Şimdi Ara

Ecoboost yerine Dizelmi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam Arkadaşlar ;

    Yaklaşık 5 ay önce 0 km yeni focus ecoboost 1.0 motorlu aracımı severek aldım . Fakat aracım 1000 cc olmasına rağmen şu an için aşırı bir tüketime sahip. İşim gereği her gün sıkışık olarak köprü trafiğinde gidip gelmekteyim. Araç şu an 4000 km civarında ve şehiriçinde bir depo benzinle maksimum dikkat ederek kullandığımda 510 -520 km civarı gidebiliyorum. Acaba rodaj dönemi olan 5000 km sınırını geçince daha düşermi tüketim . Yoksa otomobilimi çok fazla eskimeden satıp dizel bir araca mı geçsem .Zararım çok fazla olurmu ? Bu arada yakıt dışında aracımın genel performansından oldukça memnun olduğumu belirtmek isterim .. Ama hemen azalan yakıt deposu da moralimi fena halde bozuyor :(



  • Ben 1.4 turbo benzinli araçla çokta sıkışık olmayan trafikte 550 km civarı yapabiliyordum siz köprü trafiğinde 520 km'yi görüyorsanız gayet iyi bence..Rodaj sonrası yani en azından 10 bini devirdikten sonra biraz daha düşecektir ki sanırım bir depoyla 600 km'yi görebilirsiniz gibime geliyor..DAha uzun menzil istiyorsanız (700+ km) tabi ki dizel almalısınız ama bence acele etmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demir25


    senin araba gayet iyi yakıyor o rezil trafikte.
    Eğer arabaya mecbur değilsen toplu taşıma öneririm.
  • havanında etkisi var ısı biraz daha arttıgı zaman tüketiminiz biraz daha düşecektir
  • biraz daha kilometre yapınca ve havalar ısınınca düşer yakıt tüketiminiz. eğer devamlı bu kilometreyi yapacaksanız dizele gerek yok
  • 1.0 motor 3 silindir yakıt rodaj dan sonra kesinlikle düşücekdir arkadaşların da dediği gibi havalar danda kaynaklıdır
  • 100 km de kaç lt yakıyo şimdi bu
  • Bu küçük hacimli turbo benzinli motorlar kağıt üzerinde güzel teknik verilere sahip olsalar da anladığım kadarıyla pek de ekonomik değiller.
  • Bir depo ama kaç litre onu da yazın hocam. Kimi araç 50 litre olur kimi 70. Bilmeyen vardır 70 litreyle gitmiş çok der 40 litreyle gitmiş koklamış der.
  • Depo 55 litre , arkadaşın dediği gibi 510 km ancak gidiyorsa 100 km de 10.7 litre yakıyor oldukça fazla.
  • Rodaj'dan sonra cok ekstrem bi dusus beklemeyin belki sizin araca biraz daha fazla alismanizla en fazla 100km'de yarim litrelik bir fark olusur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu devirde benzinli arabaya binmek guc ister, 1.0 motorun tek avantaji vergidir. Bi depoyla 520 km demek ne demek cok az bence bu benzin fiyatlarinin yaninda. En temizi dizel yada lpg li arac kullanmak m. Sahsi fikrimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıtın ilerleyen km'lerde düştüğü falan yok. Hatta artacaktır(Şahsi tecrübem). Ekonominin tek adresi, şu an için, dizel motordur. Ben, 1.4 otomatik araçla, 50 Lt benzinle, ort. hız 18 km/h koşulunda, 360 km yol yapabiliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vitisvinifera68 -- 24 Mart 2013; 20:22:14 >
  • Dizel araç kim ne derse desin benziliye göre avantajlı, yakıt parası yanına kar kalır, bakımlarıda artik benzililerle aynı gibi, benim c4 90.000 km oldu extra bi masraf çıkarmadı, 1.6 dizel ve c sınıfı bi araç sizi üzmeyecektir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekonomi yıllık yaptığınız km ve arabayı kaç sene elinizde tutacağınız ile alakalı.
  • Yolda kalana kadar depoyu doldurmdığını varsayarsak 1 depoyla 510-520 km ifadesi tüketim anlamında herhangi birşey açıklamıyor.

    1- Yol bilgisayarı ne tüketim gösteriyor?

    2- Ortalama hız ne?

    Ancak bu iki veriyi paylaşırsan gelecek yorumlar sağlıklıya yakın olabilir.

    Çok sıkışık trafikte dizellerin de 8-8.5 litre yakabildiğini unutmamak lazım.
  • arkadaşlar maalesef dur kalkli sıkışık trafikte; sürüş becerisi ilede alakası var ama herhangi bir benzinli aracın 10 litreden aşağı yakması zor. çok ustaca kullanan 9 lt azcık acemi 11-12 litrelere çıkar normaldir. bakmayın fanatiklere sıkışık trafikte 7-8 litre yaktıranlara onlar fanatizminde ...okunu çıkaranlar.yani uzun lafın kısası sıkışık büyükşehir trafiğinde teknik veriler hikaye.
  • Yol bilgisayarı ortalaması genel olarak 8.6 çok sıkışık trafikte 9.1 lerde görünüyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Ecoboost yerine Dizelmi ?

    şehir içi şehir arası bı depo gıttıgım yol 804 yol bılgısayarı 130 daha gıder dıyor toplam 934 km sehır ıcı dedıgım yer cok trafıgı olan bı yer deıl zaten sehırler arasıda az yakması normal bu arac 1,4 tsi 122 golf uzerınde 4 kışlık var

    sehırler arasında aynı verıyı yakalarsınız emınım sıkısık trafıkte yakması normal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hard_hacker -- 24 Mart 2013; 21:53:48 >
  • bu yeni nesil düşük hacimli turbo motorlar katolog verilerini tutturmuyor.gerçi atmosferiklere göre azda olsa ekonomik ama verilen farka değermi bilmiyorum.
    şahsi görüşüm sıkışık trafikte aracına birisi vurmadan gir dizel al hocam.bu senin hep içini kemirecek.istikametin anladığım kadarıyla istanbul şehiriçi.bir araba şehirdışında istediği kadar ekonomik olsun,sen şehirdışı yolculuk yapmıyorsan ne ise yarar.yakıt ekonomisi önemliyse ve aile arabası olarak kullanmayacaksan b sınıfı dizel bile düşünebilirsin.birde stop-start olursa daha güzel olur.bazen köprü trafiğinde 2-3 dk bile hareketsiz olduğun anlar oluyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.