Şimdi Ara

Egea 1.6 Multijet II DCT vs Focus 1.5 TDCi Powershift vs Elantra 1.6 CRDI DCT

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
3.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otostil tarafından Egea 1.6 Multijet II DCT, Focus 1.5 TDCi Powershift ve Elantra 1.6 CRDI DCT arasında bir karşılaştırma yapılmış.

    Sonuç olarak Egea bu üç model arasından 1. olmuş.

    Egea 1.6 Multijet II DCT vs Focus 1.5 TDCi Powershift vs Elantra 1.6 CRDI DCT


    Egea 1.6 Multijet II DCT vs Focus 1.5 TDCi Powershift vs Elantra 1.6 CRDI DCT



    Hem Dizel Hem Otomatik Olsun

    Son zamanların popüler kombinasyonu dizel-otomatik birlikteliği ile değerlendirmeye aldığımız bu üçlü içinde Focus en yeni motora sahip olan model. Rakiplerinin 1.6 litrelik hacmine rağmen o 1.5 litrelik motor bloğuna sahip. Buna rağmen Focus 120 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. Egea ise aynı gücü 1.6 litreden üretirken 320 Nm’lik torka sahip. Üç model içinde en güçlü motora sahip olan modelse Elantra. 136 HP güç ve 300 Nm tork üreten Elantra şaşırtıcı biçimde aynı zamanda en yavaş model. Normal şartlar altında en yüksek gücü sunması nedeniyle en iyi performans değerlerine sahip olmasını beklediğimiz Elantra hem yaptığımız ölçümlerde hem de fabrika verisi değerlerde rakiplerinden geride kaldı.

    Fiat Egea 6 ileri DCT şanzımana sahipken Focus 6 ileri oranlı PowerShift vites kutusu ile donatılmış. Elantra ise rakiplerinden farklı olarak 7 ileri oranlı DCT vitese sahip. 3 vites kutusu da türlerinin en iyileri arasında. Üçünün de ortak özelliği sarsıntısız ve hızlı vites değişimleri ile birlikte gerektiğinde ekonomik olmaları. Ancak Elantra bunu rakipleri kadar iyi yapamıyor. Focus ise bu üç şanzıman içinde en iyisine sahip otomobil.

    Sedan modellerin yol tutuşları konusunda değerlendirme yaparken özellikle arka kısımlarının izlerine sadık kalmaları önem kazanır. Karşılaştırmamızdaki üç modelse bu alanda hiçbir eksikliği olmayan modeller. Ancak elbette kullanım karakterleri birbirinden çok farklı.

    Focus tartışmasız kompakt sınıfın en dinamik ve sportif sürüş karakterine sahipken konfor konusunda çok iyi değil. Elantra ise konfor konusunda oldukça etkili olmasına karşılık hissiz direksiyonu nedeniyle sportiflik konusunda geride kalıyor. Egea ise ne Focus kadar sportif ne de Elantra kadar konforlu olmasına rağmen sonuçta çok daha homojen bir otomobil. Bu sayede de hem şehir içinde hem de otoyol sürüşlerinde kullanıcısının beklentilerini optimum şekilde karşılayabiliyor. Elbette sizin tercihiniz sadece sportiflik veya konforsa o zaman Egea’nın ortalamasını beğenmeyebilirsiniz ancak dediğim gibi konu günlük kullanım olduğunda Egea karşılaştırmamızda tartışmasız en ideal karakterdeki model.


    Sonuç

    İlla sedan isterim diyenler için yaptığımız karşılaştırmamızda sonuçlar birbirine çok yakın çıktı. Çünkü her modelin rakiplerinden önde bir olduğu bir disiplin var. Focus konu sportiflik olduğunda rakip tanımazken Elantra’da konfor konusundaki ustalığı ile öne geçiyor. Egea’nın rakiplerinden bir hayli düşük kalan satış fiyatı ona önemli bir artı sağlarken günlük kullanıma en uygun olması da birinciliği ona getirdi.

    1. Fiat Egea
    2. Ford Focus
    3. Hyundai Elantra

    Karşılaştırma detayları:http://www.otostil.com/hem-sedan-hem-dizel-hem-de-otomatikler/







  • Aracımı almadan önce focus ve elantra ile test sürüşü yapmıştım, araçlar hemen hemen aynı ayarda, kesinlikle büyük farklar yok. Focus her zamanki gibi daha keyifli bir sürüşe sahip, iç mekanı biraz daha kaliteli ve motor izolasyonu daha iyi idi o kadar. Konfor olarak focus ve egea aynı ayardaydı, elantra yarım tık gerideydi. Performans olarak da en iyisi egea.

    İş satın almaya gelince de, elantraya göre versiyona bağlı olarak 15-20 bin, focusa göre de 36 bin lira fiyat avantajı var egea'nın.

    Bu noktadan sonra tercih yapmak çok kolay oluyor zaten
    Ha o Asyalı Elentra kendi segmentinde her türlü güvenlik ödüllerini sıraya dizmiş yine kendi segmentinde Toyota Corolla ile dünyada en çok satan sedan araç, senin bahsettiğinde hani şu Ferrari falan yapıp Türkiye ye gelince en ufak kazada katlanan arabalar yapan firma değilmi. Buradaki kullanıcılarda kendi araçlarının küçük bir Ferrari olduğunu düşündükleri marka hani.
    Ne yani Egea Huyndai den dahamı sağlam diyorsun anlamadım eğer oyleyse Ncap ve IIHS lere bir bak. Focus tan sonra Egea falan gelmez onuda bir geç yerden 30 cm yüksek arabayla otobanda 200 ile yürü bakalım ilk viraja 4 teker girebilecekmisin Egea ile. Egea yı yarıştırmak istiyorsan Elentra gibi ağır bir araç ile değil hız limitörü iptal edilmil Accent DCT ile yarıştırmalısın. Elentra her türlü Egea dan bir üst segment ağırlığında. Limitörü kapatılan Bluelar da 230 görüyor.
    OTOSTİL Test verileri

    Soldan Sağa Egea - Focus - Elantra

    0-100 km/s hızlanma (sn) 10.1 11.1 11.3
    0-400 m (sn) 20.7 21.6 22.0
    100-0 km/s fren (soğuk)(m) 39.8 39.5 40.3
    100-0 km/s fren (sıcak)(m) 40.2 39.7 40.6
    Test tüketimi (lt/100 km) 5.1 5.3 5.7

    Egea fiyatı ile kazanmış. Elantra'nın frenlerinin Egea'dan kötü olması şaşırtıcı.

    Performans olarak Egea bariz daha iyi görünüyor, Elantra'nın 136 beygirin sütçü olduğunu kanıtlamışlar, 120 beygirlik focus daha performanslı. Fakat dergilerin test tüketimlerine inanasım gelmiyor nedense, bu işi yapan tanıdıklarım mevcut ve yakıt tüketimi konusunda pek doğru bilgiler vermiyorlar ne yazık ki, hep normalden eksik söylüyorlar. Kendi tecrübelerime göre söyleyeyim 3ü arasından en az yakanı Focus olacaktır. Egea'daki 1.6 multijet performans konusunda çok iyi olsa da tüketim konusunda çok iddialı bir motor değil, rakiplerinden fazla yakıyor (dCi, tdi ve hdi'dan).
    Bazıları satışları düşen satış temsilcisi gibi damlamış buraya Focus yol tutuş olarak en iyisidir bu 3araç arasında konfor olarak Egea...Elantrada konforlu ama Egea gibi bir konforu yok..Focusun konforu eeh işte..

    Dış iç tasarım olarak Egea(Lounge),Elantra,Focus sırasıyla gelir.

    Yok Euroncapmış yok oymuş bireysel kullanıcılar easymi alıyor? Bayilerde bile yok ...

    Beni ilgilendiren urban,lounge versiyonlarıdır..4yıldız almıştır eleştirmenizde hakkınızıdır sonuçta Fiat Grup IIHS de en çok TOP SAFETY PİCK UP(çeşitli markalarının olup girmeside bir etken) notuna ulaşan,Euroncapta en yüksek notları alabilen (Guilia,Stelvio,ghibli vs) araçları üretip gelip burda 4yıldız alması eleştirilir..

    Ama bir arkadaş yazmıştı testten sonra "mühendisler değişiklik yapmış" ki bu değişiklikler sonuca etki ediyor Bknz: 4yıldızlı Civicin 5yıldıza yükselmesi..
  • rampada en iyi fokus çeker.
  • Egea ne alaka listede diyerek girmistim cikiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyatı yok saysam,Focus benim için bu üçlü arasında liderdir.Ama Fiyat göz önüne alındığında Egea öne çıkıyor makul fiyatıyla.
  • Bence doğru liste tam tersi galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neye göre?



    Kime göre?



    MultiJet II iyi güzel de Egea da rakiplerine göre güvenlik zafiyeti var. Sürüşte, yol tutuş konusunda lider Focus net.



    Güvenlikte Elantra liderdir. Hyundai epey gelişim gösterdi.



    Bana kalırsa,



    -Sürüşte Focus

    -Güvenlikte Elantra

    -Motorda Egea

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımı almadan önce focus ve elantra ile test sürüşü yapmıştım, araçlar hemen hemen aynı ayarda, kesinlikle büyük farklar yok. Focus her zamanki gibi daha keyifli bir sürüşe sahip, iç mekanı biraz daha kaliteli ve motor izolasyonu daha iyi idi o kadar. Konfor olarak focus ve egea aynı ayardaydı, elantra yarım tık gerideydi. Performans olarak da en iyisi egea.

    İş satın almaya gelince de, elantraya göre versiyona bağlı olarak 15-20 bin, focusa göre de 36 bin lira fiyat avantajı var egea'nın.

    Bu noktadan sonra tercih yapmak çok kolay oluyor zaten
  • Karşılaştırmaya bak. Egea' nın EuroNcap testindeki neticesi dikkate bile alınmamış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Aracımı almadan önce focus ve elantra ile test sürüşü yapmıştım, araçlar hemen hemen aynı ayarda, kesinlikle büyük farklar yok. Focus her zamanki gibi daha keyifli bir sürüşe sahip, iç mekanı biraz daha kaliteli ve motor izolasyonu daha iyi idi o kadar. Konfor olarak focus ve egea aynı ayardaydı, elantra yarım tık gerideydi. Performans olarak da en iyisi egea.

    İş satın almaya gelince de, elantraya göre versiyona bağlı olarak 15-20 bin, focusa göre de 36 bin lira fiyat avantajı var egea'nın.

    Bu noktadan sonra tercih yapmak çok kolay oluyor zaten

    Bugün bir daha egea testi yaptım hocam boyun kırıyor o torkla.Gaza basmadan ne kadar durabiliyorsunuz?




  • Anthony Hopkins kullanıcısına yanıt
    Sormayın hocam, şu rodaj elimi kolumu bağlıyor Ani hızlanmalardan yüksek devirden uzak duruyorum ama az kaldı bitecek, o zaman tadına rahat rahat bakacağım inşallah.
  • OTOSTİL Test verileri

    Soldan Sağa Egea - Focus - Elantra

    0-100 km/s hızlanma (sn) 10.1 11.1 11.3
    0-400 m (sn) 20.7 21.6 22.0
    100-0 km/s fren (soğuk)(m) 39.8 39.5 40.3
    100-0 km/s fren (sıcak)(m) 40.2 39.7 40.6
    Test tüketimi (lt/100 km) 5.1 5.3 5.7

    Egea fiyatı ile kazanmış. Elantra'nın frenlerinin Egea'dan kötü olması şaşırtıcı.

    Performans olarak Egea bariz daha iyi görünüyor, Elantra'nın 136 beygirin sütçü olduğunu kanıtlamışlar, 120 beygirlik focus daha performanslı. Fakat dergilerin test tüketimlerine inanasım gelmiyor nedense, bu işi yapan tanıdıklarım mevcut ve yakıt tüketimi konusunda pek doğru bilgiler vermiyorlar ne yazık ki, hep normalden eksik söylüyorlar. Kendi tecrübelerime göre söyleyeyim 3ü arasından en az yakanı Focus olacaktır. Egea'daki 1.6 multijet performans konusunda çok iyi olsa da tüketim konusunda çok iddialı bir motor değil, rakiplerinden fazla yakıyor (dCi, tdi ve hdi'dan).




  • Egea+focus/2= elantra
    fiyat olarak egea
    zevk olarak focus
    ikisinin ortalaması elantra
  • kaç para yemişler de guvenlik es gecilmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • egea böyle reklamlara bu kadar para harcayacağına arabasına harcasaymış bu haberlerin doğru versiyonları belki çıkarmış zaten

    egea'nın ciddi ciddi focus'dan iyi olduğunu düşünen var mı?
  • Yol tutuş 10 7 8 7

    Bu değerlendirmeyi yapan bir dergiyi ben kale almam. Egea nın yol sürüşü Focus ve Elentra ya bu kadar yaklaşamaz çünkü 1.3 olanını kullanmış biri olarak otobanda 180 le giderken Focus'a bu kadar yakın dönüşler yapabilmesi mümkün değil keza Elentrada yola çok iyi tutunan bir araç. Ayrıca ara hızlanmalarda Elentra ağırlıktan dolayı geri kalıyor olsada otoban sürüşlerinde her iki aracında eline verecek kadar iyi bir motoru var. Ben Focus 3.5 ile otobanda yeni Elentraları yetişemiyorum ki düzde bile 215 e kadar yürüyebiliyorum Focus ile.
  • Bazıları satışları düşen satış temsilcisi gibi damlamış buraya Focus yol tutuş olarak en iyisidir bu 3araç arasında konfor olarak Egea...Elantrada konforlu ama Egea gibi bir konforu yok..Focusun konforu eeh işte..

    Dış iç tasarım olarak Egea(Lounge),Elantra,Focus sırasıyla gelir.

    Yok Euroncapmış yok oymuş bireysel kullanıcılar easymi alıyor? Bayilerde bile yok ...

    Beni ilgilendiren urban,lounge versiyonlarıdır..4yıldız almıştır eleştirmenizde hakkınızıdır sonuçta Fiat Grup IIHS de en çok TOP SAFETY PİCK UP(çeşitli markalarının olup girmeside bir etken) notuna ulaşan,Euroncapta en yüksek notları alabilen (Guilia,Stelvio,ghibli vs) araçları üretip gelip burda 4yıldız alması eleştirilir..

    Ama bir arkadaş yazmıştı testten sonra "mühendisler değişiklik yapmış" ki bu değişiklikler sonuca etki ediyor Bknz: 4yıldızlı Civicin 5yıldıza yükselmesi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksiciler bunu beğendi
  • AO A kullanıcısına yanıt
    Evet yola tutunamayan bir araç 230lara kadar kolay ulaşabiliyor vay arkadaş mühendislerin hatasına bak sen...Focustan sonra Egea gelir yol tutuş karşılaştırmasında, yok motor olarak eline verirmiş Multijetin eline belki Dci verir ...Gerisi yanına yaklaşamaz Ne performans,ne sağlamlık nede tüketim konusunda..Ağırlıktan kaybetmişmiş elantra; Hyundai bilmiyorum hafif araba yapmayı?

    (Bütün üreticiler hafif platformlara geçip sağlamlık Ve Tüketim değerlerini olumlu sonuçlandırmaya çalışıyor)

    Halbuki 1,3ün yüksüz verileri bile 11,7saniyeydi galiba..

    (Yazmıyacağım diyorum ama şu yorumları gördükten Sonra yazmamak elde değil)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egea motor performansıyla ve donanımıyla baya iddialı bu hyundai yine tüketiciyimi kandırıyor acaba(geçmişte kandırmıştı) 136 beygir nerde merak ediyorum arada 16 beygir var az buz değil 136 beygir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.