Şimdi Ara

Dünyanın En Büyük Kamyonu (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
177
Cevap
0
Favori
204.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 67memetrix

    bunlara yeni lastik alınmıyormuş çok pahallıymış discovery de belgeselde söylemişlerdi lastiklerin üzerine kaplama yapıyolarmış :):)

    Dünyada metal fiyatlarının artmasıyla 2005 yılından sonra kapanan maden ler yeniden açılmaya başladı artık lastik bulunabiliyor ancak 2000 ile 2006 arasında bulmak gerçekten zormuş
  • Dünyanın en büyük iş makinesi üreticisi Liebherr değil Caterpillar'dır, bir ara 1990-2000 yaşadığı çalkantılı dönem dışında tarihi boyunca hep öyle kalmıştır ve bugün de hala en büyük iş makinesi üreticisidr.

    Dünyanın en büyük kaya kamyonu ise girişteki Terex değil Warrior Saka'nın da belirttiği üzere The Liebherr T 282 B modelidir, 360 ton yük taşır onu Caterpillar 797B izler 340 ton taşır. Ama tahrik sistemleri farklıdır, Liebherr 2 tekerde elektirikli motorla tahrik edilirken (hibrid) Caterpillar full mekanik tahrik mekanizmasını haizdir.


    Not: Bu arada Cat 797F geliyor ve 363 ton yükleme kapasitesi ile muhtemelen dünya rekorunu tekrar ele geçirecek...


    Edit: Ekleme

    quote:

    Orijinalden alıntı: WESKEYY

    o gorduklerinizin de buyugunu de izlemis olmalisiniz discoverey de.cunku ne GM in ne Caterpillarin ne de komatsu nun buyugunu gormemissiniz o belgesellerde.iste liebherr vinclerin babasi liebherr in brezilya elmas ve altin madenlerinde calisan modellerinin ustune hala yok.dunyanin en buyuk is makinalari ureticisi alman liebherr muhendislerinin becerisi bu olsa gerek.

     Dünyanın En Büyük Kamyonu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 12 Mayıs 2010; 20:52:41 >




  • böyle bişeyi dikiz aynanda gördüğünü düşünsene ..

    http://www.youtube.com/watch?v=HRSBU0S4QjY&NR=1
  • KOMATSU 960E-1

    14-15-9.8 (Y) (U) (G) metre
    4572 hp
    8,3 litre v20 silindir
    68 km/h
    576 ton kapasite
    7834 lt mazot deposu
    7.6m lastik çapı
  • En büyük araçlar Terex, Caterpillar, Liebherr ve Komatsu markasını taşıyor.
    Çinliler bu araçları lisansla veya kopya ile yapmayı mutlaka denemişlerdir.
    Birde bu kadar büyük ve güçlü aracı bir kişi kullanıyor görünüyor.
    Zor iş!


    Yerli araç kullan Türkiye kazansın,bizim insanımız kazansın..
    http://otolist.blogspot.com
    http://otorama.blogspot.com
    http://panorama24.blogspot.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanevcek


    quote:

    Orjinalden alıntı: .:Romeo_Redline:.

    buda dünyanın en büyük iş makinası

     Dünyanın En Büyük Kamyonu

     Dünyanın En Büyük Kamyonu


    bu makinalardan birebir aynısı afşin elbistan kömür işletmelerinde dökücü ve kazıcı olarak 11 adet hali hazırda çalışıyor..

    Bu hareket ederken yanındaydım elektirikli bunlar öyle yürüyor çok büyük :) baya incelemistim o zamanlar güzel makinalar :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byvagabond


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanevcek


    quote:

    Orjinalden alıntı: .:Romeo_Redline:.

    buda dünyanın en büyük iş makinası

     Dünyanın En Büyük Kamyonu

     Dünyanın En Büyük Kamyonu


    bu makinalardan birebir aynısı afşin elbistan kömür işletmelerinde dökücü ve kazıcı olarak 11 adet hali hazırda çalışıyor..

    Bu hareket ederken yanındaydım elektirikli bunlar öyle yürüyor çok büyük :) baya incelemistim o zamanlar güzel makinalar :)

    Hareket ederken ne titretir yerleri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: Byvagabond


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanevcek


    quote:

    Orjinalden alıntı: .:Romeo_Redline:.

    buda dünyanın en büyük iş makinası

     Dünyanın En Büyük Kamyonu

     Dünyanın En Büyük Kamyonu


    bu makinalardan birebir aynısı afşin elbistan kömür işletmelerinde dökücü ve kazıcı olarak 11 adet hali hazırda çalışıyor..

    Bu hareket ederken yanındaydım elektirikli bunlar öyle yürüyor çok büyük :) baya incelemistim o zamanlar güzel makinalar :)

    Hareket ederken ne titretir yerleri.

    anlamadım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byvagabond

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: Byvagabond


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanevcek


    quote:

    Orjinalden alıntı: .:Romeo_Redline:.

    buda dünyanın en büyük iş makinası

     Dünyanın En Büyük Kamyonu

     Dünyanın En Büyük Kamyonu


    bu makinalardan birebir aynısı afşin elbistan kömür işletmelerinde dökücü ve kazıcı olarak 11 adet hali hazırda çalışıyor..

    Bu hareket ederken yanındaydım elektirikli bunlar öyle yürüyor çok büyük :) baya incelemistim o zamanlar güzel makinalar :)

    Hareket ederken ne titretir yerleri.

    anlamadım ?

    Cümle bayağı bir devrik olmuş kusura bakmayın.

    Hareket ederken yerde hissedilir derecede bir titreşim ve sarsıntı yaratır demek istemiştim.

    Tekrar özür dilerim,
    Hayırlı günler,
    Emre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: Byvagabond

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: Byvagabond


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanevcek


    quote:

    Orjinalden alıntı: .:Romeo_Redline:.

    buda dünyanın en büyük iş makinası

     Dünyanın En Büyük Kamyonu

     Dünyanın En Büyük Kamyonu


    bu makinalardan birebir aynısı afşin elbistan kömür işletmelerinde dökücü ve kazıcı olarak 11 adet hali hazırda çalışıyor..

    Bu hareket ederken yanındaydım elektirikli bunlar öyle yürüyor çok büyük :) baya incelemistim o zamanlar güzel makinalar :)

    Hareket ederken ne titretir yerleri.

    anlamadım ?

    Cümle bayağı bir devrik olmuş kusura bakmayın.

    Hareket ederken yerde hissedilir derecede bir titreşim ve sarsıntı yaratır demek istemiştim.

    Tekrar özür dilerim,
    Hayırlı günler,
    Emre.

    Öyle olmuş :)
    Zaten kocaman yanından geçerken insan tırsıyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orjinalden alıntı: aBaBaDaN


    quote:

    Orjinalden alıntı: adigehalil

     Dünyanın En Büyük Kamyonu


    bu pozisyondan devrilmeden kurtulduysa bravo...

    Bende merak ediyorum açıkçası.Ancak ayakta kaldığınıda düşünmüyorum.

    Devrildiyse orada bırakıp gitmiştirler zaten.
    Kim kaldıracak bunu?






  • Tunçbilek Linyit Ocakları İşletmesinde bu tip büyük kamyonlardan çokça var. En büyükleri 120 tonluktu.

    Amcam sanat okulu motor bölümü mezunu ve bu işletmede bu kamyonların tamir-bakım atölyelerinde uzun yıllar çalıştı.

    Bir kaç kere atölyeye beni de götürdü, bu kamyonların sökülüp takılmalarını, tamir edilmelerini falan gördüm. Bir kere de beni bu kamyonla 1km kadar gezdirdi. Araçların kabinine 7-8 basamaklı merdivenle çıkılıyor. Felaket bir motor sesi var.

    Size tekeri nasıl söktüklerini anlatayım :

    Öncelikle şunu söyliyeyim tekerler (lastik değil) çok nadiren sökülüyor. Lastik patladığında falan tüm tekeri sökmeden sadece lastiği çıkartarak tamir ediyorlar (jant sökülmüyor) çünkü tekeri sökmek çok çok zor.

    Normal arabada 4-5 bicon olur, bunlarda 60 kadar var ve çok uzun zaman sökülmediği için iyice küf-pas tutmuş, sıkışmış oluyor. Devasa boyutlarda + şeklinde bildiğimiz bicon anahtarı var. Bu + anahtarını bicona taktıktan sonra, + anahtarının bir koluna 6-7 metre uzunluğunda çelik başka bir boru takıyorlar. Amaç kuvvet kolunu uzatmak ve biconu gevşetmek için gereken kuvveti azaltmak. + anahtarının da koluyla birlikte toplamda 7-8 metrelik bir kuvvet kolu olmuş oluyor.

    Teker sökerken atölyeler arası yardımlaşma oluyor. Yan atölyelerden de işçiler geliyor ve toplamda 8-9 kişi boruyu tutup var gücüyle asılıyorlar. Genellikle ilk bir kaç asılmada bicon gevşemiyor, daha sonra müteakip denemelerde kulak tırmalayan bir sesle bicon gevşiyor. Bu şekilde tek tek 60 biconu söküyorlar. Bir tekerin biconlarını gevşetmeleri bir günde bitmiyor, çoğu zaman bir kaç gün sürüyor. Yani tekeri sökmek demek 8-9 işçinin 2-3 gün boyunca çalışması demek.

    "Eletrikli tabanca yok mu ?" diye soran olabilir. Hiç bir elektrikli tabancanın gücü o biconları gevşetmeye yetmiyor. Bicon gevşetildikten sonra sökerken kullanılıyor elektrikli tabancalar.


    Bir de bu kamyonların devasa kasalarını söküp indirmeleri ve sonra vinçle yerine takmaları var ki akıllara zarar bir iş. Özellikle o devasa kasaları vinçle yerlerine oturtulmaları, bağlantı noktalarının yuvalarına yerleştirilmeleri falan ölüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 5 Eylül 2013; 11:11:21 >




  • Yaparken neyin kafasındalarmış ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a4technic

    Yaparken neyin kafasındalarmış ki?
    quote:

    Orijinalden alinti: a4technic

    Yaparken neyin kafasindalarmis ki?

    Harbiden bu nasyl bir araç yav.Ke?ke bir gün böyle bir kamyonumuz olsaArkada? bunlada ?ehir içinde gezemezsin ki.Ya köprüleri parçalarsyn ya birilerini yanly?lykla ezersin.
  • Gta da ismi DUMPER'di

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.