Şimdi Ara

Dünyanın en büyük turbofan jet motoru artık Boeing 777X'in kanatları altında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    777 ile kurduğu hakimiyeti Airbus’ın A350 tipi yolcu uçağına kaptıran Boeing, bayrağı yeniden devralmak için geliştirdiği 777X’in yapım sürecine devam ediyor. ABD merkezli şirket, dünyanın en büyük ve en verimli çift motorlu yolcu uçağı olarak lanse ettiği 777X prototipinin kanatları altına dünyanın en büyük turbofan motoru GE9X’i yerleştirdi. Uçak, şirketin Renton’daki montaj hangarında 2019’un sonlarına doğru yapacağı ilk uçuşa hazırlanıyor.
     

    777X prototipinin yapımı 2017 yılından bu yana devam ediyor. Boeing’in bu uzun menzilli ve geniş gövdeli yolcu uçağını iki farklı versiyonla satışa sunması bekleniyor. Boeing 777 ve 787 Dreamliner’daki mühendisliği yeni teknolojilerle harmanlayacak uçağın kıtalararası rotalarla kolayca başa çıkabilmesi planlanıyor.

     
     

    Liste fiyatı 350 milyon dolar 

    Liste fiyatı 350 milyon dolardan başlayacak 777-8 ve 777-9 versiyonlarının 16,110 km menzile sahip olacağı ve sırasıyla 350 ve 425 yolcu taşıyacağı belirtiliyor. Kanat açıklığı 72 metre olan 777X’te bu uzunluktan en iyi şekilde faydalanmak için iki adet GE9X turbofan jet motoru kullanılıyor. Fan kanatlarının ve kasasının yapımında 3 boyutlu yazıcıdan faydalanılan motordaki kanat sayısı 16'ya düşürülmüş. Bu sayede ağırlığın düşürülmesi sağlanırken boyut ve güçte de artış yaşanmış.

     
     

    İtme kuvveti oranına göre General Electric’in şimdiye kadar geliştirdiği en tasarruflu, en sessiz ve en düşük emisyonlu jet motoru olan GE9X, 100 bin pound itiş gücü üretmesine rağmen GE90 motorlarına göre yüzde 10 daha verimli çalışıyor. Motordaki fanın çapı ise 3.4 metre.








  • 100 bin pound itiş gücü mü? 1 pound 7 lira desek, aboo acayip iteler bu...

  • Yanlış, Airbus A350'nin rakibi Boeing 787 Dreamliner'dır.

    Boeing 777'nin Airbus'ta bir karşılığı yok.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    A330?

    B777'nin ezici üstünlüğü var ama Airbus karşılığı A330 değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: phorever

    A330?

    B777'nin ezici üstünlüğü var ama Airbus karşılığı A330 değil mi?
    Değil. A330 ile B777 arasında büyük farklar var. Mesela B777 THY'de 350 yolcu taşıyabiliyor, üzerine 20 ton kargo taşıyor ve menzili de çok daha uzun. A330 ise 240 civarı yolcu taşıyor, kargo kapasitesi B777'nin yarısından az ve menzili daha kısa.

    B777 üst gömlek bir uçak, karşılığı yok şu an. B777X çıtayı daha da ileri taşıyor.
  • Suudi arabistan hava yolların 777 uçağına binmiştim gerçekten de dev gibi çok güçlü motorları vardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • phorever kullanıcısına yanıt
    Airbus Boeing 777 gibi çift motorlu ve yüksek yolcu kapasiteli bir uçak tasarlamadı.

    Dört motorlu ve iki katlı Airbus A380 uçağını ön plana çıkarmak istedikleri için olabilir

    Tabi filosuna en çok A380 uçağı bulunduran ve yakıtın sudan ucuz olduğu Emirates bile dört motorlu uçakların karlı olmadığı sonucuna vardı.

    Boeing 777 ye yakın ya da Boeing 787-10 a rakip şu an Airbus 350-1000 uçağı var. Büyük hava yolu şirketleri artık bu uçağa yönelmeye başladılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.