Şimdi Ara

Efsane Murat Serisi Kronolojisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
10
Favori
3.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
61 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Murat adı Fiat markasının Türkiye'ye uyarlanmasıdır. Koç Holding ve Fiat bu isim değişikliğiyle Türk tüketicisine yerli bir otomobil sunumunu vurgulamak için yapılmıştır. Fiat, İspanya'da da aynı isim değişikliğini o zamanki ortağı Seat ile de uygulamış, İspanya'da satışa sunulan Fiat araçları Seat adıyla,Amerika'da Brava olarak satıldığı görülmüştür.


    -Murat 124
    Efsane Murat Serisi Kronolojisi

    “Murat 124” nam-ı diğer “Hacı Murat” 1971’de Bursa’daki Tofaş Otomobil fabrikasında Fiat 124 şasesine oturtularak üretilen Türkiye’nin yabancı lisanslı ilk otomobilidir. 1971-1977 arasında 134 bin 867 adet üretilmiştir. Kuş serisinin üretiminin başlamasıyla 1977 yılında üretimi durdurulmuştur.1984 yılında Tofaş Serçe adıyla yeniden üretimine başlanmış, 1995 tarihinde bu kez tamamen durdurulmuştur.Lakap olarak Hacı Murat denmesinin sebebi ise 1974’lü yıllarda hacca arabayla gitme serbest bırakıldı. Birçok kişi sıra bekleyerek aldığı 124’lerle hacca gitti ve geldi. Dolayısıyla araçlara da bu lakap verildi. Hatta yoğunluktan dolayı sonrasında arabayla giriş yasaklandı.Ayrıca Rusya'da da Lada markası altında VAZ-2101, VAZ tarafından 1970-1988 yılları arasında üretilmiştir. Araç şirketin ürettiği ilk otomobildir. Station wagon modeli ise VAZ-2102 olarak bilinmektedir.VAZ-2101'den VAZ-2106 ya kadar Fiat 124 Şasesi kullanılmıştır. VAZ-2106 olarak bilinen modeli 2006 yılına kadar üretilmiştir.Hindistan'da ise Premier Automobiles Limited markası nissan ile anlaşarak nissan manüel vites sistemi ve motoru ile üretilmiştir.Ne yazıkki Peugeot'un 2001 de Hindistan pazarını altüst etmesi sonucu üretimine son verilmiştir.Kore'de Fiat-Kia adıyla satılırken,yine Lada Mısır'da da araçlarını satmıştır.İspanya'da da Seat 124 olarak 1968'den 1975'e kadar Faceliftli bir versiyonu üretildi.
    -Murat 131

    Efsane Murat Serisi Kronolojisi

    Fiat'ın bu modeli Türkiye pazarında Murat 131, İspanya'da Seat 131, Amerika'da Fiat Brava olarak bilinir. Fiat 131, kendisinin yerine gelen Fiat Ritmo'nun sedan sürümü Fiat Regata'nın yanı sıra Şahin, Doğan ve Kartal modellerinin de öncüsüdür ve üretimi Türkiye'de 1987 yılı sonuna kadar devam etmiştir. Bu aracın Türkiye'de bulunmayan, Fiat'ın resmi modifiye şirketi Abarth tarafından geliştirilen 2000 motorlu sürümü 1970'li yıllarda Dünya Ralli Şampiyonasında boy göstermiş ve pek çok başarı elde etmiştir.

    Türkiye'de 29 Aralık 1976'da üretimine başlanan Murat 131 serisi, 1981'de 131 Şahin (Fiat 131 Mirafiori CL karşılığı) ve 131 Kartal (Fiat 131 Panorama CL karşılığı) ve 1982'de 131 Doğan (Fiat 131 Supermirafiori) olarak sınıflandırılmaya başlanmıştır. 1985'te Murat 131 Kartal, sadece Türkiye'ye özgü bir tasarımla değiştirilmiş ve aracın arka kısmı, C sütunundan itibaren yükseltilip büyütülmüştür.2002 yılında Tofaş Bursa'daki üretim bantları sökülerek Afrika'da Etiyopya Cumhuriyeti'nde bulunan Holland Otomotiv Firması'na satılmıştır. 2010 yılına kadar kuş serisi mamuller Afrika'da Holland adıyla üretilmeye devam etmiştir.1977'den 1983'e kadar T Stop, daha sonrasında 1987'ye kadar bildiğimiz dikdörtgen stopla üretilmiştir.Modelin İtalyan kuzeni olan 131 Abarth modeli 3 yıl Dünya Ralli Şampiyonasında (WRC) birinci olmuştur. (1977,1978,1980 yılları)Döneminde 5 ileri olarak üretilen sedan araç sadece 5 tane vardır. 131'ler de bu araçlardan biridir.

    Peki Bu Aralıkta Başka Araçlar Yok Mu ? -Var.

    -Fiat 125

    Efsane Murat Serisi Kronolojisi

    125, İtalyan otomotiv üreticisi FIAT'ın geliştirdiği orta-üst sınıf aile otomobilidir. 1967-1972 yılları arasında üretimde kalmıştır. FIAT'ın orta sınıf sedan otomobili FIAT 1500'ün ardılı, üreticinin en son arkadan itişli otomobili olan 132'nin öncülüdür. İtalya'daki Alfa Romeo Giulia sedan modeline rakip olarak piyasaya sunulmuş, İtalya'da 1972'deki üretimi sona erdikten sonra Polonya başta olmak üzere pek çok ülkede üretimi devam etmiştir.Polonya'da FSO tarafından Polski Fiat 125p olarak üretilmiştir.Polonta üretiminin en belirgin özelliği farlarının yuvarlak çerçeveli değil de kare çerçeveli olmasıdır.Hatta ön kısımda turuncu bir sinyal bile bulunuyordu (bkz;link)Yugoslavya'da The Zastava 125 gibi bir isimle de üretildi.Aynı şekilde Mısır da Nasr 125 modelini üretti.Arjantinde de üretilen bu modelin başlarda ismi Fiat-Concord iken sonralarda Sevel ismine dönüşmüştür.

    -Fiat 126(BİS)
    Efsane Murat Serisi Kronolojisi

    İtalyan otomobil üreticisi FIAT tarafından 1972-2000 yılları arasında üretilmiş olan mini sınıf bir otomobildir. İlk olarak 1972 yılında Torino otomobil fuarında tanıtılmıştır. Bielsko-Biala'da üretilen modelleri Polski Fiat 126p olarak adlandırılır.Ve Türkiye'de de bis olarak geçer.25 beygirlik bu tosuncuk 4 kişi yüklenip taşınabilir bile.Çok küçük olmasına rağmen saatte 100 km yapabilir fakat 0-100 ü 48 saniyedir.

    -Fiat 127

    Efsane Murat Serisi Kronolojisi

    Fiat 127, İtalyan otomobil üreticisi firması Fiat'ın 1971-1983 yılları arasında ürettiği küçük modeldir. Önden çekişli olan bu model 4 viteslidir. Araçta 3 kapı (Hatchback), 2 kapı (sedan) seçenekleri vardır. Ayrıca Seat ın da 127 modeli vardır. Aynı araçlardır ancak logoları farklıdır.

    -Fiat 128

    Efsane Murat Serisi Kronolojisi

    Fiat 128, İtalyan otomobil firması Fiat ın 1969-1985 yılları arasında ürettiği araçtır. Fiat'ın en uzun süreli ürettiği araçlardandır. Fiat X1/9 un temeli bu araba ile atılmıştır. Araba eskiden coupe, Sedan ve Station wagon(Arjantin) de satılmıştır. Motoru Murat 124 de kullanılan motordur. 1970 yılında Avrupa Yılın Otomobili ödülünü almıştır.1985 yılında üretimden kalkmıştır.Nasr 128 GLS 1300,SEAT 128,Zastava 128/101 gibi modelleri de bulunmaktadır.

    -Fiat 129

    İlginç bir şekilde hiç bir zaman piyasaya sürülmedi.

    -Fiat 130
    Efsane Murat Serisi Kronolojisi
    Fiat 130, İtalyan Üretici Fiat'ın 1969-1977 yılları arası ürettiği modeldir. Araba hem sedan, hem de station wagon olarak üretilmiştir. 3 vitesli otomatik, 5 vitesli düz vitesi vardır.Muscle car tarzı bir yapısıyla büyüleyici bir görünüme sahiptir.Ülkemizde bulunsaydı eminim koleksiyonluk bir araç olacaktı.

    -Fiat 132/Argenta

    Efsane Murat Serisi Kronolojisi

    Fiat 132, 1972'den 1985'e kadar İtalyan otomobil şirketi Fiat tarafından üretilen büyük bir aile otomobilidir. Markanın ürettiği son arkadan itişli otomobil olması bakımından önemli bir araçtır. 1972 yılında İtalya'da üretimi durdurulan orijinal Fiat 125'in ardılıdır. Baştan ayağa yenilenen gövdesi, arkada bağımsız süspansiyon sistemi ile dikkat çekti. Bu benzer altyapı 2 yıl kadar sonra daha küçük model olan Fiat 131'e de uygulanmıştır. Fiat 132 sadece sedan kasa ile üretilmiştir. 1978 yılında makyajlanarak Argenta adını aldı. Kare farlar, yeni ızgaralar ve tamponlar 2 nesil Fiat Argenta'nın da karakteristiğiydi. 1983 yılında ikinci defa makyajlanarak Fiat Regata'ya benzetildi. 1985 yılında yerini Giugiaro tasarımı Fiat Croma'ya devretti.


    Kuş Serisini Okumak için Tıklayınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-259E5AF80 -- 11 Aralık 2017; 17:39:29 >







  • Sevgili dostum oneriniz icin tesekkurler.



    3 universite bitirdim. Kismetse 2 tane daha bitirecegim. Yakin ve uzak tarih ile ilgili elimde onlarca kitap var. Iciniz rahat etsin o yuzden.



    Ilim çinde dahi olsa gidip aliniz deniyor. Sevgili baslik sahibi dostum özet halinde cok guzel bilgi paylasmis. Bizler de hakkini vermeliyiz ki kalite artsin.



    Size benden bir tavsiye. Mercimek kadar dahi olsa bilgi edinin ve burada paylasin. Tabi edinebilirseniz...



    Mutlu olun. Durduk yere olusan bu gerginlik yuzunden ihtiyaciniz oldugunu dusunuyorum.
  • Elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık keyifle okuduk

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlerde adımla ve yaşımla eşdeğer, hac görmüş 73 model bi Murat 124 alabilirim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir konu olmuş, emeğinize sağlık...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakında kuş grubunun yurtdışında ve türkiyede kronolojisini paylaşacağım şuan derliyorum.
  • Ellerinize ve emeğinize sağlık hocam..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık
    132 serisi gözünüzden mi kaçtı acaba? O da gerçekten güzel aracti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 8 Aralık 2017; 21:26:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Emeğinize sağlık
    132 serisi gözünüzden mi kaçtı acaba? O da gerçekten güzel aracti.

    Unutmuşum.Eklendi
  • Elinize sağlık ama ladayı untmuşsunuz sanırım. Bu araç Rusyada Fiat lisansıyla Lada ismiyle üretildi. 2012 yılına kadar üretimi devam etti.
  • Bence 124 kasa hepsinden ikonik ve sağlamdı şasesi iyiydi 131 Muratlar çok daha fazla çürüdü hatta şerce bile Şahinler den daha sağlam kaldı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Donanimhaber'in en cok ilgimi ceken bölumlerinden otomotiv bolumun tartismasiz son zamanlarda paylasilan en guzel icerigi.



    Tesekkur ederim hayatima bugun yeni bir genel kultur bilgisi kattiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sürattrage

    Elinize sağlık ama ladayı untmuşsunuz sanırım. Bu araç Rusyada Fiat lisansıyla Lada ismiyle üretildi. 2012 yılına kadar üretimi devam etti.

    Vaz serisi olarak Autovaz markası lada altında üretmiş fakat sadece 124ü kullanmış ulaştığım bilgilere göre.Ayrıca diğer ülkelerinkini de ekliyorum şuan.Sürç-i lisan Eylediysek affola çoğu şeyi çevirmek zorunda kalıyorum.Türkçe bilgi çok az.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-259E5AF80 -- 9 Aralık 2017; 3:13:31 >
  • Elinize sağlık zevkle okudum . 125 e bir tek ben bayıldım heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel konu elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğe saygı +rep

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0-100 kmh hızlanma 48 saniye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 132 bu isin krali olmus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize saglik. 132 gercekten cok güzel olmuş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık.



    Harika kronolojik bilgilendirici bir sunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.