|
Arkadaşlar merhaba, bu başlığı hem birazcık kendimi ifade etmek hem de siz genç kardeşlerimin üzerinden baskıyı almak için yazıyorum. Biraz uzun bir yazı olacak şimdiden kusura bakmayın. Öncelikle kendimi anlatıyım. Ben İTÜ İnşaat Mühendisliği 2020 mezunuyum. Bölümü 2015 yılında tercih ettim. Lise zamanında her zaman hedefim İTÜ Mimarlıktı fakat okul puanım beni 11k'dan 14k'ya atınca, Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık veya İTÜ İnşaat arasında kaldım. Yönetici olmak için, başka alanlara kayması daha kolay olduğu için ve tabii ki okul isminden dolayı İTÜ İnşaat'ı tercih ettim. Ama mimarlık içimde hala bir ukteydi ve 2016 yazında Mimar Sinan Üniversitesine MYP ile yatay geçiş yapma konusunda inanılmaz gidip geldim fakat yatay geçiş yapmaya cesaret edemedim. Açıkcası bölümü sevmemekle sevmek arasında her zaman gidip geliyordum. Yani yapı işletmesi, proje yönetimi vs. gibi dersler çok hoşuma giderken diğer dersleri sevmiyordum. Yaptığım stajlardan sonra mesleğimi icra etmeme kararı verdim. Buna rağmen hala özel bir eğitim aldığımı düşünüyorum. Zira bizim fakültenin her sınıfı bir mezun tarafından restore edilmiştir. Aynı zamanda bir çok ünlü iş adamı, sanatçı yetiştirmiş bir bölümden mezun olduğumun farkındayım. Mezun olduktan sonra Sabancı MBA'den tam burs kazanmıştım ama İTÜ İşletme Mühendisliğinde yüksek lisans yapmaya karar verdim. (Hayatımın en yanlış kararıdır bu.) Fakat bu program tezli ve akademiye yönelik olduğu için yarıda bıraktım. Birazcık da açıkcası ilgim bilişime ve teknolojiye kaymıştı. Aslında her zaman bilişime ve teknolojiye ilgil duyan bir insandım fakat nedense Bilgisayar Mühendisliğine karşı bir önyargım vardı. Bilgisayar Mühendisliğini sadece kod yazmaktan ibaret sanıyordum ve yazılım işleri hiç ama hiç ilgimi çekmiyordu. Daha sonra teker teker teknoloji firmalarına başvurmaya başladım. Büyük firmalarla bile görüşme imkanım olmuştu. Bir yazılım firmasından iş analisti pozisyonu için teklif aldım. İş aramaya başladıktan sonra yaklaşık 2-3 ay sonra aldığım eğitimle uzaktan yakından alakası olmayan bir pozisyonda teklif almıştım. Fakat daha sonra bir e-ticaret firmasından analist olarak teklif alınca önceki teklifi reddettim. Şu anda e-ticaret firmasında analist olarak çalışıyorum. Yönetim bilişim sistemleri veya data science alanında yüksek lisans planlıyorum. Çalıştığım şirketin koç-sabancı-bilgi-bahçeşehir-özyeğin gibi okullarla anlaşması var ve bu okullarda çok uyguna yüksek lisans yapabiliyorum. Halimden gayet memnunum açıkcası. Halbuki zamanında 15k ile alıp şu anda 60k'lara kadar düşen "ölü" bir bölümden mezun olarak hayatımın kayması gerekiyordu ancak o iş öyle olmadı. Ha tabii ki en baştan bilgisayar mühendisliğine karşı o kadar önyargılı olmayıp onu okusam çok daha iyi olurdu fakat yapacak bir şey yok. Henüz 23 yaşındayım ve hayatımın geri kalanını ona göre dizayn edebilme şansım var. Kısacası arkadaşlar hayatta yanlış veya doğru bir çok karar vereceksiniz. Bir çoğunuz okuduğu bölümü-okulu sevmeyecek, bir çoğunuz sevecek. Ama şunu unutmayın ki hayatta her zaman önünüze kapılar açılacak. İlginiz ve alakanız önümüzdeki 4-5 senede çok değişecek. Ben tasarıma-büyük yapılara ilgi duyan bir insan olarak girdiğim üniversiteden teknolojiye,e-ticarete ilgi duyan biri olarak çıktım. Size tek tavsiyem eğer sevmediğiniz bir bölümde okuyorsanız değiştirin, gerekirse 2 sene uzasın okul değiştirin. Veya okulu bir an önce bitirip, sevdiğiniz alanda yüksek lisans yapmaya başlayın. Hayat sizin sandığınız gibi kalıplara sarılı değil. Yani diş hekimliği,tıp,mimarlık gibi bölümlerden mezun değilseniz birçoğunuz mezun olduğu bölümle alakalı iş yapmayacak. Biraz uzun bir yazı oldu, eğer tamamını okuduysanız teşekkür ederim. Buraya bunları yazma sebebim çok stres olmanıza gerek yok. Hayatınız için çok önemli bir karar ama öyle sandığınız gibi hayat-memat meselesi değil. 2 sene MYP ile yatay geçiş ve yüksek lisans gibi imkanlar size başka yollar açabilir. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Tan -- 1 Ekim 2021; 11:6:53 > |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler


kullanıcısına yanıt

kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt






