Şimdi Ara

edc şanzıman 1 den 2 ye geçişte sarsıntı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
18.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Böyle kullanıldıktan sonra otomatik şanzımanlı araba almanın ne manası var, otomatik şanzımanın ne manası var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Böyle kullanıldıktan sonra otomatik şanzımanlı araba almanın ne manası var, otomatik şanzımanın ne manası var?

    tam da aynısını yazacaktım çok yaşayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Böyle kullanıldıktan sonra otomatik şanzımanlı araba almanın ne manası var, otomatik şanzımanın ne manası var?

    bence oto. sanziman demek sol ayagin bosta olmasi demek, vites kolunu sadece dur kalk trafik kosulunda bir tik yukari atmanin ne zorlugu var ki parmak hareketi ile bile atilabiliyor, debriyaja basmiyoruz sonucta, dsgde de bu sorun var edcde de. demek muhendissel olarak cozulemeyen bir zorluk var. el bilegimi biraz kullanmamak icin sanzimanin sagligini riske atmaya degmez bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Ekim 2014; 16:00:46 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Böyle kullanıldıktan sonra otomatik şanzımanlı araba almanın ne manası var, otomatik şanzımanın ne manası var?

    sol ayak boşta akşam sol ayak ağrısı yok uzanıp elini vitese götürme derdi yok bi kulakçığa basıyorsun hepsi bu ki

    arkadaşın demek istediği sanırım aracın sürekli 1-2 arasında gidip gelmesini yoğun trafikte engelleyin demek istemiş sanırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Böyle kullanıldıktan sonra otomatik şanzımanlı araba almanın ne manası var, otomatik şanzımanın ne manası var?

    bence oto. sanziman demek sol ayagin bosta olmasi demek, vites kolunu sadece dur kalk trafik kosulunda bir tik yukari atmanin ne zorlugu var ki parmak hareketi ile bile atilabiliyor, debriyaja basmiyoruz sonucta, dsgde de bu sorun var edcde de. demek muhendissel olarak cozulemeyen bir zorluk var. el bilegimi biraz kullanmamak icin sanzimanin sagligini riske atmaya degmez bence.

    Ben far veya silecek sensörüne ne gerek var parmağınızın ucunun bir hareketine bakar dediğimde eksilenirdim. :)

    Otm şanzıman demek gaz, fren bu kadar. Tamamen yola konsantre olacaksınız. Vites p'de d'ye alınır, yol bitip park edince tekrar geri p ye alınır. Bu kadar basit. Otomatik şanzıman konforu budur. Bir çok üretici adam gibi otm şanzıman yapamıyor diye aman elin iki hareketi vs diye savunmak anlamsız. Ben konfor için aldığım araçta, traifkte sürekli boş-vite-boş, vites yapacaksam o zaman o şanzımanın bana ne getirisi var.

    Mis gibi tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların yerine, bu dandik robotize kavramalı çakma otm şanzımanları yapıyorlar. Hepsi sorunlu, yok ısınır, yok devre yakar, yok korozyon yapar. Neymiş ısınmasın diye boşa alacakmışım. Kusura bakılmasın da bu 80lerde atariler fazla ısınınca "çok ısınmış biraz kapatalım da soğusun" demekten farklı değil. Yetersiz, sorunlu teknoloji.

    Ben bugün size 4 ileri tam otm desem, hepiniz aooov 4 ileri olur mu tarihi eser o, çok yakar o, dandiktir o, bilmemne diye önyargılarla yazarsınız da yazarsınız. Bahsettiğim citroen 2000li yılların başında verdiği 4 ileri. 3 yıl sürdük, 1 kere yok boşa alma gerekliliği, yok sarsarak vites atma, yok aman sarmasın diye vites atma anında ayağı gazdan çekme, yok ısınma, yok kavrama, yok mekatronik bilmemne hiç bir sıkıntı yaşamadık. Alırdın p'de d'ye, park ederdin d'den p'ye bu kadar. Otm şanzıman budur.

    Şimdi çıkardı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diye bir hilkat garibesi, neymiş sarsmasın diye vites aralarında tam o anda ayağımı gazdan çekecekmişim..peh..

    Otm şanzıman yaygınlaşınca her marka ben de sunayım diye olur, olmaz çöp şanzımanla doldurdu piyasayı. Şu an elle tutulur tek tork konvertörlü de bmw veriyor. Kalanı hep sıkıntı, hep risk. Ondan sonra böyle yazarsınız işte, yok dur kalkta boşa alın, yok ayağını çekin, yok manuel sürün bilmemne diye. Abesle iştigal başka birşey değil. Savunulabilecek hiç bir yanları yok bu kusurlu çakma otm şanzımanların.

    Şanzımanın sağlığını düşünüp, ona bebek bakıcılığı yapacaksanız, sürekli siz manuel olarak müdahale edecekseniz, o zaman niye otm alasınız ben bunu söylüyorum işte..




  • edc,dsg vb..
    Sanzimanlar kaliteli değiller benimde bircok arkadaşım bu sorunu yasiyolar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Böyle kullanıldıktan sonra otomatik şanzımanlı araba almanın ne manası var, otomatik şanzımanın ne manası var?

    bence oto. sanziman demek sol ayagin bosta olmasi demek, vites kolunu sadece dur kalk trafik kosulunda bir tik yukari atmanin ne zorlugu var ki parmak hareketi ile bile atilabiliyor, debriyaja basmiyoruz sonucta, dsgde de bu sorun var edcde de. demek muhendissel olarak cozulemeyen bir zorluk var. el bilegimi biraz kullanmamak icin sanzimanin sagligini riske atmaya degmez bence.

    Ben far veya silecek sensörüne ne gerek var parmağınızın ucunun bir hareketine bakar dediğimde eksilenirdim. :)

    Otm şanzıman demek gaz, fren bu kadar. Tamamen yola konsantre olacaksınız. Vites p'de d'ye alınır, yol bitip park edince tekrar geri p ye alınır. Bu kadar basit. Otomatik şanzıman konforu budur. Bir çok üretici adam gibi otm şanzıman yapamıyor diye aman elin iki hareketi vs diye savunmak anlamsız. Ben konfor için aldığım araçta, traifkte sürekli boş-vite-boş, vites yapacaksam o zaman o şanzımanın bana ne getirisi var.

    Mis gibi tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların yerine, bu dandik robotize kavramalı çakma otm şanzımanları yapıyorlar. Hepsi sorunlu, yok ısınır, yok devre yakar, yok korozyon yapar. Neymiş ısınmasın diye boşa alacakmışım. Kusura bakılmasın da bu 80lerde atariler fazla ısınınca "çok ısınmış biraz kapatalım da soğusun" demekten farklı değil. Yetersiz, sorunlu teknoloji.

    Ben bugün size 4 ileri tam otm desem, hepiniz aooov 4 ileri olur mu tarihi eser o, çok yakar o, dandiktir o, bilmemne diye önyargılarla yazarsınız da yazarsınız. Bahsettiğim citroen 2000li yılların başında verdiği 4 ileri. 3 yıl sürdük, 1 kere yok boşa alma gerekliliği, yok sarsarak vites atma, yok aman sarmasın diye vites atma anında ayağı gazdan çekme, yok ısınma, yok kavrama, yok mekatronik bilmemne hiç bir sıkıntı yaşamadık. Alırdın p'de d'ye, park ederdin d'den p'ye bu kadar. Otm şanzıman budur.

    Şimdi çıkardı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diye bir hilkat garibesi, neymiş sarsmasın diye vites aralarında tam o anda ayağımı gazdan çekecekmişim..peh..

    Otm şanzıman yaygınlaşınca her marka ben de sunayım diye olur, olmaz çöp şanzımanla doldurdu piyasayı. Şu an elle tutulur tek tork konvertörlü de bmw veriyor. Kalanı hep sıkıntı, hep risk. Ondan sonra böyle yazarsınız işte, yok dur kalkta boşa alın, yok ayağını çekin, yok manuel sürün bilmemne diye. Abesle iştigal başka birşey değil. Savunulabilecek hiç bir yanları yok bu kusurlu çakma otm şanzımanların.

    Şanzımanın sağlığını düşünüp, ona bebek bakıcılığı yapacaksanız, sürekli siz manuel olarak müdahale edecekseniz, o zaman niye otm alasınız ben bunu söylüyorum işte..

    ben debriyaja basmayayim birde araba geri kaydirmasin ve motorun stop etme derdi olmasin diye otomatik alanlardanim. ayrica bu robotize sanzimanlari savunmuyorum, malesef tam otomatik ve az yakan bir sanziman yok , e kalkip fluenceye zf sanziman taktiracak halimiz olmadigina gore eldeki malzeme bu. makine de calismasini bana uyarlayamayacagina gore ben makineye uymak zorundayim. ki dedigim gibi bir zorlugu yok olayin. ben cebimden olasi cikacak para yerine biraz azicik cok ufak bir duzeyde konforumdan fedakarlik etmey raziyim. razi olmayan dediginiz gibi bmw alacak para biriktirsin. demek istedigim ben otomatik araba aldim d ye alirim surerim bozulursa ureticinin sorunu genellemesi garanti bitinceye kadar. garanti bittikten sonra serviste soylenir durursunuz ben d de surdum sanziman bana yamuk yapti diye. hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Ekim 2014; 17:29:51 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • toutonic T kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    bir forumda alıntı yaptım. aynı sorun bende de var bende hafta sonu servise gidip yazılım yaptıracağım.

    Bir alıntı:
    Özellikle uzun yol seyahatlerinde gaza yüklendiğinizde 5. vitesten 6. vitese geçerken cırtlama şeklinde bir ses geliyor.
    Serviste EDC yazılımını yeniden yüklettiğinizde hem bu ses kaybolacak hem de eğer şikayetçiyseniz 1 ve 2. vites arasında
    ki karasızlık minimum seviyeye ineceğini söylediler bende ücretsiz yazılımı yüklettim.
    Sonuç: Mükemmel oldu sorun çözüldü. Hatta yeniden yüklenen yazılımda 1. ve 2. vites geçişleri daha yumuşadı.
  • Vay arkadaş. Araba bile vites atıp atmamakta kararsız kalıyor. Manuelde aynı durum söz konusu olduğunda yarım gaz yarım debriyaj gidiliyor. Sarsıntı engelleniyor. Araba naapsın. Debriyaj yok ki. Devrini alamadığı zaman tak tuk vites değiştiriyor.

    Yazılanlara bakılırsa olay arıza gibi görünmüyor. Motoru 10 km hızda 2000 devire çıkartan vites dişlisi olsaydı heralde bu sarsıntı yaşanmazdı.
  • Merhabalar,

    2012 model 75 binde edc dizel megan 3 aracımda yavaşça hızlanma esnasında 1 den 2 ye geçişlerde genelde sirkeleyerek vites atıyor. Bir çok arkadaşda aynı problem var sanırım. Bu durumu renualt yetkili servisine aktardım. Ustayla beraber denemeye çıktık. Normalde EDC lerinin kronik problemi olduğunu ama benim araçta sarsıntılı geçişler belirgin olduğundan normal olmadığını söyledi. Zamanla aşınan baskı balatanın kavrama noktası değiştiğinden yeni noktalarının tanımlanması için yazılım ile güncelleme yapalım dedi. 200 TL ye yazılım atacağını büyük ihtimalle düzeleceğini söyledi. kesin düzelme garantisi vermediğinden yaptırmadım.
    Asıl burada aktarmak istediğim durum kavrama noktasının kendimiz tarafından da tanıtımı yapılabildiği usta tarafından aktarıldı. Şu şekilde yapılıyormuş. Araç Manuel modda 4. viteste iken yüklenip 5. vitese atana kadar gazlıyoruz. (max 4500 devirde bir üst vitese atıyor zaten) 5. vitese girince ayağımızı gazdan çekip tekrar 4. vitese düşüne kadar süzülerek vites düşürmesini bekliyoruz. Yeni kavrama noktasının tanıtımı için 15-20 defa uygulamam gerektiği aktarıldı. Gerçektende faydası oldu. Fakat 1000 km sonra aynı sorun tekrarladı. Ama ben yollarımız müsait olmadığından ustanın söylediği 15-20 tekrarı yapamadım. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar denesin umarım faydasını görürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhsahan

    Merhabalar,

    2012 model 75 binde edc dizel megan 3 aracımda yavaşça hızlanma esnasında 1 den 2 ye geçişlerde genelde sirkeleyerek vites atıyor. Bir çok arkadaşda aynı problem var sanırım. Bu durumu renualt yetkili servisine aktardım. Ustayla beraber denemeye çıktık. Normalde EDC lerinin kronik problemi olduğunu ama benim araçta sarsıntılı geçişler belirgin olduğundan normal olmadığını söyledi. Zamanla aşınan baskı balatanın kavrama noktası değiştiğinden yeni noktalarının tanımlanması için yazılım ile güncelleme yapalım dedi. 200 TL ye yazılım atacağını büyük ihtimalle düzeleceğini söyledi. kesin düzelme garantisi vermediğinden yaptırmadım.
    Asıl burada aktarmak istediğim durum kavrama noktasının kendimiz tarafından da tanıtımı yapılabildiği usta tarafından aktarıldı. Şu şekilde yapılıyormuş. Araç Manuel modda 4. viteste iken yüklenip 5. vitese atana kadar gazlıyoruz. (max 4500 devirde bir üst vitese atıyor zaten) 5. vitese girince ayağımızı gazdan çekip tekrar 4. vitese düşüne kadar süzülerek vites düşürmesini bekliyoruz. Yeni kavrama noktasının tanıtımı için 15-20 defa uygulamam gerektiği aktarıldı. Gerçektende faydası oldu. Fakat 1000 km sonra aynı sorun tekrarladı. Ama ben yollarımız müsait olmadığından ustanın söylediği 15-20 tekrarı yapamadım. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar denesin umarım faydasını görürler.

    Hocam konuyu hortlatmışsın iki yıl sonra
    1-2 kararsızlığı Edc nin huyudur düzelmez.
    Senin gaza basmanla alakalı bir durum. Gaza istikrarlı basıldığında şanzıman kararsızlık yaşamaz.
    aracınızı boşuna kurcalatmayın derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhsahan

    Merhabalar,

    2012 model 75 binde edc dizel megan 3 aracımda yavaşça hızlanma esnasında 1 den 2 ye geçişlerde genelde sirkeleyerek vites atıyor. Bir çok arkadaşda aynı problem var sanırım. Bu durumu renualt yetkili servisine aktardım. Ustayla beraber denemeye çıktık. Normalde EDC lerinin kronik problemi olduğunu ama benim araçta sarsıntılı geçişler belirgin olduğundan normal olmadığını söyledi. Zamanla aşınan baskı balatanın kavrama noktası değiştiğinden yeni noktalarının tanımlanması için yazılım ile güncelleme yapalım dedi. 200 TL ye yazılım atacağını büyük ihtimalle düzeleceğini söyledi. kesin düzelme garantisi vermediğinden yaptırmadım.
    Asıl burada aktarmak istediğim durum kavrama noktasının kendimiz tarafından da tanıtımı yapılabildiği usta tarafından aktarıldı. Şu şekilde yapılıyormuş. Araç Manuel modda 4. viteste iken yüklenip 5. vitese atana kadar gazlıyoruz. (max 4500 devirde bir üst vitese atıyor zaten) 5. vitese girince ayağımızı gazdan çekip tekrar 4. vitese düşüne kadar süzülerek vites düşürmesini bekliyoruz. Yeni kavrama noktasının tanıtımı için 15-20 defa uygulamam gerektiği aktarıldı. Gerçektende faydası oldu. Fakat 1000 km sonra aynı sorun tekrarladı. Ama ben yollarımız müsait olmadığından ustanın söylediği 15-20 tekrarı yapamadım. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar denesin umarım faydasını görürler.

    Dışarda yazılımla vites öğretisi yapan özel servis vardır iyi araştırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kergit kullanıcısına yanıt
    Çünkü aracı alalı 3 ay oldu. Araştırmalarımı paylaşmak istedim. Haklısın istikrarlı basınca sorun olmuyor. Fakat sıkışık trafikte istikrarlı basamıyorsunuz.
  • 6 sene kullandım hocam Megane 1.5 dci edc. Aynı olay benim araçta da vardı. Aşırı ağır trafikte devamlı dur kalk yapıyorsanız, şanzımanın kafası karışıp, yükseltme ve düşürme konusunda seçim yapmakta zorlanıyor.

    Bunu normal kabul edeceksiniz, çünkü bir çözümü yok. Zira aracın ön tamponuna sensör koymaları gerekir şanzımanın önünü görmesi için.

    Kolay kolay bozulacak bir şanzıman değil, şayet eşşek niyetine binmiyorsanız.

    Ben Megane'ı 123 bin km'de sattım, bu pürüz dışında ne çekiş sıkıntısı ne tekleme ne de başka bir sorun vardı. Megane 4 aldım, onda bu sorun daha az görünür halde ama yine de var. Dsg ile karıştırmayın yani, korkulacak bir mevzu değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Amon_Amarth -- 9 Ağustos 2017; 10:14:32 >
  • Normal bir durum. çift ve tek kavramalı şanzımanların ortak sorunu bu. yakında 2 den 1 e düşmelerde de silkeleme yapmaya başlar. yakın zamanda müdahale edilirse kalibrasyon veya yeni yazılım ile çözülebilir. ilerleyen zamanlarda baskı balata veya volant değişimleri ile sonuçlanabilir. bir an önce servise gösterin bence.
  • Vay be konudaki araç bir Vw olsaydi ve şanzıman dsg olsaydi buralar yıkıliyodu şimdi.. Ama ne hikmetse Dsg dışındaki başka çift kavrama şanzımanlarda arıza çıkınca herkesin kurduğu cümleler aynı.. "normal bir durum,olabilir vb."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 9 Ağustos 2017; 11:29:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhsahan

    Merhabalar,

    2012 model 75 binde edc dizel megan 3 aracımda yavaşça hızlanma esnasında 1 den 2 ye geçişlerde genelde sirkeleyerek vites atıyor. Bir çok arkadaşda aynı problem var sanırım. Bu durumu renualt yetkili servisine aktardım. Ustayla beraber denemeye çıktık. Normalde EDC lerinin kronik problemi olduğunu ama benim araçta sarsıntılı geçişler belirgin olduğundan normal olmadığını söyledi. Zamanla aşınan baskı balatanın kavrama noktası değiştiğinden yeni noktalarının tanımlanması için yazılım ile güncelleme yapalım dedi. 200 TL ye yazılım atacağını büyük ihtimalle düzeleceğini söyledi. kesin düzelme garantisi vermediğinden yaptırmadım.
    Asıl burada aktarmak istediğim durum kavrama noktasının kendimiz tarafından da tanıtımı yapılabildiği usta tarafından aktarıldı. Şu şekilde yapılıyormuş. Araç Manuel modda 4. viteste iken yüklenip 5. vitese atana kadar gazlıyoruz. (max 4500 devirde bir üst vitese atıyor zaten) 5. vitese girince ayağımızı gazdan çekip tekrar 4. vitese düşüne kadar süzülerek vites düşürmesini bekliyoruz. Yeni kavrama noktasının tanıtımı için 15-20 defa uygulamam gerektiği aktarıldı. Gerçektende faydası oldu. Fakat 1000 km sonra aynı sorun tekrarladı. Ama ben yollarımız müsait olmadığından ustanın söylediği 15-20 tekrarı yapamadım. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar denesin umarım faydasını görürler.

    ClioII den itibaren şirkette hep renault kullandım. Manuel araçlarında bile 1. vitesi sıkıntılıdır 2. viteste giderken süratiniz 5km'ye düştüğü için 1'e atarsınız vitesi hadi gaza bas bakalım önce sert şekilde bir yığılır öne doğru sonra yürür sıfır km olanı bile. Yaşadığınız şey bunun otomatik olanı, araca o kararsızlığı yaşatmazsanız bence sıkıntı olmaz. Trafikte manuel kullanın ve vitesi mümkün olduğu kadar durmadıkça 1'e düşürmeyin. Normal devirli kullanımda da sorun varsa şanzıman yağına baktırmanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Vay be konudaki araç bir Vw olsaydi ve şanzıman dsg olsaydi buralar yıkıliyodu şimdi.. Ama ne hikmetse Dsg dışındaki başka çift kavrama şanzımanlarda arıza çıkınca herkesin kurduğu cümleler aynı.. "normal bir durum,olabilir vb."

    Kronik bir silkelemeden bahsediyoruz.
    Dsg de ağzı yananlar ufak tefek masraflarla kurtulamadığı için insanların isyanı büyük oluyor.
    Yinede edcyi kötüleyelim isterseniz aklınız kalmasın içiniz rahatlasın
  • Otamatik sevmem ama şirket için kiraladık eski de, 100.000km'yi aşmış hepsi ama EDC var dizel, araba yağ gibi akıyor, şans işidir arızası DSG gibi kronik bir sorunu yok bu şanzımanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Vay be konudaki araç bir Vw olsaydi ve şanzıman dsg olsaydi buralar yıkıliyodu şimdi.. Ama ne hikmetse Dsg dışındaki başka çift kavrama şanzımanlarda arıza çıkınca herkesin kurduğu cümleler aynı.. "normal bir durum,olabilir vb."

    Kronik bir silkelemeden bahsediyoruz.
    Dsg de ağzı yananlar ufak tefek masraflarla kurtulamadığı için insanların isyanı büyük oluyor.
    Yinede edcyi kötüleyelim isterseniz aklınız kalmasın içiniz rahatlasın


    Nasıl yani anlamadım. Garantisi biten EDC arızalandığında ufak tefek masraflarlamı kurtuluyorsunuz ? Mesela garantisi bitmiş bir arızalı EDC şanzımanın değişim masrafı nedir ?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.