Şimdi Ara

Dünyanın En Büyüğü İSTANBUL HAVALİMANI AÇILDI (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
452
Cevap
2
Favori
51.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
102 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Shifter06 S kullanıcısına yanıt
    köprü olayına katılırım hepsi için demeyim de coğunda yanlış yapıldı.Ama havaalanı farklı nerdeyse 100 yıllık bir yapı derme catma eklerle ilavelerle nereye kadar yenileyebilirsin.
    Uzun vadeli düşünmek lazım biraz bu konuda..
  • Bunlar deneme uçuşu değil. Hepsi kargo uçakları. Kargo operasyonunu gördüğüm kadarıyla tasimislar oraya.

    Yarına 23 uçuş planlanmış. 3 tanesi iç hat. Ankara, İzmir ve Antalya.

    Geri kalan 18 uçuşun tamamı kargo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcrew -- 1 Kasım 2018; 13:44:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >






  • .


    (
    )






    İstanbul havalimaninda bu şekilde uçaklar paralel iniş ve kalkış yapabilecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew

    Cnr fuar merkezi cnr holding in.



    O iki üniversite de özel. Ayrıca öyle geniş araziye kurulan üniversiteler değil. İki tane binadan oluşan üniversiteler.



    Oradan yer almaya kalksan üçüncü Havalimanından pahalıya gelir. Yeşilköy fiyatlarını sahibinden den araştırabilirsin.



    Ben havalimaninda çalışıyorum. Yaptığın yorumlar çok mantıksız. En büyük sıkıntıyı ben çekeceğim dünyanın yolunu gideceğim her gün. Ben bunun ne kadar gerekli olduğunu görüyorum. Oturduğun yerden gelip görmeden fikir üretmek ne kadar kolay.

    evet oturduğum yerden fikir üretiyorum iktidarın mantığını bildiğim için..

    şimdiki havalimanı daha uzakta diye biliyorum, yeşilköy şehir merkezinde herkes için yakın, gerçi beşiktaştayken bile bana uzak geliyordu ve ailem 1 milyon nüfuslu şehirde olmasına rağmen havalimanı olmadığı için uçak binmeye nasip olmadı henüz

    belirttiğim üniversitelerin biri 2007 yılında açıldı yani AKP döneminde madem havalimanı ihtiyacı var niye devlet arazisini bir üniversiteye vermiş

    bildiğim çoğu vakıf arazileri devletin belkide hepsi, fuar merkezide zamanında devlet hibe etmiş olabilir incelemek lazım devlet başka yerden arazi verebilir fuar merkezi için...

    Burda önemli nokta İstanbul Türkiye'nin 40 katı nüfus yoğunluğuna sahip bir şehir daha da büyütmenin anlamı yok ,transit ve kargo taşımacılığı için gerekli deniliyor niye istanbul ,istabulsa niye istanbulun kuzeyi de silivri değil . Bence izmir ,aydın ,antalya'dan bir yer tercih edilmeliydi

    İstanbul Nüfus Yoğunluğu
    Yüzölçümü 5.313 km2 olan İstanbul ilinde kilometrekareye 2829 insan düşmektedir. İstanbul nüfus yoğunluğu 2829/km2'dir.

    İzmir Nüfus Yoğunluğu
    Yüzölçümü 12.007 km2 olan İzmir ilinde kilometrekareye 356 insan düşmektedir. İzmir nüfus yoğunluğu 356/km2'dir.

    Antalya Nüfus Yoğunluğu
    Yüzölçümü 20.909 km2 olan Antalya ilinde kilometrekareye 113 insan düşmektedir. Antalya nüfus yoğunluğu 113/km2'dir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yerin nerede olduğunu tartışmiyorum. Silivri belki de daha uygundu ona bir şey diyemem. Sürekli Atatürk Havalimanı nin büyütülmesi gerektiğini söylerken bir anda Silivri olabilirdi de demen garip oldu.



    İkincisi o unilerin olayını tartışmayacagim. Havaalanına Sınırı bile olmayan iki tane binadan olusan bazı liselerden daha ufak iki tane özel üniversite için tartışmaya değmez. Hem devletin onlara yer tahsis ettiğini nereden çıkardın.



    Ucuncusu cnr fuar alanı 1985 ten beri orada. 10 yıllık bir yer değil



    Sonuncusu 3 milyon nüfuslu dubai nin senelik yolcu trafiği İstanbul dan daha fazla. Havaalanı yolcu trafiğinin şehir nüfusuyla alakası yok. Mantıksız konuşuyorsun. Hiç bir şeyden haberin olmadan yorum yapıyorsun ve çok ısrarcısin.



    Ve evet İstanbul dışında başka bir şehre de yapılabilirdi. Ama turizm amaçlı ya da iş için gelen kişilerin büyük çoğunluğu sadece İstanbul için geliyor. Atıyorum Hong Kong tan İstanbul u görmek için ya da iş için gelen kişi ilk basta Antalya ya gidip sonra İstanbul a aktarma yapması gerekecekti. Bu da zaman kaybı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew

    Yerin nerede olduğunu tartışmiyorum. Silivri belki de daha uygundu ona bir şey diyemem. Sürekli Atatürk Havalimanı nin büyütülmesi gerektiğini söylerken bir anda Silivri olabilirdi de demen garip oldu.



    İkincisi o unilerin olayını tartışmayacagim. Havaalanına Sınırı bile olmayan iki tane binadan olusan bazı liselerden daha ufak iki tane özel üniversite için tartışmaya değmez. Hem devletin onlara yer tahsis ettiğini nereden çıkardın.



    Ucuncusu cnr fuar alanı 1985 ten beri orada. 10 yıllık bir yer değil



    Sonuncusu 3 milyon nüfuslu dubai nin senelik yolcu trafiği İstanbul dan daha fazla. Havaalanı yolcu trafiğinin şehir nüfusuyla alakası yok. Mantıksız konuşuyorsun. Hiç bir şeyden haberin olmadan yorum yapıyorsun ve çok ısrarcısin.



    Ve evet İstanbul dışında başka bir şehre de yapılabilirdi. Ama turizm amaçlı ya da iş için gelen kişilerin büyük çoğunluğu sadece İstanbul için geliyor. Atıyorum Hong Kong tan İstanbul u görmek için ya da iş için gelen kişi ilk basta Antalya ya gidip sonra İstanbul a aktarma yapması gerekecekti. Bu da zaman kaybı.

    gelişmiş ülkelere tek şehirle gelişen ülke yok... ingiltere almanya vs. hepsinin en az 10 gelişmiş şehri var, futbol takımları da öyle manchester liverpool chealsea leeds newcastle Almanyanın da öyle Türkiye'de sadece istanbul takımları var ve rekabette oluşmuyor avrupanın en çok para harcayan 5 liginden biriyiz ama ilk 10a zor giriyoruz başarıda

    niye acaba?

    sonra istanbullular ve AKP'liler ÖTV-Benzin iyi ki arttı da trafik azalacak hava temiz kalacak falan diyorlar. Bu sorun sadece birkaç büyük şehirde var 100binlik şehirlerde egsoz gazı sorunu yok , trafik sorunu da yok

    niye acaba?

    sonra 1600 lira nasıl geçiniliyor diye istanbullular , ankaralılar milletle dalga geçiyor ? Ankara Türkiyenin bürokratik soygun merkezi istanbul'da ticaret ve mafyanın merkezi. 81 milyon vatandaş bazı müteahhitler para kazansın diye daha çok vergi vermek ve istanbula göç edip istanbulda yaşamak zorunda değil

    15 yıldan fazla istanbul'da kalmış biri olarak Türkiye'nin küçük yüzölçümlü illerinden biri olan istanbulun bir yerinden bir yerine gidilmiyor (hatta en ortasından taksimdem halkalıya bile gidemiyorum ) sonra trafik diye dert yanılıyor, egsoz gazından hasta oluyoruz diye dert yanılıyor işte Orman bölgesi havayı temizleyen yerdi yoksa silivri benim fikrim değildi biri yazdı diye aklıma geldi

    Ayrıca turist sayısında Antalya istanbul'dan geride değil ileridehttp://www.turkiyegazetesi.com.tr/ekonomi/527001.aspx

    15 yıldan fazla istanbulda kalmama rağmen yeşilköy havalimanına gitmedim evet, 1 kez yurtdışından gelen mallar için arkadaşla gümrüğe gittim. Sadece mapsten gördüğüm şeyi söylüyorum 2 üniversitelerin arası boşluk ayrıca fuar alanıyla havalimanı arasında ev de yok ki kamulaştırmak devlet için çocuk oyuncağı

    CNR expo için bilgi:İstanbul Yeşilköy'de 1985 yılında İstanbul Dünya Ticaret Merkezi tarafından ihaleye sunulan alanın CNR tarafından kiralanmasıyla oluşturulan fuar merkezidir. Merkez 1997 yılında 2., 1998 yılında 3 ve 4., 2000 yılında 5,6,7 ve 8. salonların açılması ile genişletilmiştir. Vikipedi

    peki İstanbul Dünya Ticaret Merkezi (İDTM) kime ait?

    Yüzde 41,47'si İstanbul Ticaret Odası'na (İTO), yüzde 27,24'ü Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ne (TOBB), yüzde 23,89'u İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne (İBB), geri kalan kısmı da Bakırköy Belediyesi, İstanbul Ticaret Borsası, İstanbul Sanayi Odası ve İktisadi Kalkınma Vakfı'na ait olan İDTM

    https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2015/10/20/istanbul-dunya-ticaret-merkezinden-500-milyon-dolarlik-yatirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 1 Kasım 2018; 20:57:25 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim konuştuğumuz şey ile bu söylediklerinin alakası yok. Ekonomi konuşuyorsun sen. Zaten bu dediklerinin çoğuna katılıyorum ben de.



    Olay sadece turizm değil İstanbul aynı zamanda finans merkezi is merkezi. Yani yurt dışından Türkiye ye gelen yabancı yolcu hangi şehirlere gidiyor diye araştırma yaparsan açık ara İstanbul çıkar.



    Ama dediğim gibi eğer olacaksa neden Antalya olmasın.



    Son olarak cnr expo gibi bir yer daha kamulaştır

    Oraya bir pist yapamazsın. Ki ortaklıklara bakarsan pek kamulaştırilacak gibi de değil.



    Tek yapılabilir olan denizi doldumakti benim görüşüm. Ona da çevreciler kuzeye yapılan İstanbul havalimanindan daha fazla karşı çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew

    Bizim konuştuğumuz şey ile bu söylediklerinin alakası yok. Ekonomi konuşuyorsun sen. Zaten bu dediklerinin çoğuna katılıyorum ben de.



    Olay sadece turizm değil İstanbul aynı zamanda finans merkezi is merkezi. Yani yurt dışından Türkiye ye gelen yabancı yolcu hangi şehirlere gidiyor diye araştırma yaparsan açık ara İstanbul çıkar.



    Ama dediğim gibi eğer olacaksa neden Antalya olmasın.



    Son olarak cnr expo gibi bir yer daha kamulaştır

    Oraya bir pist yapamazsın. Ki ortaklıklara bakarsan pek kamulaştırilacak gibi de değil.



    Tek yapılabilir olan denizi doldumakti benim görüşüm. Ona da çevreciler kuzeye yapılan İstanbul havalimanindan daha fazla karşı çıkar.

    Konu ekonomi zaten, tamda işin aslı

    İstanbul'un kuzeyini de yerleşime açarak istanbul'u 25 milyon yapma planı birde kanalistanbul olacak istanbulu tekrar AKP aldığında

    Şu an bile istanbul yaşanacak durumdan uzaklaşmışken orta büyüklükte bir ilimiz olan istanbul 25 milyon nüfusu kaldırabilir mi?

    Peki niye istanbul'da antalya yada izmir değil .İzmir'i zamanında AKP alsaydı izmir'de istanbul gibi olurdu yada antalya . Antalyayı her zaman AKP alamıyor ayrıca

    istanbul'un farklı bir özelliği vardır AKP'li belediye başkanların nerdeyse hepsi karadenizlidir çünkü istanbula en çok göç doğu-güneydoğu ve karadenizden olmakta (yada bu bölgelerden gelenlerin hemşerilik bağı daha kuvvetlidir). Bu nedenle CHP büyükşehir adayları doğu kökenlidir devamlı ama doğu ve güneydoğu kökenlilerin yarısı HDP'ye yarısı dini nedenlerle AKP'ye vermekte karadenizlilerde AKP'ye verdiği için devamlı AKP adayı kazanmaktadır

    OLAY SADECE HAVALİMANI DEĞİL 35 MİLYAR DOLARLIK SOYGUN, İSTANBUL'UN KUZEYİNİN İMARA AÇILMASI ,KANALİSTANBUL ,GÜNEYDOĞU-DOĞU VE KARADENİZ GÖÇÜNÜN DEVAMLI İSTANBUL'A AKMASI İSTANBUL'UN 25 MİLYON NÜFUSA ULAŞMASI KANALİSTANBUL VİLLALARIN ARAPLARA -YABANCILARA SATILMASI YİNE HAZİNE ARAZİLERİN İMARA AÇILMASIDIR

    üstelik deprem riski varken



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 2 Kasım 2018; 18:49:51 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu söylediklerinden üçüncü Havalimanı yapılmamalıydi.



    Atatürk Havalimanı devam etmeliydi. 2002 yılında 2018 e kadar filosunu 60 tan 330 a çıkan THY iyice o küçücük havalimanina sikişsaydi. Operasyon iyice aksasaydi. Uçuş ağını genisletemeseydi.Filosunu büyütmeyeseydi. Havalimanı yoğunluğundan havada dönmek zorunda kalan uçaklar tonlarca gereksiz yakıt harcamaya devam mı etseydi. Bir Bunu mu çıkaralım.



    Ya da üniversitelerin ve fuar alanlarının yerlerini kamulastirip yama üstüne yama yapıp karman çorman bir yapıda havalimani büyütülmeye mi calisilsaydi.



    Kanal İstanbul a kadar girdik şu an. Kanal istanbul a gen de karşı çıkıyorum. Ama Havalimanınin olu Olmamasını konuşurken oralara nasıl çektin konuyu. Onu anlamadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek_Kisilik_Muhalefet

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew

    Cnr fuar merkezi cnr holding in.



    O iki üniversite de özel. Ayrıca öyle geniş araziye kurulan üniversiteler değil. İki tane binadan oluşan üniversiteler.



    Oradan yer almaya kalksan üçüncü Havalimanından pahalıya gelir. Yeşilköy fiyatlarını sahibinden den araştırabilirsin.



    Ben havalimaninda çalışıyorum. Yaptığın yorumlar çok mantıksız. En büyük sıkıntıyı ben çekeceğim dünyanın yolunu gideceğim her gün. Ben bunun ne kadar gerekli olduğunu görüyorum. Oturduğun yerden gelip görmeden fikir üretmek ne kadar kolay.

    evet oturduğum yerden fikir üretiyorum iktidarın mantığını bildiğim için..

    şimdiki havalimanı daha uzakta diye biliyorum, yeşilköy şehir merkezinde herkes için yakın, gerçi beşiktaştayken bile bana uzak geliyordu ve ailem 1 milyon nüfuslu şehirde olmasına rağmen havalimanı olmadığı için uçak binmeye nasip olmadı henüz

    belirttiğim üniversitelerin biri 2007 yılında açıldı yani AKP döneminde madem havalimanı ihtiyacı var niye devlet arazisini bir üniversiteye vermiş

    bildiğim çoğu vakıf arazileri devletin belkide hepsi, fuar merkezide zamanında devlet hibe etmiş olabilir incelemek lazım devlet başka yerden arazi verebilir fuar merkezi için...

    Burda önemli nokta İstanbul Türkiye'nin 40 katı nüfus yoğunluğuna sahip bir şehir daha da büyütmenin anlamı yok ,transit ve kargo taşımacılığı için gerekli deniliyor niye istanbul ,istabulsa niye istanbulun kuzeyi de silivri değil . Bence izmir ,aydın ,antalya'dan bir yer tercih edilmeliydi

    İstanbul Nüfus Yoğunluğu
    Yüzölçümü 5.313 km2 olan İstanbul ilinde kilometrekareye 2829 insan düşmektedir. İstanbul nüfus yoğunluğu 2829/km2'dir.

    İzmir Nüfus Yoğunluğu
    Yüzölçümü 12.007 km2 olan İzmir ilinde kilometrekareye 356 insan düşmektedir. İzmir nüfus yoğunluğu 356/km2'dir.

    Antalya Nüfus Yoğunluğu
    Yüzölçümü 20.909 km2 olan Antalya ilinde kilometrekareye 113 insan düşmektedir. Antalya nüfus yoğunluğu 113/km2'dir.

    Alıntıları Göster
    Birader niye Silivri değil demek ne demek ya? Allah aşkına konuşurken biraz daha bilinçli konuşun! Şu anki Atatürk havalimanı ile Silivri arası yaklaşık 67km!! İstanbul Şişli'yi merkez alırsak arada yaklaşık olarak 100 km lik bir mesafe oluşuyor! Birde İstanbul'un yoğun trafiğini düşünürseniz beylikdüzünden başlayan tam bir işkenceye dönüşür uçak yolculuğu sonrası..



    Yeni havalimanını ile merkez arası 35 km civarı. Bu mesafe Atatürk havalimanı ile Şişli arası 25-30 km arası..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: digital_version

    Birader niye Silivri değil demek ne demek ya? Allah aşkına konuşurken biraz daha bilinçli konuşun! Şu anki Atatürk havalimanı ile Silivri arası yaklaşık 67km!! İstanbul Şişli'yi merkez alırsak arada yaklaşık olarak 100 km lik bir mesafe oluşuyor! Birde İstanbul'un yoğun trafiğini düşünürseniz beylikdüzünden başlayan tam bir işkenceye dönüşür uçak yolculuğu sonrası..



    Yeni havalimanını ile merkez arası 35 km civarı. Bu mesafe Atatürk havalimanı ile Şişli arası 25-30 km arası..


    Bunun cevabını vermiştim biraz, silivri fikri benim değil olursa da şimdikinden kötü olmaz.. Çünkü 3.köprü olarak düşünmek gerekirse sadece kargo ve transit taşımacılığı için kullanılacak

    bir havalimanı olacak normal vatandaş gitmeyecek oraya yani. maliyetide 3-5milyar dolar yeterdi

    Benim kendi fikrimde silivri uzak, daha yakın bir yer aradım özellikle küçük çekmece ve büyükçekmece gölü çevresinde ama orda havalimanı varmış zaten, yeniside yapılabilirdi pek tabii ki... ayrıca boş bolca arazi gördüm o bölgede yani slivriye kadar gitmeyede gerek yok. K.Kekmece olmadı b.çekmece gölünün kenarına bir havalimanı yapılabilirdi

    İstanbul Hezarfen Havalimanı
    4,0
    2 Google yorumu
    Türkiye'de bir havaalanı
    İstanbul Hezarfen Havaalanı, İstanbul'un Arnavutköy ilçesi sınırları içinde olup, Büyükçekmece Gölü'nün kuzeyinde, tam 500 dönümlük bir araziye sahiptir. 1992'den beri Türkiye’nin uluslararası tescilli ilk özel havaalanı olarak hizmet vermektedir. Vikipedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 3 Kasım 2018; 2:32:54 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcrew

    Bu söylediklerinden üçüncü Havalimanı yapılmamalıydi.



    Atatürk Havalimanı devam etmeliydi. 2002 yılında 2018 e kadar filosunu 60 tan 330 a çıkan THY iyice o küçücük havalimanina sikişsaydi. Operasyon iyice aksasaydi. Uçuş ağını genisletemeseydi.Filosunu büyütmeyeseydi. Havalimanı yoğunluğundan havada dönmek zorunda kalan uçaklar tonlarca gereksiz yakıt harcamaya devam mı etseydi. Bir Bunu mu çıkaralım.



    Ya da üniversitelerin ve fuar alanlarının yerlerini kamulastirip yama üstüne yama yapıp karman çorman bir yapıda havalimani büyütülmeye mi calisilsaydi.



    Kanal İstanbul a kadar girdik şu an. Kanal istanbul a gen de karşı çıkıyorum. Ama Havalimanınin olu Olmamasını konuşurken oralara nasıl çektin konuyu. Onu anlamadım.

    mesele 3.havalimanın yapılması değil havalimanı adı altında soygun yapılmasıdır... istanbulun kuzeyinin talan edilmesidir

    30 milyon yolcu taşıyan sabiha gökçenin maliyeti 550milyon dolarmış.. ben k.çekmece yada b.çekmece kenarına bir havalimanı 3-5 milyara mal edilebilirdi dedim üstteki mesajda oysa 1-2 milyara bile yapılabilirmiş devlet kendisi yaparsa ama ihale yapınca 35 milyar dolar oluyor maliyet. BUNU İHALEYİ ALANLAR ÖDEYECEK DİYE DÜŞÜNMEYİN TELEKOMDA OLDUĞU GİBİ OLACAK YİNE.ÇÜNKÜ MAKSAT HAVALİMANI YAPMAK DEĞİL RÜŞVET ALMAK İHALEDEN SONRA 90METRE OLMASI GEREKEN DOLGU 60MT DÜŞÜRÜLDÜ YILLIK DEVLETE VERİLMESİ GEREKEN YILLIK KİRA BEDELİDE DÜŞÜRÜLÜYOR VS.

    Pendik ilçesi sınırlarında inşa edilen İstanbul'un 2. havalimanı olan Sabiha Gökçen Havalimanı, temeli Şubat 1998 tarihinde atıldı. Ocak 2001 tarihinde bitirilen havalimanı toplam 550 milyon USD'ye mal oldu.

    2015 yılında 28.108.738 yolcu, 219.158 uçak ve 50.868 ton kargo trafiğine ev sahipliği yapan Sabiha Gökçen Havalimanı, ülkenin en işlek ikinci havalimanı olarak biliniyor.


    https://www.haberturk.com/ekonomi/is-yasam/haber/1419840-sabiha-gokcen-terminali-25-bin-metrekare-buyuyecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 3 Kasım 2018; 2:57:02 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne oldu da açıldı yani et alamıyoruz et yiyemiyoruz bu havaalanı bana et alacakmı ??

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türk Telekom büyük bir faciaydi.



    Daha önce de yazdım havalimanin yapılması gerekiyordu ve yapıldı. Konumu, ihale şartları, buradan nasıl bir rant elde edileceği bunlar doğru mu değil mi bunu zaman gösterir.



    Ama üçüncü Havalimanı Osmangazi köprüsü ya da Telekom gibi faciaya dönüşecek bir yatırım değil benim görüşüm. Sektörün içinde olduğum için bu yorumu yapabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mcrew kullanıcısına yanıt
    Yeni havaalanı İstanbul'da rüzgarın en şiddetli olduğu bölge ve yoğun sis altında. Ayrıca kuşların göç yolu olması sebebi ile de bir çok soruna yol açıcak. Londra'da yer alan havaalanlarından iki tanesi gayet şehire yakın. Yan sekmeden maps açıp bakabilirsin. Onlar gidip ormanın içine, şehirle en alakasız yerlerde falan değil.

    Yeni bir havaalanı yapmamız için AHL'yi komple kapatmamız mı gerekiyordu? İstanbul illa ki faal iki havaalanı mı olması lazım?Londra'daki havaalanlarının ulaşım imkanları ile 3. HL arasında dağlar kadar fark var. Önce HL yapalım sonra metro vs. yaparız diye bir anlayış mı olur. 3. HL ilk ortaya atıldığında 80 kadar mühendis, akademisyen vs. lokasyon için çalışma yaptı ve silivri'ye yakın bir yerde bir kaç arazi belirlendi. İBB'nin sonraki ulaşım projeleri ile hem İstanbul'un ulaşım sorununa da katkı sağlayacak bir lokasyon belirlendi. Sonra muktedir çıktı helikopterden şurası olacak dedi oldu. 3. Köprü, 3. HL ve Kanalistanbul gibi İstanbul'a ihanet projelerinin kesiştiği nokta. Yeni bir şehir kurulması sureti ile imara açılacak yeni araziler, bir sürü rant. İstanbul için öngörülen yatay şehirleşme planına aykırı. Sonra bir de falanca metrosuna aktarma yapacak yeni metro ihale ediyorlar. 20-30 km'si ormanın altından bomboş gidiyor. Her şeyi ile israf, ilk önceliği rant olan bir proje. Başka da bir şeyi yok. Sadece iki üç sene içerisinde bunun aksini iddia eden kim varsa onlar da görecek. Benim evim avrupa'da ama bana sabiha bile daha yakın.

    Gerçekten iyi niyetli olan birisi, AHL'yi açık tutup, bu kadar devasa olmayan ve daha uygun konuma 3. HL'yi yapar geçerdi. İlk öncelik rant olunca ortaya bu çıktı.







  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazer__ -- 3 Kasım 2018; 16:5:32 >
  • K.chaLi kullanıcısına yanıt
    Birincisi Atatürk Havalimanı yolcusunun büyük çoğunlugu transit. Amerikadan Hindistan'a giden adam da var. Amerika dan igdir a uçan adamda. Transit yoğunluğun fazla olduğu yerlerde böyle yeni bir Havalimanı açayım da operasyonu boleyim diyemezsin.



    İkincisi Londra da 4 havalimani var. Ama Londra dan belli başlı yerler hariç paşa paşa şehrin 25 km uzakligindaki heatrow havalimanindan ucman gerek. Bizim Sabiha Gökçen den Amerika ya ucamamak gibi.



    Ucuncusu Silivrinin nerede olduğunu biliyor musun? Daha metro bile yok nasil gideceğiz diye eleştirip de Silivri yi savunmadan önce bir haritaya bakmak lazım Silivri nerede.



    Son olarak uzak doğu ülkelerindeki okyanus dibinde yapılan Havalimanlarina rüzgarin nasıl estiğine ne kadar sıklıkla tayfun olduğuna uçuslari nasıl etkilediğini araştırabilirsin.



    Üçüncü havalımani şu an açıldı. Kargo operasyonu şu an tamamen orada. Rüzgar uçuşları nasil etkiliyor gidip orada görmek gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizi çok güzel günler bekliyor.
  • mcrew kullanıcısına yanıt
    Ben AHL'yi senede en az 5-6 kez kullanıyorum. Kapandığı zaman da 3. HL değil mecbur Sabiha kullanmak durumunda kalacağım.

    Ayrıca bana Silivri'nin yerini öğretme. İstanbul'da yıllardan bu yana yerleşim planı doğu-batı genişliğinde planlanır. 3. HL için yer tahsisi için çalışma yürütülürken Silivri yakınlarında lokasyonun uygun görülmesi hali hazırda orasının yerleşim alanına sahip olup raylı sistem vb. ulaşım araçlarına henüz sahip olmamasıydı. 3. HL sayesinde hali hazırdaki yerleşim yerlerine de ulaşım kolaylığı sağlanarak kaynakların verimli kullanımı hesaplandı. Ama biz 3. HL'nin yapıldığı yere yarısında fazlası yerleşim yerlerinden bile geçmeyen ekstra bir metro yaparak gereksiz yere masraf yapıyoruz. Kısacası ulaşıma ulaşım ihalesi yaptık.

    Hem HL şehre uzak olur diyen sensin hem de Silivri'nin yerine bak diye tatava yapıyorsun.

    AHL'nin mevcut yolcusunun transit olması orasının illa kapanması anlamına mı geliyor? Ülke içi uçuşlara açık bırakabilirdin, illa kapanması planlanarak devasa bir HL için enerji ve para harcamaye gerek yoktu. Ama kapanması lazım ki bir çoğu gizli olan sözleşme şartlarından en azından birazını öğrenebildiğimiz kadarı ile verilen garantilere hortumu bağlamak gerek.

    Ama bizim aklıevvel tayfa derelerin kurutularak, göllerin doldurularak, kuşların yuvasının bozularak ve karılan her bir harcında işçi kanı katılarak yapılan bu projenin kuzey ormanlarını katlederek, yeni yapılaşma, birilerinin bu vasıta ile zenginleşme amacı taşıdığını "şimdilik" göz ardı ediyor. Bir iki rakam telaffuz ederek, şöyle oldu böyle oldu diyerek de lafı eveleyip gevelip bu gerçekten herkesin kaçınabileceğini zannediyor.




  • K.chaLi kullanıcısına yanıt
    Başakşehir kayasehir bahçesehir beylikduzunden sonra mı geliyor. Şu an zaten kuzeye kayıyor şehir. Millet beylikduzunden daha ilerisinde yaşamak istemiyor



    Havalimanı şehre uzak kalacak diye THY ve devlet İstanbul u dünyanın en büyük transfer merkezi yapma hedefinden vaz mi gecsin. Tüm operasyon bölünsün mu.



    Silivri de Havalimanınin konumu ulaşım olarak şu anki havalimanin konumundan daha mı iyi. Silivri bir tek beylikduzune yakın. Silivriden İstanbul un merkezine yapilan ulaşım şu an yapılan Havalimanından daha mı uygun ve kısa zamanda mi olur. Yolcu daha kısa zamanda mı ulaşır. Bana göre şu an ki Havalimanınin yeri İstanbul u tüm olarak düşünürsen orta bir yerde. Tuzla yani İstanbul un en doğusundaki yere 90 km. Silivri en batısındaki yere 60 km mesafede.



    Bir de Silivride açılsa Sabiha yi kullanmayacak miydin?



    Zaten Atatürk Havalimanı Tokyo daki gibi iç hat operasyonuna devam eder. Sadece vip olarak kalmaz. Ama dis hat cok zor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.