1.84. Kendime göre ayarlayınca arkada gerek baş gerekse diz mesafesi gayet yeterli. Egea HB içi kesinlikle Golf'ten geniş. eğer 2 metre boyun varsa hangi C segmenti HB araçta rahat edeceksin ki zaten bu konuda çamur atıyorsun!!!

    Birisi Getz le karşılaştırmış, hatta Getz daha iyi demiş. Bir başkası Getz sürerken Range rover sürüyor hissi yaratıyor demiş. Range Rover kullandınız mı bilmiyorum ama ben Getz kullandım bir süre; benim getz'imi sürerken normal B segmenti bir araç sürüyor hissi vardı sadece. Zaten Getz'de daha fazlasını vaat etmiyor ki. Egea HB ile kıyaslanması bile konunun ciddiyetsizliğini ortaya koyuyor zaten.

    Bir başkası önde kalite yeterli arkaya gittikçe düşüyor demiş. Yahu bildiğim bütün C HB lerde arka kalitesi daha düşüktür. Örneğin Golf te ön kapı döşemeleri yumuşak plastik iken, arkası sert plastiktir.

    Egea dediğin araba; daha uygun maliyetlerle C segmenti bir araca binmek isteyenler için üretilmiş bir arabadır. Maliyet düşüklüğünün sebebi elbetteki daha düşük malzeme kalitesidir.

    Konu sahibi arkadaşıma gelince sorum şu : Segmentler neye göre belirlenir? Segment kıstasları nelerdir? Ve çok önemli; Senin aracın nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocatepe -- 18 Mart 2019; 18:44:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Yahu bu Egea size ne etti? Beğenmezseniz almazsınız olur biter.

    Arkadaşın teki iç hacmi dar demiş.Boyunuz uzunsa arka tarafta yer kalmıyor demiş. Ailemde Egea da Golf de var. Acaba bize Egea diye superB filan mı sattılar anlamadım şimdi. Boyum 1.84. Kendime göre ayarlayınca arkada gerek baş gerekse diz mesafesi gayet yeterli. Egea HB içi kesinlikle Golf'ten geniş. eğer 2 metre boyun varsa hangi C segmenti HB araçta rahat edeceksin ki zaten bu konuda çamur atıyorsun!!!

    Birisi Getz le karşılaştırmış, hatta Getz daha iyi demiş. Bir başkası Getz sürerken Range rover sürüyor hissi yaratıyor demiş. Range Rover kullandınız mı bilmiyorum ama ben Getz kullandım bir süre; benim getz'imi sürerken normal B segmenti bir araç sürüyor hissi vardı sadece. Zaten Getz'de daha fazlasını vaat etmiyor ki. Egea HB ile kıyaslanması bile konunun ciddiyetsizliğini ortaya koyuyor zaten.

    Bir başkası önde kalite yeterli arkaya gittikçe düşüyor demiş. Yahu bildiğim bütün C HB lerde arka kalitesi daha düşüktür. Örneğin Golf te ön kapı döşemeleri yumuşak plastik iken, arkası sert plastiktir.

    Egea dediğin araba; daha uygun maliyetlerle C segmenti bir araca binmek isteyenler için üretilmiş bir arabadır. Maliyet düşüklüğünün sebebi elbetteki daha düşük malzeme kalitesidir.

    Konu sahibi arkadaşıma gelince sorum şu : Segmentler neye göre belirlenir? Segment kıstasları nelerdir? Ve çok önemli; Senin aracın nedir?
    tabiki herkesin özgür iradesi, kullanım deneyimlerimizle yorumlar yapıyoruz.

    benim boyum 1.92 dizlerimi değdirmeden, şöförün arkasına 180 lik arkadaş rahat pozisyonda oturamıyor.
    bunlar kullanım deneyimi. tekirdağdayım gel deneyelim.

    ben getzle kullanım ve sürüş dinamiğini karşılaştım. ben keyif alıyorum. egeadan almıyorum.
    egea kullanırken sanki odun kullanıyorum.

    yahu neyi iddaa ediyorsun ucuz etin yahnisi bu. arka tavan lambasını 4 adet parmagımla serbest düşüşle kendime çektim.
    lambanın kutusu elimde kaldı.

    egea linea plustur.

    kendimizi kandırmayalım. 64 bin tl fiyatı var. bomboş ortalama c sınıfı focus 130 bin.

    adam egea almış, kornaya basarken kutu kola şişesi kalitesinde orta göbek elinde kalmış birader?

    f/p aracı işte neyi tartışıyoruz.
    -




  • Buradakilerin yorumunu görünce benim aldığım araba egea değilmi acaba diyorum, siz yorum yapmaktan bi vazgeçin be bilader! şu egea hb iyiki almışım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ir10 -- 18 Mart 2019; 21:5:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egeayı uzun yolda kullandım:

    Araç c segmenti
    Uzun yolda beni en çok yoran c segmenti araçtı
    Boyum 1.83 ancak ön göğüs o kadar yüksek ki kaputu göremiyorum, kamyonet hissi verdi
    Vites yolları çok kötü
    1.3 motor az yakıyor ama yokuşta zıpkın gibi giden puntonun aksine egea için yetersiz kalıyor.
    Genel kalite çok düşük, plastik kalitesi b sınıfının vasat araçları seviyesinde.
    Çok gürültülü
    Sürüşü direksiyonuyla, koltuğuyla, vitesiyle, gürültüsüyle, yol tutuşuyla çok yorucu


    3 sene önce egea 1.6 dizel full alacaktım, kalitesini görünce vazgeçip test sürüşü bile yapmadan golf almıştım. Malesef en üst donanım seviyesi dahi eski aracım stilonun 2 gömlek altında. Yine de diğer seçenekler getz, 301 olsa egea’yı tercih ederdim. 301 ergonomik olarak daha kötü bir araç, getz ise daha dar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 18 Mart 2019; 21:16:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Linea'da kiraladık kullandık yıllarca, Egea da kullandık. Kişisel görüştür falan geçin o işleri, 3 tane Linea bir tane Egea etmez. Linea'nın bir çıt üstüymüş, dökükmüş vs geçin. F/p dengesi kurup otomobilleri bu şekilde yorumlayabilecek vasfa sahip değilsiniz sadece bu kadar basit. Egea altyapısı, yürürü, gideri, konforu iyi bir otomobil. Hatta o Octavia'larda Leon'larda duyduğun bam güm pata küte sürüşü, Octi'de bir taraf çukura girince oraya buraya kaykılan gövde salınımını, içeride bu çukurlarda çatırdayıp burulup esneyen trimlerin hiçbirini Egea'da görmüyorsun, tertemiz gidiyor yolda araba, sadece direksiyonu iyi değil. Ancak ellersen, sağını solunu kurcalarsan herşey çıkar da düşer de, çünkü herşey düşük maliyet için yapılmış, basit yapılmış. Önemli olan totalde bu maliyet kontrolünün kullanım süresi boyunca sana nasıl yansıdığı.

    Ayrıca Golften 30-40bin tl ucuz arabadan, hatta Polodan dahi ucuz araçtan Golf parça işçilik kalitesi bekliyorsan sorun sende demektir. Sanki otomobil firması değil de hayır kurumu adamlar sana B sınıfı arabadan ucuza üst seviye C kalitesi sunacak. Yüksek imalat kalitesi bekliyorsan git parasını ver Golf al, yeni Focus al. Arada onbinlerce liralık fark göremeyeceksin ama garanti ederim, Egea'nın da başarısı burada zaten.

    Otomobilin sınıfını ne belirler diye sorulmuş. Markanın kendisi belirler. Derse ki ben C sınıfında lanse ediyorum bu arabayı, o araç C sınıfıdır. B sınıfı derse B sınıfıdır. Fiat da arabayı C sınıfında budget (maliyet odaklı) alternatif olarak lanse etmiş. Nokta. Öyle arka diz mesafesine boyuna enine falan bakılıp çeşitli teoriler kasmanın (B++'lar, C-'ler gördüm konuda aklım çıktı) yazmanın manası yok. Dersin ki C sınıfında vasat bir otomobil, yakışmayan bir otomobil veya sevmediğin yönü varsa C değil B gibi dersin tamam. İcat sınıflar çıkarmak, arabayı olduğu sınıftan çıkarıp başka sınıflara sokmaya çalışmak anlamsız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Linea'da kiraladık kullandık yıllarca, Egea da kullandık. Kişisel görüştür falan geçin o işleri, 3 tane Linea bir tane Egea etmez. Linea'nın bir çıt üstüymüş, dökükmüş vs geçin. F/p dengesi kurup otomobilleri bu şekilde yorumlayabilecek vasfa sahip değilsiniz sadece bu kadar basit. Egea altyapısı, yürürü, gideri, konforu iyi bir otomobil. Hatta o Octavia'larda Leon'larda duyduğun bam güm pata küte sürüşü, Octi'de bir taraf çukura girince oraya buraya kaykılan gövde salınımını, içeride bu çukurlarda çatırdayıp burulup esneyen trimlerin hiçbirini Egea'da görmüyorsun, tertemiz gidiyor yolda araba, sadece direksiyonu iyi değil. Ancak ellersen, sağını solunu kurcalarsan herşey çıkar da düşer de, çünkü herşey düşük maliyet için yapılmış, basit yapılmış. Önemli olan totalde bu maliyet kontrolünün kullanım süresi boyunca sana nasıl yansıdığı.

    Ayrıca Golften 30-40bin tl ucuz arabadan, hatta Polodan dahi ucuz araçtan Golf parça işçilik kalitesi bekliyorsan sorun sende demektir. Sanki otomobil firması değil de hayır kurumu adamlar sana B sınıfı arabadan ucuza üst seviye C kalitesi sunacak. Yüksek imalat kalitesi bekliyorsan git parasını ver Golf al, yeni Focus al. Arada onbinlerce liralık fark göremeyeceksin ama garanti ederim, Egea'nın da başarısı burada zaten.

    Otomobilin sınıfını ne belirler diye sorulmuş. Markanın kendisi belirler. Derse ki ben C sınıfında lanse ediyorum bu arabayı, o araç C sınıfıdır. B sınıfı derse B sınıfıdır. Fiat da arabayı C sınıfında budget (maliyet odaklı) alternatif olarak lanse etmiş. Nokta. Öyle arka diz mesafesine boyuna enine falan bakılıp çeşitli teoriler kasmanın (B++'lar, C-'ler gördüm konuda aklım çıktı) yazmanın manası yok. Dersin ki C sınıfında vasat bir otomobil, yakışmayan bir otomobil veya sevmediğin yönü varsa C değil B gibi dersin tamam. İcat sınıflar çıkarmak, arabayı olduğu sınıftan çıkarıp başka sınıflara sokmaya çalışmak anlamsız.
    aynı arabadan mı bahsediyoruz ben şaşkınım.
    octaviadan leondan sürüşü daha iyi demek.hmm

    arabayı c segmentiyle karşılaştırmanın alemı yok. golfle focusla aşık atabilecek bir araba degil.
    rakipleri 301-c elyse- reno symbol.

    aracın kalitesini kornaya basarken göbegi yamulan kola kutusu direksiyon göbegi olan bir araçtan bahsediyoruz.

    araba segmenti önemli degil bencede. uzun lafın kısası parasının arabası.

    bana sorarsan herhangi bir başarısı yok. iyi yönlenlerinide yukarıda yazdım.

    ayrıca 1.4 benzinlileri fena halde yağ yakıyor.




  • Amma boş muhabbet dönmüş bu konuda. Egea güzel bir b sınıfı aractir. Alinir binilir. Ama hiç bir c segment araçla kiyaslamasi yapılamaz. Egea ,c-elysee, 301, rapid, gibi araçlarla kıyaslanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    Doğrudan sürüşü daha iyi diyemem, demedim. Sadece süspansiyonun çalışması ve dengesi daha iyi dedim. Leon kullandım ama Octavia hiç kullanmadım bindim sadece. Araba resmen langır lungur gidiyor, Egea'da böyle birşey yok. Hızlı giderken bir taraf derince bir logar kapağına düşerse anlık kontrol kaybı oluyor Octi'de. Egea'da bu da yok, bütün gidiyor, rijit gidiyor alet. Pek bir rüzgardan etkilenme yok, havalanma hissi yok, yol tutuş kötü değil. Çeşmede abuk subuk yollarda da hızlı kullandım kesinlikle derli topluydu. Linea ile aynı kefeye koyamam yani, koyan adam da birinden birini kullanmamıştır veya otomobillerle alakası olmayan, bu konularda binlerce insanın girip çıktığı platformlarda yorum yapmaması gereken ancak ne yazık ki önünde klavyesi olan adamdır.

    Ayrıca Egea'nın easy donanım ile diğer üst donanımlar arasında çok fark olduğunu söyleyenler var, yalıtım parça kalitesi vb. Eğer durum buysa easy versiyonu bilmiyorum, ben daha dolu model için konuştum.

    Symbol falan bunlar 4 teker bir kasa bir direksiyon. Egea ile alakası yok geçin bunları.
    301 ile C elysee ile kıyaslanır karşılaştırılır da dizel 301 de kullandım, 1.6 92hp dizel motor çok iyi, onun dışında Egea seviyesinde bir alet değil.

    Bu arada göçen direksiyon logosu bir dönem BMW E60'larda da vardı, logo kısmına sert basarsın içeri göçerdi. Böyle münferit şeyler topyekün kalitede açıklayıcı olmaz. Ayrıca bu araba 90ların Bravo'su veya Stilo gibi kafa kafaya Golf-Focus rakibi bir otomobil değil, aynı segmentte olabilirler ama aynı fiyat sınıfında değiller. Egea Stilo gibi Golfle benzer fiyata satılır kalite ciddi anlamda düşük olur o zaman her ağır eleştiriyi hakeder. Egea'nın pek yüksek bir parça kalitesi olmadığını bende farkettim de, bunu aracın fiyatı ortada olmasına rağmen üstüne basa basa 50 kere söyleme ısrarı nereden kaynaklanır onu anlamadım.




  • Toledo'nun kıymetini bilemedi bizim memleket. Octavia ile aynı platformu ve motoru kullanıyor, fiyatı daha uygun ama bir türlü tutulmuyor.
  • yazilimsever kullanıcısına yanıt
    Kardeşim toledo octavianın değil; skoda rapidin ikizidir. Zaten bu sebeple fiyatı uygundur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kocatepe K kullanıcısına yanıt
    Eyv. Her durumda tüm VW grubu araçların arasında en tutmayanı Toledo. Eski kasaları bazı şehirlerde çok tutuyor.
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    Mesajında katıldığım tek nokta egeanın fiyat/performans odaklı olduğudur.

    Tekrar söylüyorum: 2017 egea hb var. Kullanıcısıyız. 2 yıldır bizde. Öyle 1-2 gün kullanmış değiliz; aracı bilmemkimin bilmemnesinden duymuş da değiliz.
    Bu aracın
    Direksiyonu filan yamulmadı. İç lambası düşmedi. Koltuğu kendime göre ayarlayınca (boyum 1.84) arka tarafa oturan benim ebatlarımdaki hiç bir arkadaşım şikayet etmedi. Farklı araçlardan bahsediyoruz sanırım.

    Kalite derken; zamanında bütün megane 2 lerin plastik aksamları, butonları deli gibi soyuluyordu. İğrenç bir görüntü oluyordu. Ama kimse bu aracın segmentini sorgulamıyordu. Honda civiclerin c sütunları kendi kendine çöküyordu. Kimse bu aracın da segmentini kurcalamıyor. Kalite derken neye göre kime göre kalite?
    Yahu bu adam bu arabayı segmentindeki diğer araçlardan ucuza satıyor. Nasıl 40bin daha pahalı bir araçtaki kaliteyi bekliyorsun ki?

    Ayrıca aracın segmentini fiyatı mı belirliyor? Fiyatı c segmentindeki diğer daha ucuz diye bu araç b segmenti mi oluyor şimdi? Geçen yıl kampanyadan b suv (2008, captur) parasına qashqai aldım. Şimdi qashqai b suv mu oldu aynı mantıkla?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.