Şimdi Ara

Dünyanın en büyük dizel motor fabrikası, elektrik motoru üretimine geçiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük dizel motor fabrikası, elektrik motoru üretimine geçiyor



    Giderek daha fazla otomobil üreticisi elektrikli arabalara geçerek içten yanmalı motorların kullanımını ortadan kaldırıyor. Bu duruma paralel olarak da dünyanın en büyük dizel motor fabrikası, elektrik motoru üretimine geçiş yapacağını duyurdu.



    Ayrıca Bkz.200 megapiksel kameralı ilk akıllı telefon ZTE Axon 30 Pro olabilir



    Sendikalar endişeli



    Tremery (Fransa) şehrinde bulunan Peugeot Citroen PSA fabrikasından bahsediyoruz. Şirketin bu yıl, 2020 yılına göre iki kat daha fazla olan 180 bin elektrik motoru üretmesi bekleniyor. Ayrıca, 2025 yılına kadar üretilen elektrik motoru hacmi, içten yanmalı motorlara kıyasla iki kat daha fazla olacak şekilde yılda 900 bin adede çıkarılacak. Bu gerçekleştiğinde fabrika içten yanmalı motorlardan daha fazla elektrik motoru üretecek.



    Dünyanın en büyük dizel motor fabrikası, elektrik motoru üretimine geçiyor



    Bu gelişme, atmosfere salınan emisyon miktarını azaltmayı amaçlayan olumlu bir eğilim olsa da, bazı kesimler bunun dezavantaj getireceğine dikkat çekiyorlar ve sendikaların endişeleri de artmış durumda. Zira  elektrik motorlarının üretimi çok daha kolay, bu da daha az işçi gerektireceği anlamına geliyor. Ancak Peugeot Citroen PSA, dizel motorların üretiminde devasa kesintiler planlamadığını da açıkladı.




    Kaynak:https://thenextweb.com/shift/2021/01/26/its-happening-worlds-biggest-diesel-factory-pivots-to-electric-motors/



  • yeni bir sey degil. almanyada ilk buharlı tekne su kanallarina ciktiginda kaptani kayikcilar tarafindan linc edilip oldurulmustu. neticede herkes kendi tabagina dusene bakar. bunca sene elektrikli araclar neden gelemedi. mevcut otomotiv ureticileri tek kalemde tum know howlarini, uretim hatlarini fabrikalarini silemedikleri icin. ama ozgurlugun ve adaletin dugzun isledigi toplumlarda birilerinin kendi kazanci icin yapmadigini tesla gibi baskasi cikar yapar onune gecer, onu degisime gelisime zorlar. bu yuzden adalet sisteminin iyi isledigi ozgur toplumlar yenilikci ve inovatiftir, daha hizli gelisip zenginlesir. gercek adaletin olmadigi ulkelerdede bir kac lobi ve tekel sahibi tum gelisimi engeller.

    Yüz yıldır aynı bahane ilk dokuma tezgahı çıktığında işçiler girip yakmıştı işimizi elimizden alacak diye.

    Sonuçta eskiden daha fazla iş üretiyoruz nüfus artışına rağmen. Yeni iş kolları çıkıyor devamlı, sadece eğitim gereksinimi artıyor.

    Bu nedenle bu tür haykırışları eğitim görmek istemiyorum diyen insanların laflarına benzetiyorum.
  • Teknoloji gelişiyor buna paralel olarak insan ömrü uzuyor ve aynı zamanda nüfus artıyor. Nasıl olacak bu iş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demekki teknolojiye karşı olmak her ulkede var. İs gucune ihtiyac azaliyor diye dizel motorlara binmeye devam mi edelim yani?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    sendikaların endişeleri de artmış durumda. Zira elektrik motorlarının üretimi çok daha kolay, bu da daha az işçi gerektireceği anlamına geliyor.

    bruh

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Demekki teknolojiye karşı olmak her ulkede var. İs gucune ihtiyac azaliyor diye dizel motorlara binmeye devam mi edelim yani?

    yeni bir sey degil. almanyada ilk buharlı tekne su kanallarina ciktiginda kaptani kayikcilar tarafindan linc edilip oldurulmustu. neticede herkes kendi tabagina dusene bakar. bunca sene elektrikli araclar neden gelemedi. mevcut otomotiv ureticileri tek kalemde tum know howlarini, uretim hatlarini fabrikalarini silemedikleri icin. ama ozgurlugun ve adaletin dugzun isledigi toplumlarda birilerinin kendi kazanci icin yapmadigini tesla gibi baskasi cikar yapar onune gecer, onu degisime gelisime zorlar. bu yuzden adalet sisteminin iyi isledigi ozgur toplumlar yenilikci ve inovatiftir, daha hizli gelisip zenginlesir. gercek adaletin olmadigi ulkelerdede bir kac lobi ve tekel sahibi tum gelisimi engeller.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 31 Ocak 2021; 22:45:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    Demekki teknolojiye karşı olmak her ulkede var. İs gucune ihtiyac azaliyor diye dizel motorlara binmeye devam mi edelim yani?

    hocam emeklisiniz sanırım , darısı bize Dünyanın en büyük dizel motor fabrikası, elektrik motoru üretimine geçiyor 


    adamları çok iyi anlıyorum, işsiz kalırlarsa domino taşı misali tüm sektörleri etkileyecektir, çok ciddi bir nüfus fazlalığı var..


    iş kolları azalıyor, robotlar çalışıyor, ne olacak bu işin sonu bakalım görebilecek miyiz..


    elektirikli motor olayı üretime ek yağ / motor parça üreticilerini, sanayi usta/çıraklarını ve yetkili servisleri de etkileyecek, personel sayısı düşecektir.. bir şekilde denge kurulması gerekiyor eğer herkese ortak maaş bağlanmayacaksa, yoksa hırsızlık, kapkaç olarak diğer insanlara dönecek bu işin sonu çünkü otomobil sektöründen çok fazla insan ekmek yiyor..


    evlerde de durum aynı, elektiriğini herkes kendi üretirse elektirk kurumlarında çalışan personellerin fişi çekilecektir.. Yeni dünya düzenine adapte nasıl olunacak ömrümüz yeterse görücez :)

  • Yüz yıldır aynı bahane ilk dokuma tezgahı çıktığında işçiler girip yakmıştı işimizi elimizden alacak diye.

    Sonuçta eskiden daha fazla iş üretiyoruz nüfus artışına rağmen. Yeni iş kolları çıkıyor devamlı, sadece eğitim gereksinimi artıyor.

    Bu nedenle bu tür haykırışları eğitim görmek istemiyorum diyen insanların laflarına benzetiyorum.
  • DH dizel fetişçilerinin gözü yaşlı.

  • ultrAslan-BH kullanıcısına yanıt
    Corona 2.1 milyon kişiyi götürdü.

    Az sayıdaki zenginin serveti de artışa gecti hatta.

    Yunanistan , ispanya , italya , fransa bizi degerlendiren kredi derecelendirme kuruluşlarına kalsa gercekte batık ülkeler.
  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    Onlar zaten ayrı vaka tamam dizel belki hemen bitmeyecek ama kara taşımacılıkta tamamen kökü kurutulacak Kamyonlar dahil arabalar bile 2 seneye 1000km menzile ulaşacak 2000km menzilli tır yapılamayacak mı sanıyorsunuz yada tüm gün rahatça çalışabilecek iş makineleri... Dizel bir 30 yıl daha gemilerde devam eder ama büyük ihtimalle yarı biyoyakıt yarı dizel karışımı kullanılır onda da...

  • Umarım yakın zamanda bütün araba firmaları elektrikli araba üretmeye başlar. Araba fabrikalarından ayrılıp işsiz kalan insanlar için başka iş alanları açılacaktır.
    Ayrıca sendikalar neden huzursuz onu anlamadım.Fabrikalar orada işçiler çalışsın diye değil, en uygun maliyetle araba üretilebilsin diye var.Daha düşük maliyetle üretilen elektrikli arabalar hem ülkeye hem de halka yarar sağlayacaktır.Fransa gibi petrolü olmayan bir ülkede herkes elektrikli araba kullansa, fransa devleti petrol ithal etmeyeceği için yılda milyarlarca dolar kar a geçer ve bu oluşan fazla da halkın refahına pozitif yönde etki eder.
    Elektrikli arabaların artık ekolojik bir zorunluluk olduğunu söylemiyorum bile.

    Çok değil 10 sene sonra araba fabrikalarında insanlar çalışmayacak artık.Teknolojik ilerlemenin önüne bu şekilde geçmeye çalıştıklarını görmek çok saçma.

  • Elbette sendikaların kaygılarının olması normal. bununla birlikte zaten firma da fabrikasına yeni eleman alımını durdurursa tamamen elektrikli motor üretimine geçildiğinde çalışan kalmayacaktır. Var olan elemanların istihdamlarında bir sıkıntı olmayacaktır.
    Asıl soru şu olmalı daha Avrupanın üretimini azalttığı teknolojiler ülkemizde son teknoloji olarak sunulmakta iken ülkemizin elektikli otomobillere geçiş sürecinde ne tür sancılar yaşayacağız. Asıl ülkemizin karbon salınımı konusundaki kısa, orta ve uzun vadeli planları neler? Yada en büyük vergi kalemlerinden birisi olan akaryakıt vergilerinden devlet ne zaman fedakarlık ederek elektrikli otomobillerin yaygınlaşması için ötv ve kdv indirimi uygular? TOGG gibi yerli girişimlerin ürettiği otomobilleri EGEA fiyatına vatandaşlarımız ne zaman alabilir? Bu soruların cevaplarını bulmak lazım aslında.

  • günün sorusu ; bir elektrikli motorun ; sarma bobininin 3te2 geri kazanım ; 3te1 i motor deviri için enerji tüketimi şeklinde yapılansa ! bu motor sonsuz güç sağlar mı !?

  • Elon reyiz sağ olsun vizyonu sayesinde elektriğe bu kadar hızlı geçiş yaşanıyor. Bunlara kalsa daha 30 yıl binecektik.


    İdo özelleşeceği zaman şehir hatlarında çalışanlar kazan kaldırmıştı. Vay efendim kaza olur, vay efendim acemi bunlar. Halbuki kaptanların hiç biri işten çıkarılmayacak gene aynı sistemde devam edilecek denmesine rağmen günlerce protesto etmişlerdi. Kimse rahatım bozulsun istemez, ekmeğimden olurum ihtimali herkesi korkutur. Sendikalar amuda bile kalksalar sonuç değişmeyecek. Optimum insan ile üretim yapılacak. Karmaşık bir içten yanmalı motora göre elektrik motorları çok basit. Bu nedenle eskisi kadar işçi gereksinimi olmayacaktır.

  • PSA'nın dizelleri efsaneydi ya.

  • 2 Dünya Savaşı yaşanmasaydı çoktan elektrikli otomobillere geçmiştik. 1.Dünya Savaşı öncesi otomobil fuarlarında 10 otomobilden 6 tanesi elektrikli 3 tanesi içten yanmalı 1 tanesi de buharlıydı. Rakamlar sallama tabii ki ama oran elektriklilerin lehineydi.


    Daha sonra 1.Dünya Savaşı ile her koşula adapte olabilen içten yanmalılar zırhlı araçlarda ve motorize birliklerde kullanıldı zaten zorunluydu da çölün ortasında elektriği nereden bulacaksın? Veya Tank gibi bir aracı yürütmek için batarya nasıl yapabilirsin? Bugün bile yapsan müthiş bir maliyet ve teknoloji gerektirir. 1920lerin başında yapılan otomobil fuarında neredeyse hiç elektrikli yoktu. Elektrik, 1970'teki petrol krizine kadar unutuldu.


    Sonlu olan bir şeyin yüzyıllarca kullanılması beklenemezdi zaten. Elektrik, hidrojen veya herhangi bir şey önceliği alacak elbette.


    Yalnız şu unutulmasın Dünya, Amerika ve Avrupa'dan ibaret değil. İkisinin nüfusu 1 milyar iken Dünya'nın geri kalanını düşünün. Hiçbir ülke Norveç kadar şanslı değil elektriği neredeyse tamamen temiz enerjiden sağlasın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 1 Şubat 2021; 11:59:29 >
  • Siz nufusu azaltma söylemlerinin veya çabalarının neden olduğunu sanıyordunuz acaba?

    İnsan nufusu çoğalıyor, iş gücüne olan talep azalıyor.

    Atıyorum bundan 20 sene önce bir mamulun ortaya çıkması için 50 kişi gerekiyorsa bu şu an neredeyse 20'lere 10'lara düştü. İş koluna göre daha da azalanan sektörler var.

    Geri kalan 30 kişi, 40 kişi ne olacak, ne yiyecek, eve ne götürecek bunu düşünen yok. Üretici sadece kar marjını yükseltme derdinde. İnsanın yapacağı her işi robota yaptırmaya çalışıyor.

    Hemen hemen her sektörde bu geçerli. Bu da yeni işsizler doğruruyor tüm dünya için söz konusu, her ülke, zengini, fakiri.

    Nufusu az olan ülkeler daha şanslı bu konuda.

    Bu işin sonu nereye gidecek ben endişe ile bekliyorum.

  • Vah vaaah gitti dizel otm sansarcılığı

  • Batarya sorunu çözülmezse iş yaş. Elektrikli oto iyice ön plana çıktı. Geri dönüş zor, hidrojene kayar o zaman sektör.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    2 Dünya Savaşı yaşanmasaydı çoktan elektrikli otomobillere geçmiştik. 1.Dünya Savaşı öncesi otomobil fuarlarında 10 otomobilden 6 tanesi elektrikli 3 tanesi içten yanmalı 1 tanesi de buharlıydı. Rakamlar sallama tabii ki ama oran elektriklilerin lehineydi.


    Daha sonra 1.Dünya Savaşı ile her koşula adapte olabilen içten yanmalılar zırhlı araçlarda ve motorize birliklerde kullanıldı zaten zorunluydu da çölün ortasında elektriği nereden bulacaksın? Veya Tank gibi bir aracı yürütmek için batarya nasıl yapabilirsin? Bugün bile yapsan müthiş bir maliyet ve teknoloji gerektirir. 1920lerin başında yapılan otomobil fuarında neredeyse hiç elektrikli yoktu. Elektrik, 1970'teki petrol krizine kadar unutuldu.


    Sonlu olan bir şeyin yüzyıllarca kullanılması beklenemezdi zaten. Elektrik, hidrojen veya herhangi bir şey önceliği alacak elbette.


    Yalnız şu unutulmasın Dünya, Amerika ve Avrupa'dan ibaret değil. İkisinin nüfusu 1 milyar iken Dünya'nın geri kalanını düşünün. Hiçbir ülke Norveç kadar şanslı değil elektriği neredeyse tamamen temiz enerjiden sağlasın.

    Bence savas olmasaydi da icten yanmaliya gecilirdi. Savas ancak gecisi hizlandirmistir.

    Batarya sorunlari, elektrigin uzun yolda bulunamayacagi vs. gibi sorunlar o donemin sartlarinda er ya da gec icten yanmayi on plana cikartacaktir.


    Ilk seri uretim kabul edilen Model T icten yanmaliydi ve 1. Dunya savasindan once uretilmisti. Icten yanmalilarin en buyuk avantaji menzildi o zamanin kosullarinda. Bir araca istedigin buyuklukte benzin tanki takabilirken, sanmiyorum ki 1900lerin basinda araclarin menzilini yuzlerce kilometreye uzatacak teknoloji olsun.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.